Jees. Tarttisin tietoa tullaisesta autosta. Eikös niitä ole 2wd(takaveto??) ja 4x4 versioina? Paljonkohan tuollainen auto painaa?
Eniten itseäni mietityttää tuo ylläpitopuoli: paljonko kuluttaa, ja maksavatko varaosat järkyttävästi, sekä onko niiden saatavuus minkälaista täällä kotosuomessa?
Ja tulevaisuutta ajatellen: kuinka tuo voimansiirto kestää, ja onko moottori virityskestävä?
Renault 21 turbo
5
780
Vastaukset
- Sami
Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=) R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra",mutta Suomeen sellaisia ei liene tullut muutakuin "muuttoautoina". Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin.Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito.
- Sama
"Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=)"
Jep jep =). Tosin eikös nuo renaultin alpinet ole takavetoisia...?
"R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra""
Onkos tuollaisten voimansiirto kestävä, halpa/helppo korjailla, vai onko samanlainen kuin pösön 405 T16:ta ei niin hyvin onnistunut voimansiirto.(Tietoni tuosta T16 on muuten ihan vain netistä kerättyä, sanon vain koska joku pugisti varmaan kuitenkin veti herneen nenään kommentistani =).
"Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin."
Minkänimisiä nuo rellun varaosafirmat on? Siis E-suomen firmat siis.
"Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito."
Ranskassa ja Saksassa noita olisi... ;) Katellaan vaan eka miten autoverojupakka etenee.
Tarkoitus olisi hommata joku harrasteauto, joka ei ole kovinkaan yleinen suomen teillä, ja on takavetoinen/4x4, kevyt, sekä kohtuu halpa korjailla.
Listalla on tällähetkellä:
Datsun Z 240
Renault 21 turbo (nähtävästi siis tuo 4x4 versio "quadra")
Ja jos ei noita tai jotain muuta erikoisempaa ala löytymään, niin sitten hommataan obelix manta tai ascona. - Jamppa
Sama kirjoitti:
"Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=)"
Jep jep =). Tosin eikös nuo renaultin alpinet ole takavetoisia...?
"R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra""
Onkos tuollaisten voimansiirto kestävä, halpa/helppo korjailla, vai onko samanlainen kuin pösön 405 T16:ta ei niin hyvin onnistunut voimansiirto.(Tietoni tuosta T16 on muuten ihan vain netistä kerättyä, sanon vain koska joku pugisti varmaan kuitenkin veti herneen nenään kommentistani =).
"Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin."
Minkänimisiä nuo rellun varaosafirmat on? Siis E-suomen firmat siis.
"Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito."
Ranskassa ja Saksassa noita olisi... ;) Katellaan vaan eka miten autoverojupakka etenee.
Tarkoitus olisi hommata joku harrasteauto, joka ei ole kovinkaan yleinen suomen teillä, ja on takavetoinen/4x4, kevyt, sekä kohtuu halpa korjailla.
Listalla on tällähetkellä:
Datsun Z 240
Renault 21 turbo (nähtävästi siis tuo 4x4 versio "quadra")
Ja jos ei noita tai jotain muuta erikoisempaa ala löytymään, niin sitten hommataan obelix manta tai ascona.Vaikka olenkin Renuharrastaja , niin en niin kauheasti menisi vannomaan ranskalaisen nelivedon ylivoimaan.... Taitaa olla paras kun pysyt erossa nelivetoranskiksista. Taitaa olla paras ajatella V.A.G-tuotetta , jos haikailet nelivedon perään!!!
No , eipä ne Saku-Ooppelienkaan nelivetomallit ole olleet heikkoine jakovaihteistoineen kovin häävejä värkkejä.
Muuten noita 21 Turboja (2WD) ei ole suomessa montaa eli joku 3-5kpl:tta.
Yhdellä "puolitutulla" on noista yksi ja on tällä hetkellä "mällättynä" tallissa. Sekin on jo liki 300tkm ajettu -88 mallinen. - QUADRA
Jamppa kirjoitti:
Vaikka olenkin Renuharrastaja , niin en niin kauheasti menisi vannomaan ranskalaisen nelivedon ylivoimaan.... Taitaa olla paras kun pysyt erossa nelivetoranskiksista. Taitaa olla paras ajatella V.A.G-tuotetta , jos haikailet nelivedon perään!!!
No , eipä ne Saku-Ooppelienkaan nelivetomallit ole olleet heikkoine jakovaihteistoineen kovin häävejä värkkejä.
Muuten noita 21 Turboja (2WD) ei ole suomessa montaa eli joku 3-5kpl:tta.
Yhdellä "puolitutulla" on noista yksi ja on tällä hetkellä "mällättynä" tallissa. Sekin on jo liki 300tkm ajettu -88 mallinen.Moi,
Kyllä tuntuu 4wd kestävän. 320 000 km ajettu ja vetopuolelle vain kardaanin laakeri vaihdettu. Mahtaa olla jeepin peruja tuo vetopuoli. Rohkeesti vaan lisää quadroja suomeen, txi quadroja on ilmeisesti 13 kpl. On makee peli varsinkin talvella.
- Anonyymi
Oli mobilistissa 2020
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1343693Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,813203SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.852614Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.72416Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2422334Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a392196- 42949
- 95938
- 53829
Haapaveille jotain uutta!
Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.16800