Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten laulajaksi?

Ehkä laulajan tuleva manage...

Tietääkö kukaan että miten kannattaa aloittaa laulajan ura mikä on ensiaskel että voi edes päästä mihinkään?

Laulutunteja on monelta vuodelta ja jos ei halua musiikkiopistoon vaan suoraan huipulle niin mikä on se eka homma? Esim. jos ei halua mitään sellaista bändiä vaan laulaa yksin kuten Whitney Houston niin pitääkö joku ns. demo tehdä ja lähettää levy-yhtiöihin ja jos joku siellä kiinnostuu niin sitten ne ottaa yhteyttä vai ja siitä kaikki alkaa? Mennäänkö sinne koe-esiintyy tai jotakin vai etsiikö ne sitten ne soittajat tai taiustamusiikin.

Entäs tälläisen demon teko pitääkö se olla tosi laaduklas ja miten kotona voi tehdä kun tämmöset karaoke laitteetkin maksaa aika paljon. Mikrofoni tietokoneeseen vai ja levylle ja levy jonnekkin yhtiöille? Mistä kannattaa eka kysyä jos haluaa ulkomaille eikä Suomeen?

225

25930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie_vaan

      ...mene vaikka sinne Idolseihin?

    • Minä vaan

      Heh, heh... Tämä provohan oli hauska!
      Ja jos olit tosissasi, niin otan osaa.

      Ryhdyt siis manageriksi, vaikka ett tiedä mistään mitään? Ulkomaille, suoraan huipulle, kuten Whitney Houston.. Onnea vaan.

    • anni-kaisa

      haluaisin laulajaksi mutten voi ehdä demoa tai mitään koska olen vasta 10v ja toiseksi ei ole millään millä voisi tehdä demoa.olen hyvä laulamaan räppiä ja hip hoppia ja keksin biisejä omasta päästäni olisi kiva jos vastaisit viestiini

      • tytsy

        Aika vanha viesti kirjoitettu viime syksynä mutta sain viestin koska minulla oli tuo ilmoitus sähköpostiin jos joku vastaa.. Sinuna etsisi hiukan vanhemman kaverin jonka kanssa etsitte bändin esimerkiksi. Tee lauluja paljon ja sitten tietokoneen avulla laulat levylle esim. NERO 7 ohjelmistossa on kai selalinen äänitä levylle mikrofonista mutta en ole varma. Pääasia ettet jää kotiin jos osaat laulaa mene ensin laulutunneille ja kuoroon yms ja popstars, idols yms... Jos olet tarpeeksi hyvä sinut napataan jostakin... Tsemppiä..


      • ttanja`
        tytsy kirjoitti:

        Aika vanha viesti kirjoitettu viime syksynä mutta sain viestin koska minulla oli tuo ilmoitus sähköpostiin jos joku vastaa.. Sinuna etsisi hiukan vanhemman kaverin jonka kanssa etsitte bändin esimerkiksi. Tee lauluja paljon ja sitten tietokoneen avulla laulat levylle esim. NERO 7 ohjelmistossa on kai selalinen äänitä levylle mikrofonista mutta en ole varma. Pääasia ettet jää kotiin jos osaat laulaa mene ensin laulutunneille ja kuoroon yms ja popstars, idols yms... Jos olet tarpeeksi hyvä sinut napataan jostakin... Tsemppiä..

        toi oli tosi hyvä vinkki ,


      • jokujokupaska
        ttanja` kirjoitti:

        toi oli tosi hyvä vinkki ,

        Jos tyttö on 10.v niin ei pääse mihinkään Idolsseihin vielä !! Mullakin on laulajanura ekana haaveena millai demoja tehään ??!


      • laulaja.11

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w


      • khjlniyukjhj
        laulaja.11 kirjoitti:

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w

        mä oon 12 mutta en todellakaan aijo alottaa yrittämään mitään suurta ennenku oisin ihan varma että oon hyvä muuittenki mielestä.. en menis ikinä idolssiin jos en ois itestäni varma.. eli meen laulutunneille ja jos mä siellä oon hyvä.. eli jos ammattilainen sanoo mua hyväks niin kyllä sitte uskoisin itteeni.


      • oumoihjk
        jokujokupaska kirjoitti:

        Jos tyttö on 10.v niin ei pääse mihinkään Idolsseihin vielä !! Mullakin on laulajanura ekana haaveena millai demoja tehään ??!

        meen n. 17-20 vuotiaana idolssiin :))


      • nooo

      • Nimetön
        laulaja.11 kirjoitti:

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w

        Hei !! Mitä kuluu?
        Jos haluut aloittaa ''bändin'' kannattaa mennä sivulle
        musaamo
        siel on kaikkii bändi leirejä ja tollee!
        Munki haave ois ..


      • stella star

        Mäkin olen vasta 10 ja haluaisin laulajaksi mut en mäkää voi tehe mitää demoo ku ei oo mitää mil tekis ja keksin lauluja päästä mut ei oo mitää keksintö


      • ^^hanna^^
        laulaja.11 kirjoitti:

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w

        Moi. Mäkin haluisin olla laulaja mutta oon vasta 12 ja kukaan mun kaveri ei oo kiinnostunu perustamaan bändiä munkaa ja toiseks asun pienessä paikassa.. Joten miten mä voisin päästä laulajaks?


      • noeiolemuilla
        ^^hanna^^ kirjoitti:

        Moi. Mäkin haluisin olla laulaja mutta oon vasta 12 ja kukaan mun kaveri ei oo kiinnostunu perustamaan bändiä munkaa ja toiseks asun pienessä paikassa.. Joten miten mä voisin päästä laulajaks?

        no helpoin tapa olisi laittaa video esim youtubeen ja pyytää ihmisiä antaan tähtiä 1-5 sun lauluäänelle jos ne antaa jtn tyyliin 4-5 ja siit äänestäjii on enemmän ku 10-20 ni sit voit olla aika varma että olet hyvä laulamaan ! sitten voit vaikka lähettää demon tai jtn ? =)


      • pikkutyttö96
        laulaja.11 kirjoitti:

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w

        haluaisin itekki laulajaks mut oon vast 13. Miten voisisin päästä laulajaks, tahtoisin vastauksii ??


      • janu894
        pikkutyttö96 kirjoitti:

        haluaisin itekki laulajaks mut oon vast 13. Miten voisisin päästä laulajaks, tahtoisin vastauksii ??

        mä haluisin laulajaks mulla on hyvä ääni ainakin koulussa sanotaan mut oon vasta 11v ja miten mä muka voin pliis vastatkaa plus asun maalla on heppoij ja kaikkee onko mulla mahollisuutta?


      • PoP star

        Tuotatko muutaki ku räppii?:)


      • sallajau
        noeiolemuilla kirjoitti:

        no helpoin tapa olisi laittaa video esim youtubeen ja pyytää ihmisiä antaan tähtiä 1-5 sun lauluäänelle jos ne antaa jtn tyyliin 4-5 ja siit äänestäjii on enemmän ku 10-20 ni sit voit olla aika varma että olet hyvä laulamaan ! sitten voit vaikka lähettää demon tai jtn ? =)

        joo tosiaan meikäki on ollu kuoros aina solistina ja kymppei tienaan laulukokeist yhes maankuulus kuoroski oon ny ollu jo vuode ja laulamine on unelma ja intohimo mut se yks puuttuu raha en tiiä yhtää mite tää demo tehää ja joo tosissaa näil näkymi laitan sinne youtubee se laulu viedo mut tän sanon teilleelkää helvetti soikoo luovuttako teist tulee viel tähtii !


      • sallajau

      • C-ute♥
        pikkutyttö96 kirjoitti:

        haluaisin itekki laulajaks mut oon vast 13. Miten voisisin päästä laulajaks, tahtoisin vastauksii ??

        minä olen tehnyt 2 levyä vaikka en ole laujala semmosen voi tehä kotona tai ihan mennä levytys studioon omakustanteena eli siitä levystä sitten maksaa tietyn summan mitä ne ny antaakaan mulla on jotain se ei kyll oo paljoo mut mä kävin laulamassa sille levylle noi 2 viikkoo ja sit se oli valmis mutta olis kyllä kiva olla laulaja nuorena ♥ T: 11.vuotias tyttö


      • hei.
        oumoihjk kirjoitti:

        meen n. 17-20 vuotiaana idolssiin :))

        onnea sinulle.


      • Täält

        Moi nii voiks siel laulaa jotain muutaki ku räppii toivottavasti vastaat vaik toi on aik vanha viesti


      • täält
        sallajau kirjoitti:

        [email protected]

        ite laulan R&B jaja poppii ja tälläst !((:: ota yhteyt jos kiinnostaa

        joo et minkä ikäne oot ja ootko tyttö vai poika??


      • Tädääädäää Youtube 1
        noeiolemuilla kirjoitti:

        no helpoin tapa olisi laittaa video esim youtubeen ja pyytää ihmisiä antaan tähtiä 1-5 sun lauluäänelle jos ne antaa jtn tyyliin 4-5 ja siit äänestäjii on enemmän ku 10-20 ni sit voit olla aika varma että olet hyvä laulamaan ! sitten voit vaikka lähettää demon tai jtn ? =)

        Heei kiitos sun ideasta niin kun haluan itsekkin laulajaksi, olen nimittäin laittanut videoita youtubeen tässä linkki :http://www.youtube.com/user/nynnihey,josta voitte nähdä ja arvostella ja pistää kommenttia ;) JA EHKÄ TILATA, JOS PIDÄTTE ;). olen 13-v ja haluasin kyllä laulajaksi tietty,mutta aloitan pienistä askeleista . Olen laittanut BÄNDI - ILMOITUKSIA että saisIn bändin ;). Elikkäs pliis käykää siellä edes vilkaisemassa . Ja asun siis oulussa pieni kaupunki ei mitään mahdollisuuksia.


      • minimini

      • sRcRAP

      • oni3
        Tädääädäää Youtube 1 kirjoitti:

        Heei kiitos sun ideasta niin kun haluan itsekkin laulajaksi, olen nimittäin laittanut videoita youtubeen tässä linkki :http://www.youtube.com/user/nynnihey,josta voitte nähdä ja arvostella ja pistää kommenttia ;) JA EHKÄ TILATA, JOS PIDÄTTE ;). olen 13-v ja haluasin kyllä laulajaksi tietty,mutta aloitan pienistä askeleista . Olen laittanut BÄNDI - ILMOITUKSIA että saisIn bändin ;). Elikkäs pliis käykää siellä edes vilkaisemassa . Ja asun siis oulussa pieni kaupunki ei mitään mahdollisuuksia.

        homo


      • Anonyymi
        C-ute♥ kirjoitti:

        minä olen tehnyt 2 levyä vaikka en ole laujala semmosen voi tehä kotona tai ihan mennä levytys studioon omakustanteena eli siitä levystä sitten maksaa tietyn summan mitä ne ny antaakaan mulla on jotain se ei kyll oo paljoo mut mä kävin laulamassa sille levylle noi 2 viikkoo ja sit se oli valmis mutta olis kyllä kiva olla laulaja nuorena ♥ T: 11.vuotias tyttö

        Miten????????


      • Anonyymi
        ^^hanna^^ kirjoitti:

        Moi. Mäkin haluisin olla laulaja mutta oon vasta 12 ja kukaan mun kaveri ei oo kiinnostunu perustamaan bändiä munkaa ja toiseks asun pienessä paikassa.. Joten miten mä voisin päästä laulajaks?

        Oon 11 ja mää haluisin laulajaks.. mä ainaki käyn laulutunneilla ja pääsin VOX AUREAAN keväällä.. niin mä alotin ja jatkan samaan malliin ja yritän olla mahdollisimman aikasin laulaja ku kuitenki kaikki kannustaa ja sanoo että pääsisin huipulle nopeesti! Kannattaa testaa!!


      • Anonyymi

        Joo mäki oon 10 v ja laulan hyvin ja en tiiä miten voisin tulla laulajaksi oot jo kyl 26 tai jotai sitä mut en kyl itekkää tiiä miten voisin tulla laulajaksi oon tehny jo monta biisi


      • Anonyymi
        laulaja.11 kirjoitti:

        moe.. mulla on oikeestaaan toi sama ongelma..tykkään erityisen paljon laulaa nutta miten pääsen keikkailee..keksitään tohon vastaus yhes..ku onn vasta 11w

        Mulla on sama ongelma kun oon 11v vasta


    • Hensu

      Miten laulajaksi? Olen vasta 11v ja mulla on yks kamu jonka kanssa yritetään keksii eka laulun sanoi suomeksi ja sit käännetään enkuks. Mutkun kaikki mitä yrittää keksia (Rytmiä) Ne on aina käytössä. Me
      kahestaan yritettään mut ei tuu mitää. Miten onnistuttais? Ku haluttaan joku hyvä musiikki ja sillee.. ois kiva jos joku tietäis miten vois aloittaa laulu hommat.

      • Lacu

        Olen itse ollut monta kertaa samassa tilanteessa, mutta kyllä se laulun sävel ja sanat sieltä tulee kun on sellanen päivä. Hyvä vinkki ois et kirjottaa joitai sanoi paperille ja niistä koostaa laulun.
        Tietäiskö joku vinkkii miten pääsis laulajaksi? Olen haaaveillut ammatista jo kauan! ;DD mutta kirjottakaa jos tiiätte...


      • Persevammanen

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila


      • annafani
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        ei iästä voi päätellä onko laulajaksi.jollakin nourilla voi olla vaan super ihana ääni,vaikka ei olisikaan vanhempi kuin 11.haluaisin itsekkin mutta en tiedä miten :) oon ollu jo 2 vuotta musa luokal ja ääni on parantunu sitä myötä ku siel on ollu.


      • khjkhl
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        mä oon halunnu laulajaks 7 vuotiaasta asti. ja en mä muuten tee mitään ku meen idolssiin ku oon valmis.. mulla on ollu aina 9 musiikis.


      • kjmijk
        annafani kirjoitti:

        ei iästä voi päätellä onko laulajaksi.jollakin nourilla voi olla vaan super ihana ääni,vaikka ei olisikaan vanhempi kuin 11.haluaisin itsekkin mutta en tiedä miten :) oon ollu jo 2 vuotta musa luokal ja ääni on parantunu sitä myötä ku siel on ollu.

        tai siis en oo sillon halunnu laulajaks mutta ajatellu että ISONA.. en todellakaan halua olla lapsilaulaja.. sitten oo ikuisesti joku amy diamond -.-


      • Ella-kukka
        annafani kirjoitti:

        ei iästä voi päätellä onko laulajaksi.jollakin nourilla voi olla vaan super ihana ääni,vaikka ei olisikaan vanhempi kuin 11.haluaisin itsekkin mutta en tiedä miten :) oon ollu jo 2 vuotta musa luokal ja ääni on parantunu sitä myötä ku siel on ollu.

        mil luokal ja missä oot koulus mäkin oon musaluokal


      • 18v MUSAN TEKIJÄ
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        jeps no se voi olla totta et 11 vuotias on vähä liian nuori vielä....mutta sit toi musiikin numero ei kyllä oo pakko olla musiikista 10... itellä oli 5 ja kyllähä tota musaa tulee tehtyä silti,,,elikkäs harjottele harjottele esim vaik laulutunneilla,,,, ja sitten alat katsastelee vähän vanhempana jos vielä kiinnostaa ja intoo riittää niin tota levy hommelii,,,teet vaikka omakustanne demon jonka lähetät johkin levy yhtiöön...ja sitten odottelet,,=) mut eipäs mulla muuta hyvää jatkoo ja tsemii laulajan uralle =)


      • Jepa95

        Mäkin haluaisin laulaa, mut oon niin kauheen ujo ja en tiedä millälailla voi ees tulla poptähdeks?????


      • annafani
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        ei ei oo 11 vuotiaasta laulaan?!... mie oon vasta 12 ja oon saanu opelta kehuja,ystäviltä ja vanhemmilta yms kun laulan!! ja laulajia on nuoria ja vanhoja!! et voi alottaa laulamisen nuorena!!


      • Thö mödell'
        annafani kirjoitti:

        ei iästä voi päätellä onko laulajaksi.jollakin nourilla voi olla vaan super ihana ääni,vaikka ei olisikaan vanhempi kuin 11.haluaisin itsekkin mutta en tiedä miten :) oon ollu jo 2 vuotta musa luokal ja ääni on parantunu sitä myötä ku siel on ollu.

        Ei ikä kerro mitään. (Paitsi iän =D) Se on vain numero. Itse olen 12-vuotias, heinäkuussa 13. Tahdon laulajaksi. Olen tahtonut sitä jo pitkään. Tahtoisin myös malliksi. Siitäkin olen haaveillut jo pitkän aikaa. Onko mitään ideoita miten pääsen laulajaksi tai malliksi.


      • juupajuu.-.
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        On laulajia 9 vuotiaitakin! Ja jopa 6 vuotiaitakin löytyy. 11.v on jo täysin kypsä laulajaksi!;)


      • Sekopää
        Thö mödell' kirjoitti:

        Ei ikä kerro mitään. (Paitsi iän =D) Se on vain numero. Itse olen 12-vuotias, heinäkuussa 13. Tahdon laulajaksi. Olen tahtonut sitä jo pitkään. Tahtoisin myös malliksi. Siitäkin olen haaveillut jo pitkän aikaa. Onko mitään ideoita miten pääsen laulajaksi tai malliksi.

        Mäkin haluisin laulajaks ja malliks. :-) molemmat mun toiveammatteja. oon itse 12-vuotias, ja musikaalista sukua. Olen saanut äänestäni niin ruusuja kuin risujakin. B) Mutta yritys laulajaksi/malliksi on kova. :-D


      • :)
        Thö mödell' kirjoitti:

        Ei ikä kerro mitään. (Paitsi iän =D) Se on vain numero. Itse olen 12-vuotias, heinäkuussa 13. Tahdon laulajaksi. Olen tahtonut sitä jo pitkään. Tahtoisin myös malliksi. Siitäkin olen haaveillut jo pitkän aikaa. Onko mitään ideoita miten pääsen laulajaksi tai malliksi.

        Jos haluut malliks nii kannattaa mennä tsekkaa esim: seppälän sivut siel voi olla vaik et haetaan malleja!


      • @nna
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        vitut sulle, ei oo liian nuori jos on 11 :D:::D:D ääni täski asias merkitsee, ikä ei oo niin tärkee :D


      • musiikintunnit
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        Koulun musiikintunnit ei mielestäni saisi vaikuttaa yhtään tulevaisuuden musiikinammattiin. Musiikintunnit ovat yllättävän epäreiluja. Silloin aikoinaan itse kun olin musantunneilla, niin opettaja valitsi aina soittamaan ne äänekkäimmät ja erottuvaisimmat ja musikaalisuudella tai lahjoilla ei ollut mitään väliä. Pääasia, että osasi hölöttää minkä suustaan ehti, eikä antanut muille puheenvuoroa. Soittamaankaan ei ikinä ehtinyt, sekin oli yhtä juoksukilpailua.
        Omasta mielestäni opettajalla oli täysin väärä asenne hiljaisia kohtaan, ja olin todella pettynyt siihen, että opettaja antoikin vain 8 musiikista. Petyin siksi, koska ennen olin saanut aina musiikista 9 tai 10. Sen lisäksi olin soittanut pikkuskidistä asti pianoa, ja lauluääntänikin on kehuttu. hän vielä kehtasi sanoa, että osallistuin tunnilla liian vähän. Aika naurettavaa, koska eihän kukaan hiljainen oppilas ikinä päässyt soittamaan, vaikka viittasikin. Opettajalla oli ne samat kullanmurut, jotka hän päästi soittamaan.


      • Surulline
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        kuules sinä kyl 11.v voi laulun uralle ryhtyy Puhuva konekkin muistaaksenikin ryhtyi jote suu kiinni
        !!!


      • sRcRAP
        Persevammanen kirjoitti:

        ei sinussa ole laulajan ainesta ! 11-vuotis tyttö on liian nuori laulujaksi ! jos olet kiinnostunut musikista kannataisi eka nostaa musa numerosi 9-10 ! ja sit alkaa käydä laulutunneila

        Meijän musan ope sano et mun ääni on 10, Levy yhtiö sano et ne rupeis tekee levyi heti, ei vaa oo rahaa :P T.11v


      • dhjl

        Mä osaan miksata hyvää musaa käy kattoos tubest DJ VEE oh my god ta the final countown


      • Älä jauha soopaa
        sRcRAP kirjoitti:

        Meijän musan ope sano et mun ääni on 10, Levy yhtiö sano et ne rupeis tekee levyi heti, ei vaa oo rahaa :P T.11v

        Paskat ne sulle mitää oo sanonu :DD


    • 3sisterLove3

      nii et mä käyn mun bänin kaa bändi opetukses. siel meit opetetaan soittaa kaikkii biisei osataan soittaa apulannan jumala,nothing compares ja irinan kymmenen kirosanaa ja muitaki.eli johonki opetuksee vaan kannattaa mennä.me ollaa edistytty ainaki tosi paljon sen jälkeen ku alotettiin meil on tänää keikka ja huomen. ja siitä se vaa kaikki alko ku päätettiin mennä bändi opetukseen.oon tosi onnellinen et oon päässy laulajaks!!!

    • vinkinantaja
      • :):) Ryhdy laulajaksi:):)

        Mulla on ollut aina laulajan ura haaveena ja mä olen harjoitellut siten, että laulan suomalaisten laulamia lauluja ja sen jälkeen vasta englantilaisia lauluja!! Kandee koklata!! vastailkaa


      • pööödd:DD
        :):) Ryhdy laulajaksi:):) kirjoitti:

        Mulla on ollut aina laulajan ura haaveena ja mä olen harjoitellut siten, että laulan suomalaisten laulamia lauluja ja sen jälkeen vasta englantilaisia lauluja!! Kandee koklata!! vastailkaa

        Niin, että eräänä iltana mä,serkku,isä ja setäni päätettiin perustaa laulu ryhmä. Mutta ne halus laulaa Hengellistä musiikkia, mutta lähdimme silti serkkuni kanssa mukaan :) Keikkaa on pukannut eri paikoissa ja eri paikoissa suomee :) Setäni sano että ne tekee levyn, ja jonain päivänä voidaan saada tehdä serkkuni kanssa levy, jolloin levy-tuottaja tekee laulut. Sillä he tykkäsi meidän laulu äänistä ;) Eli ei muutaku vaikka esiinnyt kerran jossakin paikassa missä on ihmisiä ja eiköhän ne sitten teitä pyydä esiintymään muuallakin. ainakin meitä on pyydetty :)


      • ^^hanna^^
        :):) Ryhdy laulajaksi:):) kirjoitti:

        Mulla on ollut aina laulajan ura haaveena ja mä olen harjoitellut siten, että laulan suomalaisten laulamia lauluja ja sen jälkeen vasta englantilaisia lauluja!! Kandee koklata!! vastailkaa

        Mä teen tolleen samalla tavalla ja osaan yhen suomeks lauletun levyn kaikki laulut ja jotain englantilaisiakin oon kokeillu laulaa


      • JaneSinks

        Mul on oma sivu youtubes ja kaks videoo mis mä lauan : the climb, just girl..
        Annan mä linkin et te voisitte kommata mun äänen siis onks mul hyvä ääni vai ei..
        Vai?? :D


      • Lukekaa! -Oona-
        JaneSinks kirjoitti:

        Mul on oma sivu youtubes ja kaks videoo mis mä lauan : the climb, just girl..
        Annan mä linkin et te voisitte kommata mun äänen siis onks mul hyvä ääni vai ei..
        Vai?? :D

        JaneSinks juu sano vaan linkki ja nuo biisithän oli sit Miley Cyruksen? ;)))


    • diudiudiu

      No mulla oli musiikki 6. Mutta syy on se koska käyttäydyn huonosti. Eräänä päivänä uskalsin mennä laulamaan mikkiin ja kaverit ja OPETTAJA totesi, että sä laulat kun enkeli : D Olin ekana nolona, mutta sen jälkeen olen käynyt laulutunneilla, ja saanut rohkaisua kun ammattilainen sanoo että olet hyvä laulamaan :)Mutta olis kiva päästä laulajaks, mutta en ole varma kestäisinkö jos menisin Idolssiin sitten isona. en varmaan kestäis sitä julkisuutta ja lehtien valehteluita : D Meiä luokalla ei oikeen oo ketään kuka haluais perustaa bändiä, siksi haluankin laulaa yksin :) Joten jos joku vois tehdä mulle demon : DD Ja laittaa sanat niin vois lähettää osotteeseen [email protected]

      Ois oikeesti tosi kiva :)

      • a.k.k.t

        Ensinnäkin sinulla on pakko olla bändi jotta voit ryhtyä laulajaksi. Kuka muukaan soittaisi biisisi? Toisekseen maailmassa ja suomessakin on ihan uskomattoman paljon ihmisiä jotka haluavat laulajaksi ja sillä alallla on kova kilpailu joten suosittelisin, että opettelisit soittamaan jotain soitinta ja säveltämään sillä musiikkibisneksessä ei kovin pitkään selviä ellei osaa säveltää. Ja tietenkään et heti ponnahtaisi huipulle vaan jos saat bändin kasaan teillä on kova työ saada itsenne esille. On tietysti näitä oikoreittejä kuten Idolsit ym sellaset, mutta itse en ainakaan arvosta juurikaan niitä artisteja jotka sieltä tulevat sillä suurin osa heistäkään ei sävellä kappaleitaan itse. Ja Idolsissakin on toki kova taso ja paljon kilpailijoita joten jos pyrit sinne putoat vaikka semeissä pois ja menet seuraavana vuonna uudestaan ei sinusta pidetä siellä yhtään enempää kuin edellisenäkään vuotena vaan todennäköisesti putoat uudestaan, sen jälkeen minun mielestäni on aika turha koittaa enää pyrkiä showbisnekseen, koska sinua ei oteta tosissaan vaan pidetään ainoastaan säälittävä tapauksena joka koittaa väkisin pyrkiä julkisuuteen.


      • Anonyymi
        a.k.k.t kirjoitti:

        Ensinnäkin sinulla on pakko olla bändi jotta voit ryhtyä laulajaksi. Kuka muukaan soittaisi biisisi? Toisekseen maailmassa ja suomessakin on ihan uskomattoman paljon ihmisiä jotka haluavat laulajaksi ja sillä alallla on kova kilpailu joten suosittelisin, että opettelisit soittamaan jotain soitinta ja säveltämään sillä musiikkibisneksessä ei kovin pitkään selviä ellei osaa säveltää. Ja tietenkään et heti ponnahtaisi huipulle vaan jos saat bändin kasaan teillä on kova työ saada itsenne esille. On tietysti näitä oikoreittejä kuten Idolsit ym sellaset, mutta itse en ainakaan arvosta juurikaan niitä artisteja jotka sieltä tulevat sillä suurin osa heistäkään ei sävellä kappaleitaan itse. Ja Idolsissakin on toki kova taso ja paljon kilpailijoita joten jos pyrit sinne putoat vaikka semeissä pois ja menet seuraavana vuonna uudestaan ei sinusta pidetä siellä yhtään enempää kuin edellisenäkään vuotena vaan todennäköisesti putoat uudestaan, sen jälkeen minun mielestäni on aika turha koittaa enää pyrkiä showbisnekseen, koska sinua ei oteta tosissaan vaan pidetään ainoastaan säälittävä tapauksena joka koittaa väkisin pyrkiä julkisuuteen.

        Bändiä ei tarvitse jos osaa tai on joku joka osaa tehdä taustan tietokoneella :D TAI jotkuthan tekee musiikkia ilman soittimia tai soittaa samalla itse esim. Pianoa tai kitaraa :D


    • 11 vuotiaat tytöt tahtoo te...

      Hei! Haluaisimme alkaa tekemään bändiä ja alkaa tehdä keikkoja.Olemme valikoineet jo soittajat, ja meillä on kaksi laulajaa,yksi rumpali,yksi pianon soittaja ja yksi kitaristi.haluaisimme alkaa soittamaan ja laulamaan yhdessä.eli meillä on kolme soittajaa ja kaksi laulajaa.Vastaa pian antamaani osoitteeseen! T:Me viisi. :D :D

    • busra

      haluaisin kysyä sitä että maksaako se jos haluaa laulu tunnille joka päivä vai pitääkö se kerran maksaa ja se vielä että missä laulu koulut yleensä ovat?

      • Nimetön

        Jos haluut alottaa laulun nii se musaamo
        ois espoossa...
        kattelin vaa sivustoja ja löysin!


    • Ella-kukka

      Haluisin laulajaks mut oon vast 11 ja ei oo tietookaa miten voisin saada tehtyy demon yms...

      • Suuruuden hullu..

        Ajattelin että ottaisin mallia Cristals snow´ta ja Lähen ulkomaille opiskelemaan laulajaks... Ja sitä rataa... mulla o vaa sellanen ongelma ettei mun laulu ääni oo mikää paras... Kai sitten alan laulutunnit ja nostan musa numeroo...


    • Janinalovesjbros

      Haluaisin tehdä demon mutt en tiedä miten? Oo hyvä enkus ja osaan laulaa hyvin.. Tarvitaanko demon tekemiseen omaa biisii? Kannattaako mennä jonnekin laulun opetuksee tai jonnekki? Olen 13 vuotta

    • Ella-kukka

      Mäkin haluun suoraan laulajaksi en ees tiä miten demo tehää ja minne se lähetetää....

      • blue sky

        HEI! alottakaa siitä että hankitte kotiin omat musiikin sävellys laitteet. sitten vain opettelette laulamaan hyvin...olen itse säveltänyt ja laulanut eri biisejä...;)


    • SussuÄö

      Moi luin tämän kirjoituksesi ja minusta se kuulosti hyvältä.Minäkin juuri etsin samoja vastauksia kuin sinä joten olemme samoilla jäljillä.Minä etsin demoa ,mutta en juurikaan tiedä mistä niitä etsitään ja miten.Joten ajattelin juuri noita samoja kysymyksiä kuin sinäkin.Toivottavasti tuot ne vastaukset vielä jonakin päivänä itsellesi ja minulle.

      Terveisin:Susanna

    • nöööt

      Haluaisin myös laulajaks, mutta en voi saada laulutunteja, tällä paikkakunnalla laulutunnit on vaan 16-vuotiaille ja siitä vanhemmille... Ite oon kohta 13-vuotta. Musiikinopettajat vanhemmat ja sukulaiset on kehunu mun ääntä, yksikin musiikinopettaja sano, että mulla on puhdas ääni ja sitä rataa... Ite en oikein usko, koska mulla on melko huono itseluottamus ja tällee. Minnekkään Tubeen en kehtaa laittaa ns. laulunäytettä, koska mulle naurettas varmasti siellä. Eikä oo bändiä tai mitään sellast. Idolssiin sun muuhun oon liian nuori, jonnekkin Talenttii korkeintaan vois mennä, olihan siellä yks kymmenen vee likka vetämäs... Ja lisäks mulla on toinenkin unelma, mutta laulupuolelle taitaa enemmältikin vetää.
      Mitään demoa en viitsi ruveta väsäämään, sillä ei olis oikeen järkee lähettää sellasta demoa minnekään, missä ei oo musaa ollenkaan, pelkkää kiekumista koko lätyllinen.

      Että silleen. Mut olis kiva saada vinkkejä yms...

      • jjanettemoi

        mulla on sama juttu .
        oon 12 vuotias tyttö ja haluttais perustAA bändi .
        nii mite niiku meijän pitäis ruveta tekemää ?


        ps. jos jollai on hyviä sanoja kappaleeseen nii ilmottakaa


    • Rinsku_<3

      Moi! tietääkö kukaan et mite pääsisin laulajaks!
      Olen 11v ja olen kehuttu hyvästä lauluäänestä, sitä paitsi olen voittanut karaoke kisassa 2 kertaa.... Laulajan ura on minun unelma!!! Ilmotelkaa joku jos tiedätte! :)

      • tiuups-

        no yläasteen voit etsiä musiikkipainotteisella ja sit voisit pyrkii musiikkikouluun peruskoulun jälkeen, esim Sibelius lukioon tai konservatorioon


      • Sanni:DDDD

        Moi!

        Tiiäks sää sellasta laulajaa kun Justin Bieber ja sen yhtä biisii nimeltään Baby jalkaa Ludacris se on hyvä biisi ja söpö poika.Tiiäks sää vielä miten pääseen lapsena laulajaks :DDDD


    • mr/a

      no mä oon 10v yks tyttö ja mun isoveli osaa tehä taustamusaa ja se on räppäri se tekee mullekkin taustamusii ja en tajuu siit nii mittää mut voit ladata yhen ohjelman sun koneelle ja sen nimi on *FL studio 8* siinä se on sitten :)

    • Nimetln :3

      öö... mäki oon 10v ja mustaki tulee laulaja ja mä vaan etin semmosta juttuu mihin voisin mennä ja mä meen staraokee o.O huono juttu ja oon joskus ujo niin mä meen sinne jotenkin (laulaja uraan siis) XD

      • jou jou likka

        Jee tää on testiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


      • dream.
        jou jou likka kirjoitti:

        Jee tää on testiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        Elikkäs sanoisin ihan vaan näin yleisesti kaikille näille 10-12-vuotiaille lapsille jotka täällä kyselevät musiikin urasta ja siitä' miten he pääsisivät huipulle;
        Maailmassa on erittäin vähän artisteja, ainakaan sellaisia jotka ovat päässeet mihinkään yhden sinkun jälkeen, jotka olisivat olleet lapsia. Yleensä nämä kyseiset lapset kuten Miley Cyrus, Jonas Brothers, Demi Lovato yms, omistavat musiikkiuralla olevat vanhemmat. Michael Jackson on myös yksi näistä. Maailmassa on erittäin paljon ihmisiä jotka näin haaveleivat tulevansa kuuluisiksi muusikoiksi, mutta todellisuudessa se ei aina ole niin glamouria ja pelkkää rahaa tuottavaa bisnestä. Yleensä juuri ne jotka vähiten puhuvat 'julkisuuden saamisesta' nousevat tähtiin. Musiikki ei lähde siitä että tulet kuuluisaksi, se lähtee sisältä itsestäsi.
        Ei voi alkaa sooloartistiksi ilman bändiä. Auttaa myös jos osaa itse soittaa jotain soitinta. Ennen kuin alat lähettelemään demoja mihinkään, kannattaa demo itsessään huolitella niin hyväksi kun mahdollista- Aina on paranneltavaa!
        Ota selvää minkälaisia asioita tarvitset demon lähettämiseen ja sen tekemiseen, mitä kuluja menee.
        Kannattaa miettiä oikeasti onko valmis isoon ja fyysisesti sekä henkisesti rasittavaan uraan.

        Sanoisin että älä koskaan päästä unelmistasi irti ja seuraa sydäntäsi! Sillä pääset jo pitkälle.
        Ole kuitenkin tietoinen mihin olet lähdössä, kun/jos sen demon aiot lähettää.


      • -EweeH
        dream. kirjoitti:

        Elikkäs sanoisin ihan vaan näin yleisesti kaikille näille 10-12-vuotiaille lapsille jotka täällä kyselevät musiikin urasta ja siitä' miten he pääsisivät huipulle;
        Maailmassa on erittäin vähän artisteja, ainakaan sellaisia jotka ovat päässeet mihinkään yhden sinkun jälkeen, jotka olisivat olleet lapsia. Yleensä nämä kyseiset lapset kuten Miley Cyrus, Jonas Brothers, Demi Lovato yms, omistavat musiikkiuralla olevat vanhemmat. Michael Jackson on myös yksi näistä. Maailmassa on erittäin paljon ihmisiä jotka näin haaveleivat tulevansa kuuluisiksi muusikoiksi, mutta todellisuudessa se ei aina ole niin glamouria ja pelkkää rahaa tuottavaa bisnestä. Yleensä juuri ne jotka vähiten puhuvat 'julkisuuden saamisesta' nousevat tähtiin. Musiikki ei lähde siitä että tulet kuuluisaksi, se lähtee sisältä itsestäsi.
        Ei voi alkaa sooloartistiksi ilman bändiä. Auttaa myös jos osaa itse soittaa jotain soitinta. Ennen kuin alat lähettelemään demoja mihinkään, kannattaa demo itsessään huolitella niin hyväksi kun mahdollista- Aina on paranneltavaa!
        Ota selvää minkälaisia asioita tarvitset demon lähettämiseen ja sen tekemiseen, mitä kuluja menee.
        Kannattaa miettiä oikeasti onko valmis isoon ja fyysisesti sekä henkisesti rasittavaan uraan.

        Sanoisin että älä koskaan päästä unelmistasi irti ja seuraa sydäntäsi! Sillä pääset jo pitkälle.
        Ole kuitenkin tietoinen mihin olet lähdössä, kun/jos sen demon aiot lähettää.

        Mä oon tällänen 11-vuotias tyttö ja oon haaveillu laulajan urasta 5-vuotaasta asti. Mä en pääse mun unelmassani yhtään eteenpäin koska en osaa soittaa miten niin en voi itse säestää omia biisejäni. Mä haluisin perustaa bändin jonka oon jo perustanu kolme kertaa mutta EI! Se EI toimi! Se bändi on sellanen et aina ku on bändi harkat me vaan jutellaan! Tarvitaan kunnon bändi, manageri ja kaikki että siitä sitte joskus tuliski jotain.

        Apua! Mitä mun pitäis tehä ? =/


      • Marsussuu
        -EweeH kirjoitti:

        Mä oon tällänen 11-vuotias tyttö ja oon haaveillu laulajan urasta 5-vuotaasta asti. Mä en pääse mun unelmassani yhtään eteenpäin koska en osaa soittaa miten niin en voi itse säestää omia biisejäni. Mä haluisin perustaa bändin jonka oon jo perustanu kolme kertaa mutta EI! Se EI toimi! Se bändi on sellanen et aina ku on bändi harkat me vaan jutellaan! Tarvitaan kunnon bändi, manageri ja kaikki että siitä sitte joskus tuliski jotain.

        Apua! Mitä mun pitäis tehä ? =/

        Missä päin asut? sillä mä oon 12 vuotias tyttö ja haluaisin perustaa oman bädin, itse osaan laulaa ja aloitan soittamaan kitaraa. Musiikkini todistuksessa oli 9.


      • MichaelJacksonfan1
        Marsussuu kirjoitti:

        Missä päin asut? sillä mä oon 12 vuotias tyttö ja haluaisin perustaa oman bädin, itse osaan laulaa ja aloitan soittamaan kitaraa. Musiikkini todistuksessa oli 9.

        Oon itsekkin vielä aika nuori, joten en pääse idolsiin, mutta mulla on kova tavoite: meinaan päästä maailmankuuluksi laulajaksi. Kuulostaa tietysti hassulta, koska olen vielä niin nuori, eikä kukaan suomalainen ole vielä päässyt maailmankuuluksi laulajaksi, joten miksi se olisin minä? Koska haluan sitä TOSI paljon ja rakastan laulamista yli kaiken. Harjoittelen joka ikinen päivä laulamista väh. yli puolituntia(Olen myös kuorossa) ja mietin asioita. Onhan vielä aikaa miettiä. Mutta EN LANNISTU! Älkää tekään. Jos jotain tosiaan haluaa, täytyy tehdä kaikkensa eteen JA harjoitella, harjoitella ja harjoitella. Itse en vielä ole valmis laulajaksi, joten en halua vielä levyä. Idolsiin kannattaa mennä, mutta ainakaan se ei ole minulle ainut ratkaisu. Hankkikaa kuuluisuutta esim. juontamalla jotain tapahtumaa ym... Voi löytyä joku, joka voi auttaa sinua urasi etenemisessä.


      • MichaelJacksonfan1
        MichaelJacksonfan1 kirjoitti:

        Oon itsekkin vielä aika nuori, joten en pääse idolsiin, mutta mulla on kova tavoite: meinaan päästä maailmankuuluksi laulajaksi. Kuulostaa tietysti hassulta, koska olen vielä niin nuori, eikä kukaan suomalainen ole vielä päässyt maailmankuuluksi laulajaksi, joten miksi se olisin minä? Koska haluan sitä TOSI paljon ja rakastan laulamista yli kaiken. Harjoittelen joka ikinen päivä laulamista väh. yli puolituntia(Olen myös kuorossa) ja mietin asioita. Onhan vielä aikaa miettiä. Mutta EN LANNISTU! Älkää tekään. Jos jotain tosiaan haluaa, täytyy tehdä kaikkensa eteen JA harjoitella, harjoitella ja harjoitella. Itse en vielä ole valmis laulajaksi, joten en halua vielä levyä. Idolsiin kannattaa mennä, mutta ainakaan se ei ole minulle ainut ratkaisu. Hankkikaa kuuluisuutta esim. juontamalla jotain tapahtumaa ym... Voi löytyä joku, joka voi auttaa sinua urasi etenemisessä.

        Minulle julkisuus ei ole päätavoite. Rakastan laulamista.


      • Lovato
        dream. kirjoitti:

        Elikkäs sanoisin ihan vaan näin yleisesti kaikille näille 10-12-vuotiaille lapsille jotka täällä kyselevät musiikin urasta ja siitä' miten he pääsisivät huipulle;
        Maailmassa on erittäin vähän artisteja, ainakaan sellaisia jotka ovat päässeet mihinkään yhden sinkun jälkeen, jotka olisivat olleet lapsia. Yleensä nämä kyseiset lapset kuten Miley Cyrus, Jonas Brothers, Demi Lovato yms, omistavat musiikkiuralla olevat vanhemmat. Michael Jackson on myös yksi näistä. Maailmassa on erittäin paljon ihmisiä jotka näin haaveleivat tulevansa kuuluisiksi muusikoiksi, mutta todellisuudessa se ei aina ole niin glamouria ja pelkkää rahaa tuottavaa bisnestä. Yleensä juuri ne jotka vähiten puhuvat 'julkisuuden saamisesta' nousevat tähtiin. Musiikki ei lähde siitä että tulet kuuluisaksi, se lähtee sisältä itsestäsi.
        Ei voi alkaa sooloartistiksi ilman bändiä. Auttaa myös jos osaa itse soittaa jotain soitinta. Ennen kuin alat lähettelemään demoja mihinkään, kannattaa demo itsessään huolitella niin hyväksi kun mahdollista- Aina on paranneltavaa!
        Ota selvää minkälaisia asioita tarvitset demon lähettämiseen ja sen tekemiseen, mitä kuluja menee.
        Kannattaa miettiä oikeasti onko valmis isoon ja fyysisesti sekä henkisesti rasittavaan uraan.

        Sanoisin että älä koskaan päästä unelmistasi irti ja seuraa sydäntäsi! Sillä pääset jo pitkälle.
        Ole kuitenkin tietoinen mihin olet lähdössä, kun/jos sen demon aiot lähettää.

        meikkityyli http://www.youtube.com/watch?v=nd4RhHzOvjg Kuuluisaksi pääsee helpoiten youtuben kautta, jos ei halua kouluja käydä.


      • VergesseneKinder
        dream. kirjoitti:

        Elikkäs sanoisin ihan vaan näin yleisesti kaikille näille 10-12-vuotiaille lapsille jotka täällä kyselevät musiikin urasta ja siitä' miten he pääsisivät huipulle;
        Maailmassa on erittäin vähän artisteja, ainakaan sellaisia jotka ovat päässeet mihinkään yhden sinkun jälkeen, jotka olisivat olleet lapsia. Yleensä nämä kyseiset lapset kuten Miley Cyrus, Jonas Brothers, Demi Lovato yms, omistavat musiikkiuralla olevat vanhemmat. Michael Jackson on myös yksi näistä. Maailmassa on erittäin paljon ihmisiä jotka näin haaveleivat tulevansa kuuluisiksi muusikoiksi, mutta todellisuudessa se ei aina ole niin glamouria ja pelkkää rahaa tuottavaa bisnestä. Yleensä juuri ne jotka vähiten puhuvat 'julkisuuden saamisesta' nousevat tähtiin. Musiikki ei lähde siitä että tulet kuuluisaksi, se lähtee sisältä itsestäsi.
        Ei voi alkaa sooloartistiksi ilman bändiä. Auttaa myös jos osaa itse soittaa jotain soitinta. Ennen kuin alat lähettelemään demoja mihinkään, kannattaa demo itsessään huolitella niin hyväksi kun mahdollista- Aina on paranneltavaa!
        Ota selvää minkälaisia asioita tarvitset demon lähettämiseen ja sen tekemiseen, mitä kuluja menee.
        Kannattaa miettiä oikeasti onko valmis isoon ja fyysisesti sekä henkisesti rasittavaan uraan.

        Sanoisin että älä koskaan päästä unelmistasi irti ja seuraa sydäntäsi! Sillä pääset jo pitkälle.
        Ole kuitenkin tietoinen mihin olet lähdössä, kun/jos sen demon aiot lähettää.

        Hey!
        Toi viesti on ihan totta.. Unelmista on pidettävä kiinni ja kannattaa seurata sydäntään.
        Oon aina, ihan aina halunnut laulajaksi. Olen nyt 15 vuotias, ja olen ollut perheemme pieni stara aina.
        Aloitin laulamisen en edes tiedä, kuinka nuorena. Minulla on aina riittänyt pokkaa vetää vaikka jotain shakiran hankalaa biisiä mikrofonina toimineeseen kynään(:D), kameran edessä, about seitsemän vuotiaana. Enhän minä silloin englantia osannut vähääkän, mutta rakastin laulamista. Ja rakastan yhä. Joskus istuksin kakarana lumihangessa, ja vedin vain jotain ihmeellistä settiä. Mutta minua ei koskaan ole haukuttu.
        Vaan sen sijaan minua on aina kehuttu. Jokainen musiikin opettajani on kehunut ääntäni, vanhempani ovat, veljeni ja pikkusiskoni on... Sukulaiset ja tutut.. Kaikki jotka sitä ovat kuulleet.
        Vedimme erään biisin tässä vähän aikaa sitten koulun talentissa kaverini kanssa. Meillä oli n. 300 päinen yleisö edessämme, ja pokka piti. Ja voitto tuli. Lisäksi meitä pyydettiin laulamaan koulun päättäjäisissä, ja lähdimme mukaan -of coors. Rakastan esiintymistä. En todellakaan ole ujo
        Must tuntuu, et laulaminen on meikän juttu. En oikeesti tiiä, mitä meikä tekee peruskoulun jälkeen ja mun pitäs nimittäin tehä valintoja aika vikkelästi, koska enää yksi vuosi jäljellä aikaa.
        En tahdo laulajaksi vain, koska saisin nähdä niiden kaikkien fanien itkevät, nauravat, hymyilevät kasvot, saisin kirjoitella nimmareita käteni kipeäksi ynnä muuta. Tahdon laulajaksi, koska must ei oo muuhun. Mielenkiintoa ei muihin ammatteihin enää riitä, ja tahdon toimeentulon. Unelmani olisi elämä musiikin parissa.
        Jos joku musiikin tuottaja tms lukee tämän, pyytäköön msn. osoitettani. Tarviin apua, starat eivät synny itse, muita ihmisiä on heidän ympärillään.


      • kärim-
        Lovato kirjoitti:

        meikkityyli http://www.youtube.com/watch?v=nd4RhHzOvjg Kuuluisaksi pääsee helpoiten youtuben kautta, jos ei halua kouluja käydä.

        KYLLÄ DEMI ON OIKEASSA! youtuben kautta pääsee helpoiten kuuluisaksi kato ku managerit ettii youtubesta näitä uusia talentteja nii kannataa laitaa vaan youtubeen video itse ajon laitaa kohta!


    • vaan

      covereita tekemään youtubeen, niin joistakin tulee kuuluisia.

      • elize93

        Itse olen 16 ja olen haaveillut laulajanurasta ties kuinka kauan, mutta minua ei ole koskaan kuultu enkä löydä minkäänlaista opetusta tällä hetkellä- en oikein edes tiedä onko ääneni laulajantasoa mutta rakastan laulamista yli kaiken


      • annatti-muusikko
        elize93 kirjoitti:

        Itse olen 16 ja olen haaveillut laulajanurasta ties kuinka kauan, mutta minua ei ole koskaan kuultu enkä löydä minkäänlaista opetusta tällä hetkellä- en oikein edes tiedä onko ääneni laulajantasoa mutta rakastan laulamista yli kaiken

        nooh, harva pääsee ikinä huipulle ja tulee kuulluks, ku lukee näitä juttujä täällä nii voin sanoo et on kyl tosi epärealistista porukkaa tää nuoriso täällä. onnee yritykseen vaa, mikskä se luultavasti tulee sitte jäämäänki...


      • MPresley
        annatti-muusikko kirjoitti:

        nooh, harva pääsee ikinä huipulle ja tulee kuulluks, ku lukee näitä juttujä täällä nii voin sanoo et on kyl tosi epärealistista porukkaa tää nuoriso täällä. onnee yritykseen vaa, mikskä se luultavasti tulee sitte jäämäänki...

        Jotkut 11-13 vuotiaat täällä haluavat laulajiksi ja jakelevat pedofiileille sähköpostejaan! Sanonpahan vain, ettei kenestäkään teistä tule laulajaa! Ensin pitää olla vähintäin 16-17 vuotias niin voi jo sanoa, että lauluääni tulee pysymään samana.

        Jotkut lapset (11-13v) laulavat hyvin ja korkeita nuotteja mutta kun ikää tulee lisää niin lauluääni voi muuttua dramaattisesti, huonompaan tai parempaan suuntaan. Tuon takia moni lapsilaulaja onkin "kaatunut" uralla.

        Kasvakaa seuraavat 5 vuotta vielä ja ajatelkaa uudelleen kannattaako ruveta laulajaksi. Minä olen laulajien suvusta ja tiedän miten asiat hoidettiin ja hoidetaan.

        Terveisin,
        Presleyn perillinen.


      • devilishhh
        MPresley kirjoitti:

        Jotkut 11-13 vuotiaat täällä haluavat laulajiksi ja jakelevat pedofiileille sähköpostejaan! Sanonpahan vain, ettei kenestäkään teistä tule laulajaa! Ensin pitää olla vähintäin 16-17 vuotias niin voi jo sanoa, että lauluääni tulee pysymään samana.

        Jotkut lapset (11-13v) laulavat hyvin ja korkeita nuotteja mutta kun ikää tulee lisää niin lauluääni voi muuttua dramaattisesti, huonompaan tai parempaan suuntaan. Tuon takia moni lapsilaulaja onkin "kaatunut" uralla.

        Kasvakaa seuraavat 5 vuotta vielä ja ajatelkaa uudelleen kannattaako ruveta laulajaksi. Minä olen laulajien suvusta ja tiedän miten asiat hoidettiin ja hoidetaan.

        Terveisin,
        Presleyn perillinen.

        No siis jos Bill Kaulitz on laulanu 10 vuotiaasta asti ja on nyt huipulla, miksei kukaan muukaan kokeilis?! Siis kerran täällä vaan eletään, joten kannattaa yrittää kokea elämässä niin paljon kuin mahollista! Ja sitä paitsi, jokaisesta voi olla laulajaksi jos vaan harjoittelee ahkerasti, opiskelee ja tällain.... Mäkin haluisin, mutta en voi ikinä saavuttaa sitä, sillä kukaan ei ole kannustamassa.... Olen lukenut joka paikasta, ett huipulle noustaan osittain myös kannustuksen voimasta... Itselläni ei ole ketään kannustajaa, ja olen muutenkin nuori, joten.....


    • Laulajaksi? :D

      Itsekkin haluaisin päästä laulajaksi todella kovasti, mutta se ei vain onnistu.
      Olen vasta 10 vuotta joten en voi mennä Idolsiin ymsyms, ja laulutunnit täällä on
      ikärajaltaan 13. :< Olen ajatellut laittaa youtubeem jtn laululeikkeitä tai sellaista.

      Jos sinulla olisi vinkkejä, tai jtn sellaista niin laita viestiä: [email protected]

      • Olen laulaja

        Eli siis, olen laulaja nimeltään Mira Kallio.


      • kärim-
        Olen laulaja kirjoitti:

        Eli siis, olen laulaja nimeltään Mira Kallio.

        niin... minäkin haluaisin laulajaksi jos jollain oisi vinkkejä niin voisi kertoa jaa niikuin tämä justin bieber hän on todella hyvä haluaisin olla samallainen =D ja tiedän että osaan laulaa kaikki ovat kehunneet olen laulanut ihmisille ja kaikki ovat sanonneet että sinussa on talenttia niin... haluaisinn todella todella paljon sitä ,,,, musiikin maikkaki on kehunnut ja siis olen 12v täytän kohta 13 !!!


      • fgufg
        kärim- kirjoitti:

        niin... minäkin haluaisin laulajaksi jos jollain oisi vinkkejä niin voisi kertoa jaa niikuin tämä justin bieber hän on todella hyvä haluaisin olla samallainen =D ja tiedän että osaan laulaa kaikki ovat kehunneet olen laulanut ihmisille ja kaikki ovat sanonneet että sinussa on talenttia niin... haluaisinn todella todella paljon sitä ,,,, musiikin maikkaki on kehunnut ja siis olen 12v täytän kohta 13 !!!

        öö no en ole varma mutta mää oon kohta 12 ja käyn laulu tunneilla ja muta siitä on mahtava aloittaa ja musta ei se oo noin helpoo että joo haluaisinpa laulajaksi niin ja tietty ilman mitään työtäsuoraan hipulle ja amerikan top 10 listalle anna mun kaikki kestää jo todella luulet että se niin helposti käy niin oot taatusti väärällä alalla siis mä ainakin teen kaiken minkä voin nyt ja ajatelin pyrkiä musiikki ylä asteelle ja jos sulla on oikeesti hyvä ääni tarpeeksi kiinostusta ja ahkeruutta ja paljon malttia sekä teet kaikesi niin ehkä SIIS EHKÄ susta tulee se top 10


      • Lisajii
        fgufg kirjoitti:

        öö no en ole varma mutta mää oon kohta 12 ja käyn laulu tunneilla ja muta siitä on mahtava aloittaa ja musta ei se oo noin helpoo että joo haluaisinpa laulajaksi niin ja tietty ilman mitään työtäsuoraan hipulle ja amerikan top 10 listalle anna mun kaikki kestää jo todella luulet että se niin helposti käy niin oot taatusti väärällä alalla siis mä ainakin teen kaiken minkä voin nyt ja ajatelin pyrkiä musiikki ylä asteelle ja jos sulla on oikeesti hyvä ääni tarpeeksi kiinostusta ja ahkeruutta ja paljon malttia sekä teet kaikesi niin ehkä SIIS EHKÄ susta tulee se top 10

        kerron teille nyt lyhyesti mikä demo on. Ku nuo vitun ipanat eivät ilmeisesti tiedä mitä se tarkoittaa,
        se on vaikka oma biisi minkä olet tehnyt, sen voit polttaa jollakin musiikkiohjelmalla esim mixgraft, adacity, garageband yms. niin levylle, jonka voit lähettää vaikka mikseri.nettiin tai jonkun levytys-yhtiön sivuille, Äly Hoi!!!


    • emppuhh

      joo elikkäs, itelläkkin on ollut laulajan ura jo monia vuosia haaveena, oon nyt 14 vuotias, ja oon aina halunnut olla kuten 2NE1 (katsokaa youtubesta), eli että siinä olisi n.5 tyttöä laulamassa, ja haluaisin laulaa englanniksi etelä-korealaisten kanssa (eli ne osaisi hyvin englantia, osaan itsekkin toosi hyvin englantia, että
      se ei olisi mielestäni se suurin ongelma). Mutta suurin ongelmahan on se, miten voisin laulaa etelä-korealaisten kanssa, kun ite asun suomessa? ja mistä mää löytäisin 4 muuta tyttöä siihen... please, help me...

      • myös muusikko

        Onhan se mukavaa että lapsilla ja nuorilla on unelmia, ja niin pitääkin olla! Mutta oikeasti laulajaksi ei niin vain tulla. Voi vaikka kokeilla laulaa nuoteista ilman säestystä, laulaa asteikkoja ( harmoniset ja melodiset jne..) laulaja tarvitsee myös oikeanlaista asennetta ja lavakarismaa. Tarvitaan myös hyvää sävelkorvaa sillä laulajan instrumentti on hänen äänensä. Mielestäni se ei kerro mitään laulu äänestä minkä musiikin numeron saa peruskoulusta..

        Soitan itse pääasiassa koskettimia, mutta myös muut bändisoittimet luonnistuvat. Laulu ääneni ei ole kovin ammattimainen, mutta soveltuu perus juttuihin..

        Niin täällä kyseltiin tuosta demon tekemisestä: Sen pystyy tekemään kotonakin jos omistaa taustat, kunnollisen mikin, PC jolla on jokin ohjelma ja mikseri tai jonkinlainen etuaste..

        Mutta nämä olivat sitten vain minun mielipiteitä..


      • DreamGirlz
        myös muusikko kirjoitti:

        Onhan se mukavaa että lapsilla ja nuorilla on unelmia, ja niin pitääkin olla! Mutta oikeasti laulajaksi ei niin vain tulla. Voi vaikka kokeilla laulaa nuoteista ilman säestystä, laulaa asteikkoja ( harmoniset ja melodiset jne..) laulaja tarvitsee myös oikeanlaista asennetta ja lavakarismaa. Tarvitaan myös hyvää sävelkorvaa sillä laulajan instrumentti on hänen äänensä. Mielestäni se ei kerro mitään laulu äänestä minkä musiikin numeron saa peruskoulusta..

        Soitan itse pääasiassa koskettimia, mutta myös muut bändisoittimet luonnistuvat. Laulu ääneni ei ole kovin ammattimainen, mutta soveltuu perus juttuihin..

        Niin täällä kyseltiin tuosta demon tekemisestä: Sen pystyy tekemään kotonakin jos omistaa taustat, kunnollisen mikin, PC jolla on jokin ohjelma ja mikseri tai jonkinlainen etuaste..

        Mutta nämä olivat sitten vain minun mielipiteitä..

        Oon samaa mieltä: uneilmoida saa ja se on hienoo jos on jotain mitä haluu ihan oikeesti!itekin haluisin laulajaks ja se on ollu mulla jo pitkään unelmana=) Mut sen ''kuuluisuuden'' ja uran mukana tulee myös vastuus ja se vaatii kovaa duunia! Lauluja on hyvä kirjotella ja tollee ehkä joku päivä unelma voi toteutuukki=) kun jaksaa yrittää



        XOXO


      • emppuhh
        DreamGirlz kirjoitti:

        Oon samaa mieltä: uneilmoida saa ja se on hienoo jos on jotain mitä haluu ihan oikeesti!itekin haluisin laulajaks ja se on ollu mulla jo pitkään unelmana=) Mut sen ''kuuluisuuden'' ja uran mukana tulee myös vastuus ja se vaatii kovaa duunia! Lauluja on hyvä kirjotella ja tollee ehkä joku päivä unelma voi toteutuukki=) kun jaksaa yrittää



        XOXO

        hyvä että täällä ajatellaan positiivisesti!! :)))
        mutta ei kuitenkaan tullu niin erikoisia vinkkejä kun odotin XD
        eli poikkean ilmeisesti muista sillä aisalla, että haluaisin laulajaksi etelä-koreaan,
        laulaisin englanniksi, ja ja ja .... X)) noh, katsokaa youtubesta vaikka 2NE1 - fire, siinä näätte ne 4 vai 5 tyttöä.. haluaisin tulla saman tyyliseks kun he ^^paitsi et laulaisin 4 muun korealaisen kanssa englanniksi XD mut joo, pliis, älkää ajatelko että olisin joku täys tollo ihminen :--D p.s iso velini soittaa bändissä, niin varmaan kysyn neuvoa siltä, mutta uskon että tulee samoja neuvoja kuin täälläkin :)))
        mutta mutta, kiitos jo etukäteen vinkeistä !


    • Omnomnom

      Ajattelin tässä vain antaa kaikille kiinnostuneile pienen vinkin. Itsekin olen laulajanurasta kiinnostunut, vaikka tiedän, ettei pelkällä laulamisella välttämättä elätä itseään. Mutta sanon vain, ettei itseään kunnioittavan artistin pidä missään nimessä mennä mihinkään formaattiin, kuten Idols, X Factor tai ( herranjestas ) Talent. Yrittäkää siis edes itse tai bändin, lauluryhmän ym. kanssa.

      • Milerz

        Okkei:
        Kun Luin noit kommentteja siel oli monta sellasta et : Ei 11.v Voi Alkaa Laulajaks!
        Ensiksi: Moni Kuuluisa teini tähti on alottanu 11-13.v: nä!
        ja: kannattaa ottaa osaa kaikkiin mahdollisiin lapsille ja nuorille tarkoitettuihin laulu kilpailuihin=)
        Siitä se lähtee!


      • PeAcEGirlz
        Milerz kirjoitti:

        Okkei:
        Kun Luin noit kommentteja siel oli monta sellasta et : Ei 11.v Voi Alkaa Laulajaks!
        Ensiksi: Moni Kuuluisa teini tähti on alottanu 11-13.v: nä!
        ja: kannattaa ottaa osaa kaikkiin mahdollisiin lapsille ja nuorille tarkoitettuihin laulu kilpailuihin=)
        Siitä se lähtee!

        Itekin tota laulajaks haluisin esimerkkinä(siis laulussa): Miley Cyrus ja Justin Bieber
        Laulaisin Englanniksi kun Enkku on sen verta hyvä=) Ja muuttaisin luultavasti Amerikkaan tai jonnekkin muualle ulkomaille. Nämä nuoremmat voi hyvin esim.osallistua siihen Staraoke laulupeliin vai mikä olikaan itekin piti osallistua mutta olin liian vanha ==)


        xxxxPeAcExxxxx


      • 11v tyttö
        PeAcEGirlz kirjoitti:

        Itekin tota laulajaks haluisin esimerkkinä(siis laulussa): Miley Cyrus ja Justin Bieber
        Laulaisin Englanniksi kun Enkku on sen verta hyvä=) Ja muuttaisin luultavasti Amerikkaan tai jonnekkin muualle ulkomaille. Nämä nuoremmat voi hyvin esim.osallistua siihen Staraoke laulupeliin vai mikä olikaan itekin piti osallistua mutta olin liian vanha ==)


        xxxxPeAcExxxxx

        itekkin haluaisin laulajaksi,mä oon 11v.mulla on ollut bändi mut ei siitä mitään tullut!!!kukaan ei ees usko että mä voisin pärjätä sillä mä en päässyt ees koulun kuoroon!!enkku mulla on 9 ja musiikki 8.vaikkei mulla hyvä ääni oo toisten mielestä itteni mielestä se kuulostaa nätiltä silti vaivaa aina se etten päässyt kuoroon!laulan silti tosi paljon ja meillä on myös karaokelaite,ajattelin myös ruveta soittaaa jotain soitinta ens syksynä,silti meillä päin ei mun mielestä järjestetä laulutunteja,enkä mä kehtais sinne mennä!!!!!kun meidän luokalla on yks tyttö jolla on ihana ääni ja kaikki kehuu vain sitä jos mä sanoisin haluavani laulajaks kaikki vaan nauraisivat!!joten voisko musta tulla laulaja???(en mä haluu rahaa tai julkisuutta vaan et mä saisin laulaa ja et kaikki tietäis mun nimen ja et kuka mä oon)
        :)


    • tietämätönlapsi

      mul on ihasama juttu,haluan ulkomaille laulamaan ja yksin..moni sanoo et mul on tosi hyvä ääni 14 vuotiaaks..ei tääl suomes pääse mitenkää,ainoastaa näin voin vastata,pitää päästä jonnekki englantiin vaikka ja siellä etsiä joku tai laulaa karaokea niin ehkä joku löytää sinut sieltä. tiedän vain että suomessa tämä ei onnistu.

      • Bamshire

        mä oon halunnu aina laulajaks kirjotan biisei yksin ja yksinäisyydessä keksin parhaiten biisejä teen usein tunteesta biisin niistä on ihana tehä mutta en tiiä haluunko julkisuudessa laulaa enkuks vai suomeks oon kummaski hyvä ja oon tehny kummanki kielisiä biisejä! ja Bamshire ois mun laulaja nimi!


      • Justin&cousin
        Bamshire kirjoitti:

        mä oon halunnu aina laulajaks kirjotan biisei yksin ja yksinäisyydessä keksin parhaiten biisejä teen usein tunteesta biisin niistä on ihana tehä mutta en tiiä haluunko julkisuudessa laulaa enkuks vai suomeks oon kummaski hyvä ja oon tehny kummanki kielisiä biisejä! ja Bamshire ois mun laulaja nimi!

        I'm Justin, Justin Bieber. My cousin told me that you want to be a singer... So you must like singing and if you can dance, it's good.
        I come famous when I and my mother put some videos on youtube and my manager find me there.
        So good luck!!!!!

        From: Justin Bieber and his cousin


    • MichaelJacksonfan1

      Ja sitten vielä oli vähän asiaa tästä jutusta: Monet ihmiset uskovat löytävänsä huipulle joltain nettisivulta kirjoittamalla esim tänne: Tietääkös joku miten päästään maailman yhdeksi parhaaksi laulajaksi? Kertokaa sit mulle!
      No, selvä asia on, että aikaa ei kannata kuluttaa etsimällä oikotietä huipulle netistä, vaan raaka työnteko on sitä miten sinne päästään. Toiseksi, laulutekniikat ovat todella tärkeitä. Jos pyrit ylös je voit ihan käsisydämmellä sanoa että laulutaitosi on täydellinen niin siitä sitten vaan, mutta jos lauluäänesi on raaka, niin mitäs sitten teet kun lavalla lähtee ääni? Mikrofooniin laulaminen on TOSI raskasta. Ääni on hallittava silloinkin. Eivät sun levyttäjät ym. anna sun treenata paljoakaan jos ääni on hukassa. Se on niitten työtä. Kyllä ne muualtakin yhtä huonon laulajan löytää.
      Lisäksi kouluun kannattaa satsata. Itse olen 1 luokasta asiti ollut "koulutyttö". Kyllähän siitä kiusattiin, mutta kyllä se palkitaan. Yläasteella ei ote saa silloinkaan lipsua. Itse haluaisin jonnekkin, tyyliin Paul McCortneyn lukioon, ym. huippu musiikkilukioon. Jos ajattelet, että "en mä nyt mitään vitsin matikkaa tai maantietoo tarvi!" Niin on kyllä aika väärässä. Mun numerot on 9-10 ja tästä aion vielä parantaa koska mä HALUAN hyvään musalukioon. Keskiarvothan ne ratkasee. Matikkaakin on hyvä oppia. Musa-alalla sua huijataan tosi helposti, ellei sulla kunnon matikkapäätä ole.
      Kyllähän ne Idols/X-Faktor ja Youtubekin toimivat, mutta kyllä sinne musiikkialalle korkeatasoisten Oppien ja ihmestenkin avulla pääsee...

    • MichaleJacksonfan1

      siis Paul McCarneyn lukio, ei McCortneyn.

      • Bamshire

        ooon aina halunnu laulajaks ja oon varmaa hyvä ku laulan aina muiden biisei eniten lady gagan ja osaan laulaa monia lauluja mutta ei ole pokkaa mennä laulamaan niitä luokalle koska olen laulanut lady gagaa ja sturm und draangia luokalle mutta ei ole pokkaa mennä omia vaikka jos laulaisi enkkua kukaan ei tajuaisi paljoa muuta kuin ett
        "love" "poker" tai sellasii. mut jos haluut mun mesen se on [email protected] tavataan siellä saat kuulla ku laulan heippa!

        T: tuleva tähti!


    • Laulajaa

      Täällä on jtn. tuhat samaa kysymystä/viestiä!

      Hitto teistä ei tule laulajia, jos ette tee sen eteen mitään! Itse olen teini-ikäinen tyttö, ja OSAAN LAULAA S**TANA! Ei teistä kaikista voi tulla laulajia, vaikka selväähän on että ainakin minä.
      Annan tässä nyt pari vinkkiä teille (TEE JÄRJESTYKSESSÄ):

      1. LAULA/UNELMOI
      2. OMAT BIISIT
      3. YOUTUBEEN OMIA VIDEOITA
      4. ESIINNY KOULUSSA, TAI MISSÄ IKINÄ ON MAHDOLLISTA
      5. SUUNNITTELE TULEVAISUUTTA (MILLAINEN ELÄMÄ ON TULOSSA JOS (!) OLET ISONA LAULAJA/JULKKIS
      6. KUN KASVAT VAIKKA 16- VUOTIAAKSI, MENE IDOLSIIN/X-FACTORIIN, TAI PYYDÄ SOPIMUSTA (MAKSAA HYVIN PALJON).
      7. JA SITTEN VOIT KATSOA, TULIKO TULOSTA!

      Ette te yh'äkkiä vain ole kuuluisia laulajia...
      Mutta unelmoikaa, ja tehkää unelman eteen asioita. Tehkää kaikkenne!!!!


      Peace :)

      • olen 10V!!!!!

        musta ois nii ihanaa olla laulaja mun unelma ja oon tehny unelman etee paljon lAUlaun koulussa paljon vedin koulujen talentissa räjähtävän estyksen ja opet sano että mulla on ihan hullun hyvä ääni ja no vedin lady gaga bad romancen mut mulla oli tausta tanssiat joilla oli ne valkoset puvut mitkä siinä oikeessa on mun mummo teetti ne ja ne tanssi ku musavideossa ja mä olin vaaleissa hiuksissa mulla on samanlaiset ku lady gagalla koska halusin ne nii mul oli vaaleet ja sitte se puku mikä sillä on bad romancen ihan alussa vähä oli makee esitys siel pamahteli ja oli tausta musat ja kaikki mut mä lauloin yksin siinä sen bad romancen. me tanssittii se biisi just nii ku siinä videossa ja mulla on kaikki sen gagan puvut ja hiusperuukit kun mun mummo teetti puvut ja ku täti on sellai peruukkejen tekiä!!!!!


      • Heididii
        olen 10V!!!!! kirjoitti:

        musta ois nii ihanaa olla laulaja mun unelma ja oon tehny unelman etee paljon lAUlaun koulussa paljon vedin koulujen talentissa räjähtävän estyksen ja opet sano että mulla on ihan hullun hyvä ääni ja no vedin lady gaga bad romancen mut mulla oli tausta tanssiat joilla oli ne valkoset puvut mitkä siinä oikeessa on mun mummo teetti ne ja ne tanssi ku musavideossa ja mä olin vaaleissa hiuksissa mulla on samanlaiset ku lady gagalla koska halusin ne nii mul oli vaaleet ja sitte se puku mikä sillä on bad romancen ihan alussa vähä oli makee esitys siel pamahteli ja oli tausta musat ja kaikki mut mä lauloin yksin siinä sen bad romancen. me tanssittii se biisi just nii ku siinä videossa ja mulla on kaikki sen gagan puvut ja hiusperuukit kun mun mummo teetti puvut ja ku täti on sellai peruukkejen tekiä!!!!!

        Oon 12 vuotias tyttö laulanut pienestä pitäen ja ollut kuorossa ja ties missä. Harrastan paljon musiikkia. Tälläkin hetkellä kuulokkeet on päässä.Olen mielestäni todella hyvä laulaja ja myös musiikin opettajani ja kavereitteni mielestä. Haluisin laulajaksi mutta en tiedä miten päästä. Teen itse lauluja mutte ne kuullostavat omassa päässäni tyhmiltä , mutta enemmän laulan toisten biisejä. Laulan poppia enimmäkseen välillä jopa hieman poppi-rokckkia. Soitan myös klarinettia. Haluisin ensin perustaa pändin. Ja sen takia oli yksi syy kun kirjoitin tä'nne. Jos ois kiinnostuneit nii juu mulle vois laittaa sähköpostii: [email protected] , Kiitos.


      • MUUSES!!!
        Heididii kirjoitti:

        Oon 12 vuotias tyttö laulanut pienestä pitäen ja ollut kuorossa ja ties missä. Harrastan paljon musiikkia. Tälläkin hetkellä kuulokkeet on päässä.Olen mielestäni todella hyvä laulaja ja myös musiikin opettajani ja kavereitteni mielestä. Haluisin laulajaksi mutta en tiedä miten päästä. Teen itse lauluja mutte ne kuullostavat omassa päässäni tyhmiltä , mutta enemmän laulan toisten biisejä. Laulan poppia enimmäkseen välillä jopa hieman poppi-rokckkia. Soitan myös klarinettia. Haluisin ensin perustaa pändin. Ja sen takia oli yksi syy kun kirjoitin tä'nne. Jos ois kiinnostuneit nii juu mulle vois laittaa sähköpostii: [email protected] , Kiitos.

        MMMMUUUstaaa tuli laulajaa oon ollu jo keikoilla ja helpolla ulin laulajaks ja aion yltää korkeellleee uralla ja pääsin laulajaks näin olin koulun talentis ja lauloin black eyed peas meet me halfway ja opet sano ja oikee huus et mullon vitu hyvä ääni ja jonnekki studiolle soitti ku kerroin haaveestt ja studiolla kokeiltii äänt ja sanottii et sopisin täheks ja ei ku biisii tekee mut ny on ollu taukoo ku viime kesä keikkailtii paljon!!!!! mut uskokaa kaikki unelmii nii ne on viel joskus oven takana/nurkan takana!!! ja älkää luovuttako vaikka vituttais tai joku haukkuis uskokaa itteennee maailma asennetta elämää vittu!!


      • Peace love

        siis mä oon ihan samaa mieltä,mutt apelkästeen youtubeen videon laittaminen voi rittää,JOS on hyvä tsägä,ja paljon katsojia ja tykkääjiä.


    • 12w esiintyjä :)

      Ite harrastan laulujen tekemista ja laulamista ihan huvikseen. Tulevaisuudessa on kyllä mielessä ihan oikea levyttäminen ja keikkailu. Minulla on jo monia omia kappaleita. Suomalaisia, Englantilaisia ja venäläisiä. Oon just tekemäs yhtä Saksankielistä kappaletta. Olen tehnyt levyjä ihan vain omaksi iloksi power pointin ja jonkun ihmeen laitteen avul joka muuttaa mp3 kappaleeksi. Tykkään myös laulella karaokeissa ja esiinnyn aina jos meille tulee esim. Sukulaisia kyläilemään. Siitä se lähtee :) T. 12 vuotias tyttö

    • Youtube chanel
      • J-poppari

        Vaikutat olevan aika nuori... Olin n. 13vuotias kun ala koulussa tungettiin koulun lavalle. Siellä oli sattumoisin kaverini kaverin isä opettajana jonka toinen työ on laulaja. Kysy jotain sinne päin että ollaanko suunniteltu laulajan uraa. Siitä seuras seuraavaa:
        ajatus nro 1. Meillä ei ollu/ole varaa levytys sopimukseen joten eikun säästämään
        ajatus nro 2. Mihin me sitä tarvitaan??

        Ja me käydään laulamassa kouluilla ja lumikasoilla -.-' pikkuhinnasta josta koko summa jonnekkin Unicefille! Omia lauluja laulaen ollaan tienattu 2 keikalta n. 2,60 € ja ei ole levytys sopimusta :D

        okei olen 15 wee


      • oikeastikkin
        J-poppari kirjoitti:

        Vaikutat olevan aika nuori... Olin n. 13vuotias kun ala koulussa tungettiin koulun lavalle. Siellä oli sattumoisin kaverini kaverin isä opettajana jonka toinen työ on laulaja. Kysy jotain sinne päin että ollaanko suunniteltu laulajan uraa. Siitä seuras seuraavaa:
        ajatus nro 1. Meillä ei ollu/ole varaa levytys sopimukseen joten eikun säästämään
        ajatus nro 2. Mihin me sitä tarvitaan??

        Ja me käydään laulamassa kouluilla ja lumikasoilla -.-' pikkuhinnasta josta koko summa jonnekkin Unicefille! Omia lauluja laulaen ollaan tienattu 2 keikalta n. 2,60 € ja ei ole levytys sopimusta :D

        okei olen 15 wee

        lukekaa edellinen viestini kunnolla ja sitten tämä:



        LAULUN SANOTTAMINEN & sovellus

        keksi hyvä rytmi johon sanottaa!



        Voi oikeesti kasvakaa 10 vuotta ja tulkaa uudestaan -.-'


      • samat sanat
        oikeastikkin kirjoitti:

        lukekaa edellinen viestini kunnolla ja sitten tämä:



        LAULUN SANOTTAMINEN & sovellus

        keksi hyvä rytmi johon sanottaa!



        Voi oikeesti kasvakaa 10 vuotta ja tulkaa uudestaan -.-'

        Oikeesti! Niinku mulla on 1 luokalla pikku veli joka teki kielareita koska se oli olevinaan coolia! Ja seukkas ja niinku kaikkee muutaki! Niinku haloo! Mä oon niinku 13 ja te ootte jotain 10 ja haluatte töihin johonkin laulu uralle! LOL! Niinku kesätöihinki pääsee vasta 15-16 vee! NIINKU HALOO!


      • unelmistaan kiinni
        samat sanat kirjoitti:

        Oikeesti! Niinku mulla on 1 luokalla pikku veli joka teki kielareita koska se oli olevinaan coolia! Ja seukkas ja niinku kaikkee muutaki! Niinku haloo! Mä oon niinku 13 ja te ootte jotain 10 ja haluatte töihin johonkin laulu uralle! LOL! Niinku kesätöihinki pääsee vasta 15-16 vee! NIINKU HALOO!

        no sulla ei varmaan o unelmii ku sul on kivisydän mää ainaki pidän unelmistani kiinni ja etin niitä tuottajia sitku mul on laulu ja kaikki mu valmis jote oo hiljaa!
        ja ainii oot aika pissis -.-'


      • tajutkaa jo!!
        unelmistaan kiinni kirjoitti:

        no sulla ei varmaan o unelmii ku sul on kivisydän mää ainaki pidän unelmistani kiinni ja etin niitä tuottajia sitku mul on laulu ja kaikki mu valmis jote oo hiljaa!
        ja ainii oot aika pissis -.-'

        No voi herran jestas, nykyään halutaan olla vain laulajia tai malleja muut työt eivät käy mutta tajutkaa jo että ei laulajan ura ole vain ruusuilla tanssimista, oikeastaan viihde urat ovat kaikista hankalimmat työt, ja miten on mahdollista että teistä kaikista tulee laulajia. Suomi on pieni maa eikä tänne mahdu noin paljon "tähtiä". En sano että luopukaa unelmistanne yritän sanoa että keksikää varasuunnitelma, tai laulakaa harrastuksena. Nytkin on nähty voice of Finlandissa useita mahtavia laulajia mutta heistä puoletkaan eivät menesty.


      • tajutkaa jo!!
        unelmistaan kiinni kirjoitti:

        no sulla ei varmaan o unelmii ku sul on kivisydän mää ainaki pidän unelmistani kiinni ja etin niitä tuottajia sitku mul on laulu ja kaikki mu valmis jote oo hiljaa!
        ja ainii oot aika pissis -.-'

        No voi herran jestas, nykyään halutaan olla vain laulajia tai malleja muut työt eivät käy mutta tajutkaa jo että ei laulajan ura ole vain ruusuilla tanssimista, oikeastaan viihde urat ovat kaikista hankalimmat työt, ja miten on mahdollista että teistä kaikista tulee laulajia. Suomi on pieni maa eikä tänne mahdu noin paljon "tähtiä". En sano että luopukaa unelmistanne yritän sanoa että keksikää varasuunnitelma, tai laulakaa harrastuksena. Nytkin on nähty voice of Finlandissa useita mahtavia laulajia mutta heistä puoletkaan eivät menesty.


    • Dollarinkuvat

      Nää manaregithan onkin oma lukunsa. Tekisitsä näin ja näin, mä en tekis mitään.

      • NiceNice

        oikeestikkin aika moni kirjottajista pn jotain alle 12 wee ita oon siis 15 kuten tuli selväks, ja jos oikeesti haluut laulajaks Odota että täytät vähintään 13!! OIKEASTI ihmiset hyvät yleensäkkin levytys-sopimus maksaakin enemmän kuin uskotte. *sight* jos on kysyttävää:

        [email protected]


      • HALOJAAA!!
        NiceNice kirjoitti:

        oikeestikkin aika moni kirjottajista pn jotain alle 12 wee ita oon siis 15 kuten tuli selväks, ja jos oikeesti haluut laulajaks Odota että täytät vähintään 13!! OIKEASTI ihmiset hyvät yleensäkkin levytys-sopimus maksaakin enemmän kuin uskotte. *sight* jos on kysyttävää:

        [email protected]

        "Oi apua mikä se on miten sen saa miltä se maistuu?!?!??!" Voi VIxxU oikeesti mee kysyy naapurin sedältä jos et osaa.

        PS. GOOGLE ON KIVA KAMU :D vink vink


    • Alkutaipaleelle

      Laulajaksi aikova voisi ainakin
      - harjoitella syventämään hengitystään
      - artikuloida paremmin
      - opiskella kieliä
      - opetella sointuvaa, kaunista puhetta
      - käydä ilmaisutaidon tunneilla ja kursseilla
      - käydä laulutunneilla (yli 15-v.)
      - laulaa kuoroissa ja lauluryhmissä
      - kuunnella erilaisia laulajia, myös vanhempaa musiikkia (vaikka 1960-l.) ja klassista musiikkia (lied, ooppera)
      - lukea runoja
      - käydä tanssitunneilla
      - esiintyä koulussa, häissä, vanhainkodeissa
      - opetella soittamaan (edes hieman) vaikka pianoa ja/tai kitaraa
      - opetella musiikinteorian alkeet (kirjoja ja vihkoja esim. kirjastosta)

      Ja kun nämä sujuvat, aletaan miettimään niitä demoja ja youtubeja. Liian aikainen itsensä markkinoiminen on vain haitaksi, et kai halua noloja videoita kaivettavan esiin, kun oikeasti osaat jo laulaa. Isoäidin syntymäpäivillä laulamiset on tarpeeksi hyvää harjoitusta aluksi :)

    • Rihanna <3

      Hello! Here is Rihanna. Do you know, who is Rihanna? I am Rihanna and I'm a singer. You can look my musicvideos in the youtube. Forexemple Only Girl (In The World) But I can tell you, how you can come singer. I don't understant if you speak Finnish or something else language.
      Is written!

      • Dancetyttö

        heips!
        oon 12wee ja mä aion näyttää mihin oikeest mekin pystytään!!
        oottakaas te muut pölvästit ketkä ette usko nii vaa...
        mä ainaskin uskon et mä pääsen laulajax vaikka siin menis aikaa tulis pettymyksii mut oikeest kun vaan yrittää niin kyl se siitä (;
        ja kaikki ketkä vaan yrittää hajoittaa meijän unelmat niin älkää tulko tänne loukkaan meijän tunteita (;


    • tyrkinpippuri22330

      Jos laulajaksi haluaa,niin kannattaa ottaa laulutunteja,mennä kuoroon ja musiikkiopistoon soittamaan ja muuten,jos ihan kiinnostaa ammattina toi laulaja niin voithan opiskella muusikoksi ammattikoulussa,juu ja munkin unelma tulla laulajaksi ja oon poika(16v). Sanoisin,että ei se mitenkään mahdotonta ole,mutta se tulee olemaan vaikeaa ja sun kannattaa harjoitella niska limassa jne,jne plus sun täytyy uskoo siihen mitä sinä haluat tehdä eli laulamiseen ja kannattaa ainakin olla,joku suunnitelma b,jos vaikka sattuukin silleen,että joudut johonkin onnettomuuteen ja tuut neliraajahalvaantuneeksi.Sun kannattaa lukea tohon musiikkibisnekse
      en liittyviä kirjoja,joita löytyy kirjastosta.Tuosta musiikinteosta vielä,että netistä voi tilata musiikinteko-ohjelmia,jotka halvimmillaan maksaa jotain 80 e ja kalleimmillaan saattaa olla jopa tuhansia euroja.Audacity kannattaa hommata,koska sen avulla voit nauhoittaa ääniraitoja.Kannattaa myös miettiä,että kestääkö julkisuuden tuomat paineet,koska musiikki ja viihdebisneksessä kilpailu on kovaa,niin kannattaa kasvattaa selkäranka ja kova sellainen,että kestää kritiikin. Ja siitä vielä,että sanoisin,että kovin nuorena ei tuota kannattaisi aloittaa,kuten itse olen nut 16v niin en itse aloittaisi,vaan kannattaa aloittaa noin 18-20 vuotiaana ja siitä eteenpäin.Tässä voisi käyttää esimerkkinä Britney Spearsiä,hän aloitti hyvin nuorena (16-v.) ja hänestä tuli supersuosittu,mutta sitten yhdessä vaiheessa se sekosi ja ajoi itsensä kaljuksi ja hän niinsanotusti romahti.Kannattaa pitää mielessä se,että sekä musa,että viihdebisneksessä (olipa kyse näyttelemisestä,mallina olemisesta tai laulajana olemisesta),että voit olla yhdessä hetkessä suosittu ja superrikas tai epäsuosittu ja köyhä kuin kirkonrotta.Kannattaa myos miettiä miksi haluat laulajaksi,rahan takiako vai julkisuuden vai siksi,että rakastat mitä teet.

      Onnea yritykselle!

    • Lady GaGa TR

      Hei! mä olen mun piirejen Lady GaGa ja mul on keikka tän kuun 25. se on meijän alakerras. ja joku täs kysy miten sais keikkoi, nii jos aattelitte pitää keikkoi nii, kannattaa jakaa tietoo omasta keikast ja kutsuu väkee pitää vaa tietää mistä tekee lavan ja tanssiat ja musat mut mul ne on jo valmiina!

      Meil on mun keikoil aina hienot valot ja kaikki. ja sit siel on kaikkee myytävää, viimeks tienattii 20€
      Ja nii muute Se Meijän seuraava keikka tulee Youtubee 26. tätä kuuta kannattaa mennä kattoo, sen nimi on Lady GaGa-The Movie's Tour.

      meil on tänä vuonna viel jotai 16 keikkaa ja kaikki menee youtubee.

      • justiinsatoinen

        et sä o lady gag -.-' oo tjoku 10.v kakara


    • tulevatähti

      Moi:)
      Mulla olis semmonen vinkki kaikille nuorille, siis kouluikäsille laulajille. Aluks kannattaa ehdottaa koulussa, että voiskos sitä pitää jonkun musiikki/esiintymis tapahtuman, jossa kaikki oppilaat jotka haluu päästä esiintymää, pääsis. Ja sit varmaan sieltä koulusta löytyy niitä musiikin opettajia, joilta vois kysästä neuvoo:) niii ja silleen esiintymällä voi saada suosiota niitten oppilaitten keskuudessa ja voi alkaa laittaa vaik videoita youtubeen tai facebookiin kavereitten nähtäväks.
      Vähän niinku Justin Bieberki löydettiin jostain netistä, nii onhan sitä vielä jonkin näkösiä mahdollisuuksia !

      Tsemppiä kaikille!

      • salla11

        Juu... niin varmaan voisinkin tehdä... haaveilen laulamisesta=) kuten näköjään kaikki muutkin täällä


    • t

      haluisin tietää mihin voisi lähettää laulu ideoita?

    • Laulajaksi:D:D:D:D:D

      Mooi(: Oon vasta 11.vuotias, mut haluisin sairaasti laulajaks!! oon haaveillu tästä jo 4 vuotta... mut mun mielestä mun lauluääni on ihan ok, VÄHÄN ehkä huonomman puolella... voisko ääntä parantaa?? tai siis tietysti voi, mut silleen vaikka yksin kotona, ku oon salannu ton laulu jutun jo 4 vuotta, ja pelkään et vanhemmat alkais sit nauraa jne.. jote miten vois kehittää lauluääntä kotona???????

    • kuuluisa:D

      No siis yrität ennen laulamista avata ääntä kunnolla niin korkealle ku pääset ja kannattaa äänittää niitä, et tiiät sitte meneekö nuotin vierestä jo on yhtään mitään ymmärrystä niistä tai jotain... Mut itekki ois aika kiva olla laulaja/näyttelijä mut minä ainaki ajattelin et sitte muutaman vuoden päästä sinne idolsiin! Eikös sen alaikäraja oo 16v??

      • Lukekaa! -Oona-

        Eiköhän se ole....:) onnea vaan sinne!

        P.s. Voi itekki mennä ;)


    • maailmanparaslaulaa

      jos te nyt niin haaveilette laulamisesta ni laulakaa karaokea (;(;

    • gxhnkvn

      Mä olen 14v tyttö ja haaveilen laulajan urasta.Kaikki lähti siitä kun oli Rihannan keikalla ja ajattelin että tuollainen minäkin haluan olla.Olen kotona äänittänyt joitain kappaleita ja ihan hyviä niistä on tullut.En ole käynyt ollenkaan missää laulutunneilla tai missää varmaan sen takia että olen vieraiden ihmisten edessä aika ujo ja itsetuntoni ei ole mikään maailman paras.kertokaa mitä pitäisi tehdä, miten voi tehdä esim oman levyn tai jotai?

      • Lukekaa! -Oona-

        No siis ei ehkä kannata heti sitä levyn tekemistä harkita, jos et uskalla esim. laulaa niille levystudion tuottajille ja näille...(jos siis haluut tehdä ihan levytysstudiossa) (: ja mun mielestä sun kannattais puhua sun vanhemmille tästä ja pyytää niiltä vaikka laulutunteja jos sellasille haluut :))


    • Lukekaa! -Oona-

      Hei varmistan vaan sen et kukaan teistä ei nyt varmasti usko et tuossa oli jotku Justin Bieber tai Rihanna!!!! Oon itekki laittanut kommaa tänne, mut en nyt löytäny sitä mistään että joo... Mut siis hei! Ne jotka tulee vaan dissaan ja morkkaan tänne nin menkööt kuuseen! Tää keskustelu on tarkotettu niille, joita oikeesti kiinnostaa! Eli, haluan kovasti itsekkin laulajaksi ja näyttelijäksi ja oon tehny sen eteen jotain! Et hyvät ihmiset, älkää piilotelko sitä, jos teillä oikeesti on lahjoja!! Ite oon nyt näytelmä kerhossa, ja oon siitäkin päässy moneen lehtijuttuun, oon ollu televisiossa pari kertaa JA oon meijjän koulun kuorossa jossa oon laulanu sooloa yms.yms... Mun iskän kaveri on miljonääri ja sillä on jotain levytysstudioita jonne haluaisin mennä laulaan ja jos te oikeesti haluatte huipulle nii teijän pitää vaan uskaltaa ja näyttää taitonne!! Ja sitte vaan oikeesti alatte tekeen lauluja ja kaiken maailman hömppeleitä laulatte koko aikanne ja jos teillä on koulussa musiikki luokkaa, nii pyytäkää opettajalta saisitteko mennä sinne ennen tuntia harjotteleen laulua ja soittaan pianoa jos esim kotona ei oo mahollisuuksia!! J vielä niille kaikille jotka sanoo et "Ei 11-13 vuotiaat voi rueta laulajaksi, ne on liian pieniä jne..." niii ei vähempää vois kiinnostaa!! Kaikki on mahollista ja se oikeesti loukkaa tunteita, jos te sanotte et kenestäkään teistä ei tuu laulajaa ja näin!!!!!! Ja jos teijjän kaupungissa on jotain laulutapahtumia niin kannattaa mennä sinne laulamaan! Itekki kävin kerran sellasessa! ja jos joku ei usko näitä mun juttuja nii älkää uskoko! Kaikki mitä mä oon sanonu on totta! Nii että yrittäkää kovemmin!! (:

      Peace

    • heeelp me

      Haluisin laulajaks, haluisin muuttaa Amerikkaan ja tulla supertähdeks :) se olis mun unelma .. Oon 14 vuotias, monet sanoo et mul on hyvä ääni eikä mun kannata hukata sitä, mut tarvitsisin apua. voisiko joku auttaa ?

    • tyttö

      mul on sama olisin menny idolsiin mut karsinnat meni jo.... :(

    • Lady GaGa real

      Hey! I'm Lady GaGa. I love YOU, my Little Monsters.
      Check my new video Marry the night. In my video has got an awesome actor from FINLAND! I love finnish people, they are so sweet and crazy funny!
      All the little singers:
      Just believe your dreams! Don't never think you aren't good or pretty, because you're BORN THIS WAY!

    • Musiikkialalla oleva

      Olen pahoillani, mutta en voinu muuta ku nauraa kun luin teidän ''tulevia laulajanura haaveita''. Se on hyvä, että lapsilla on haaveita ja unelmia, mutta olette vasta 10-15 vuotiaita lapsia ja kerrotte, kuinka olette aina tahtoneet olla laulajia ja kuinka se on teidän tuleva ammatti. Voi herranjumala! Teidän kannattaa hankkia koulutus sellaiseen ammattiin, jota voit tehdä vielä 30 vuoden päästä, kun et ole enää kaunis ja laiha nuori tyttö. Ehdotan, että mietitte tätä laulu-ura juttua vasta, kun olette edes täyttäneet n.17-18. Itse ajattelin myös tuon ikäisenä, että minusta tulee rikas ja kuuluisa laulaja. Ja jaksoin kuitenkin odottaa siihen asti, että täytin 17, jolloin kaverini isä teki kanssani levytyssopimuksen. Nyt työskentelen musiikkialalla, josta olen aina haaveillut! Toivotan teille OIKEIN paljon onnea ja toivon, että seuraatte ohjeitani, ettekä heti ryntää 11 vuotiaina tekemään demoa Sonylle tai laita youtubeen videoita, missä laulatte huonolla englanninkielellä Rihannaa.

      • Oona H...

        Ja millä nimellä sä oot musiikkialalla???? :O


      • musiikkialalla oleva
        Oona H... kirjoitti:

        Ja millä nimellä sä oot musiikkialalla???? :O

        Miksi sinua kiinnostaa? En valitse laulajia netistä.


    • jokuvaan..:]

      Mä meen varmaan 16-20 vuotiaana Idolssiin(:♥

    • Hei, mä oon 14 vuotias tyttö ja mä koitin päästä sellasee musiikki kouluu.. mis opetellaa laulaa iha kunnol ja sillaai. mut olin sillo 12 v. mut en päässy koska sen ikäsii ei yleensä oteta ku pelätää sitä et ku tulee äänenmurros(myös kuulemma tytöille voi tulla) silloin minua harmitti todella paljon mutta nykyään harrastan kotona laulamista ja kuorosssa laulamista ja olen myös kirjoitttanut omia kappaleita:) katsotaan mihin tämä johtaa..!:D KANNATTAA OLLA UNELMA JA USKOA SIIHEN SILLÄ SE VOI JOSKUS JOPA EHKÄ TOTEUTUA! ELI ÄLKÄÄ LOPETTAKO HAAVEILUA TAI LAULAMISTA KOTONA:)

    • Crystal

      Malliksi pääsee ainakin Clamosin kautta :)

    • räp kiinnostunut

      moi tää on sille räp tuottajalle ja oon ite kiinnostunut ja mun haav eois päästä laulaa JVG:een kanssa mut mun säjköposti on


      [email protected]



      ja tiiän tää on monta vuotta myöhäss

    • ~?~

      Jos haluat laulajaksi, sitten harjoittele monilla kielillä laulamaan ja sitten mene Idolssiin, jos et ole tarpeeksi vanha, sitten voit laittaa vanhempasi luvalla videoita Youtubeen, joku saattaa bongata sinut sieltä, tai laula todella useasti, jolloin lauluäänesi ei menetä ääntänsä, ja usein joillakin on vain joku viikon unelma olla laulaja koska muutkin kaverit haluavat. Sitä mukaan sitten selviää jos oikeasti haluat sitä jos et ihan välittömästi pääse... Jos pääset jo Idolssiin, mene sinne. Eihän sinulla ole mitään menetettävää.

