Koittakaa vanhemmat, vähän haistella lapsukaisia Koivuhaassa impaavat lähimetsissä ja puistoissa, hiuslakkoja ja ties mitä spreimaaleja, tarkastakaa lapsenne reput. Olin kahden koiran kanssa lenkillä aika järjetöntä touhua.
Vastaukset 40
- Anonyymi00001
Kyllä. Tähän kannattaa nyt puuttua heti.
- Anonyymi00002
Tällä hetkellä taas peurankadun tarhan pihalla lauma nuoria vetää ties mitä, ja käyttäytyminen on oikein järjetöntä.
- Anonyymi00003
Jopa tuhansien vuosien takaa on löytynyt kirjoituksia, joissa moititaan nuorison menneen pilalle.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jopa tuhansien vuosien takaa on löytynyt kirjoituksia, joissa moititaan nuorison menneen pilalle.
Niin. Harmittaako?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin. Harmittaako?
Joitain näkyy harmittavan se että nuoriso kokoontuu toistensa seuraan, eikä pelaa vaikkapa pleikkaa kotona yksikseen.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joitain näkyy harmittavan se että nuoriso kokoontuu toistensa seuraan, eikä pelaa vaikkapa pleikkaa kotona yksikseen.
Vanha sanonta sanoo, joukossa tyhmyys tiivistyy
- Anonyymi00009
miksi et soita poliisille?
nuorilla voi lähteä henki ja aikuisellakin, jos tuollaisia kemikaaleja imppaa lisäksi aivosoluja tuhoutuu joka kerta.
ja vaikkei menisi henki voi mennä tajuttomaksi ja lyödä päänsä.
heti pitää soittaa 112 jos tuollaista näkee nuorten tekevän se on erittäin vaarallista. - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
päiväkoti ei ole mikään kokoontumispaikka.
puistoja on sinne voi mennä mikäli ei sotke ja reuhaa tai tee laittomuuksia.
menisivät vaikka pelaamaan jalkapalloa tai koripalloa, kun on vielä hyvät säät eikä sada lunta. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
menisivät vaikka pelaamaan jalkapalloa tai koripalloa, kun on vielä hyvät säät eikä sada lunta.Jos siellä ei ole mitään kieltomerkkejä, niin oleskelu sallittu. Jos kielletty, niin häädä ne itse pois tai soita virkavalta paikalle. Ehkä purkaa sinun ärtymystä valittaa täällä, mutta muuten se ei asiaan vaikuta.
- Anonyymi00014
Anonyymi00003 kirjoitti:
Niin pitääkin.
- Anonyymi00024
Anonyymi00005 kirjoitti:
Joo, näin se menee. Ikävää on vain se, että "huolehtivat" toisistaan.
Kun vähän yli 20:nä kuolee huumeisiin, niin ei se naurata. - Anonyymi00025
Anonyymi00010 kirjoitti:
menisivät vaikka pelaamaan jalkapalloa tai koripalloa, kun on vielä hyvät säät eikä sada lunta.Päiväkodin pihakin on julkinen paikka, ellei toisin ole määrätty.
- Anonyymi00031
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos siellä ei ole mitään kieltomerkkejä, niin oleskelu sallittu. Jos kielletty, niin häädä ne itse pois tai soita virkavalta paikalle. Ehkä purkaa sinun ärtymystä valittaa täällä, mutta muuten se ei asiaan vaikuta.
siellä on iso kielto merkki sen näkee myös google mapsin kautta sen kielto merkin sen verran iso on. joten kyllä olet tyhmä ihminen, jos et ymmärrä että päiväkoti ja sen piha ei ole mikään yleinenpaikka, jossa voi oleskella.
yleiset oleskelu tilat löytyy muualta - Anonyymi00033
Anonyymi00025 kirjoitti:
Päiväkodin pihakin on julkinen paikka, ellei toisin ole määrätty.
jäkä jäkä jankuti jankuti. mikä sua oikein vaivaa? onko ymmärtämisen vaikeuksia kun et ymmärrä ettei kyse ole siitä saako siellä päykin pihalla olla, ja vastaus EI SAA!!, mutta kyse on siitä, että siellä melutaan, sotketaan ja impataan.
ei voi käsittää, että joku puolustelee tuollaista toimintaa.
- Anonyymi00006
Ootko sää se jolla on ne kaks räksyttävää koiraa jotka aiheuttaa meluhaittaa ympäri pitäjää ja kyttäät miten muut myös rikkoo lakia. Anteeks vaan en tiedä mutta ei pitäs huudella kun itse käyttäytyy kuin sika. Ainaskin tuossa pari porsasta liikuu alueella usein. Jos et oo ite niin voisit valaista missä kohtaa koivuhakaa oot nähny
- Anonyymi00013
Itse olen huomannut, ilman koiria, kun en niitä omista, enkä ole sika. Olen lähemmäs 80v. Vanhana ihmisenä kun ei uskalla puuttua asiaan, ja virkavallallekkin on ilmoiettuT.Irja.
- Anonyymi00026
Pari porsasta? Soita ny hyvä ihminen eläinsuojeluun.
- Anonyymi00027
Anonyymi00013 kirjoitti:
Itse olen huomannut, ilman koiria, kun en niitä omista, enkä ole sika. Olen lähemmäs 80v. Vanhana ihmisenä kun ei uskalla puuttua asiaan, ja virkavallallekkin on ilmoiettuT.Irja.
Ymmärrän kyllä Irja. Olet sitä ikäluokkaa, joka vielä kasvatti lapsensa. Itse olen nuorempaa polvea, mutta minäkin kasvatin lapseni. Nyt olen heidän ylpeä vanhempi. Kumpikin käy töissä, on autot, oma (pankin) asunto. Ovat ns täysvaltaisia yhteiskunnan jäseniä. En ollut lepsu, MINÄ määräsin, en ollut lasteni kaveri, kotiintuloajat ja kerroin elämän realiteetit ja myös sen, että kun 15 tulee mittariin, vastaavat itse tekosistaan! Minä olen nyt saanut "palkkani" siitä, miten kasvatin. Demarihotokukkahattutätien mukaan olin varmasti vanhempi, joka olisi joutanut linnaan.
- Anonyymi00012
Ei kai enää kukaan mitään imppaa, se oli 80 luvulla se
- Anonyymi00015
Parempi soittaa Poliisille kuin olla soittamatta.
Se voi pelastaa jonkun hengen.
Aikuisten tehtävä on sanoa EI. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Parempi soittaa Poliisille kuin olla soittamatta.
Se voi pelastaa jonkun hengen.
Aikuisten tehtävä on sanoa EI.Ei, poliisi tule paikalle. Syytä en tiedä, mutta lähi-asukkaista kuulemma kootaan jonkinlaista rangaistuspartiota.
- Anonyymi00028
Imppaa, imppaa.. liekö ilokaasu voittanut erikeepperin? En tiedä, kun en ole ikinä impannut tai käyttännyt huumeita.
- Anonyymi00016
Antaa nuorison touhuta mitä touhuaa on vähemmän eläkeläisiä sitten aikoinaan ja verorahat riittää paremmin.
- Anonyymi00018
Eipä paljoa sinullakaan järki pakota tekemisiä.
- Anonyymi00019
Koivuhakaa kannattaa kyllä välttää asuinpaikkana, vaikka monet siellä asuvat aluetta henkeen ja vereen puolustavatkin. Puolustelun ymmärtää: eihän paikallisten kannata ongelmista kovin äänekkäästi kertoa, kun asuntojen arvo voi laskea entisestään. Ongelmien vaikeneminen ei kuitenkaan tee alueesta yhtään turvallisempaa.
- Anonyymi00020
Ei laske. Venäläiset/Ukrainalaiset ostavat kaikki myytävät talot alueelta, kotimaistansa varastetuilla rahoilla. Myytyjä on jo 7-8 taloa.
- Anonyymi00021
Helppoa rahanpesua.
- Anonyymi00022
Missä on lastensuojelu ihmiset ???? Voisi jo kiireellä tehdä asialle jotain !
- Anonyymi00035
kyllä voi myös soittaa sosiaalipäivystykseen, mikäli henkilöt on alaikäisiä. jos poliisi ei paikalle tule, vaikka kyllä varmasti tulee, jos on alaikäisiä päihtyneenä
- Anonyymi00023
Missä ne omaiset eli viranomaiset luuraa. Demarihuorien vapaa kasvatus tarkoittaa sitä, että omaiset eli viranomaiset huolehtii pikkupilteistä.
- Anonyymi00029
Ei ole piiskattu ja kuritettu tarpeeksi.
- Anonyymi00030
Hyvin ovat demarit tämänkin järjestäneet: vanhempi ei saa kasvattaa lastaan parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta vastuuta ei myöskään tarvitse kantaa. Mitä huonommin asiat hoitaa, sitä varmemmin yhteiskunta ottaa vastuun. Sitten lapsi sijoitetaan verorahoilla laitokseen, jossa yhteiskunta maksaa vaatteet, puhelimet ja kalliit harrastukset.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Hyvin ovat demarit tämänkin järjestäneet: vanhempi ei saa kasvattaa lastaan parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta vastuuta ei myöskään tarvitse kantaa. Mitä huonommin asiat hoitaa, sitä varmemmin yhteiskunta ottaa vastuun. Sitten lapsi sijoitetaan verorahoilla laitokseen, jossa yhteiskunta maksaa vaatteet, puhelimet ja kalliit harrastukset.
Remmi, tukkapölly ja luunapit takaisin!
- Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Siellä niitä on kurilla kasvatettuja vankimielisairaala pullollaan.
- Anonyymi00036
Kyllä meillä nykyhallitus ajaa tehokkaasti kansaa syrjäytymiskierteeseen ja sitä kurjuutta varmasti saa jälkikasvu myöskin tuta perheväkivallan muodossa. Tämänkin, eli perheväkivallan määrä on selkeästi tällä hallituskaudella lähtenyt kasvuun.
- Anonyymi00037
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei ole piiskattu ja kuritettu tarpeeksi.
aina syytetään vanhempia, kun lapset on kurittomia, mutta syy on myös koulun siks lepsua on opetus ja kuri.
ei meitä ysäri lapsia tarvinnut kurittaa ja piiskata, mutta meillä oli kuitenkin joku kuri. nykyään silitetään päätä vain .
kun ei vanhemmilla oikein ole kurinpito keinoja, kun ei saa ottaa puhelinta, ei saa antaa arestia eikä lasta saa pakottaa syömään ruokaa mitä ei halua syödä.
ja jos lapsi ei saa viikkorahaa tästä suivaantunut lapsi saattaa soittaa itse sossuun ja valittaa.
näin se menee, että lapset määrää ja tekee mitä haluaa eikä ota vastuuta edes omista virheistä.
hyvänä esimerkkinä mopoilu ja se että perustellaan virittäminen sillä, että kun kaikilla muillakin on. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
aina syytetään vanhempia, kun lapset on kurittomia, mutta syy on myös koulun siks lepsua on opetus ja kuri.
ei meitä ysäri lapsia tarvinnut kurittaa ja piiskata, mutta meillä oli kuitenkin joku kuri. nykyään silitetään päätä vain .
kun ei vanhemmilla oikein ole kurinpito keinoja, kun ei saa ottaa puhelinta, ei saa antaa arestia eikä lasta saa pakottaa syömään ruokaa mitä ei halua syödä.
ja jos lapsi ei saa viikkorahaa tästä suivaantunut lapsi saattaa soittaa itse sossuun ja valittaa.
näin se menee, että lapset määrää ja tekee mitä haluaa eikä ota vastuuta edes omista virheistä.
hyvänä esimerkkinä mopoilu ja se että perustellaan virittäminen sillä, että kun kaikilla muillakin on.Juuri näin. Väkivaltaa tai nöyryyttämistä ei tietenkään pidä sallia, mutta vanhemmilla täytyy olla oikeus asettaa lapselle selkeät rajat ja pitää niistä kiinni. Rajat eivät ole julmuutta, vaan välittämistä, ne tuovat lapselle turvaa ja opettavat, ettei elämässä voi aina tehdä vain sitä, mitä itse haluaa.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Juuri näin. Väkivaltaa tai nöyryyttämistä ei tietenkään pidä sallia, mutta vanhemmilla täytyy olla oikeus asettaa lapselle selkeät rajat ja pitää niistä kiinni. Rajat eivät ole julmuutta, vaan välittämistä, ne tuovat lapselle turvaa ja opettavat, ettei elämässä voi aina tehdä vain sitä, mitä itse haluaa.
Aina on ollut ja tulee olemaan nuorisoporukoita ja myöskin niitä huonosti käyttäytyviä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00030 kirjoitti:
Sanna Marinin syytä kaikki!
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Juuri näin. Väkivaltaa tai nöyryyttämistä ei tietenkään pidä sallia, mutta vanhemmilla täytyy olla oikeus asettaa lapselle selkeät rajat ja pitää niistä kiinni. Rajat eivät ole julmuutta, vaan välittämistä, ne tuovat lapselle turvaa ja opettavat, ettei elämässä voi aina tehdä vain sitä, mitä itse haluaa.
joo ja parasta se, että me aikuiset aina jaksamme valittaa, että nuoriso on pilalla, kun me itse kasvatamme heidät ja lapsien kasvatuksesta vastuussa olemme kaikki yhteiskuntana.
jotain teemme väärin, jos lapset ei kunnioita sääntöjä ja vanhempiaan.
opettajat, vanhemmat, naapurit ja sukulaiset ja lapsien kaverien esimerkki on se mitä lapset seuraavat. eivät he voi olla jotain itseohjautuvia robotteja ja kasvattaa itse itseään.
en kannata fyysistä kajoamista ollenkaan enkä liian tiukkoja sääntöjä, mutta ihan perus empatian opettaminen on se avain ja se minä minä minä kulttuuri mikä nyt kukoistaa ihan jo facebookissa antaa esimerkkejä nuorille väärästä käytöksestä.
hyvä esimerkki on tuo kokkolan puskaradion ilotulitus keskustelu osa haukkuu toisiaan nimittelee ja haukkuu sukuelimen kokoa ja menee henkilökohtaisuuksiin.
osa perustelee rakettien käytön, sillä kun se ei satu itseään häiritsemään eikä ymmärretä ihmisiä joita häiritsee, kun esimerkiksi koivuhaassa ammutaan raketteja nykyään ympäri vuoden.
se, että ihmetellään, kun lapset ja nuoret huorittelee jo tuntemattomia kadulla tehden ilkivaltaa, noh siis minä en ihmettele ei tarvitse kuin käväistä katsomass facebookin keskustelua, jossa aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin alakoulu ikäiset .
aikuisten pitäisi vähän tsempata ja muistella niitä hyviä käytöstapoja itse en edes tuntemattomalle ihmiselle en netissä enkä livenä sanoisi mitään loukkaavaa argumenttina, se on huonoa argumentointia ja lapsellista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51871
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍92838Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15726Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,3670Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56551
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184539- 61533
- 70533
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24506