Mitä mieltä nimestä Alpi?

Mango

Siis pojannimi. Onko liian outo?

12

1502

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuikka

Tytölle vai Pojalle??Itsellä tulee ehkä pienen mietinnän jälkeen tytönnimi mieleen, mutta kummalle siis tarkoitettu?

• kuikka

Viestissähän lukikin, että se on pojalle, mutta minä en sitä kiireissäni nähnyt. En pidä nimestä, juuri sen takia, koska en saanut selvää kumman nimi se on, ja on se ehkä vähän liian "kevyt" nimi pojalle.

• donna

oudolta kuulostaa!
      nimiä rekisteröity 312 kpl ja suosituimmillaan
      v.1900-1940, yksi nainen 1800 luvun puolella.
      Alpo paljon tutumpi nimi...

• ja ..

outo..

• Mona

olisi mielestäni parempi. Tämä nimi on ollut suvussanikin viime vuosisadan alussa syntyneellä papalla.

• tarja

se kuulostaa ihan hyvältä,ja jos lisäisi vaikka Alpi-Petteri,Alpi-Eemeli tms. veikeä nimi perään niin ihan kiva,mutta yksinkin totuttelun jälkeen.
      Tiedän yhden Ahti nimisen pienen pojan,joka aluksi oli minun makuuni outo,mutta nyt jo ihan ok.
      Samoin huvipuistossa kuulin äidin kutsuvan Arvia,noin 2v,sekin oli loppujen lopuksi ihan veikeä....

• :o)

Kiva ja harvinainen miehen nimi. Paljon kauniimpi kuin vaikkapa Alpo tai Alvi. Alpi kuuluu luontonimiin, sillä minulle tuttuja kasveja on puna-alpi, ranta-alpi ja suikeroalpi. Kahdessa jälkimmäisessä on kauniit keltaiset kukat.

Sopii hyvin nimeksi ja se ei väänny lempinimiksi kovin helposti, koska on lyhyt ja ytimekäs.

• eve

kuin Alpi

• tähän

tuolta yrttitarha-sivulta leikkeen:

"Ranta-alpi on kosteilla paikoilla viihtyvä monivuotinen ruohokasvi, joka kuuluu alkuperäiseen kasvilajistoomme."

Ei mun mielestä kovin hyvä valinta siis lapsen nimeksi.
      Sama jos pistäis ipanalle nimeksi rentukka.

• Jane

Monetkin kasvien nimet sopivat erittäin hyvin ihmisten nimiksi, mm. Lilja ja Kanerva ovat hyviä esimerkkejä.

Alpi on oikein hyvä nimi.

• moni muukaan

Mieleeni tosin tuli arpi, ja albiino.

• Anonyymi

Hieno nimi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      627
      1426
    2. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      74
      1245
    3. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      83
      1038
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      83
      986
    5. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      81
      949
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      843
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      818
    8. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      817
    9. Mopomiitti!

Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss
      Tuusula
      215
      737
    10. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      35
      702
    Aihe