Kuntoarvion tekijä vanhalle OK talolle?

Anonyymi-ap

Suositelkaa vanhalle omakotitalolle kuntoarvion tekijää Vaasassa. Pitäisi ymmärtää rakentamisesta ja tutkia taloa kunnolla.

27

153

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minkälaista/tahon arvioidaa etsit?Nämä Rakennusinsinörit ovat parhaita,vikojen etsijöitä samoin parhaita rakentamisen johtajia.Itse olen käyttänyt heitä jopa suuniteluvaiheissa.Riitää kun on Korkeakoulusta valmistunut,insinööri. Valtion keräämiä tarkastajia ei tarvita jotka veljeilevät asuntomyyjien kanssa.
      Myynin olen suorittanut Pankien kautta ,kauppakirjoineen tai ostajan suosiman
      myjän kautta.Yksin kertainen sääntö vanhalle 50 vuotta asunolle on 0 arvo.
      Siitä sitten lähdetään rakentamaan hintaa,vuositaisten kunnossa pitojen ja tehtyjen korjausten kautta. Hintataso vaihtelee vuositaisten korjauskustannuksien mukaan.
      Älä osta sikaa säkissä.Älä myy sairasta kotiasi sairaan kunnossa.Kannattaa pitää vuosittain korjaukset korjattuna.

• Anonyymi00002

Onko tarkoitus saada ns. asiakasystävällisiä kuntoraportteja? Vai olisiko viisainta myydä suoraan purettavana rakennuksena?

• Anonyymi00003

Jos ristinummella niin arvo nolla . Ainakin pohjalaisen mukaan . Ja mielestäni suurelta osin totta.

• Anonyymi00004

Lakeuden rakennusanalyysi Harri Tekoniemi. Tosi tarkkaa työtä teki meille.

• Anonyymi00005

Älä ainakaan INVESTIGO:a valitse. Niillä ei ole mitään kokemusta rakentamisesta, jotain teoreettista löpinää saat nipun kun maksat itsesi kipeäksi!

• Anonyymi00008

Samanlainen kokemus Investigosta, ammattitaito täys nolla!

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Samanlainen kokemus Investigosta, ammattitaito täys nolla!

Komppaan tätä. Teetin Investigolla 2 vuotta vanhaan kiinteistöön kuntoarvion, niin ostaja alkoi epäillä kohdetta.

• Anonyymi00006

CONREAL- Jonne Blåfiel on huippu kaveri. On selkeä, ammattitaidolla tehty ja paneutuu asiaan. On edullinen. Tätä käyttää paljon mm. isännöitsijätkin nykyään.

• Anonyymi00007

Edellisessä kohteessa teki Investigo, ei minkäänmoista ammattitaitoa, riita tuli jo 5 min aloituksesta. Raportti oli ihan puuta heinää. Loppu osa raportista viittauksia, jos johonkin. Ostaja hommasi uuden tarkastajan nimeltään Raksystem, kun ei hyväksynyt raporttia ja osti talomme.

• Anonyymi00009

Teillähän on raksystemillä vaihtunut nimi susteraksi! Kirjoita ny edes faktaa kun aloitit 😅

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Teillähän on raksystemillä vaihtunut nimi susteraksi! Kirjoita ny edes faktaa kun aloitit 😅

IInvestigon läpinäkyvä purkaus. Kyllähän se ketuttaa kun totuus tulee ilmi!

• Anonyymi00010

Lakeuden Rakennusanalyysi on pätevä. Samaan hintaan kuvaa myöskin salaojat. Raportti on selkeä.

• Anonyymi00013

On hyvä, tämä teki myös meille, kun ostimme keväällä talon

• Anonyymi00012

Vastuuta arvioijalla ei ole , joten usko /luota jos olet onnekas tai muuten onnettaren suosikki

• Anonyymi00014

Pitäisi tulla laki jossa ostaja vastaa ostoksestasn ja hoitaa kuntotarkastukset omasta pussistaan. Loppuisi oikeuslaitoksen rasittaminen kauppariidoilla.
      Kertoo jälleen miten 80 prosenttia suomalaisista on tyhmiä uusavuttomia sosialisteja ilman vastuuta ja velvollisuuksia.

• Anonyymi00016

Näille asuntojen myyjille pitäisi tehdä kuntoarvio.
      Hinoitelut ovat joillakin ihan ala luokaa.Samoin on Pikiruukin vuokraasunnotkin,eläkeläisiä suorastaan ryöstetään.
      Vaasa ja Sinäjokisten asuntojen hinnat ovat pilvissä,asuntojen korot nousussa,Ilmeiseti rakennusmateriaali on jostakin syystä nousussa.
      Kuka 15€/h palkalla pystyisi ostelemaan edes 100.000€ asuntoa.
      Hyvä kun pystyisi 30.000€ asuntoon tai vuokrasunton 300€/kk.
      Työnantajia ja heidä valtiovaltaansa pitäisi oikeesti syyttää Suomen asuntopolitiikan hinta tasosta /Palkojen/Osakeiden/Verotuksen osilta.

• Anonyymi00017

yit

• Anonyymi00018

Conreal teki meille, teki tarkkaa työtä ja kävi vielä erikseen raportin läpi sekä meille että ostajalle. Oltiin kaikki tyytyväisiä.

• Anonyymi00019

Investigo on ainakin sysipa*ka, ison laskun osaavat kirjoittaa, ei muuta!

• Anonyymi00022

On kyllä niin luokatonta työtä kyseisellä firmalla! Raportti oli täynnä viittauksia sinne sun tänne, mitään ei tutkittu kunnolla, muuta kun suutansa soittivat!

• Anonyymi00020

Kuka nyt uskaltaa edes ostaa asuntoa itselleen.On parempi olla Jokaoikeudella irtolaisena,majoitua telta ja lämpimään makuupusiin.
      Pyrkiä olemaan omavarainen.Sekarakennusmies täältä telta majoituksesta kirjoitelee.! Ei näissä maisemissa tarvitse yksin olla,on täällä muitaki ,kielivaikeuksia meinaa tulla,onneksi on kirjastot.

• Anonyymi00021

Meidän taloon teki AFRY. Talon ostaja halusi tämän, vaikka tekijä taisi tulla Tampereelta saakka. Oli kyllä erittäin tarkka, kävi kaikki paikat huolella läpi ja tutki. Raportti tuli pian ja oli selkeä. Hinta oli jopa edullisempi kun paikallisilla.

• Anonyymi00023

Myytiin juuri isohko arvokas talo. Vertailin näitten tekijöiden hintoja ja kokemuksia tutuilta. Valittiin Sustera jo senkin vuoksi että oli ainut jolta sai kauppatuvan/piilovirhevakuutuksen. Oli kyllä ammattitaitoinen kaveri, kävi kohteen tarkasti läpi, neuvoi parannusten tekoa ostajalle ja raportti oli todella hyvä. Hintakin oli halvempi kuin paikallisilla Ivvestigolla yms. tekijöillä.

• Anonyymi00024

Vanhainkodista joku vanha timpuri tietää paljon taloista .

• Anonyymi00025

Luultavasti tämän timpurin hoitajakin tietää enemmän, kun tämä paikallinen Investiggo!

• Anonyymi00026

Uutinen tänään; joka viides myynnissä oleva okt. on tyhjänä, ostajia ei ole.

• Anonyymi00027
        UUSI

Kuka niitä uskaltaa ostaa kun ammattitaidottomat Investigot sun muut muka muka tutkii. Aivan huuhaata koko toiminta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      135
      775
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      632
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      619
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      561
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      529
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      510
    7. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      489
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      468
    9. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      36
      465
    10. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      261
      449
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      93
      434
    12. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      36
      401
    13. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      25
      397
    14. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      86
      396
    15. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      395
    16. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    17. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      32
      376
    18. Kun asiat pitkittyy niin ne mutkistuu

Mutkaista jo on, ei nämä enää selviä.
      Ikävä
      29
      374
    19. 21
      372
    20. Kangasluoman kirjoitus Lapuan Sanomissa

Ei voi kun nauraa. Nyt tämä henkilö ajaa säästöjä lakkauttamalla kouluja ja sitä myöten tapetaan sivukyliä. Kyseinen h
      Lapua
      49
      365
    Aihe