Renault 21 turbo

Autoa etsivä

Jees. Tarttisin tietoa tullaisesta autosta. Eikös niitä ole 2wd(takaveto??) ja 4x4 versioina? Paljonkohan tuollainen auto painaa?

Eniten itseäni mietityttää tuo ylläpitopuoli: paljonko kuluttaa, ja maksavatko varaosat järkyttävästi, sekä onko niiden saatavuus minkälaista täällä kotosuomessa?

Ja tulevaisuutta ajatellen: kuinka tuo voimansiirto kestää, ja onko moottori virityskestävä?

6

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

      Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=) R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra",mutta Suomeen sellaisia ei liene tullut muutakuin "muuttoautoina". Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin.Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito.

      • Sama

        "Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=)"

        Jep jep =). Tosin eikös nuo renaultin alpinet ole takavetoisia...?

        "R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra""

        Onkos tuollaisten voimansiirto kestävä, halpa/helppo korjailla, vai onko samanlainen kuin pösön 405 T16:ta ei niin hyvin onnistunut voimansiirto.(Tietoni tuosta T16 on muuten ihan vain netistä kerättyä, sanon vain koska joku pugisti varmaan kuitenkin veti herneen nenään kommentistani =).

        "Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin."

        Minkänimisiä nuo rellun varaosafirmat on? Siis E-suomen firmat siis.

        "Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito."

        Ranskassa ja Saksassa noita olisi... ;) Katellaan vaan eka miten autoverojupakka etenee.

        Tarkoitus olisi hommata joku harrasteauto, joka ei ole kovinkaan yleinen suomen teillä, ja on takavetoinen/4x4, kevyt, sekä kohtuu halpa korjailla.


        Listalla on tällähetkellä:
        Datsun Z 240
        Renault 21 turbo (nähtävästi siis tuo 4x4 versio "quadra")

        Ja jos ei noita tai jotain muuta erikoisempaa ala löytymään, niin sitten hommataan obelix manta tai ascona.


      • Jamppa
        Sama kirjoitti:

        "Renault 21 2litres Turbo.. Se ei ole takavetoinen vaan etuvetoinen..=) Koska viimeksei Renault olisi tehnyt takavetoisia..=)"

        Jep jep =). Tosin eikös nuo renaultin alpinet ole takavetoisia...?

        "R 21 Turboa on tehty myös nelivetoisena = lue "Quadra""

        Onkos tuollaisten voimansiirto kestävä, halpa/helppo korjailla, vai onko samanlainen kuin pösön 405 T16:ta ei niin hyvin onnistunut voimansiirto.(Tietoni tuosta T16 on muuten ihan vain netistä kerättyä, sanon vain koska joku pugisti varmaan kuitenkin veti herneen nenään kommentistani =).

        "Varaosapuolesta sen verran että niitä saa ihan normaalisti kuin mihin muuhun tahansa R21:seen, eli kyllä niitä löytyy paljonkin."

        Minkänimisiä nuo rellun varaosafirmat on? Siis E-suomen firmat siis.

        "Onko sinulla tiedossa jossakin R 21 Turbo? Ylläpito ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin minkään muunkaan ylläpito."

        Ranskassa ja Saksassa noita olisi... ;) Katellaan vaan eka miten autoverojupakka etenee.

        Tarkoitus olisi hommata joku harrasteauto, joka ei ole kovinkaan yleinen suomen teillä, ja on takavetoinen/4x4, kevyt, sekä kohtuu halpa korjailla.


        Listalla on tällähetkellä:
        Datsun Z 240
        Renault 21 turbo (nähtävästi siis tuo 4x4 versio "quadra")

        Ja jos ei noita tai jotain muuta erikoisempaa ala löytymään, niin sitten hommataan obelix manta tai ascona.

        Vaikka olenkin Renuharrastaja , niin en niin kauheasti menisi vannomaan ranskalaisen nelivedon ylivoimaan.... Taitaa olla paras kun pysyt erossa nelivetoranskiksista. Taitaa olla paras ajatella V.A.G-tuotetta , jos haikailet nelivedon perään!!!

        No , eipä ne Saku-Ooppelienkaan nelivetomallit ole olleet heikkoine jakovaihteistoineen kovin häävejä värkkejä.
        Muuten noita 21 Turboja (2WD) ei ole suomessa montaa eli joku 3-5kpl:tta.
        Yhdellä "puolitutulla" on noista yksi ja on tällä hetkellä "mällättynä" tallissa. Sekin on jo liki 300tkm ajettu -88 mallinen.


      • QUADRA
        Jamppa kirjoitti:

        Vaikka olenkin Renuharrastaja , niin en niin kauheasti menisi vannomaan ranskalaisen nelivedon ylivoimaan.... Taitaa olla paras kun pysyt erossa nelivetoranskiksista. Taitaa olla paras ajatella V.A.G-tuotetta , jos haikailet nelivedon perään!!!

        No , eipä ne Saku-Ooppelienkaan nelivetomallit ole olleet heikkoine jakovaihteistoineen kovin häävejä värkkejä.
        Muuten noita 21 Turboja (2WD) ei ole suomessa montaa eli joku 3-5kpl:tta.
        Yhdellä "puolitutulla" on noista yksi ja on tällä hetkellä "mällättynä" tallissa. Sekin on jo liki 300tkm ajettu -88 mallinen.

        Moi,

        Kyllä tuntuu 4wd kestävän. 320 000 km ajettu ja vetopuolelle vain kardaanin laakeri vaihdettu. Mahtaa olla jeepin peruja tuo vetopuoli. Rohkeesti vaan lisää quadroja suomeen, txi quadroja on ilmeisesti 13 kpl. On makee peli varsinkin talvella.


    • Anonyymi

      Oli mobilistissa 2020

    • Anonyymi00006

      NÄTTI TÄÄ 21 RENU.. JOPA TOSI TYYLIKÄS VERRATTUNA ESIM MERSUN W124. W201 MALLEIHIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1569
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1176
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      52
      1025
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      668
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      640
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe