Olemme suunnitelleet marraskuulle pitkää viikonloppua Luxemburgissa. Olemme kaksi shoppailuintoista (vaatteet, sisustus yms.) naisihmistä. Lennämme Hahnin kentälle ja ajamme sieltä bussilla Luxemburgiin, majoitumme hotellissa, joka on rautatieaseman vieressä. Kysymykseni ovat:
1. Mihin kannattaisi tehdä päivän reissu jos haluaisi käydä Ranskassa ja/tai Belgiassa?
2. Pääsisikö sinne esim. junalla ja mistä selvittäisin aikataulu- ja hintatietoja?
3. Mitkä ovat Luxemburgin must-kohteet?
Kaikki muukin asiallinen palaute on tervetullutta. Kiitos jo etukäteen!
Pitkä viikonloppu Luxemburgissa?
5
2025
Vastaukset
Ranskan puolella kannattaisi käydä Metzissä http://www.metz.fr/GB/patri.html . Kaunis katedraali ja vanha kaupunki. Junalippu maksaa 15 euroa/suunta, junat n. tunnin välein, aikataulut: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en
jopa liputkin voi ostaa (tälle lyhyelle välille ei kannatakaan, toisin kuin esim. Metzistä Pariisiin, alk. 20 EUR) http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvHomePage?_CMD=cmdLowFare- luxista
Hei,
jos kyseessä on vain viikonloppu Luxemburgissa, pysyisin koko ajan kaupungissa (=Luxemburg City), joka on kaunis vanha kaupunki. Käy vanhoissa kasemateissa. Kävele punaiselle sillalle ihailemaan maisemia tai sitten EU-rakennuksen yläkerroksessa sijaitsevasta kahvilasta. Luxemburgissa yhdistyy loistavasti Ranskan ja Saksan parhaat puolet - hyvää ruokaa viiniä & homma toimii.
Jos haluat kunnon supermarkettiin, mene kaupungin länsipuolella sijaitsevaan Belle Etoilen ostarille. Hintataso Luxissa on noussut viimeaikoina varsinkin alkoholin & tupakan osalta, mutta esim. pateet on helppoja ruokatuliaisia peltipurkeissa... Kodinsisustus(-tarvike osastolta löytyy kaikkea mielenkiintoista kohtuu hintaan - Villeroy & Bochin tehtaathan sijaitsevat maassa...
Jos kaupungissa ei riitä ohjelmaa (jota epäilen), käy Saksan rajalla Moselin varren viinikylissä tai Vianden kauniissa kaupungissa ihailemassa linnaa- Matkustavainen
Lähtö on siis muutaman viikon päästä. Olemme keskiviikkoillasta sunnuntaiaamuun. Päätämme mahdollisesta päivän reissusta vasta siellä, kun näämme mitä Luxembourg itse tarjoaa.
- paikallinen hemmo
Matkustavainen kirjoitti:
Lähtö on siis muutaman viikon päästä. Olemme keskiviikkoillasta sunnuntaiaamuun. Päätämme mahdollisesta päivän reissusta vasta siellä, kun näämme mitä Luxembourg itse tarjoaa.
Moi vaan, Luxiin lähtijä!
Käyhän kurkkaamassa myös seuraavia sivuja:
www.freewebs.com/travelmatic/
- Maikki
Hei!
Kun sinä olet menossa marraskuussa, niin kirjoita ihmeessä täällä palstalla kuulumiset. ostokset, ravintolat, mitä kannattaa ostaa ym. Oletko varannut bussiliput Hahn-Lux-Hahn? Missä hotellissa asut?
Meillä on City Hotel, lähellä rautatieasemaa.
Jos haluat voidaan vaihtaa kuulumisia myös mailin välityksellä? O.K?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 825832
- 1273953
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463889- 663584
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72467- 272204
- 2042111
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332049Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4431812