Suomalaista huumoria

vai tökeryyttä?

Haluaisin kuulla kommenttejanne; onko tällainen suomalaista huumoria vai ihan vain minun tökeryyttäni:)

Olen korjauttanut autoni samalla korjaamolla jo kuutisen vuotta. Mukava mies, se korjaamon omistaja. Huollatin auton siellä viime viikolla, ja eilen auto jätti tielle. Soitin siis tietysti hänelle, koska arvelin, että ehkä hän ei ollut tehnyt hommaa kunnolla. Hän saapui kymmenessä minuutissa sinne tienvarteen, tarkasti tilanteen ja huomasi, että jäähdyttäjästä tuleva letku oli haljennut. Hän soitti työpajalleen ja sai kuulla, ettei heillä ollut kyseistä osaa siellä, mutta tilaisivat, ja se tulisi muutamassa tunnissa. Sitten hän antoi minulle kyydin bussipusäkille, menin tekemään mitä oli tehtävää ja hän tuli myöhemmin toisen korjaajan kanssa, vaihtoi letkun ja he ajoivat auton korjaamolleen, josta sen sitten poimin.

Juttu oli tämä: kun hän tuli katsomaan autoani, kiitin, ja hän sanoi, ettei se mitään. "On mukava nähdä sinua joka tapauksessa", hän sanoi. Hän toisti sen myöhemmin, kun nousin pois bussipysäkillä. Hän ehkä pitää minusta? Hän on oikein mukava mies, ja suunnilleen minun ikäiseni, ja minäkin olen sinkku (en tiedä, onko hän). Kun hain auton, ja olin maksamassa laskuani (ei veloittanut paljon mitään "kotikäynnistä", vaikkeivät he yleensä sellaisia tee), sanoin, yrittäen olla hauska: "Toivon, etten näe sinua kovin pian uudestaan!" Luulin, että hän olisi hymyillyt takaisin ja sanonut jotain sinnepäin, että "olen varma, ettet halua - toivottavasti auto kestää tällä kertaa". Mutta hän jäykistyi ja toisti kolmannen kerran, että hänestä puolestaan oli ollut ihan mukava nähdä minua.

Loukkasinko hänen tunteitaan? Annoinko hänen ymmärtää, että minulle hän on vain automekaanikko, enkä ole muuten kiinnostunut tapaamaan häntä? Onko suomalainen (tai minun) huumorini tökeröä?

Äidilläni on samanlainen huumorintaju. Hän sanoi kerran naapurille, jonka vaimo oli juuri jättänyt hänet hänen juopottelunsa vuoksi, ja joka oli poikennut kahville: "Minkälainmen mies se on, joka eukkonsa karkuuttaa?" Muistan, miten hän hymyili hurmaavasti miehelle, ja luuli olevansa tosi hauska. Mies nousi ja läksi pois, eikä tainnut koskaan tulla takaisin. Olen tainnut periä äitini huumorintajun! Apua! Vai onko se yleisemminkin suomalaista?

17

1928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puujalkahumoristi

Mene korjaamolle, selvitä mitä huumorillasi todella tarkoitit ja pyydä anteeksi. Suora toiminta puhdistaa ilmapiirin ja saat hyvän palvelun vastaisuudessakin.

• kärpäsestä härkäsen

En ole kovin sosiaalisesti taitava. En kerta kaikkiaan löydä sopivia sanoja siihen tilanteeseen.

Toivottavasti auto särkyy taas pian, että voin menna takaisin ja hymyillä ja sanoa, että en näköjään voi vastustaa kiusausta tulla tapaamaan heitä taas. Ei, ei, ei saa auto särkyä, ei ole varaa!

• sinustakaan:(

Taitaa olla aika muuttaa huumorintajuani, mutta se taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että Suomessakaan ei olisi naurettu "vitsilleni"? (Huokaus)

Eräs hollantilainen ystäväni piti sitä melko hauskana. Hän on myös automekaanikko, ja kuulee kuulemma usein sellaisia kommentteja asiakkkailtaan, ja nauraa. Ei ota henkilökohtaisesti.

• tosihauska

Kyllä minä vaan lääkärissä käydessäni aina sanon lähtiessäni, että "toivottavasti ei ihan lähiaikoina nähdä". Ja jokainen lääkäri on tämän ymmärtänyt. Minusta juttusi oli hauska ja tässä tapauksessa vika vastaanottajan huumorintajussa. Tiedä sitten, jos hänellä oli muita syitä mennä niin jäihin tuossa tilanteessa.

• jos seuraavalla

kerralla, kun autoon tulee vikaa, menen sinne taas ja sanon, että rikoin sen tahallani, että saisin taas nähdä häntä...

• Barlusconi

Suomalainen huumori on maailman parasta !

• huumoria!

taitaa olla vähän simppeli jos ei ymmärtänyt tota huumorina.hirveen moni käyttää noita saman tapaisia lausahduksia,itseni mukaan lukien.toki hymy kuuluu aina asiaan.minulle on lääkärikin sanonut että toivottavasti ei nähdä pitkään aikaan ja siihen tietty vastasin yhtä hymyilevästi että älä muuta sano.
      äitisi kommentti ehkä osui niin arkaan paikkaan että se ei sillä kertaa ollutkaan niin hauskaa.

• kerran sanoi kolme

kertaa että on mukava nähdä sinua, on hyvin mahdollista että hän pitäisi sinusta "seurustelumielessä". Hätkähti vastaustasi kun ei oikein tiennyt olitko ymmärtänyt mitä hän tarkoitti vai ei.

• vitsiniekka
        kerran sanoi kolme kirjoitti:

kertaa että on mukava nähdä sinua, on hyvin mahdollista että hän pitäisi sinusta "seurustelumielessä". Hätkähti vastaustasi kun ei oikein tiennyt olitko ymmärtänyt mitä hän tarkoitti vai ei.

tuohan on ihan helposti ymmärrettävä "vitsi" kun sanoo lääkärille, tai jollekin korjaajalle. tuossa tilanteessa nyt kuitenkin on vähän eri asia jos mies on juuri sitä ennen sanonut monta kertaa että on ollut mukava nähdä sinua, niin sinä heität siihen perään että toivottavasti ei nähdä.

parasta olisi pyytää anteeksi ja selvittää mitä tarkoitit. äijä ei tuossa tilanteessa saattanut tajuta sitä vitsiksi, kun oli itse sanonut päinvastaista, ehkä ajattelikin sitä juuri sillä hetkellä.

• maalimalla
        vitsiniekka kirjoitti:

tuohan on ihan helposti ymmärrettävä "vitsi" kun sanoo lääkärille, tai jollekin korjaajalle. tuossa tilanteessa nyt kuitenkin on vähän eri asia jos mies on juuri sitä ennen sanonut monta kertaa että on ollut mukava nähdä sinua, niin sinä heität siihen perään että toivottavasti ei nähdä.

parasta olisi pyytää anteeksi ja selvittää mitä tarkoitit. äijä ei tuossa tilanteessa saattanut tajuta sitä vitsiksi, kun oli itse sanonut päinvastaista, ehkä ajattelikin sitä juuri sillä hetkellä.

Tunnen loukanneeni sitä mukavaa miestä, ja olevani ilkimys. Hän on sellainen aurinkoinen, koko ajan hymyilevä tyyppi, lapsenomainen jotenkin, ei älyltään vaan positiivisesti. Kultatukkainen ja sinisilmäinen, melkein kuin suomalainen. Pitää ihmisistä. Ja on rehellinen. Se on hyvä piirre automekaanikossa.

Kiitos palautteesta. Tämä oli ehkä osittain kulttuurierokysymys, mutta enemmän arvostelukykyni puutetta. No, ehkä se oli parempi näin, ainakin hänelle, koska jos ystävystyisimme, loukkaisin häntä varmaan jatkossakin:)

• nosttam
        maalimalla kirjoitti:

Tunnen loukanneeni sitä mukavaa miestä, ja olevani ilkimys. Hän on sellainen aurinkoinen, koko ajan hymyilevä tyyppi, lapsenomainen jotenkin, ei älyltään vaan positiivisesti. Kultatukkainen ja sinisilmäinen, melkein kuin suomalainen. Pitää ihmisistä. Ja on rehellinen. Se on hyvä piirre automekaanikossa.

Kiitos palautteesta. Tämä oli ehkä osittain kulttuurierokysymys, mutta enemmän arvostelukykyni puutetta. No, ehkä se oli parempi näin, ainakin hänelle, koska jos ystävystyisimme, loukkaisin häntä varmaan jatkossakin:)

No, jos kaveri sanoi sulle että "hauska nähdä sinua" ja sinä vastasit "toivottavasti ei nähdä lähiaikoina", ei kyse ainakaan hyvästä huumorista ole.

Mietipäs, jos hän olis tullut paikalle ja heittänyt sulle "no taasko sää oot täällä" - olisko mennyt sulle huumorina läpi ?

Ei, suomalainen huumorintaju on just sitä tilannekomiikkaa, joka putkahtaa esiin aina just väärässä tilanteessa. Puuttuu tunneäly. (Siis molemmat.)

No niin, sitten vain suomalaiskansalliseen tyyliin odottelemaan seuraavaa autonkorjausta, jotta pääset ns. korjaamaan tilanteen. Huomattavasti fiksumpaa olis lähettää herralle joku ihan pieni muistaminen (kortti/tms.), sellanen "mun peräpäästä kuuluu kolinaa, viitsisitkö vilkaista sitä kun kävelen ohitsesi".

• mistä
        nosttam kirjoitti:

No, jos kaveri sanoi sulle että "hauska nähdä sinua" ja sinä vastasit "toivottavasti ei nähdä lähiaikoina", ei kyse ainakaan hyvästä huumorista ole.

Mietipäs, jos hän olis tullut paikalle ja heittänyt sulle "no taasko sää oot täällä" - olisko mennyt sulle huumorina läpi ?

Ei, suomalainen huumorintaju on just sitä tilannekomiikkaa, joka putkahtaa esiin aina just väärässä tilanteessa. Puuttuu tunneäly. (Siis molemmat.)

No niin, sitten vain suomalaiskansalliseen tyyliin odottelemaan seuraavaa autonkorjausta, jotta pääset ns. korjaamaan tilanteen. Huomattavasti fiksumpaa olis lähettää herralle joku ihan pieni muistaminen (kortti/tms.), sellanen "mun peräpäästä kuuluu kolinaa, viitsisitkö vilkaista sitä kun kävelen ohitsesi".

sitä tunneälyä saa?

Se mies on varmaan jo unohtanut koko tapauksen. Minua surettaa vieläkin, jos loukkasin, mutta toivon, että hän asiaa pohdittuaan (jos pohtii) toteaa, että yritin vain olla hauska. Ja antaa sitten asian olla, koska miksi olla kiinnostunut naisesta, jolla on niin huono huumorintaju.

Laitoin kyllä paikallislehteen kirjeen lukijanpalstalle, jossa kerroin, miten erinomaisen palvelun sillä korjaamolla saa. Eivät tosin julkaisseet sitä.

• sanoisi minulle
        nosttam kirjoitti:

"no taasko sä oot täällä", voisin ottaa sen vitsinä, riippuen mielialastani ja siitä, miten se sanottiin. Ja niin, kai myös siitä, mitä olin sitä ennen itse sanonut.

• Olle Karlsson

Kaikilla ei ole huumorintajua eikä nuottikorvaa. Kannattaa olla tarkkana, kun veistelee vitsejä.

• flirttaili kanssasi!

• en tiedä...

Hän on niin vilpittömän tuntuinen pikkumies, että tuskin hän edes osaa flirttailla. Oli ihan tosissaan, luulen. Minä osaan, joskus, mutta en suloisten sinisilmäisten kultakutristen miesten kanssa, tyylini on liian särmikäs siihen.

Uh! Vieläkin ottaa sydämestä, kun ajattelenkin sitä. Toivon, että auto kestää niin kauan, että juttu on jo unohtunut, kun sen sinne taas vien. Tai pitää etsiä toinen mekaanikko. Rats!

• kaikki tyynni

Ajoin sen korjaamon ohi eilen, tai sen paikan ohi, jossa se korjaamo aikaisemmin oli. Nyt se on tyhjillään - korjaamo on sulkenut ovensa! Taisi olla mekaanikolla isommat huolet kuin minun puujalkavitsini.

Että se siitä. Minun iso huoleni nyt on, mistä löytyy toinen kelvollinen huoltamo pienellä paikkakunnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5412
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3591
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2965
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1936
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      292
      1769
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      95
      1427
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      8
      1322
    Aihe