miten pitäisi suhtautua??

Niinamiia

Olenkin ihmetellyt, miksi parikymppisellä pojallani ei ole ollut tyttöystävää...
Tänään hän kertoi olevansa homo. On tiennyt sen 15-vuotiaasta, muttta ei ole uskaltanut kertoa aikaisemmin.
Minä, joka olen suvaitseva ja salliva, olenkin nyt ihan neuvoton, kun tuollainen sattui oman lapsen kohdalle.
Apua

51

2691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä joskus tulevaisuudessa joutuisin tuon asian eteen,ajattelisin ehkä, että ei se voisi vähentää rakkauttani lastani kohtaan ja hyväksyisin hänen elämäntapansa.
      kunhan saat sulateltua tuon asian,niin kyllä se siitä lähtee...

• Arvo_Posti

olisi ensin vaikea isänä niellä, mutta toisaalta eihän se minua koskisi muutoin kuin että hän on lapseni, suhtautumiseni tuskin häneen muuttuisi. Sehän olisi pojalle varmasti kovan stressin paikka, ja hän siinä tukea tarvitsisi, en minä.
        Mietiskelisin ja varmasti syyllistäisin itseäni mikä meni vikaan, mutta sekin olisi turhaa, koska asialle ei enää voisi mitään, eilistä. Koettaisin elää asian kanssa ja katsoa huomiseen, ja olla pojan apuna että tukena kun hän sitä varmasti tarvitsisi, keskustellen.

• taikanainen

avauksesi, miten ihmeessä siihen suhtautuisi jos oma lapsi osoittautuisi ns poikkeavaksi seksuaaliselta suuntaukseltaan. Varmasti se tekisi avuttoman olon alkuun. Voi vain kuvitella miten iso askel pojallesi on ollut kertoa asiasta. Murrosiässä hän ei ole sitä kehdannut sanoa, nyt aikuistuessaan sai senverran rohkeutta että kertoi.

Ihminen on kuitenkin sellainen olento, että muutosvastarinnan mentyä ohi hän alkaa sopeutumaan tilanteeseen ja jo tuota pikaa sinäkin alat näkemään asian luonnollisempana. Näin kuvittelisin.

Nyky-yhteiskunnassa homous ei onneksi enää ole rikos, ennenhän siitä on seurannut vankeusrangaistus, jos on paljastunut seksuaalikontakti kahden miehen välillä. Huh huh, aika julmaa. Nykyisin homoutta ei enää pidetä niin kovin kummallisenakaan ilmiönä, tosin sellainen tuntuma minulla on että heteromiehet suhtautuvat homoihin aika nurjasti. Naisilla suhtautuminen ei ole niin jyrkän kielteistä.
      Kun mennään nuorempaan ikäluokkaan, niin siellä ollaan luultavammin meitä iäkkäämpiä suvaitsevaisempia, tosin tämä on vain oma oletukseni.

• veljeni on homo

luokiteltiin sairaudeksi. Se poistettiin sairausnimikkeenä vasta 70-luvulla, jolloin heitä ei enää hoidettu sairaaloissa. Mutta varma en ole siitä milloin heitä ei enää vankiloihin laitettu, voisin väittää jotain sellaista ehkä 30-lukua.
        Homoissa on aina kautta aikain ollut paljon taiteilijoita, kirjailijoita, näyttelijöitä, muusikkoja ja kuvataiteilijoita, iloista ja luovaa väkeä.
        Heteromiehet suhtautuvat homomiehiin nurjasti siksi ettei vahingossa menisi vääränlaista singnaalia, ja silti saattaa käydä edelleenkin niin että joutuu ahdistelluksi. Kuitenkin on sanottava että, nämä ahdistelijat ovat varmasti herkkäkorvaisempia kuin naisia ahdistelevat miehet, koska uskovat torjunnan yleensä kerrasta ja pysyvästi. Kun taas olen kuulut jotain muuta naisia ahdistelevista miehistä, jotka eivät kuulema tahdo antaa periksi millään.
        Naisten suhtautuminen homomiehiin on huomattavasti suvaitsevampaa; "voidaan olla pelkästää selkeästi vain ystäviä", ei ole vaaraa joutua suhteeseen.
        Nuoremmasssa ikäluokassa miehet suhtautuvat jyrkemmin kuin >>50

• Ironman

samalla tavalla kuin jos poikasi olisi vasenkätinen. Eipä siinä sen kummenpaa tartte tehdä.

• NiinaMiia

Kiitos vastauksista. Ei tuo asia mitenkään vähennä rakkauttani lastani kohtaan. Ei tietenkään. Mietin vaan, mikä on vaikuttanut siihen, että hän noin tuntee. Olen ihan uuden asian edessä, sellaisen, jota en osannut odottaa oman lapsen kohdalle. Hyväksyn homot ihan täysin, ei tämä sitä tarkoita, mutta olen niin hämilläni. Isälle hän ei ole vielä uskaltanut kertoa. Hän sanoi, että säilytä äiti tämä salaisuus vielä vähän aikaa...hän itse haluaa kertoa isälle kun siltä tuntuu.

• Remmari
        NiinaMiia kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Ei tuo asia mitenkään vähennä rakkauttani lastani kohtaan. Ei tietenkään. Mietin vaan, mikä on vaikuttanut siihen, että hän noin tuntee. Olen ihan uuden asian edessä, sellaisen, jota en osannut odottaa oman lapsen kohdalle. Hyväksyn homot ihan täysin, ei tämä sitä tarkoita, mutta olen niin hämilläni. Isälle hän ei ole vielä uskaltanut kertoa. Hän sanoi, että säilytä äiti tämä salaisuus vielä vähän aikaa...hän itse haluaa kertoa isälle kun siltä tuntuu.

...ettet rupea syyttämään itseäsi. Siitä ei hyödy kukaan, eikä muuta mitään.

• taikis
        NiinaMiia kirjoitti:

ole kasvatuskysymys, tahdon myös sanoa että älä ainakaan syytä itseäsi. Jos etsisit tietoa tuosta seksuaalisesta poikkeavuudesta, varmaan netissäkin käsitellään jossain aihetta, ja kirjastosta löytynee tietokirjallisuutta.

Aikuisten poikien (22v ja 18v) äitinä tiedän, ettei rakkautesi varmasti vähene, päinvastoin se lisääntyy ja siihen tulee vielä huoli kuinka hän pärjää jatkossa. Tsemppiä teille koko perheelle.

• lannenhunttari
        taikis kirjoitti:

ole kasvatuskysymys, tahdon myös sanoa että älä ainakaan syytä itseäsi. Jos etsisit tietoa tuosta seksuaalisesta poikkeavuudesta, varmaan netissäkin käsitellään jossain aihetta, ja kirjastosta löytynee tietokirjallisuutta.

Aikuisten poikien (22v ja 18v) äitinä tiedän, ettei rakkautesi varmasti vähene, päinvastoin se lisääntyy ja siihen tulee vielä huoli kuinka hän pärjää jatkossa. Tsemppiä teille koko perheelle.

lesbo,tuli uskoon lesbous jai.
        tama tarina on tosi.

• taikis
        lannenhunttari kirjoitti:

lesbo,tuli uskoon lesbous jai.
        tama tarina on tosi.

jotenkin näin, että tultuaan uskoon ystäväsi koki saavansa "voimia" vastustaa mieltymyksiään.
        Kuvittelen etteivät ihmisten seksuaaliset mieltymykset muuksi muutu uskoon tulemisen johdosta, vaan esim lesbous koetaan uskonnolissa piireissä synniksi ja sitä vastaan on taisteltava. Uskonnollisissa hurmoksissa tuota taistelutahtoa riittää niin hyvässä kuin pahassa...

• On raakattu

Sanottavaa olisi

• AMR-52

...porukat,menitte halpaan. mie tiedän tasan tarkkaan,et kysyjä ruskean reijän ritari. en itse kuulu siihen kööriin, mut vituttaa tuommoset,ne heti kyrpä kädes, jos joku nainen vastaa. mie lähen just töihin,palataan illal astial........t.antza

• huomenta,

ei kaikki menneet, kyllä tuon avauksen ainakin itse trollaukseksi tajusin.

• taikis

ensinnäkin, vain avaaja tietää omat motiivinsa, me muut voimme vain olettaa ja oletuksemme teemme oman mielikuvituksemme mukaan.

toisakseen, vaikka avaus olisi ollut trolli, niin tosiasia on että jokaisella homolla on vanhemmat, jotka ihan takuulla joutuvat painimaan omien tuntemuksiensa kanssa.

kolmanneksi, jos joku saa kuivista kirjoituksistani sellaisia kiksejä että haluaa tumputtaa niitten tahtiin, niin se hänelle suotakoon :))

• Skeptikko
        taikis kirjoitti:

ensinnäkin, vain avaaja tietää omat motiivinsa, me muut voimme vain olettaa ja oletuksemme teemme oman mielikuvituksemme mukaan.

toisakseen, vaikka avaus olisi ollut trolli, niin tosiasia on että jokaisella homolla on vanhemmat, jotka ihan takuulla joutuvat painimaan omien tuntemuksiensa kanssa.

kolmanneksi, jos joku saa kuivista kirjoituksistani sellaisia kiksejä että haluaa tumputtaa niitten tahtiin, niin se hänelle suotakoon :))

Ja heti aamusta pistit...

• taikis
        Skeptikko kirjoitti:

Ja heti aamusta pistit...

no ku... otti vähän pattiin :))

• niinkuin ennenkin,

poikasi on ihan se sama ja mukava poika kuin aikaisemminkin!!!!

• Niinamiia

Kyllä tämä kirjoitus on ihan totta. IHAN TOTTA.
        Voihan tänne kirjoitella mitä vaan ja mistä vaan,
        mutta minä olen ihan tosissani.
        Kyllä poikani on yhtä rakas kuin ennenkin. Ja olen kiitollinen kun hän kertoi. Pitää vaan saada oma mieli tasapainoon. Enkä tiedä mitä pojan isä sanoo... se on yksi kysymys joka askarruttaa. Mutta sen näkee sitten.

• homoudesta
        Niinamiia kirjoitti:

Kyllä tämä kirjoitus on ihan totta. IHAN TOTTA.
        Voihan tänne kirjoitella mitä vaan ja mistä vaan,
        mutta minä olen ihan tosissani.
        Kyllä poikani on yhtä rakas kuin ennenkin. Ja olen kiitollinen kun hän kertoi. Pitää vaan saada oma mieli tasapainoon. Enkä tiedä mitä pojan isä sanoo... se on yksi kysymys joka askarruttaa. Mutta sen näkee sitten.

Isän suhtautuminen on hänen asiansa. Älä murehdi miehen asennetta etukäteen. Tuskin noin fiksulla naisella ihan puupäätä on miehenä.

Katsoin eilen telkkarista jotain amerikkalaista hömppäohjelmaa 100 salaisuutta. Yksi salaisuuksista oli Rock Hudsonin homous.
        Hän oli mennyt aikoinaan sihteerinsa kanssa lumeavioliittoon pariksi vuodeksi. Ajat ovat muuttuneet. Niin sanoi haastateltava nainen.
        Minäkin olen lukenut työkaverilla töissä mukana ollutta kirjaa tositarinasta, jossa homo joutui vankilaan 70-luvulla Suomessa.

Katselin eilen Iskelmä-Finlandiaa. Jari pussasi Katri-Helenaa poskelle. Minusta se oli kaunis näky. Seksuaalisuus on jokaisella ihmisellä erilaista. Jari on loistava esimerkki homoista.
        Hän jakaa rakkautta, iloa ja energiaa tasapuolisesti kaikille. Sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

• junttiukko
        homoudesta kirjoitti:

Isän suhtautuminen on hänen asiansa. Älä murehdi miehen asennetta etukäteen. Tuskin noin fiksulla naisella ihan puupäätä on miehenä.

Katsoin eilen telkkarista jotain amerikkalaista hömppäohjelmaa 100 salaisuutta. Yksi salaisuuksista oli Rock Hudsonin homous.
        Hän oli mennyt aikoinaan sihteerinsa kanssa lumeavioliittoon pariksi vuodeksi. Ajat ovat muuttuneet. Niin sanoi haastateltava nainen.
        Minäkin olen lukenut työkaverilla töissä mukana ollutta kirjaa tositarinasta, jossa homo joutui vankilaan 70-luvulla Suomessa.

Katselin eilen Iskelmä-Finlandiaa. Jari pussasi Katri-Helenaa poskelle. Minusta se oli kaunis näky. Seksuaalisuus on jokaisella ihmisellä erilaista. Jari on loistava esimerkki homoista.
        Hän jakaa rakkautta, iloa ja energiaa tasapuolisesti kaikille. Sukupuolella ei ole mitään merkitystä.

Pahempa jos lapsi olisi narkomaani tai rikollinen!

• Birgitta
        homoudesta kirjoitti:

Miten kauniisti kirjoititkaan rakkaudesta.
        Olet ihana ihminen.

• se istua
        homoudesta kirjoitti:

tota rikokseta vai homouresta, siis jos sä väität että pelkästään homouresta ni sä puhut paskaa. Vankilatha o homoja nurkat väärällää. Eihä siälä osastoilla o ku aina yhtä sukupualiskoo, miähillä miähiä ja naisilla naisia, ku sekaosastoja ei oo. Ja sitte ku ... nin nix nax kakx onki yx.

• täti
        se istua kirjoitti:

tota rikokseta vai homouresta, siis jos sä väität että pelkästään homouresta ni sä puhut paskaa. Vankilatha o homoja nurkat väärällää. Eihä siälä osastoilla o ku aina yhtä sukupualiskoo, miähillä miähiä ja naisilla naisia, ku sekaosastoja ei oo. Ja sitte ku ... nin nix nax kakx onki yx.

nyt sä paljastit olevas ihan ulkona meidä varttuneiden tietomaailmasta :))

Ennen homous oli rikos, usko pois.

• totanoin
        täti kirjoitti:

mun miälestä se kun on sitä erelleenkin, ja lisäks miälen kierouma.

• kyllä näin
        täti kirjoitti:

oli, mutta joku tuola aiemmin väitti että 70-luvulla olis joku toinen joutunu linnaan istuun pelkän homouden takia. EN USKO! Aiemmin toki kyllä, 19-vuosisadan alussa vielä ehkä! Mutta taatusti ei enää 70-luvulla Suomessa, se on varma.

• Katri pussasi
        homoudesta kirjoitti:

Jaria suoraan suulle - jäi vaaleanpunaista huulipunaakin!

Hyvät ystävät varmaan taannoisen kiertueensa johdosta. Jarikin laihtui samaan aikaan - olisiko Katri opastanut terveemmille tavoille?

Upeita artisteja molemmat!

• nainen

Sen hyväksyisin täysin, jos naapurin poika osottautuisi homoksi. Se olisi naapurin suru.

Sitä en voisi hyväksyä, että oma poikani osoittautuisi hintiksi. Inhottaa ajatella, että lapseni eläisi samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Elettäisiin kuin mies ja nainen. Silti ei perillisiä syntyisi.

Näin vanhanaikaiset on minulla mietteet.

• junttiukko

Että siis vanhanaikaiset!

• nainen
        junttiukko kirjoitti:

Että siis vanhanaikaiset!

yes!!

• Pirre*

joku voi olla noin alkeellinen ja sydämetön..., homous ei ole opittu ominaisuus ja me kaikki synnymme ja joudumme sen jälkeen elämään elämämme sellaisena kuin miksi olemme sattuneet syntymään, kuka vammaisena, kuka muuten erilaisena, yleisistä normeista poiketen..!

• nainen
        Pirre* kirjoitti:

joku voi olla noin alkeellinen ja sydämetön..., homous ei ole opittu ominaisuus ja me kaikki synnymme ja joudumme sen jälkeen elämään elämämme sellaisena kuin miksi olemme sattuneet syntymään, kuka vammaisena, kuka muuten erilaisena, yleisistä normeista poiketen..!

se ole sydämettömyyttä, jos asia inhottaa.

Olen lapsuudessani joutunut katselemaan lesboilua ja se oli mielestäni hirvittävää katsella. Olen saanut asiasta elinikäiset arvet.
        Läheisen ystäväni poika on homo ja erehdyin heidän kanssaan lähtemään reissulle viime kesänä. Voi luoja sitä "pariskunnan" touhua. Täytyy sanoa, että kyllä ilkoitti se touhu.

• nainen kirjoitti:

Olen lapsuudessani joutunut katselemaan lesboilua ja se oli mielestäni hirvittävää katsella. Olen saanut asiasta elinikäiset arvet.
        Läheisen ystäväni poika on homo ja erehdyin heidän kanssaan lähtemään reissulle viime kesänä. Voi luoja sitä "pariskunnan" touhua. Täytyy sanoa, että kyllä ilkoitti se touhu.

ei voi muuta sanoa...

• Pirre*
        nainen kirjoitti:

herkkä hipiä, muuta ei voi sanoa..

Kuinka sinä sitten suhtaudut muunlaisiin ihmisen epätäydellisyyksiin...millainen on sinun mielestäsi oikeanlainen ihminen?

• iltatuuli
        nainen kirjoitti:

sinua siinä hirvitti? sekö että entäpä jos vaikka itse alat tuntea vetoa naiseen???
        ei siinä mitään rumaa ole jos kaksi samaa sukupuolta olevaa rakastaa toisiaan ja hyväksyvät omat mieltymyksensä. olet tainnut kasvaa tynnyrissä kun et näe kuin oman napasi. meidän kaikien olis hyvä hyväksyä erilaiset ihmist. ja kuka sen määrää että heterot ovat oikeita immeisiä.

• nyt!
        Pirre* kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa tämä, homous voi olla synnynnäistä ja useimmin onkin!
        Mutta lisäksi se voi olla opittua (liian aikaisin lapsuudessa nähtynä) ja myös kasvatettua (opetettua, pedofiiliperheet mm. nyt Ranskassa)! Tai sitten pakon edestä toteutettua, esim. henkilö kokee sen ainoana ansaintikeinonaan selvitäkseen (tai että koko perhe selviäisi) hengissä ainakin huomiseen tai vankilassa alistettuna toteutettua homostelua. Kyllä siitä on varmasti muitakin versioita, maailma on täynnä vinksahtaneita persoonia, jopa näillä nurkilla. Joka nuo kieltää kulkee silmät kiinni jotta ei näkisi tosiasioita!
        Pitäkää lapsistanne huolta!!!

• Pirre*
        nyt! kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa tämä, homous voi olla synnynnäistä ja useimmin onkin!
        Mutta lisäksi se voi olla opittua (liian aikaisin lapsuudessa nähtynä) ja myös kasvatettua (opetettua, pedofiiliperheet mm. nyt Ranskassa)! Tai sitten pakon edestä toteutettua, esim. henkilö kokee sen ainoana ansaintikeinonaan selvitäkseen (tai että koko perhe selviäisi) hengissä ainakin huomiseen tai vankilassa alistettuna toteutettua homostelua. Kyllä siitä on varmasti muitakin versioita, maailma on täynnä vinksahtaneita persoonia, jopa näillä nurkilla. Joka nuo kieltää kulkee silmät kiinni jotta ei näkisi tosiasioita!
        Pitäkää lapsistanne huolta!!!

oli ihan eri asiaa, eiköhän ne nämä luettelemasi esimerkit liene vähemmistöjen vähemmistöjä...

Lapsista tulee ilman muuta pitää huolta, sehän on selvä, ihan sanomattakin.

• nyt!
        Pirre* kirjoitti:

oli ihan eri asiaa, eiköhän ne nämä luettelemasi esimerkit liene vähemmistöjen vähemmistöjä...

Lapsista tulee ilman muuta pitää huolta, sehän on selvä, ihan sanomattakin.

Aiemmin tuolla joku väitti vastoin tosiasioita ettei homoutta voi muka oppia. Kyllä sen vaan voi, ja vieläpä eri tavoin!

• Pirre*
        nyt! kirjoitti:

Aiemmin tuolla joku väitti vastoin tosiasioita ettei homoutta voi muka oppia. Kyllä sen vaan voi, ja vieläpä eri tavoin!

voi olla homo.

On tutkittu ja todettu että se on eräänlainen "kehityshäiriö", jossain aivonosissa..en ole ihan varma mikä osa se siellä kehittyvässä ihmisalkiossa hieman lähtee kehittymään "vikaraiteille" l. nyt homouteen olisi lääketieteellinen selitys jo olemassa.

• terveestä
        Pirre* kirjoitti:

voi olla homo.

On tutkittu ja todettu että se on eräänlainen "kehityshäiriö", jossain aivonosissa..en ole ihan varma mikä osa se siellä kehittyvässä ihmisalkiossa hieman lähtee kehittymään "vikaraiteille" l. nyt homouteen olisi lääketieteellinen selitys jo olemassa.

lapsesta pystytään kasvatuksen voimalla ja ympäristövaikutteilla saada vaihka kehitysvammainen, ympäristön aiheuttamaa kehitysvammaisuutta on maailmassa paljon. Sitä ei voi myöhemmällä iällä täysin oikaista minkäänlaisella opetuksella tai tuella, jälki on liian syvä. Samalla tavoin on tuon opitun homouden kanssa, joten kyllä heistä voi käyttää homo nimikettä, useista heistä tulee vielä itsestäkin pedofiileja hoidoista huolimatta.

• perskuti
        Pirre* kirjoitti:

voi olla homo.

Olkoon asiat niin tai näin, niin sairauksista ei tarvitse tehdä ns."hyväksyttyä" oli tilanne mikä tahansa...
        Lääkäreiden etiikkaan kuuluu parantaa sairaita, jos se poistetaan,.. niinkuin tässä tapauksessa pyritään, niin milläs ihmiset lisääntyy?... jo iso kirja sanoo...

