Onko täällä muita kivenhakaajia?
Nakkaajaksi kelpaa kuka vaan. mutta hakkaajan pitää osata halkaista kivi
Asuin Porissa Kivenhakkaajankadulla.
20
75
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Oletko taiteilija ?
Teetkö kohteen näköisiä veistoksia kivestä ?- Anonyymi00006
Miksi kertoisin täällä
itsestäni?
En ole korppis enkä pomela.
Kertokoon kuuluisuutta hakevat omiaan!
- Anonyymi00002
Mää asun Varvinkadulla
- Anonyymi00012
hyvä katu...
- Anonyymi00003
Monesko varvi?
- Anonyymi00004
Kokemäenjoki on musta ja iso.
- Anonyymi00005
Pitkin Porii pärekorii.
- Anonyymi00007
Porissa on hyvää ja huonoa sielläkin.
- Anonyymi00008
Miss Suomi 2026 porilainen
- Anonyymi00011
Jatsit on hyvää.
- Anonyymi00009
Synnyin köyhissä oloissa Pohjois-Savon entisessä emäpitäjässä. Kylämme oli syrjäinen. Kotimme pientila. Vanhempani pystyivät pitämään muutamaa lehmää.
Lehmän poikimista piti vahtia. Lehmät olivat riimuin kytkettyinä betonialustoillaa, edessään syömäparret, heinää tai ruisjauhoilla sotkettua rukiinolkea.
Navetassa oli porsaan karsina, kauempana ja ylempänä kanojen orsi.
Uljas kukko omalla paikallaan talviaikana.
Kun likaisista navetan ikkunoista päivä valkeni ja elikot saivat sieraimiinsa kevään tuoksuja, ne alkoivat odottamaan ulospääsyään.
Mylvivät, kuka mitenkin, lampaatkin omilla äänillään. Olivat levottomia kuullessaan ihmisten liikkuvan pihalla.
Isä kaivoi elikoiden juomavedeksi ojan ylempää lähelle navetan taakse. Laittoi ison puusammion hoitamaan kaivon paikkaa.
liika vesi valui ojaa pitkin ohikulku-puroon.
Vanhempani lähes tukehtuivat ankaraan työntekoon, Vanhimmat lapset auttoivat vartuttuaan, osa lapsista lipesi Suomen etelään raksa, ym. duuneihin. Muistan että palvelin jo varusmieskauttani kun meille saatiin maantien pyyhkästyä siitä läheltä. Saatiin kotitaloon sähköt.
Eikä tässä kaikki, Fortson Majorkin. Voitiin alkaa tuhoamaan kivisiä peltoja. Hevosparallekin helpotusta.
Kaikki lapset sieltä korvesta kaikkosivat. Talosamme asuu vuokralainen, pitämässä lautavuorattua taloa asuttavana.
Niin kauas tie sieltä kallioiden takaa vei...- Anonyymi00010
Saitteko kodin Vennamolta? Eli V Kortessalmi ja Kettunen edustivat?
En ole koskaan seurannut SMP:tä enkä lännessä eläneenä tiedä mitään savonalaisista mutta Posti-Pekan tunsin pintapuolisesti ja Urpo Leppästä kadehdin
- Anonyymi00013
Joko se per ke leen politiikko tännekin ennätti?
- Anonyymi00015
Suursankari Vennamo ei ole poliitikko eikä perkele vaan suomalaisuusmies
joka integroi sodasta veteraaneina tai pakolaisina tai vaikka minkälaisena palaavat työläiset muuhun yhteiskuntaan
Lipponen teki poikkeuksellisen syrjinnän, johon moni ei pysty
Valtioneuvos Virolainen jne esittivät vanhojen riitojen kunniaksi ja unohtamiseksi
Vennamolle ministerin arvonimeä
Lipposen johtama arvonimilautakunta hylkäsi Veikko Vennamolle esitetyn ministerin arvonimen vuonna 1996
- Anonyymi00014
Kokemäen Uuno on justnyt suomifilmissä ykkösellä
mullin mallin se severi suhonen juttu
hoikka tummatukkainen kaveri
kuoli leukemiaan aika nuorena- Anonyymi00016
"Mullin Mallin" joo, Uuno ja jopa Spede mukana, sekä Helismaa filmin käsikirjoittaja.
- Anonyymi00017
Tiiliä olen naputellut halki.
- Anonyymi00018
Björneborg? Karhulinna?
- Anonyymi00019
Hyvä ettet valita.
- Anonyymi00020
Kaikilla kauungeilla lempinimiä, johan niistä ihan jokumkummallinen uusinimilistakin oli lehdessä, eipä olleet suussa kulkeneita, mutta onhan joku siinäkin saanut jotain mielikuvia, lisään vanhoja.
Piru olet, jos olet Porista.
Piru, pori ja pärekori.
Sekasin kuin Rauman tori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25858Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää68845- 162832
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.104784Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks38602- 22602
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78500Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12475- 39475
- 57465
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111465- 73461
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437