vaativa exä...

Nyhverö

erottiin piitkä aika sitten, mut ollaan vielä tiiviisti yhteydessä... sille on diagnosoitu keskivaikea masennus, ja meidän välillä on ollu pari fyysistäkin matsia jotka on päättyny oven pamaukseen ja siihen että ei olla nähty vähään aikaan... noh, nyt olen aloittamassa uutta suhdetta, mutta en tiedä miten tuo exäni siihen suhtautuu (hän kun haluaa pitää minut itsellään) ja en vastaa/kuuntele/lue viestejä joissa kehotetaan katkaisemaa kaikki siteet tuohon exään/haukkumaan hänet pystyyn/muuten käskjemään häntä jättämään minut rauhaan... pitäisikö minun pitää suhteeni salassa vai antautua exäni myrskyille ja toivoa että en lue hänen nimeään sanomalehden kuolinilmoitusosastolta..?

3

376

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eronnut minäkin

Ei nyt ainakaan salassa. Jos noi kaksi on ainoat mitä tulee kysymykseen niin jälkimmäinen vaihtoehto lienee parempi: antaa suhteen tulla julki seurasi siitä mitä seurasi.

Eikä tämä tarkoita sitä että sun pitäis erityisesti ruveta elvistelemään että löysinkin uuden hähhähhää.

• Kiki

No. Ensimmäinen ja tärkein seikka on se että sinä et ole vastuussa tuon exän tulevaisuudesta millään tavalla. Exän mielenterveysongelmat ovat exän ongelmia, ne eivät voi hallita sinun elämääsi. Exän ongelmien vuoksi sinun ei ole syytä muuttaa tai salata mitään elämässäsi.

Tietysti se on ikävää mikäli tuo exä nyt sitten pimahtaa lopullisesti kun ei saakaan omistaa sinua, mutta se on exän ongelma se. Et sinä voi tehdä asialle mitään ja mikäli yrität tehdä niin pilaat omankin elämäsi.

Tarvittaessa sinä voit tehdä exästä rikosilmoituksen. Kiellä ensin häiritsemästä sinun elämääsi ja säästä kaikki tekstiviestit todisteeksi ja marssi poliisiasemalle. Tekstiviestihäirintä on siinä mielessä helppo asia että siitä on kätevä säästää todisteet. (Häiriköintiin ei saa kuitenkaan provosoida saadakseen todisteita.)

Ei tuommonen ole oikein että hallitaan ja kontrolloidaan toisen elämää ja käytetään vieläpä sairautta hyväksi.

Sinuna en aktiivisesti salaisi mitään elämässäsi, mikäli salaat olet alistunut exän hallintaan ja elät elämääsi exän ehdoilla.

Käsket exää todellakin antamaan sinulle rauhan elää omaa elämääsi. Ystävyyttä ei kannata rikkoa, mutta ei sitä kannata väkisinkään ylläpitää. Häirinnän siis kiellät ehdottomasti vaikka ystävyyttä et katkaisisikaan. Se on sitten exän valinta pakottaako sinut katkaisemaan ystävyydenkin ja tekemään vaikka rikosilmoituksen.

• Milkakuu

Mun mielestä, sun kannattais varmaan kertoa suoraan exälles, ettei tämä kuule muualta. Siinä hän varmasti loukkaantuisi!

Mulla oli sama ongelma mun eksän kanssa. Ja aloitin uuden suhteen. Ensimmäiset viikot pidin salassa sen suurimmalta osalta ihmisiltä, eikä varmasti vieläkään kaikki tiedä siitä.

Puhuin kummisetäni kanssa(minut on kastettu vasta konfista edeltävänä päivänä), joka on myös eksäni hyvä ystävä, melkeinpä veli. Ja sitten se sanoi, että kerro vain eksälle ja kerroin. Hän otti sen varmaankin aika hyvin. Ainakin luulisin.

Joskus aiemmin keväällä vielä hän kertoi, kuinka hänellä oli ikävä mua ja mulla oli ikävä häntä, sen takia en halunnut kerota hänelle.

Ja niinkuin, joku muu tuolla sanoi, et voi olla syypää siihen, jos eksäsi tekee jotain itselleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1184
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1060
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      790
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      761
    Aihe