Minä jo ehdin tuumata ettei tuolta äidin isän puolen suvusta löydy mm. Uudenmaan läänin lääkintäohjaajaa, taidemaalaria, seppää, talon isäntää ja kestikievarin pitäjää kummempaa herraa, niin löytyi suht iso kala kenraaliluutnantti vt. puolustusvoimain ylipäällikkö Kaarlo Kivekäs, josta Wikipediassakin on juttua, mutta en tiedä näkyykö tämä linkki https://www.bing.com/ck/a?!&&p=fb98ae40de485db34f44f3ec868550297e910df5d3d1ca8a54806b297558a717JmltdHM9MTc4Nzg3NTIwMA&ptn=3&ver=2&hsh=4&fclid=148c735a-844f-6b30-3297-6795851a6a66&psq=kaarlo+kivek%c3%a4s&u=a1aHR0cHM6Ly9maS53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvS2FhcmxvX0tpdmVrJUMzJUE0c18oa2VucmFhbGkp hänen veljensä oli myös joku sotaherra, joka meni Amerikkaan.
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Tarkkaan ottaen Raunion suku on vielä kokonaan tutkimatta enkä saa kirkonkirjojen käsialastakaan mitään selvää niin että Vilho Kustaan isovanhempien nimet ja koko sukuhistorian selviäisi, mutta "maalarimestariksi" häntä on tituleerattu ja taulujaan myyty, mutta hänen vaimonsa puolelta suku tunnetaan 1600 luvulle asti.
- Anonyymi00002
Tämä maailmankuulu ja suomen jättiläiseksi kutsuttu Väinö Kustaa Siltala oli maailman kuulu sirkuspainija ja voimamies ja isoisäni Vilho Bertelin äidin isän puolelta sukua https://www.bing.com/ck/a?!&&p=4b5280e9c396dceffdd296e6e2d2d2e333b344c9b09aea1dccfa8821fc430d7cJmltdHM9MTc4ODA0ODAwMA&ptn=3&ver=2&hsh=4&fclid=148c735a-844f-6b30-3297-6795851a6a66&psq=väinö+kustaa+siltala+areena&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cua2Vza2ktaGFtZS5maS9wYWlrYWxsaXNldC84Njk0MjMy
- Anonyymi00003
Monia muitakin ammattiryhmiä on sukua tutkiessa tullut vastaan, verotusneuvoksesta kenraaliluutnanttiin, prokuristiin, ylijunailijaan, rusthollareihin, metsätyönjohtajaan, rakennusmestareihin, pappeihin, kruununtorppariin, lämmittäjään, ratsumestariin, maanviljelijään, seppään, suutariin, ja mm. sukulaisen mieheen, näyttelijä Oskari Saloon jne, mutta löytyy eräs lapseton renkikin suvusta.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Monia muitakin ammattiryhmiä on sukua tutkiessa tullut vastaan, verotusneuvoksesta kenraaliluutnanttiin, prokuristiin, ylijunailijaan, rusthollareihin, metsätyönjohtajaan, rakennusmestareihin, pappeihin, kruununtorppariin, lämmittäjään, ratsumestariin, maanviljelijään, seppään, suutariin, ja mm. sukulaisen mieheen, näyttelijä Oskari Saloon jne, mutta löytyy eräs lapseton renkikin suvusta.
Tajusin viiveellä, että suht. kaukainen sukulaiseni majuri Aarne Uimonen olikin oikein tekijämiehiä sisällissodassa valmistuttuaan tätä ennen upseeriksi Kazanin sotaopistosta ja toimien ensin Sysmän pataljoonan päällikkönä, sekä komensi sen jälkeen Sysmän rintamaa valkoisten puolella saavuttaen jonkun merkittävän voiton taistelussa ja oltuaan tämän jälkeen myös Länsi-Inkerin rykmentin komentaja, mutta suomeen palattuaan erosi armeijasta ja luki varatuomariksi suorittaen ylemmän oikeustieteellisen tutkinnon ja oli kuten isänikin sitten paljon myöhemmin 60-luvulla , Turun hovioikeuden auskultantti ja ryhtyi asianajajaksi, isäni ollessa sen sijaan KHO:n lakimiehiä, kunnes lopulta maanviljelys vei Aarnella voiton, kun ensin luulin, että hän oli vain ylioppilas kuten minäkin.
- Anonyymi00005
Mulla on 7. serkku eräs edesmennyt posti-ja lennätinhallituksen lennätinosaston ex-johtaja sukulinjassa Raunio-Heikkilä-Honnila-Backman-Hämeeniemi-Haverinen tai jotain siihen suuntaan
- Anonyymi00006
Tulin ajatelleeksi sukututkimuksia tehdessäni, että minulla on mennyt prosentuaalisesti, joskaan ei ehkä kuitenkaan absoluuttisesti laskettuna enemmän venäläisiä sukulaisia, näiden aviomiehiä ja isiä erinäisissä sodissa, kuten ensimmäisessä maailmansodassa tai Kriminsodassa jne., kuin suomalaisia kaukaisempia tai läheisempiä sukulaisia vastaavasti suomen sodissa, ja joista tähän asti ilmi tulleista sodankävijöistä ehkä karkeasti arvioiden vain noin puolet tai alle puolet on menehtynyt taisteluissa, kun harvemmista venäläisistä sodankävijöistä miltei kaikki tai suurin osa menehtyi, vaikkakaan ei heidän vaimonsa tai lapsena, mutta lukumääräisesti kaukaisia suomalaissukulaisiani on myös ollut luonnollisesti selvästi enemmän kuin minun "venäläisveljiäni" idän karhun tsaristisessa maassa ennen muinoin, sillä olen sukujuuriltani paljon enemmän suomalainen ja huomattavasti vähäisemmässä määrin venäläisverta, mutta asian arvioimista hankaloittaa venäjän väestön suomea huonompi sukututkimusperinne ja jota ei olla sukujuurien osalta kunnolla selvitetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 61191
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1631018Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216803- 63748
- 65740
- 67656
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21628Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?135626Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66589Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32568- 34537
- 55528
- 51512
- 47495
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40483- 37468
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?98466Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.40463- 30463
Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri18440