    • Lizkuu99

      Mä oon koht 13.w. Mä haluisin kovasti tulla laulajaks ja laulaa poppii esim. Mä rakastan yli KAIKEN laulamist ja laulan tunneilla kotona ja missä ikinä oonki! Mut voisko jok auttaa miten tullaan lalajaks, mulla on ollu jokus vuos sitte bändi mutta sit se lopetettiin. Mulla on iha hyvä ääni vaikka ite sanonkin, mun kaveritkin sanoo aina et mul on ihana ääni, mutta voisko joku auttaa?

    • moikkelis

      oon 13v tyttö haluisin räppärin uralle, oon kirjotellu omii biisejä noin 2vuotta ja ajatus lähti ekaks siittä että kattelin kaikkia musavideoita netistä kokeilin ite räpätä sit mulle tuli semmonen tunne että toi on se mun juttu mä haluun tehä tota samaa tota rentoo kamaa joten aloin kirjotteleen joka ilta toivon et saisin mahollisuuden jos kiinnostaa ota yhteyttä ps mä en oo varma mun lauluäänestä
      täs esimerkki yks mun kirjoittamist
      haluisin olla räpärsti joka riimejä viskoo mut se ei vaa onnistu kun ei oo siskoo haluisin olla maailmalla haluisin räppii hoilaa haluisin tehä biisejä noinvaa jos en pääse räpärstiks niin se on tosi haikeeta mut räppiuran hakeminenki on jo vaikeeta haluisin tehä levyn tai pari unelmani ei kyl toteudu heti jos en haluis tätä en myöskää kirjoittelis se pitää tuntuu sydänmes mist oikeesti tykkää tä loppu meni nyt vähän hiukkasen mönkään mut ei se nyt niin paljon paina mun mieltä kuiteski ois mukava räpätä kaikille nyt te tiedätte mitä mä haluun.

      • moikkelis

        ps ylempi oli mun viesti ja unohin pistää sähköpostin
        tässäsenyt ois: [email protected]


    • ongelmia????????

      Siis jos lapsi ny haluaa laulaa niin onko joku ongelma,ihan hyvin voi haluta laulajaksi ja mieli voi muuttua.Ei kai se sulle kuulu mitä lapset haluaa tulevalta.

    • eTSIJÄ!

      Ottakaa yhteyttä





      Sähköpostiosote. [email protected]








      ettisin bändiä/managerii itelleni haluaisin bändiin laulajaks tai vaan soolouralle :))

      • Parasainavaanmusas

        Ite oon 11 v. Oon menos musa painotteiselle luokalle yläasteelle.
        Mulla on 10 musasta ja soitan selloo ja pianoo nyt kuudetta vuotta. Käyn myös laulutunneilla ja kuorossa. Mulle on sanottu monta kertaa että mulla on hyvä ääni.


      • Parasainavaanmusas
        Parasainavaanmusas kirjoitti:

        Ite oon 11 v. Oon menos musa painotteiselle luokalle yläasteelle.
        Mulla on 10 musasta ja soitan selloo ja pianoo nyt kuudetta vuotta. Käyn myös laulutunneilla ja kuorossa. Mulle on sanottu monta kertaa että mulla on hyvä ääni.

        Niin ja suoritan musiikinteorian 3/3.


    • Tuleva STARA

      Moi!
      Mä oon tuleva stara ja mä oon 10-vuotta.
      Kaikille tytöille tietoa että DEMO tehään näin: Suunnittele mahdollisimman hyvä musa ja etsi jostain levy-yhtiö joka tuottaa sun musan.
      Levy-yhtiö on sitten se tuottaja.
      Tuottaja päättää julkaistaanko musaa ollenkaan, ettei tule huonoja musia maihin.
      En sitten tarkoita, että sun musat ois huonoja. :)

      P.S. Onnea tulevaan tähteyteesi!!

    • i

      hmm

    • haluun laulajaks

      oon 9v ja haluun laulajaksi oon ettiny tietokoneista ja muualta että miten pääsee laulajaksi :( yhyy mut en oo löytäny mitään

      • Mimosa!

        Moi! Haluisin niin kovasti laulajaks vaikka oon 10.v. Mut mä ja mun kaverit haluttais tehä bändi ja mä oisin siin laulaja! Nii et miten vois niinku päästä laulajaks? Kiitos jos autat!


      • 12v tyttö
        Mimosa! kirjoitti:

        Moi! Haluisin niin kovasti laulajaks vaikka oon 10.v. Mut mä ja mun kaverit haluttais tehä bändi ja mä oisin siin laulaja! Nii et miten vois niinku päästä laulajaks? Kiitos jos autat!

        mullaki sama ongelma ku en tiiä mite oikee laulajaks vois tulla... lauluääntä on kehuttu ja jouduin laulaa kevätjuhlassa sen takii ku mussa ope huomas :(: tykkään esiintyä yleisölle ja laulaa poprock suuntasta ja semmost millasta One Direction laulaa


    • Nenkku

      Moikka kaikki! Tartten apuunne! Mä haluisin laulajaks mut en tiiä mite alottaa?!! Tietääks kukaa!? Kukaa meijjän suvusta ei oo laulaja nii mä haluisin. Ja muuteski kaikki luokkalaiseni sanoo et mul on tosi hyvä ääni! Oon 11w ja haluun edellee kipeesti laulajaksi!

      Ps.Ois kiva jos vastaatte mahdollisimman pian!

    • iidix

      Ei voi olla liian nuori tullakseen laulajaksi itse olen kymmenen ja rakastan laulamista kaikista eniten joss neljä vuotias kaitlyn maher on laulaja niin miks ei 9-12 vuotiaat myös voi.

    • Tuulike

      No minä menen idolsiin 16vuotiaana

    • 9v

      mä haluisin niin kovasti olla laulaja oon 9 ja mun pikkusiskokin haluis olla laulaja se on 5 mitä mun pitää tehä ?

    • robin packalen

      moro sä 9v en osaa antaa neuvoo mut pankaa muut ihmeessä vinkkiä

    • Basisti

      Hei te kaikki jotka haluatte laulajiksi!

      Laulaminen on varmasta jokaisen unelma joskus. Totuus on se että sulla pitää oikeesti olla tosi hyvä lauluääni. Laulajaksi ei tosta noin vain tulla vaan sun täytyy osata laulaa! Kokeilkaa nauhottaa omaa laulu ääntänne ja jos se kuulostaa ERITTÄIN hyvältä ilman taustamusiikkia unelmasi saattaa käydä toteen. Kestään ei tule hetkessä Whitney Houstonin kaltaista laulajaa.

      Suurin osa on tänne kirjoittanut: Oon10v ja haluan laulajaksi. Laulaja on ammatti mutta täytyy olla tosi supertähti että sillä tienaa elantonsa. Siis moni laulaja tekee tiettyyn musiikki tyyliin kappaleita ja on vain tälle kuuntelu kunnalle tuttu.

      Miten pääset laulajaksi?

      Tapa yksi. Jos sulla on erittäin hyvä lauluääni, loistavia itsetehtyjä biisejä ja mielellään taustalla bändi sä voit tehdä demon. Demo: yleensä kolme biisiä jotka on nauhotettu studiolla tai jossain hyvä akustiikkaisessa paikassa lähetettäväksi levy-yhtiölle. Yleensä biisejä joutuu muokkaamaan monta kertaa ennen kuin ne hyväksytään ja yhdestä yleensä aluksi tehdään single eli sinkku joka siis soitetaan radiossa. Jos sinkulle on kysyntää siihen tehdään video. Nyt jos on paljon muitakin biisejä niin tehdään levy. Nyt siis olet laulaja.

      Tapa kaksi. Osallistu laulukilpailuun ja voita tai tule vain kuuluisaksi.

      Tapa kolme. Laulele joka tilanteessa niin että joku löytää sinut ja tekee sinusta tähden.

      Tapa yksi on todennäköisin mutta vaatii vuosien työn.
      Tapa kaksi on harvinainen.
      Tapa kolme on epätonennäköinen mutta ei mahdoton.

      • 13-VUOTIAS TYTTÖ

        kiitti vinkeistä ! oon 13 ja haluisin laulajaks. mun ääntäni on kehuttu paaaaljon, esim. musaope, laulunopettajat (toinen on oikea laulaja ja aika kuuluisakin !), siskot, tädit, kummitädit, iha vieraat tyypit jossai kaupungil ja laival ym. karaokepaikoissa, kaverien vanhemmat ja sisarukset, ihastus (olin otettu !), vanhemmat, ihastuksen vanhemmat jne..ääneni on saanut paaaljon kehuja ja se on kuulemma aikuismaisempi kuin normaali 13-vuotiaalla. tai siis mulla on aikuismainen ääni. siinä on kantrilaulajan vaikutteita (se miten tuun korkeelta alas), mutta laulan enimmäkseen poppia ja r'n'b:tä. räppikin onnistuu hyvin jos se on suomeksi, mutta enkuks räppäys onnistuu jos on harjotellu paljon ! laulan enkuks ja pääosin suomeksi. koulussa meillä on pienimuotoinen bändi vaikka sitä ei ookkaa mitenkää oppilaiden ja musaopen kaa virallistettu. bändi koostuu yläasteelaisista. siin on seiskalta minä ja pari kaveriani. sitte kasilta mun yks kaveri ja ysiltä ihastus ja sen kaks kaverii. meitä on siis vissii 7. onks se liikaa ? kuningasideassa on kyl 12 henkee mut silti..?
        oon miettiny sitä tapa kakkosta, mut on aika epätodennäköstä et voittasin mitää idolsii. eihän mun ikäkään riitä mut sit ku ikä vaa riittää ni meen siihen ! oon päättäny. voisin talenttiinki mennä vaik ens kerral kun ne hakee niit sinne ku voisha olla et joku levy-yhtiön hyyppä näkee mut siel ja kiinnostuu.

        antakaa jotain hyvin vinkkejä !!!


    • 안녕하세요!

      Mie olen 17-vuotias tyttö ja lauleskelen enimmäkseen omaksi ilokseni ja silloin tällöin myös muille jos saan tietää jostain tapahtumasta missä se on mahdollista.
      Olen melkein koko elämäni enemmän tai vähemmän haaveillut laulajanurasta, mutta en kiirehdi asian kanssa. Käyn kouluni ensin ja mietin sitten vähän enemmän. Tosin nyt menen musiikkipainotteiseen lukioon, olen siis päässyt yhden etapin kohti unelmaani. :) Harjoitan ääntäni ja laulan aina kun se vain on mahdollista ja olen voittanut kaikki karaokekilpailut mihin vain olen osallistunut.
      Olisihan se tietysti hienoa jos tästä tulisi jotain ja pääsisi vähän pidemmällekin, mutta en kuitenkaan elä ihan pää pilvissä.

      Niin ja teille nuoremmille jotka unelmoitte laulajanurasta; unelmoikaa, laulakaa!
      Kuitenkin se, mitä teidän tulee vältellä on KUSEN NOUSEMINEN PÄÄHÄN.
      Ehkä joistakin teistä voi joskus jopa tulla jotakin. ^____^

      • weeti123

        Mä oon jo salibandy pelaaja. voitettiin vuodella 2011 mestaruus. Kuka tietää ols salibandyssä semmosen joukkueen kuin ols ketut keltainen


    • weeti123

      Haluan olla laulaja. vaikka oonkin 10 v. Olen laulanut youtubeestä big time rush, big night, worlwide ja big time rush. Olen omasta mielestä hyvä laulaja.

    • ksfuhfjdshcjshcushgf

      Olen 9v tyttö ja olen haaveillut laulajaksi pääsemisestä. Tykkään kaikenlaisesta musiikista.... Kuten: Nicky Minajin biiseistä.... One Directonin biiseistä... No.. Kaikenlaisesta musiikista... Mä tykkään laulaa. Mut mua pelottaa että mun äänestä ei pidetä, vaan nauretaan. Ja aina kun mä kysyn mun vanhemmilta laulun jälkeen: - Lauloinko hyvin? Ne vastaa heti: - Jooo. Ja aikuiset sanoo aina jooo! Oon koittanu kuunnella nauhalta mun laulu ääntä... Ja se kuulostaa kauheelta. Mun vanhemmat sanoo että mä en ite kuuule mun laulu ääntä, samalla tavalla kun muut... Ja että nauhoituksella on sama juttu.... Eli, jos musta joskus tulee joku laulaja, ja mut näytetään TV:ssä, niin mä kuulostan siltä.... Voitteko auttaa mua.... PLIIIIIIIS!!!!!!! Koska mä oikeesti haluun laulajaks.

    • Tähti vai ?

      No oon ihan ok laulaan ja tykkään kokonaan musiikista kuuntelusta ,pianon soittamisesta ja tanssimisesta ja tänään kokeilin tehä biisii mutta ei se sitte ihan onnistunu ja se vielä että oon 10 vuotias.

    • Mansku(:

      mut jos niinkun esim menee idoliin ja ei voita nii olisiko jtn muuta keksintö kuinka voisi toteutaa toiveensa mun suuri toive on se että pääsen lavalle ¤.¤

    • Mä haluun laulajaks
    • tota1

      oon sanonu äidille et haluun laulajaks mut se vaan sano että sinne on vaikee päästä ja naureskeli

    • Kylmä totuus

      En haluaisi pilata kenenkään fiiliksiä, mutta tästähän se näkyy miten moni ah-niin-naiivi esiteini haluaa musiikkia tehdä. Kuvittelevat sen olevan vaan hauskaa ja helppoa, ei tarttee kun laulaa hyvin ja sitten onkin jo rikas ja kuuluisa.

      Laulaja on taiteilija. Siinä missä joku tienaa 4000€ kuussa taiteilija saattaa tienata 400€ vuodessa ja nukkua kaverin sohvalla. Tositarina, olen nähnyt ja saatan nähdä vastakin. Suomessa taiteilijan ammatti on pitkälti tuen hakemista kulttuurivastavilta jotta olisi varaa toteuttaa projektejaan.

      Totuus on että 90% tähän threadiin vastanneista ei tule laulajia, kuuluisista nyt puhumattakaan. Ne 10%, jotka eivät sitä siinä jossain yläasteen lopussa ole jo tajunneet että se oli vain unelma nuoruudessa saattavat yrittää, mutta tokkopa siitä mitään tulee. Maailma olisi laulajia täynnä jos se olisi tuottava ja yksinkertainen ammatti.

      Älkääkä vaivautuko vastaamaan tähän "mä vielä näytän sulle"/"oon poikkeus" tai joltain siltä tasolta olevilla viesteillä. Kun asiaa mietitte tajuatte lopulta itse että olin melkolailla oikeassa.

    • robin packalen

      biisini: katot muhun ja mä hajoon suhun koulun viereisellä kiskalla heti tajuun että oot mun makuun samat bändit tykkäys listalla tä tuntuu helpolta niinkun ois tunnettu aina kerto säe:mun sy sy sydämmestä puuttuu palanen ja uu uu se on syn näkonen mun sy sy sydämmestä puuttuu palanen ja uu uu sä voisit täyttää sen oot mun puuttuva palanen mun puuttva palanen

    • moi tää on vaa toive

      siis oikeesti mun suurin toive on olla laulaja mut oon vast 10v ja asun pikku paikas must on tullu kans arka koska mua kiusataan paljo koulus :'( eli siis oon arka pikku paikas ja huoohh äiti kyl yritää autaa mut ei kai se voi ny kovi paljo autaa eli voin kAI tyyttyy tähän samaan rasitavaan elämään mul on hyvä ääni mun iso siskon kännykäs on yks mun kek simä laulu " honka vuori " "ken honka vuoreen uskaltaa ei sieltä palaa enalaan siis tarkoitan ei olenkaan on honka vuori paha vuori peikkojen ja hirvitysten elukoiden hirveiden ne raattaa hampaillansa ja hirveil kynsillänsä on petoja ne kaikki honka vuoren asukaat.......

    • Tyttö haluaa laulaa

      Sama ongelma!Minäkin haluan laulajakksi mut oon liian nuori.Oon harrastanu laulamista 8 vuotta.Alotin 2 v. Ajattelin mennä Talenttii mut kuka kuskaa mua helsinkiin tai sinne missä lauletaan?Äitillä on töitä.Tai sit KidSing.Oon esiintyny yksin jopa meidän(älyttömän pieni sellane)suurimmalla lavalla 2 kertaa koulun ansiosta :)

    • Viljapelto

      Anteeksi vain, mutta te osa olette kyllä yhtä pihalla kuin pihakiveys.
      "Miten demoja tehdään?" Jaa-a, rupeaisinko nyt tässä selittämään kaiken musiikin teoriasta tietokoneohjelmien, muusikoiden, soittimien, kondensaattorimikkien ja musiikkimaailman toimimiseen?Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.Viimeisenä popfiltterin varren kiinnitysmekaniikka-_-

      Haluatko kenties kuulla, että miksikään laulajaksi ei päästä, vaan se on pitkä ja kivinen tie? Sinun tulee erottua kaikista muista ja jäädä mieleen. Kilpailua on paljon ja vain harvat elävät musiikilla.
      Idols ja muut "tie tähtiin" -tyyliset viihdeohjelmat ovat puurouttaneet ja muodostaneet joillekin ihmisille aivan väärän kuvan musiikkimaailmasta. Että terve vaan jos menette Idolsiin. Henkilökohtaisesti tunnen myötähäpeää.

      Tätä myötä jos jatkuu, on Suomessa vuonna 2020 100 000 amatöörilaulajaa eikä yhtäkään säveltäjää, tuottajaa tai kitaristia. Tästä Idols-huuhaasta on oikean musiikkimaailman luonne kaukana. Kiteytettynä se on kaupallista viihdettä, jossa etsitään ennenkaikkea bisnesrakoa nuorelle ja freesille laulutaitoiselle ihmiselle, jota sitten kilpailun päätteeksi myydään tuhansien nuorten idolina. Siis se ei ole musiikkia, se on täyttä bisnestä.

      Jotkut ovat muusikoita, jotka yön pikkutunneilla villasukat jalassa, kitara kainalossa ja kynä ja vihko toisessa kädessä pakertavat biisejä omalle bändilleen tai itselleen. Toiset astelevat suoraan TV-kameroiden eteen vetämään jotain Adelea. Sitten vaan nimet soppareihin ja kameralle poseeraamaan! Olet tähti! Ja kuka ne biisit tekikään, kuka tuotti levysi, kuka markkinoi SINUA, kuka loi urasi?

      Jos et ymmärtänyt puoliakaan, ihan oikeasti, älkä nyt pahastu, mutta kasva muutama vuosi, ota asioista selvää ja mieti sitten uudestaan.

    • Räp-poika

      No kannattaa yrittää paljo sitä demoakin.

    • REALmusic<3

      hyvä/hyvällä tavalla omalaatuinen laulu ääni, biisin sävellys ja kirjoitus taito, se jokin mikä saa ihmiset kuuntelemaan musiikkiasi ja genre. Harvoin nämä toteutuvat ja julkisuuteen nousee kaikkia paskoja artisteja joita kuunnellaan vain siksi että se on "coolia"

    • hohohoh

      Hei, olen 12vuotias tyttö joka halua k-pop laulajaksi bädiin. En halua aloittaa 12vuotiaana heti laulamisen vaan haluan että kaikki alkaatästä vuodesta että minut otetaan johonkin levyyhtiöön.

    • se yks laulaja

      Heij! olen 12.v tyttö Lieksast ja olen kuulemma hyvä laulaja ja itsestäni olen ihan okei laulaja...mutta niin...yritän julkaista yhden kappaleen youtubeen naamattomana ja sen kappaleen nimek tulee Miia Kortelainen laulaa (se kappaleen nimi) :) toivon että tämä olisi laulu uran alku

      • 15.v laulajan ura

        Oon ite 15.v ja noin 8 vuotiaasta haaveillu laulajaks,
        Oon ollu 4vuotta musiikki luokalla, mut vaihoin koulua kiusaamisen takia.
        Tykkään ite Demi Lovatosta ja Anna Abreusta.
        Oon kyl laulanu meijjän pihapiirin pihajuhlis aina niin et kaikilla on tullut itku silmään .
        En tiiä miten sitte onnistuisin julkisuuteen nousee, mun omasta mielestä mulla ei oo mikää hyvä ääni (poltan tupakkaa) mutt mun äite ja kaikki on sanonu et mulla on hyvä ääni , aattelin kyll lopettaa tupakan polton et ääni ois sitt parempi :)


      • vittu3
        15.v laulajan ura kirjoitti:

        Oon ite 15.v ja noin 8 vuotiaasta haaveillu laulajaks,
        Oon ollu 4vuotta musiikki luokalla, mut vaihoin koulua kiusaamisen takia.
        Tykkään ite Demi Lovatosta ja Anna Abreusta.
        Oon kyl laulanu meijjän pihapiirin pihajuhlis aina niin et kaikilla on tullut itku silmään .
        En tiiä miten sitte onnistuisin julkisuuteen nousee, mun omasta mielestä mulla ei oo mikää hyvä ääni (poltan tupakkaa) mutt mun äite ja kaikki on sanonu et mulla on hyvä ääni , aattelin kyll lopettaa tupakan polton et ääni ois sitt parempi :)

        15 vuotias ja poltat tupakkaa ? eikö se ikäraja ollu vittu 18!?


      • haluunollapopstara
        vittu3 kirjoitti:

        15 vuotias ja poltat tupakkaa ? eikö se ikäraja ollu vittu 18!?

        Hahaha totta :D


    • 12v. teini

      Mä oon aina unelmoinnu olevan laulaja. Mulla on hyvä ääni. Mut mulla olis myös tanssi uraan hyvät mahikset. Musikaalitähdeks ehkä haluaisin eniten. Olisin jo kypsä siihen ja tanssiin. Oon 12v.

      Mulla on meilkein yhtä hyvä ääni kui Anna Abreulla, mut ottakaa huomioon, oon vasta niin nuori. Alkava teini.

    • Vau2

      Oon 9v poika ja haluaisin tulla laulajaksi miten toimin.Mun kaveri sanoi et se yrittää auttaa ja kannustaa mua.Ja haluaisin levytys sopimuksen.

      • oni3

        mäki haluun ja mäki 9v voisko joku help!


    • Aps-.-Star laulaja

      Mäki haluisin laulajaks mut mun perhe on lestordialainen ja ite en enää oo oon 12v. miten voisin asun korvessa jonku metä keskellä omasta mielestä osaan laulaa aika hyvi mut en oo kovin ujo voisko joku auttaa mua?

    • Aps-.-Star laulaja

      Muuten tykkään Justin Bieberistä ja sen musiikista ja samaten Robinista ja kaikista herkistä/ koskettavista musiikkityyleistä niinku justin bieber laulaa

    • Aps-.-Star laulaja

      ja osaan soittaa kitarasta 6 sointua E-molli A-molli C G D F ja pianoa osaan soittaa aikas paljon ja rumpujakin osaan soittaa ja monta muutakin soitinta en kaikkia hyvin mut joitakin aika hyvin/hyvin... muuten tietääkö millon justin bieber alotti sen laulu-uran ja montako vuotta kuukautta ja päivää se sillon oli se on mulle tosi tärkeetä ;)

    • justin fan

      haluun tulla laulajaksi enkuks laulaisin

      • Minä itse

        Idolssiin :)


    • ihminen3

      Eikun vain idolssiin tai voice of finlandiin :)

      • 10v

        Minäkin olen 10v ja unelmani on aina olla laulaja:) en uskalla kertoa kellekkään


    • 10.v typy

      Mäkään en voi mitään demoa tehdä, kun 10 vasta olen. Itse keksin lauluja päästäni ja kirjoitan paperille. Ne ei kylläkään mitään parhaita lauluja ole :) Mutta lauluja kuitenkin :)

    • bitchplease'

      onneks meil on oma studio mis tehä demot oikeilla studiovälineillä :-)

      • muistakaa!

        Ottakaa oikeesti jokainen huomioon se tosiasia että jos oikeesti haluaa laulajaks sen eteen pitää tehdä töitä!!!!! Mitään ei tapahdu sillä että toteat tällä palstalla et sul on melki yhtä hyvä ääni ku anna abreulla tai että haluat että levy-yhtiöt poimii sut NYT niiden kaikkien satojen ja tuhnsien laulajaks tahtovien joukosta! Harjoittelu harjoittelu ja harjoittelu on ne avainsanat!


      • muistakaa!

        Ottakaa oikeesti jokainen huomioon se tosiasia että jos oikeesti haluaa laulajaks sen eteen pitää tehdä töitä!!!!! Mitään ei tapahdu sillä että toteat tällä palstalla et sul on melki yhtä hyvä ääni ku anna abreulla tai että haluat että levy-yhtiöt poimii sut NYT niiden kaikkien satojen ja tuhnsien laulajaks tahtovien joukosta! Harjoittelu harjoittelu ja harjoittelu on ne avainsanat!


    • laulajahullu

      Mää oon halunnu laulajaks neli vuotiaasta asti, ja aion toteuttaa unelmani. Ihansama siin, vaik mikä tulis tielle.

      • evvk

        Täällä vain unelmoidaan laulajan urasta, eikä kerrota miten tulla laulajaksi! Pysyttäisiin edes JOSKUS aiheessa!


    • Ammattilaulaja

      Suomessa on kolme tietä, jonka kautta voi kutsua itseään ammattilaulajaksi. 1) alkaa yrittäjäksi - eli laulaa ja koota soittajia, säveltäjiä yms. yhteen oman vision taakse. Ja alkaa tehdä itseään ja musiikkiaan. 2) päästä kouluun ja valmistua sieltä "koulutetuksi" laulajaksi (konservatorion musiikin perustutkinto/amk muusikko tutkinto) 3) kykyjenetsintäkilpailut.

      Totuus on ettei kukaan tee sinusta laulajaa kuin sinä itse. Rytmimusiikki on businesta ja sinun täytyy omata poikkeuksellisen hyvät laulajan ja muusikon taidot että ulkomusiikilliset kyvyt, että saat edes mahdollisuuden. Laulaja sinusta tulee, jos "kansa" tykkää äänestäsi ja tyylistäsi ja ostaa levyjä ja tulee keikoillesi. Tähän ei ole olemassa mitään pikatietä. Viidakon lait ovat voimissaan tällä business kentällä.

      Miettikää myös minkälaisen elämäntavan valitsette kun unelmoitte laulajan ammatista. Viettäkää jonkun laulajan rundilla viikko ja miettikää sitten veilä uudelleen.

    • Laulaksimuusikoksi

      Moi oon 11 ja kuitenkin silleen aika nuori laulajaksi. Isac elliot on 13 v ja oli laulajana jo 12. Hänen musiikin opettajansa kehui isaccia ja hänen isänsä kiinnostui myös ja laittoi isacin poikakuoroon joten eiköhän unelmat voisi toteutua,mutta se vaan että isacin isän kaveri oli jossain levy studiol töissä niin ne meni sinne äänittää. Mä haluaisin tulla laulajaksi ei siin mitää pahaa oo vaikka näin nuoret nyt tääl haaveileeki. Oon saanu laulu kokeista 9 ja syynä oli tämä etten saanut 10: minulla oli nuha ja toisessa laulukokeen syynä oli että en laulanut voimakkaasti ja rohkeasti koska minulla oli 2 kamuu mukanani.olen laulanut 4v asti ja aloitan pianon tai kitaran soittamisen täällä Helsingin/vantaan alueella olen nähnyt vaan k16 paikkoi :(( voisiko joku kertoo vinkin mista sais laulu tuntei :D

    • jokutyyppivaa

      Äänittäkää puhelimella ja ladatkaa konelle ja lähettäkää jollekki levy yhtiölle.. en oo koklannu .m tuli aika myöhään:D

    • 12laulajaks

      Moikka oon 12 vuotias tyttö ja haluun kovasti olla laulaja vinkei?

    • vinkkejäminulle

      joo tota mäki haluisin laulajauralle. oon 11v. ja oon laulanu pienestä lähtien. lopetin kakkosella kuoron ja nyt laulan ittekseni kotona ihan vaa laulujen mukana ja kirjotan ite jotain biisei päästä. haluisin 3-8v. sisällä olla hyvä laulaja ja tehä keikkoi jne. mitä mun kannattais tehä? äänittää ite biisi ja lähettää jonnekki (minne)? tai osallistuu seuraavaan lasten idolsiin? antakaa vinkkejä ja ohjeita myös minulle!

    • 12vuotiastyttö

      Mäkin haluaisin olla laulaja ja en tiiä oikein et mitä mun pitäs tehä. Pitääkö mun tehä jotain musiikkia YouTubeen vai häh?

    • 14vuotiastyttö

      Hei! Olen 14w, ja olen jo itse pidemmän aikaa halunnut olla laulaja jo pienestä pitäen ja minulla on kasa hyviä biisejä mutta en ole itse oikein varma mitä niille tällä hetkellä tekisin.😊

    • Jceihou
    • Anonyymi

      Moi, oon 11.v. mutta en tiedä miten voisin aloittaa laulajan urani.

    • Anonyymi

      Hei! Mun unelma on aina ollu et jotenki pääsisin näin nuorena laulajaks oon 12 ja mun musiikin numero on koulussa aina kymppi mut miten vois saada itsensä näkyville?

      • Anonyymi

        Jos teillä kasvaa namussa karvaa, ootte liijan vanhoi. Menkää lähihoitajiks tai jakeluautokuskeiks.

        T: D:n manakeri.


    • Anonyymi

      Mä oon 9vee Randomi joka vahingossa eksyin tälle sivustolle. En tiedä miten voisin aloittaa laulajan uran. Sääli et Suomessa ei oo hirveesti laulukilpailuja lapsille ja nuorille. Koska haluisin mennä sellaseen.
      Puhun siis esiintynyt koulussa ja Hautajaisissa. Ja käyn laulutunneilla.

    • Anonyymi

      Hei!
      Täytän pian 10 ja haluisin laulajaks. Mulla on ihan hyvä ääni. Oon esiintynyt tosin en mitenkään kovin julkisesti, mutta Hautajaisissa ja koulun juhlissa. Tiedän et laulajaks ei ihan vaan noin päästä mut miten sit pääsee?
      Ei oo mitään hajuukaan mite demo tehdään. Voisko joku kokeneempi auttaa?
      Voisinko mä päästä johonkin bändiin paitsi et oon ehkä liian nuori.
      Moikka

      • Anonyymi

        Ai nii käyn laulutunneilla ja meen ehkä syksyllä kuoroon.


    • Anonyymi

      Miten pääsen laulajaksi kun olen alle 18

    • Anonyymi

      Haluaisin olla laulaja😔

    • Anonyymi

      Itse haluan myös laulajaksi. Tämmönen demo juttu niin kannattaa aloittaa tekemään ainakin sanoituksia tai aloittaa laulamaan jonkun muun musiikkeja/biisejä. Kun olet treenannut minkälaisia ääniä saat mitä ääntä haluat käyttää yms niin sen jälkeen voit nauhoittaa vaikka puhelimelle. Kokeile laulaa eri tavoin nauhoittamalla testaa mielestäsi paras nauhoitus ja kokeile tehdä itse sanoituksia. En tiedä valitettavasti vielä itse muuta. Toivottavasti auttoi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe