Minä ja äitini käveltiin Pekolanraittia, poika yritti ohittaa ja kaatui. En ehtinyt estää pojan kaatumista. Toisaalta, jos olisin koskenut poikaan, ties mitkä syytteet olisin saanut. Olen pahoillani tapahtumasta. Valitettavasti minä ja äitini välillä joudutaan liikkumaan ihmisten ilmoilla.
Vastaukset 28
- Anonyymi00001
Juuri tänä aamuna pikkupoika yhtäkkiä säntäsi eteeni. En ihmettele että autoilijat ajaa hyvin hitaasti. Kävelijät,pyöräilijät on täysin arvaamattomia, iästä riippumatta. Varsinkin aamuisin koiraa taluttavat hortoilevat miten sattuu.
- Anonyymi00002
Arvatenkin sillä kertomallasi nuorella äidillä oli naama kiinni kännykässä eikä pojan pyöräily kiinnostanut?
Juuri hiljattain itse kävelin Pekolanraitilla niin pieni tyttö (ehkä joku 7-8v) polki Jopollaan niin ettei meinannut kävelytie riittää. No kännykkähän sillä oli kourassa, oli täysin siihen uppoutunut , toisella kädellä yritti pyörää ohjailla mistä ei tahtonut tulla mitään. Kypärä oli päässä mutta eipä siitä paljon ole apua jos osuu yhteen jonkun muun kulkijan kanssa. Huomasin myös ettei pyörässä ollut minkäänlaisia valojakaan ja kohta on pimeä syksy!
Pari viikkoa sitten oli vähällä tulla osuma Kartanonkadun JALKAKÄYTÄVÄÄ polkupyörällä sotkeneen teinilikan kanssa. Typerys ajoi ilman käsiä, jälleen tietysti naama luurissa kiinni ja vielä kaiken huipuksi kuulokkeet päässä! Tällainen ihmisohjus joka ei näe , ei kuule, eikä tunne edes liikennesääntöjä, on hengenvaarallinen itselleen mutta myös muille. Ei tarvita kuin että joku harppaa jostain kadunvarren liikkeestä tuollaisen eteen tai että toinen samanlainen ääliö osuu vastakkain.
Forssassa pitäisi poliisin ehdottomasti näihin puuttua. 100 e sakkoa jos polkee ilman käsiä ja/tai naama kiinni luurissa. Suuri ihmettelyn aihe on sekin että eikö vanhemmat välitä enää lainkaan mukuloistaan vai ollaanko siellä kotonakin vaan naama kiinni luurissa kun tällaista näkee tämän tästä. Ihme touhua, mikä siellä puhelimessa voi olla niin halvatun tärkeää että pitää riskeerata oma ja muiden terveys!? Jos on pakko sitä tuijottaa niin silloin ei liikuta minkäänlaisella kulkuvälineellä!!- Anonyymi00003
Ei ollut ollenkaan puhelinta esillä, ja huusi pojalleen monta kieltoa ja varoitusta. Äidin toiminta oli ykkösluokkaa! Mutta lapsi on lapsi, aina sattuu kaikenlaista.
- Anonyymi00014
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei ollut ollenkaan puhelinta esillä, ja huusi pojalleen monta kieltoa ja varoitusta. Äidin toiminta oli ykkösluokkaa! Mutta lapsi on lapsi, aina sattuu kaikenlaista.
Lapsi on lapsi ja pojat on poikia...
Ikivanha selitys. - Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Lapsi on lapsi ja pojat on poikia...
Ikivanha selitys.Et ilmeisesti ole ollut pienten lasten kanssa tekemisissä.
- Anonyymi00004
Onpahan järjetön kirjoitus...
Parrei ku et liikkuisi ihmisten ilmoilla.- Anonyymi00005
Kiitti! Odotin ensi hetkestä alkaen just tälläistä kommenttia!
- Anonyymi00006
Järretön kirjoitus,johon riensit vastaamaan...
- Anonyymi00008
Mikä kirjoitus... ja mitä siinä on järjetöntä.
+80v iskä ja isoiskänä ihmettelen. - Anonyymi00009
Onpahan järjetön vastaus. Parempi kun et osallistuisi keskusteluihin ollenkaan kun ei sulla ymmärrys niihin riitä. Taidat olla niitä kännykkään kiinnikasvaneita.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Järretön kirjoitus,johon riensit vastaamaan...
Kyllä.
Kun en saanut tästä kiinni.
Mikä tässä oli pointti?
Huonosti jäsennelty ja epäselvää kerrontaa. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä.
Kun en saanut tästä kiinni.
Mikä tässä oli pointti?
Huonosti jäsennelty ja epäselvää kerrontaa.Pyydän anteeksi kun en ymmärtänyt viestisi tarkoitusta.
- Anonyymi00007
Totanoin, poika ohitti ja kaatui? Jos oli kävellen liikenteessä niin melko harvinaista kaatua omilta koivilta, jos ei sitten vaan kompastunut johonkin. Se taas että on äidin kanssa kävelemässä, niin, eihän semmoista tarvitse anteeksi pyydellä.
nimim. ”anteeksi että oon syntynyt, sori että olen olemassa.”- Anonyymi00010
Määkin nimenomaan pyydän anteeksi kaikilta että me 2 ikinä ollaan synnytty.
- Anonyymi00013
Niin minulle ei auennut tämä sekava juttu....
Ollaan kävelyllä...kun joskus meidänkin pitää liikkua...poika kaatuu.
Kaatuu miksi?
Kävellen?
Pyörällä?
Osuuko näihin kahteen kävelevään henkilöön?
Tuleeko joku vahinko tässä?
Miksi tämä pitää tänne ilmoittaa?
Luuletteko, että tuo lapsi lukee täällä näitä?
Summasummarum.
Tehtiin kärpäsestä härkänen...
Nyt täällä kirotaan mm.pyörällä liikkuvia joilla ei ole osaa eikä arpaa tähän juttuun.
Käydään kaikki kävelyllä, pyöräilyllä tai mitä ikinä.
Ollaan valppaita, väistetään, soitetaan kelloa, ollaan toisillemme ihmisiä eikä solvata täällä vaan selvitetään asiat paikan päällä kasvotusten.
Herran siunausta kaikille ja hyvää syksyä! - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kaatuu miksi?
Kävellen?
Pyörällä?
Summasummarum.
Nyt täällä kirotaan mm.pyörällä liikkuvia joilla ei ole osaa eikä arpaa tähän juttuun.
Ollaan valppaita, väistetään, soitetaan kelloa, ollaan toisillemme ihmisiä eikä solvata täällä vaan selvitetään asiat paikan päällä kasvotusten.
Herran siunausta kaikille ja hyvää syksyä!Jeesustelun huipentuma! Kannattaa aina itse julkaista kun kerran kaiken tietää ja osaa täydellisesti ilmaista.
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Määkin nimenomaan pyydän anteeksi kaikilta että me 2 ikinä ollaan synnytty.
Määkin pyydän joka päivä anteeks syntymääni!
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kaatuu miksi?
Kävellen?
Pyörällä?
Summasummarum.
Herran siunausta kaikille ja hyvää syksyä!Parree olla lukematta mitään somessa niin ei tule niin iso hämmennys pieneen mieleen. Ihanaa syksyä!
- Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kaatuu miksi?
Kävellen?
Pyörällä?
Summasummarum.
Herran siunausta kaikille ja hyvää syksyä!Anonyymi00013
2026-09-06 22:47:49
Tiedätkö mitä tarkoittaa solvata. - Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Anonyymi00013
2026-09-06 22:47:49
Tiedätkö mitä tarkoittaa solvata.Tiedän kyllä enkä tässä ketään solvaa.
Sanoin, että tarina sekava.
Niinkuin onkin.
Ei ole päätä ei häntää.
Järkeä vailla, ihmisen lailla.
On juttu tuo tyhmä niin.
Se saa minutkin ajatuksiin.
Ei ymmärtää tätä voi.
Joku lapsi pyörällä haparoi.
Mitä sitten oikeasti tapahtuikaan.
Ei selvinnyt lainkaan.
Pekolanraitilla ei ole siis turvallista kulkea.
On paras tämä asia jo mielestä sulkea.
Herran valoa ma teille toivon niin.
Uskoa kaikille sydämiin. - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Tiedän kyllä enkä tässä ketään solvaa.
Sanoin, että tarina sekava.
Niinkuin onkin.
Ei ole päätä ei häntää.
Järkeä vailla, ihmisen lailla.
On juttu tuo tyhmä niin.
Se saa minutkin ajatuksiin.
Ei ymmärtää tätä voi.
Joku lapsi pyörällä haparoi.
Mitä sitten oikeasti tapahtuikaan.
Ei selvinnyt lainkaan.
Pekolanraitilla ei ole siis turvallista kulkea.
On paras tämä asia jo mielestä sulkea.
Herran valoa ma teille toivon niin.
Uskoa kaikille sydämiin.Älä nyt enää jaksa stressata itseäsi muiden kirjoituksilla. Suisittelen ettet ollenkaan lue tämän foorumin julkaisuja, niin saat elää huoletonta elämää.
- Anonyymi00020
Ompa täällä tyhmiä ihmisiä kaupungissa....
Itse olen muualta muuttanut viisi vuotta sitten ja edelleen tätä pölvästi menoa ihmettelen...
Ei mennyt minunkaan järkeeni tuo aloitus...
Jotain forssalaisten koodikieltä.- Anonyymi00021
Toivottavasti teillä menee muuten oikein mukavasti, kun olette jo viis vuotta viihtyneet.
- Anonyymi00022
Lue vaan niitä jerry cottoneita niin ei nuppi rasitu.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Lue vaan niitä jerry cottoneita niin ei nuppi rasitu.
Tex Willereitä luen. Rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina, ei rasitu polla.
Antaudu sinäkin suosiolla tai anna muiden olla! - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tex Willereitä luen. Rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina, ei rasitu polla.
Antaudu sinäkin suosiolla tai anna muiden olla!Noudata omia ohjeistuksiasi.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Toivottavasti teillä menee muuten oikein mukavasti, kun olette jo viis vuotta viihtyneet.
Yhtä helvettiä on ollut.
Lähdetään heti Somerolle takaisin, kun sopiva koti löytyy! - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Yhtä helvettiä on ollut.
Lähdetään heti Somerolle takaisin, kun sopiva koti löytyy!Ei mikään huono idea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371471Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2821043Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94814Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68772Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48723- 110619
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27585Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41491
- 32481
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48465Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32429
- 29421
- 77412
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381