Tiedän osan vastauksestasi, mutta muotioikut ovat vai muotioikkuja.

Ajattele perheitä jotka elävät kaukana näistä oikkujen mahdollisuuksista, kuinka ne "torpat" oltais pystytetty maan turvallisuuden takia,... vertaan rintamamiestaloihin.

Mielestäni on paljon kysymys siintä,..kun on aikaa ja mahdollisuuksia (rahaa), niin ihminen
        tahtoo toteuttaa tarpeita mitä milloinkin,..ja hakee hyväksyntää tarpeilleen, olivat ne mitä tahansa.

• Pirre*
        perskuti kirjoitti:

Olkoon asiat niin tai näin, niin sairauksista ei tarvitse tehdä ns."hyväksyttyä" oli tilanne mikä tahansa...
        Lääkäreiden etiikkaan kuuluu parantaa sairaita, jos se poistetaan,.. niinkuin tässä tapauksessa pyritään, niin milläs ihmiset lisääntyy?... jo iso kirja sanoo...

Tiedän osan vastauksestasi, mutta muotioikut ovat vai muotioikkuja.

Ajattele perheitä jotka elävät kaukana näistä oikkujen mahdollisuuksista, kuinka ne "torpat" oltais pystytetty maan turvallisuuden takia,... vertaan rintamamiestaloihin.

Mielestäni on paljon kysymys siintä,..kun on aikaa ja mahdollisuuksia (rahaa), niin ihminen
        tahtoo toteuttaa tarpeita mitä milloinkin,..ja hakee hyväksyntää tarpeilleen, olivat ne mitä tahansa.

että homoudesta tulisi niinku yleisempikin käytäntö.., elä kehttoo naurattoo iso immeinen..:DD

• lannenhunttari
        Pirre* kirjoitti:

että homoudesta tulisi niinku yleisempikin käytäntö.., elä kehttoo naurattoo iso immeinen..:DD

pirre-----    että homoudesta tulisi niinku yleisempikin käytäntö---
        nain historia todistaa,esim. rooman valt. tuho ja on
        muitakin esim.
        eihan se tiet. homous yksin --vaan kaikkinainen moraalin rappeutuminen yhdessa.aiheutti noiden silloisten sivilisaatioiden tuhon.
        vai voiko joku sanoa,ettei yhtenainen perheyhteiso
        ole yhteiskunnan 'tukipilari'? minun mielestani, kun tama asia jarkkyy,paljon on silloin pelissa.
        filosofoi---l-h...

• Pirre*

pirre-----    että homoudesta tulisi niinku yleisempikin käytäntö---
        nain historia todistaa,esim. rooman valt. tuho ja on
        muitakin esim.
        eihan se tiet. homous yksin --vaan kaikkinainen moraalin rappeutuminen yhdessa.aiheutti noiden silloisten sivilisaatioiden tuhon.
        vai voiko joku sanoa,ettei yhtenainen perheyhteiso
        ole yhteiskunnan 'tukipilari'? minun mielestani, kun tama asia jarkkyy,paljon on silloin pelissa.
        filosofoi---l-h...

muka järkyttää meidän yhteiskuntamme tukipilareita - perheitä, kuinka he uhkaavat meitä ja meidän eloamme, näin suoraan arkipäivässämme?

Vai ajatteletko, että ihmisen seksuaalisuus muuttuu jonkun muotioikun mukaan, niinkuin että yhtäkkiä joku saa päähänsä, että hämpä onkin tästälähin homo..., vai tarkoitatko että heidän hyväksymisensä tartuttaa ja sitäkautta yleisen mielipiteen muututtua suvaitsevaisevaksi homoutta kohtaan se rappeuttaisi k o k o ihmiskunnan moraalin.... huteralla pohjalla on silloin koko meidän ja maailman yhteiskunta, jos se hajoaa yhden ihmisryhmän vapauttamisen seurauksena, kuin korttitalo...

Valloissa kukoistaa se kuuluisa kaksinaismoraali, ja nurkkakuntaisuus, kun vain perheessä menee hyvin niin kaikki on hyvin....pistetään vain silmät kiinni kaikelta maailman pahalta...ja käydään kirkossa joka sunnuntai...muualla voidaan käydä vähä viskelemässä rautaa niskaan...

• arin*
        Pirre* kirjoitti:

herkkä hipiä, muuta ei voi sanoa..

Kuinka sinä sitten suhtaudut muunlaisiin ihmisen epätäydellisyyksiin...millainen on sinun mielestäsi oikeanlainen ihminen?

se iljetys tulee varmaan seksuaalisesti ahdasmieliselle ihmiselle, jos joutuu näkemää tai kokemaan samaa sukupuolta olevien aktin vaikkapa vahingossa. Olipa "tavallinenkin" pari kyseessä saattaa aiheuttaa traumoja joillekin. Seksihän on kahden ihmisen välinen, henkilökohtainen juttu.
        Oma suhtautumiseni homouteen on muuttunut suunnattomasti näinä vuosikymmeninä. -70-luvun teininä ihmetytti ja vähän nauratti "khihihi,kaks miestä, khihi" silloin se oli paljon salaisempaa touhua. -80luvulla tutustuin muutamaan homoon, no, so what, -90luvulla piti miettiä tarkemmin, läheinen ilmoitti suuntauksensa, ja nyt tällä kymmenellä lähinnä ärsyttää tuo homoista vaahtoaminen ja myös homojen vaahtoaminen. Seksi on kuitenkin henkilökohtainen asia, ei kai sitä tarvi kauheesti toitottaa ympäriinsä, mitä sukupuolta kumppani on. Eiköhän se ole yksityisasia ja kuulu vain lähipiirille.
        Kun menee uuteen työpaikkaan, esittäytyisi,"hei, olen Erkki, olen homo/hetero/transu/trans/sm/...."
        kuulostaa tyhmältä.
        Ei kai se homous sitä ihmisen luonnetta muuta, jos on pas..ianen, niin on, eikä sitä seksuaalinen suuntautuminen muuta kiltimmäksi.

• Niinamiia
        Pirre* kirjoitti:

muka järkyttää meidän yhteiskuntamme tukipilareita - perheitä, kuinka he uhkaavat meitä ja meidän eloamme, näin suoraan arkipäivässämme?

Vai ajatteletko, että ihmisen seksuaalisuus muuttuu jonkun muotioikun mukaan, niinkuin että yhtäkkiä joku saa päähänsä, että hämpä onkin tästälähin homo..., vai tarkoitatko että heidän hyväksymisensä tartuttaa ja sitäkautta yleisen mielipiteen muututtua suvaitsevaisevaksi homoutta kohtaan se rappeuttaisi k o k o ihmiskunnan moraalin.... huteralla pohjalla on silloin koko meidän ja maailman yhteiskunta, jos se hajoaa yhden ihmisryhmän vapauttamisen seurauksena, kuin korttitalo...

Valloissa kukoistaa se kuuluisa kaksinaismoraali, ja nurkkakuntaisuus, kun vain perheessä menee hyvin niin kaikki on hyvin....pistetään vain silmät kiinni kaikelta maailman pahalta...ja käydään kirkossa joka sunnuntai...muualla voidaan käydä vähä viskelemässä rautaa niskaan...

Kiitos teille kaikille tästä keskustelusta. Kiitos mielipiteistä puolesta ja vastaan.
        Kyllä uskon, että tämä pieni keskustelu on ollut pieni läpileikkaus ihmisten mielipiteistä.
        Ajattelen niiden perusteella, mitä poikani mahdollisesti tulee kokemaan, millaisia ihmisten ajatuksia käsittelemään mielessään.
        Minulle hän on yhtä tärkeä ja rakas kuin ennenkin. Joku saattaa katkaista välinsä häneen kokonaan, joku saattaa ymmärtää, joku tuomita, joku hyväksyä.
        Mutta niinhän se aina on elämässä.
        Kyllä minun sospeutumiseni on alkanut ensi hämmennyksen jälkeen. Haluan tavata hänen ystävänsä sitten kun poikani hänet haluaa kotiin tuoda.
        Kiitos etenkin sinulle Pirre.

• lannenhunttari
        Pirre* kirjoitti:

kummasta perhemallista uskot lahtevan tasapainoisempia lapsia maailmaan lesbo-homo pari tai 'vanhanaikaisesta' isa -aiti perheesta?
        yleisesti ottaen..

• lannenhunttari
        Niinamiia kirjoitti:

Kiitos teille kaikille tästä keskustelusta. Kiitos mielipiteistä puolesta ja vastaan.
        Kyllä uskon, että tämä pieni keskustelu on ollut pieni läpileikkaus ihmisten mielipiteistä.
        Ajattelen niiden perusteella, mitä poikani mahdollisesti tulee kokemaan, millaisia ihmisten ajatuksia käsittelemään mielessään.
        Minulle hän on yhtä tärkeä ja rakas kuin ennenkin. Joku saattaa katkaista välinsä häneen kokonaan, joku saattaa ymmärtää, joku tuomita, joku hyväksyä.
        Mutta niinhän se aina on elämässä.
        Kyllä minun sospeutumiseni on alkanut ensi hämmennyksen jälkeen. Haluan tavata hänen ystävänsä sitten kun poikani hänet haluaa kotiin tuoda.
        Kiitos etenkin sinulle Pirre.

vaikka olenkin kirjoittanut'vanhanaikaisella' mielipiteella ,en itsekkaan olisi lastani hylkaamassa jos olisin samanlaisessa tilanteessa.
        olen itse 4,n pojan isa.nuorin 20. ja osaan jollain tapaa 'samaistua' asiaan ,vaikka kaikilla tytot ovatkin tarkeampia kuin pojat.
        anna kaikki aidin rakkautesi pojallesi,se on parasta mita voit tehda.God bless you..l-h..

• Miianiinalta

kummasta perhemallista uskot lahtevan tasapainoisempia lapsia maailmaan lesbo-homo pari tai 'vanhanaikaisesta' isa -aiti perheesta?
        yleisesti ottaen..

Kysyit vastausta Pirreltä, mutta vastaan minäkin sinulle oman mielipiteeni.

En nyt ajattele tässä omaa lastani, tätä mitä meidän perheessä tapahtuu, vastaan ihmisenä.

Minä luulen, että niin 'tavallisista' kuin homo- tai lesbo-perheistä, lähtee suhteessa ihan yhtä onnellisia, tasapainoisia kuin onnettomiakin lapsia maailmalle. En ikimaailmassa usko, että mikään tuollainen suuntaus vaikuttaisi lapseen negatiivisesti, jos hän on saanut rakkautta ja huolenpitoa osakseen, hänestä on välitetty aidosti.

Eihän ns. 'tavallisessa' perheessäkään lapsen tule katsella mitä vanhemmat tekevät makuuhuoneessa, se voisi olla yhtä vahingoittavaa kuin lesbo- tai homosuhteessakin.

Ehkä lesbo- tai homoperheen lapset saavat sitä negatiivista palautetta juuri ympäristoltä. Ehkä muiden ihmisten asenne on juuri se, joka vaikuttaa negatiivisesti, jos jokin vaikuttaa.

Tärkeintä kaikenlaisissa perheissä on se, että lasta rakastetaan. Niin ainakin minun mielestäni.

• n52

aikaa ja pojallesi sitä samaa lämpöä jolla hänestä kerrotkin.
      Tärkeintä on kuitenkin se,että hänellä olisi niin hyvä onni elämässä,että hän löytäisi kumppanin jolta saisi ja jolle voisi osoittaa rakkauttaan.Se kumpaa sukupuolta se kumppani on niin se on poikasi oma asia.
      Sinulle itsellesi on kuitenkin varmaan kaikkein tärkeintä vain se,että hän on olemassa!

• n52 sinulle

Kiitos n52...kiitos! Olen niin kiitollinen kaikille mielipiteistä. Tiedän että niitä mielipiteitä riittää yhtä monta kuin ihmisiäkin.
        Kyllä minä sydämessäni tunnen sen, että toivon lapselleni onnea tässä elämässä, riippumatta siitä kumpaa sukupuolta hänen rakastettunsa on.
        Minusta ihmisten pitää olla sellaisia kuin ovat, turha vääntää mihinkään muottiin. Kun tuo kaikki kuitenkin sattui omalle lapselle, pelottaa tässä eniten se, miten paljon hän saa kärsiä asiasta. Nyt toivon entistä enemmän, että ihmiset ymmärtäisivät.

Niinamiia

• sippe44

Tänä kesänä parikymppinen poikani kertoi olevansa homo. Itse olen sitä jo aiemmin ajatellutkin, mutta siltikin se oli jonkinlainen järkytys. Ensimmäiseksi tulee huoli siitä, miten lapsi pärjää itse asian kanssa. Asiasta ei tiedä kuin minä, mieheni ja muutama pojan kaveri. Poika toivoi, että jätämme asian eteenpäin kertomisen hänelle ja tiedänkin esim suvussamme henkilöitä jotka eivät sitä varmaankaan koskaan tule hyväksymään. Niinamiialle lämmin halaus, meitä samaa asiaa pohtivia vanhempia on muitakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe