vai vieläkö joku elää 1800 lukua tai sitäkin vanhempaa.?
Kuinkahan Kivikausi sujui Suomalaisilta?
Jäikö ketään henkiin, vai naapumaako kaikki omisti ja hävitti.
Pohtimista Älyköillekin?
Minulle riittää nyt ajanajaksoksi tämä 1-9-2026 ja huomennna on seuraava päivä!
Rupisammakko loikki pihalla, se on muinaisjäänne!
Elämmekö me 2000 lukua
11
55
Vastaukset 11
- Anonyymi00001
Palstalla enemmistö näyttää - litnaami ja sesa volanen - elävän
jonkinlaista kekkoskautta jossa pitää seurata kuka voittaa pienen
maan vaaleissa ja millainen hallitus tulee jne
eli ei luota yksilöiden kykyyn ymmärtää - itse kansakoulupohjalla
tms merkonmitasoa ja pelkää ja mielellään valittaa ja haukkuu päättäjiä
kun nyt on yksilöllisyyden aika ja jokainen tekee omat valintansa
emmekä kuulu samaan kansaan valittajien kanssa
menneisyydestä oli hyvä esimerkki tänään MTV TÄYTTI jotain vuosia 45 vuotta uutisia eli siis VASTA 1981 MTV ON SAANUT UUTISET koska olihan sitä kontrolloitava ettei vain mainoksia rupea uutisina tarjoamaan jne
ja 1991 näköjään tuli paukku venäjänäsortaja sortui ja jeltstin tuli johtoon ja vallankaapaus ja mitä NIIN
VASTA 1991 MTV SAI OIKEUDEN LÄHETTÄÄ POLIITTISIA
OHJELMIA siellähän olisi voinut olla nauvostovestaisia lausuntoja
sensuuri se olla pitään eli mtv sai oikeuden 1991 lähettää VAALIKESKUSTELUJA kysymättä yleltä lupaa jne- Anonyymi00009
Asia tuli harvinaisen selväksi, joo.
- Anonyymi00002
mui ja kertoo että kaikki vaivat katosivat preseeseenammutun
karhun mielialasta - ts. kärttyisakka - kun otti (nais)hormonia
https://www.is.fi/viihde/art-2000011298228.html
tämä on vanhaa uusittua uutista
ei siitän mitään mutta nyt sillä on tänään laajasti uutisoitu
että sillä on leikattu suusyöpä
tässä on sellainen ongelma että syövät elävät ihmisen kanssa symbiosissa eli pitää nähdä rutosti vaivaa - lääkärit eivät auta -
mitä uskaltaa syödä ettei syöpä villiinny mm. aminohapoista
puhmattakaan sukupuolihormoneista joka on niiden pääruoka
jos on saatavilla runsaasti
kastraatiotakaan ei voi tehdä koska kaikki menisi sekaisin
ruokaa ei voi jättää pois koska kuihtuisi
miten tämä ratkaistaan siinä joutuu miettimään tasapainoilua - Anonyymi00003
"Me" emme elä yhdessä mitään aikaa.
Jokainen elää sitä aikaa mitä itse haluaa.
Mihin itse kokee esim. henkisesti kuuluvansa.
Vasemmisto ei määrää meille aikoja ja paikkoja.
Yksilönvapaus. - Anonyymi00004
Lähimenneisyydessä viihdyn parhaiten ehkä 1960-luvulla.
Seuraavaksi ehkä keski-ajalla.
Voin metafyysisine ajatuksineni ja tapoineni valita missä milloinkin olen ja elän. En ole sidottu yhteen aikaan ja paikkaan.
Tulevaisuuteni olen suunnitellut Taivasten valtakuntaan, jonka ajatus- ja elämäntapaa olenkin myös pyrkinyt jo useamman vuosikymmenen ajan vastaanottamaan ja elämään. - Anonyymi00005
"Lähimenneisyydessä viihdyn parhaiten ehkä 1960-luvulla"
Joo, siis tämä johtui siitä, että elit niiden rahoilla jotka tapettiinsodassa
ja sillä tarpeella jonka sota aiheutti, töitä riitti
eli ilman sotaa olisimme eläneet 1920-luvulla alkaneessa lamassa
kituen ja huokailleen
Edellinen "viihdyn parhaiten" -kausi oli RENESANSSI
jolloin köyhät mässäilivät ruualla ja vaatteilla ja rikkaat rakensivat
palatseja ja patsaita kaunistukseksi rahaa riitti kaikille poikkeuksellisen paljon
syy: sitä ennen musta surma oli vähentänyt lorvijoiden määrän
minimiin ja kaikki oli sen jälkeen paljon parempaa mukavampaa- Anonyymi00006
Ei meillä mässäilty. Emme eläneet muiden rahoilla. Vanhemmillani oli molemmilla ammatti, kävivät töissä, asuimme kaupungin vuokratalossa. Elämä oli rauhallista, tasaista ja turvallista. Kekkonen hoiti hyvin asioitamme.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei meillä mässäilty. Emme eläneet muiden rahoilla. Vanhemmillani oli molemmilla ammatti, kävivät töissä, asuimme kaupungin vuokratalossa. Elämä oli rauhallista, tasaista ja turvallista. Kekkonen hoiti hyvin asioitamme.
Ammatti tai tutkinto ei elättänyt 1930- luvulla lamassa kun työpaikka uupui
Sota teki työpaikat
Sodan jälkeen seurasi mässäilyn kausi jota alettiin purkaa Suomessa noin 1987 aluksi hiljalleen ja purkaus jatkuu työpaikat menee nyt
- Anonyymi00007
10 000 vuotta sitten eletyn elämän asioista joku on kiinnostunut.
Lieneekäö elänut vielä 90 vuottakaan syntymänsä jälkeen ja miettii noin aatamin aikaisia asioita. Onko millään vanhalla sellaista merkitystä, että ihminen unohtaa elävänsä tässä ajassa.
Enää ei asuta luolissa ja savupirteissä.
Tämä päivä on joka hetkisiä uutisia maailmalla tapahtuneista pommituksista ja sodan kauhuista,
Onneksi eivät ihan mietä kosketa,
mutta mikä on se päivä kun saamme olla pakomatkalla mekin,
kuka ja mikä maa ottaa meidät vastaan? - Anonyymi00008
Miettisit sinäkin ongelmia mistä ne johtuu maailmassa. Ihmetyttää kun teitä 90 90v kiinnostaa jonkun tytön huume hörhö ja pikku tavista näyttelijät.
Tylsät laulajat, TV esiintyjät.- Anonyymi00011
Tämä johtuu siitä että vähemmän koulutetut ovat massan mukana kulkijoita mamukuja
Muksutuvaisia kopioivat elämäänsä lehtien toimittajilta mene lääkäriin tyyppejä raamattu sanoo hesari kirjoittaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66829Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa23819- 160818
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103779Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660- 22602
- 61592
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks37586VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39475
- 57465
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.11458sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 73451
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111445- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437