hirvikärpäsestä eroon

kuinka?

Tulin ulkoa sisälle ja hieraisin korvaani luullen hiuksien kutittavan. Mutta siitäpä lähtikin hirvikärpänen! Ja nyt on ongelmana miten löydän sen kotoani. Sen täytyy olla äänetön, kun meistä kukaan ei kuullut mitään surinaa.
Onko mitään ainetta, esim ruoka-ainetta, mikä vetäisi sitä puoleensa? Veri tietysti saattaisi houkutella, mutta se ei kuulu meidän ruokatavaroihin.

6

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä, mutta

      Jos joku sattuu tietämään vastaisen varalta, niin kertokaa ihmeessä.
      Meidän hirvikärpänen löytyi isännän hiuksista ja olipa se kärpänen vaikea saada tapettua. Oli jaloistaan niin vikkelä ja kova kun mikä.

    • tuo....

      asunnossa pitkään elä.
      Jos sen hiuksiinsa metsässä saa niin saunoo vain oikein rankasti niin kyllä se siitä lähtee.
      Ei minnekkään asuntoon jää elätiksi vaan kuukahtaa aika pian kun ei sitä hirveä teillä varmaan lemmikkinä oo.
      Inhottaviahan noi on mutta sen lisäksi että iljettävät meitä ja joitakin ihmisiä purevat niin ei niistä muuta haittaa oo.
      On tosiaan vaikee saada sitä hengiltä,pitää rutistaa aikalailla että nirri on pois.

      • cat70

        Hirvikärpäsen saa helposti hengiltä kun saadessaan sen kiinni, painaa sen kynnellä kuoliaaksi. Helpoin ja nopein tapa. Se ei tosiaan pidä mitään ääntä, koska kotiinasti tulleella hirvikärpäsellä on enää harvoin siipiä mukana. Päästessään hirveen kiinni (tässä tapauksessa ihmiseen) se pudottaa siipensä ja alkaa etsiä paikkaa ruokailulle ja lisääntymiselle.


      • että
        cat70 kirjoitti:

        Hirvikärpäsen saa helposti hengiltä kun saadessaan sen kiinni, painaa sen kynnellä kuoliaaksi. Helpoin ja nopein tapa. Se ei tosiaan pidä mitään ääntä, koska kotiinasti tulleella hirvikärpäsellä on enää harvoin siipiä mukana. Päästessään hirveen kiinni (tässä tapauksessa ihmiseen) se pudottaa siipensä ja alkaa etsiä paikkaa ruokailulle ja lisääntymiselle.

        hirvikärpänen ei lisäänny ihmisessä, siis ei muni ihmisen päänahkaan.


      • cat70
        cat70 kirjoitti:

        Hirvikärpäsen saa helposti hengiltä kun saadessaan sen kiinni, painaa sen kynnellä kuoliaaksi. Helpoin ja nopein tapa. Se ei tosiaan pidä mitään ääntä, koska kotiinasti tulleella hirvikärpäsellä on enää harvoin siipiä mukana. Päästessään hirveen kiinni (tässä tapauksessa ihmiseen) se pudottaa siipensä ja alkaa etsiä paikkaa ruokailulle ja lisääntymiselle.

        tuota sanonutkaan että se lisääntyy ihmisessä, sanoin että alkaa etsiä paikkaa lisääntymiselle. Kaks eri asiaa.


    • Nena

      Sillä kun se laskeutuu munimiskohteeseensa, se pudottaa välittömästi siipensä, joten eipä se enää voi lentää ihmisen päähän, kun sen kerran päästä pois saa, joten surinoita ette siksi kuule. Itse tapan ne leikkaamalla saksilla poikki, kun tällasista melkein verille syödyistä kynsistä ei paljon apua ole.
      Mutta onpa ihanaa, että hirvikärpäset erottavat ihmisen ja hirven. Ällöttyisin varmaan kuoliaaks jos joku päivä päästä löytyis munia ja toukkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe