Asennettu ja säädetty mieleiseksi, mutta mitä sitten? Mitä teette koneella muutakin kun pelaatte ja kuuntelette musiikkia ja selaatte nettiä???
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Koneella ei voi enää tehdä mitään eväste- ja mainostulvan takia. On äärimmäisen turhauttavaa säätää tuhannet asetukset seurannan ja tuputuksen minimoimiseksi.
- Anonyymi00002
Ihan kaikkea, teen musaakin koneella, käsittelen videoita jne.
Ja tietenkin linuxilla meen pankkiin ja verkkokauppoihin ja muita tärkeitä asiointeja.
Linux Mint pääkäyttiksenä kaikissa koneissa. - Anonyymi00003UUSI
Netti on nykyään sietämätön käyttöjärjestelmästä ja selaimesta riippumatta. Turhia klikkauksia klikkausten perään.
- Anonyymi00004UUSI
En itse koe ihan noin. Evästeistä hyväksyn vähiten tietoa keräävän tai kaikki kieltävän. Siitten ei niistä tarvi kuukauteen juuri nähdä (kerran kuukaudessa poistan kaikki evästeet). Ja on mainosblokkeri niin ei tarvitse mainoksia nähdä. Ei Youtubessakaan.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
En itse koe ihan noin. Evästeistä hyväksyn vähiten tietoa keräävän tai kaikki kieltävän. Siitten ei niistä tarvi kuukauteen juuri nähdä (kerran kuukaudessa poistan kaikki evästeet). Ja on mainosblokkeri niin ei tarvitse mainoksia nähdä. Ei Youtubessakaan.
Lain mukaan pitäisi olla mahdollista estää kaikki evästeet yhdellä klikkauksella. Sivustot kikkailevat kuitenkin pitkillä litanioilla evästevalintoja tai hyväksy vain välttämättömät jne.
Poistan evästeet varmuuden vuoksi joka kerta poistuessani sivustolta. En pidä montaa ikkunaa auki selatessani. Käyttiksen ja selaimen asetukset mainosestoineen ovat tietysti tiukat. Evästevalintaluetteloja tarjoavat sivustot jätän suosiolla väliin. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lain mukaan pitäisi olla mahdollista estää kaikki evästeet yhdellä klikkauksella. Sivustot kikkailevat kuitenkin pitkillä litanioilla evästevalintoja tai hyväksy vain välttämättömät jne.
Poistan evästeet varmuuden vuoksi joka kerta poistuessani sivustolta. En pidä montaa ikkunaa auki selatessani. Käyttiksen ja selaimen asetukset mainosestoineen ovat tietysti tiukat. Evästevalintaluetteloja tarjoavat sivustot jätän suosiolla väliin.Kun hyväksyt evästekyselyn, sivusto tallentaa pienen tiedon selaimeesi, esimerkiksi:
cookie_consent=true
accepted_cookies=2026-08-17
Tämä tallennetaan evästeenä.
Kun poistat evästeet:
tuo tieto häviää
sivusto ei näe hyväksyntää
sivusto olettaa, että olet uusi kävijä
siksi se näyttää evästekyselyn uudelleen
Evästeet ovat siis sivuston muisti. Kun muisti tyhjennetään, sivusto ei voi tietää mitään aiemmasta. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kun hyväksyt evästekyselyn, sivusto tallentaa pienen tiedon selaimeesi, esimerkiksi:
cookie_consent=true
accepted_cookies=2026-08-17
Tämä tallennetaan evästeenä.
Kun poistat evästeet:
tuo tieto häviää
sivusto ei näe hyväksyntää
sivusto olettaa, että olet uusi kävijä
siksi se näyttää evästekyselyn uudelleen
Evästeet ovat siis sivuston muisti. Kun muisti tyhjennetään, sivusto ei voi tietää mitään aiemmasta.Sivustolle jää aina jälki vierailustani. Tiedon katoaminen koneeltani ei tarkoita jälkeni häviämistä netin syövereistä. Tilanne on yksityisyyden ja tietoturvan kannalta toivoton.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sivustolle jää aina jälki vierailustani. Tiedon katoaminen koneeltani ei tarkoita jälkeni häviämistä netin syövereistä. Tilanne on yksityisyyden ja tietoturvan kannalta toivoton.
Jos näin olisi, tilanne olisi toivoton - suurin osa asioista on kuitenkin pelkästään cookie-muistissa. Nykyisin sekin tosin aiheuttaa ongelman siinä vaiheessa, kun niitä on yli kaksi gigatavua: Selaimen käynnistyminen kestää yli minuutin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri601626- 931028
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi44787Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa40770Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus280753- 46742
Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,255684- 52637
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied80598Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l113577