Mitä mieltä nimestä Alpi?

Mango

Siis pojannimi. Onko liian outo?

12

1165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuikka

Tytölle vai Pojalle??Itsellä tulee ehkä pienen mietinnän jälkeen tytönnimi mieleen, mutta kummalle siis tarkoitettu?

• kuikka

Viestissähän lukikin, että se on pojalle, mutta minä en sitä kiireissäni nähnyt. En pidä nimestä, juuri sen takia, koska en saanut selvää kumman nimi se on, ja on se ehkä vähän liian "kevyt" nimi pojalle.

• donna

oudolta kuulostaa!
      nimiä rekisteröity 312 kpl ja suosituimmillaan
      v.1900-1940, yksi nainen 1800 luvun puolella.
      Alpo paljon tutumpi nimi...

• ja ..

outo..

• Mona

olisi mielestäni parempi. Tämä nimi on ollut suvussanikin viime vuosisadan alussa syntyneellä papalla.

• tarja

se kuulostaa ihan hyvältä,ja jos lisäisi vaikka Alpi-Petteri,Alpi-Eemeli tms. veikeä nimi perään niin ihan kiva,mutta yksinkin totuttelun jälkeen.
      Tiedän yhden Ahti nimisen pienen pojan,joka aluksi oli minun makuuni outo,mutta nyt jo ihan ok.
      Samoin huvipuistossa kuulin äidin kutsuvan Arvia,noin 2v,sekin oli loppujen lopuksi ihan veikeä....

• :o)

Kiva ja harvinainen miehen nimi. Paljon kauniimpi kuin vaikkapa Alpo tai Alvi. Alpi kuuluu luontonimiin, sillä minulle tuttuja kasveja on puna-alpi, ranta-alpi ja suikeroalpi. Kahdessa jälkimmäisessä on kauniit keltaiset kukat.

Sopii hyvin nimeksi ja se ei väänny lempinimiksi kovin helposti, koska on lyhyt ja ytimekäs.

• eve

kuin Alpi

• tähän

tuolta yrttitarha-sivulta leikkeen:

"Ranta-alpi on kosteilla paikoilla viihtyvä monivuotinen ruohokasvi, joka kuuluu alkuperäiseen kasvilajistoomme."

Ei mun mielestä kovin hyvä valinta siis lapsen nimeksi.
      Sama jos pistäis ipanalle nimeksi rentukka.

• Jane

Monetkin kasvien nimet sopivat erittäin hyvin ihmisten nimiksi, mm. Lilja ja Kanerva ovat hyviä esimerkkejä.

Alpi on oikein hyvä nimi.

• moni muukaan

Mieleeni tosin tuli arpi, ja albiino.

• Anonyymi

Hieno nimi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3946
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1067
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      882
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe