Hämeen vaalipiiri on menettämässä yhden kansanedustajapaikan seuraavissa eduskuntavaaleissa.Tämä muutos johtuu alueen väestökehityksestä, sillä paikkajako määräytyy Suomen kansalaisten lukumäärän mukaan. Kun asukasluku Hämeessä vähenee suhteessa kasvaviin alueisiin, paikkamäärä laskee.
Tietää ensi sijaisesti että persut menettää sen paikan. Nyt Hämeestä on 14 kansanedustajaa ja jatkossa 13.
Ei saada kansanedustajaa Orimattilasta
36
310
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
JE mahdollisuudet todella heikot. Ei ole apua ennää mistään.
- Anonyymi00002
Orimattila on niin paska pitäjä että ne eivät ole ikinä yhden takana. Ja se on ihan oikein teille junteille!
Olettehan nyt olleet otsikoissa. Olette te tyhmiä ihmisapinoita!
🙈😆 - Anonyymi00003
meikä kuuli marenkissa että venlasta tulloo pääministeri kun keksi miten ryssitään Orimattilakin.
- Anonyymi00004
Valtuutetuilla on valtaa. Vain ei aina hyvää sellaista. Synkkä kausi orimattilalle.
Muutto täältä pois ja äkkiä! Minä en tänne enää veroja maksa. Hyvästi Orimattila.
- Anonyymi00005
Yhteistyö palaa Orimattilaan kun päästään muutamasta persusta eroon.
- Anonyymi00006
Persut ei ole ongelma tällä kertaa. Sen ymmärtää apinakin.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Persut ei ole ongelma tällä kertaa. Sen ymmärtää apinakin.
Persut on aina ongelma. Joka asijassa.
- Anonyymi00008
Viime eduskuntavaaleissa Johanna Ekman oli hilkulla päästä eduskuntaan. Hän sai yli 4000 ääntä!
Omat koirat purivat kun Orimattilassa persut äänesti Jari Ronkaista ja Mira Niemistä vaikka omasta kaupungista oli pätevä persujen ehdokas. Jos olisivat äänestäneet Johannaa, niin hän istuisi nyt eduskunnassa.- Anonyymi00009
Persut pettää aina.
- Anonyymi00010
Kertoohan se jostain, jos omatkaan ei halua häntä äänestää.
- Anonyymi00011
ehkä oli syyt miksei omat äänestä???
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
ehkä oli syyt miksei omat äänestä???
Ehkä liian pätevä muihin nähden.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ehkä liian pätevä muihin nähden.
Harmi ettei Orimattilassa ole niin kelvollista omaa yhteistä ehdokasta jota voisivat kaikki äänestää niinku yli puoluerajojen. Tietää sitä ettei kukaan vie Orimattilan asijoita eteenpäin eduskunnan kautta.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Harmi ettei Orimattilassa ole niin kelvollista omaa yhteistä ehdokasta jota voisivat kaikki äänestää niinku yli puoluerajojen. Tietää sitä ettei kukaan vie Orimattilan asijoita eteenpäin eduskunnan kautta.
Onko Vihreillä ehdokasta? Avelin tai Salminen?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tämä olisi kaupunkin kannalta tärkiää että olisi pätevä ehdokas joka ei ole rypeny kalle geississä.
- Anonyymi00018
Ei kai se että Orimattilasta on ehdokas tuo pätevyyttä kansanedustajaksi.Itse ainakin äänestän henkilöä jolla asiaosaamista ja osaa tuoda asioita esille eikä istu vaan hiljaa takarivissä .
- Anonyymi00023
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onko Vihreillä ehdokasta? Avelin tai Salminen?
Turha ollisi Venlan yrittää. Riitelijän ja kostajan maine täälä. Suuttuiko vesilaitoksen hommista?
- Anonyymi00027
Anonyymi00023 kirjoitti:
Turha ollisi Venlan yrittää. Riitelijän ja kostajan maine täälä. Suuttuiko vesilaitoksen hommista?
Venla on fiksu ei riitelijä toisin kuin pari persua on kaikkia haukkumassa koko ajan
- Anonyymi00016
Kalle Jokinen oli viimeksi Orimattilalainen kansanedustaja. Ei isommin saanut mitään aikaan. Liikenne valiokunnan pj olis voinut hoitaa nelostieltä liittymänrampin Hennaan.
- Anonyymi00017
Pitäisi olla puoluepoliittisesti sitoutuman Orimattilan oma ehdokas. Mutta ei sellaista yhteistä hyvää löydy.
- Anonyymi00019
Orimattila on niin hajanaista porukkaa ja seurakuntaa ettei yhteistä ehdokasta löydy. Koko kunta on muutenkin kuin hajasijotettu ja liian iso .
- Anonyymi00020
Jos tämä JE olisi demari tai kokomuus niin voisi äänestää. Persuja ei.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos tämä JE olisi demari tai kokomuus niin voisi äänestää. Persuja ei.
Hyvä kommentti. Niin samaa mieltä.
Entä se Vertti Kiukas? Eikös se ole Orimattilan poikia lähtöisin?
- Anonyymi00022
Olette riitelevä tuppukylä. Teiltä ei enää ikinä tule kansanedustajaa. Vähemmän riitaiset kunnat tajuavat keskittää ääniä yli puoluerajojen.
- Anonyymi00024
Tätä ei Orimattilassa ymmärretä kun ei ole sitä järkikultaa. Kinataa ja ollaa perin konuja.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Tätä ei Orimattilassa ymmärretä kun ei ole sitä järkikultaa. Kinataa ja ollaa perin konuja.
Juu ja annettii kaikki valta entselle johtajalle.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Juu ja annettii kaikki valta entselle johtajalle.
Tämä. Suurimpia munauksia valtuustolta.
- Anonyymi00028
Orimarttilan alasajo pitäs saada pysätettyä. Ei taida siihen pystyä kuin ääniharava Johanna E.
- Anonyymi00029
Harmi kun hän on persu. Muuten äänestäsin miekin.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Harmi kun hän on persu. Muuten äänestäsin miekin.
Mitä sil on väliä? Nois vaaleis en puoluetta miettis. Ainoo jolla edes mahikset olasta. Eiköhän se olan asiaa silti yrittäs ajaa. Kellää muulla ei mitää saumaa……..
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Mitä sil on väliä? Nois vaaleis en puoluetta miettis. Ainoo jolla edes mahikset olasta. Eiköhän se olan asiaa silti yrittäs ajaa. Kellää muulla ei mitää saumaa……..
Onko tällä sitä saumaa kysyn vaan.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Onko tällä sitä saumaa kysyn vaan.
Parempi kuin kellään muulla Orimattilassa.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Parempi kuin kellään muulla Orimattilassa.
Mitä saumaa sillä on?
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mitä saumaa sillä on?
Enämmän kuin sulla. Siitä olen varma! 😆
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Enämmän kuin sulla. Siitä olen varma! 😆
Onko tuttukin sauma?
- Anonyymi00036
Onko Riitta ehdokkaana. Siinä olisi tomera nainen eduskuntaan. On kuin tämä Päivi Räisänen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää62763Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25720- 153717
Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27698Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98692Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61562
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34508- 39445
- 57435
- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25417sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74402- 53399
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397- 40397