Hei. Onko kenelläkään mitään tietoa monien tuntemasta tyypistä Heme eli Haapion Henkka? Missä päin nykyään vaikuttaa, miten voi? Tästä on jo 18 vuotta, kun viimeksi hänet näin ja Lahdessa asuin. Jos joku jotain tietää, niin olisi kiva saada kuulla.
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Ni oliks tää se kääpiö?
- Anonyymi00002
Riippuu, mikä on mielestäsi kääpiön määritelmä.
Mitä havaintoja tästä ko. henkilöstä on?
- Anonyymi00003
Lyhyt
- Anonyymi00004
Ei se kaveri mikään iso ole/ollut.
- Anonyymi00005
Saatto olla Salpausselän kisoissa joidenkin takana.
- Anonyymi00006
Mä en nyt ihan usko tätä. Siis kenelläkään ei muka ole tästä kaverista, Hemestä, mitään havaintoa, vaikka niin kaikkien tuntema ja tietämä tapaus.
No, itse en ole kaveria nähnyt 18 vuoteen. Viimeisin näköhavainto kaverista on noin 18 vuoden takaa. Siinä se istui penkillä kirjaston kulmilla, suunnilleen Paavola pubia vastapäätä. Istua möllötti, vaiti, ei edes tervehtinyt, kun menin erään toisen kaverin kanssa viistosti siitä sen ohitse.
Tämä nyt vahvistaa oletusta, että kaveri ei ole enää tässä maailmassa. On nimittäin sellainen tietopimennys, että ei pihaustakaan, kun kysyy ihan mistä tahansa. Jos saman tiedustelun olisin tehnyt 15 vuotta sitten, olisi juttua tullut vaikka kirjaksi asti. Nyt kukaan ei tiedä kaverista yhtään mitään. Taitaa olla kuollut ja unohdettu tai sitten asioita vaan salaillaan. Luulisi nyt, että porukka edes muistaisi vanhoja tapauksia kaveriin liittyen, koska niitä vanhoja jaksetaan hirveästi muistella muutenkin, kuten esim. Vuoden 94 kerrostalopaloa. Joko tai. Ei tässä nyt montaa vaihtoehtoa totuuden suhteen ole.
En usko siihen, että näin hyvin olisi porukka unohtanut ikimuistoisia tapahtumia. Kyseessä on kuitenkin eräs Lahden legenda. - Anonyymi00007
Heme kuoli reilu 7v sitten
- Anonyymi00008
Siis tämä Haapion Henri? Mitä tapahtui? Ikävä kuulla.
Oon tiennyt kaverin vuodesta 1985 asti. Asui silloin vielä vanhempiensa kotitalossa, Nastolassa, vähän matkaa Haravakylän risteyksestä Ahtialaan päin. Sitten siinä alkoi elämä vähäsen heitellä vuoden 1990 aikana. Olen nähnyt paljon kaikenlaista. - Anonyymi00009
Niin tais käydä.
- Anonyymi00010
Mikä mahtoi olla Hemen kuolinpaikka ja -syy?
- Anonyymi00011
Hirveen nihkeesti irtoo mitään tietoa. Puhunpa sitten näille kämppäni seinille, jos ne osaisivat kertoa asiasta paremmin.
- Anonyymi00012
Vai että oikein Lahden legenda?
Ikinä kuullutkaan koko hepusta, täällä tuntuu nämä juopot ja kusihousut olevan jotain ihme sankareita.- Anonyymi00013
Et ole vaan liikkunut porukoissa ja ympyröissä, jossa Heme tunnettiin ja tiedettiin. Vähän kun olisi mennyt toisin, niin tietäisit hyvin.
Ei sen tarvi olla sankari ollakseen legenda. Ihan sellainen poikkeava elämäntapa, johon vain harvat ja valitut pystyy, riittää täyttämään legendan tunnusmerkistön. Legendoja ne oli Kärpäsenmäen mummokin ja Laukku-Leena, vaikkei heissä mitään sankaruutta ollut, lähinnä surullisia ihmiskohtaloita.
Tässä nyt on kulunut jo sen verran aikaa siitä vuodesta 2008, että Hemen tietävät ovat näköjään joko kuolleet tai muuttaneet Lahdesta pois. Ei sitä tiedä sellaiset, jotka eivät ole asuneet Lahdessa vielä kymmentäkään vuotta, eikä nuorempi väki. Siihenkin pätee sanonta: jonnet ei muista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561254- 17861
- 68752
- 63735
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69708- 47704
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131635Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.9580Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i11539Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45528- 4502
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �121501Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24483- 36445
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113444- 16441
- 70438
Olet pelottava ilme vakavana
Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳26427- 36417