Katselin illalla ohjelmaa, joka alkoi klo 19.
Juhlaohjelmaksi sanottiin.
En pitänyt ohjelmasta, mutta kai se sitten kuitenkin täytti ne ehdot mitä parlamenttaarinen työryhmä aina vaalikauden alkaessa yleisradiolle asettaa.
Oli minusta liikaa musiikinräminää ja mitä oopperalibrettoja mahtoikaan olla.
Radion 100 vuotis-juhlaohjelma eilen televisiossa
29
110
Vastaukset 29
- Anonyymi00001
Älä siinä valita.
Maksa vaan radiovero kiltisti! - Anonyymi00002
Ihanaa, että on klassista musiikkiakin. Nautin siitä paljon.
- Anonyymi00003
Ikuinen nuori kapinallinen ei jaksa katso näitä tylsiä kaavoihin kangistuneita hömpötyksiä. Eikä kuunnella. Onneksi ei ole pakkoa vapaassa maassa.
- Anonyymi00015
Ikuinen nuori kapinallinen ei ole kehittynyt eteenpäin.
Klassinen musiikki on kaukana tylsästä kaavoihin kangistumisesta,
niin sanoo vain se, joka ei sitä kykene sisäistämään. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ikuinen nuori kapinallinen ei ole kehittynyt eteenpäin.
Klassinen musiikki on kaukana tylsästä kaavoihin kangistumisesta,
niin sanoo vain se, joka ei sitä kykene sisäistämään.I-N-K on kuunnellut monia klassisen muusiikin esityksiä, sinfonioita, oopperoita jne. Kaikissa niissä on yli puolet outoa ja sekavaa eri soitintamista, Mozartin Taikahuilu hyvä esimerkki, pelkkää tuherrusta kunnes tulee hieno Yön Kuningattaren aaria. Bachin Toccata & Fuuga on hyvä, mut se ei kestäkään kuin alle 10 minuuttia. Beethovenin 9 sinfonia sisältää Laulun Ilolle, joka on upea, muu osuus kyllästyttää. Walter Carlos teki uuden, paremman version siitä.
Sibeliuksen Finlandia on ehkä paras kokonaisuus, siinä on muutakin kuin se hymni, tosin isänmaallisuus voi vaikuttaa asiassa, olenhan suomalainen.
- Anonyymi00004
RSO:n konsertit ovat herkkua kuulijalle ja aamupäivisin
tulevat kirjailijahaastattelut. Onneksi meillä on YLE, joka
tarjoaa korkeatasoista kulttuuria. Pitää tietenkin olla jonkun tason
sivistys, että siitä nauttii.- Anonyymi00007
Onhan se kivaa, kyldyyri, eikä mikään rumarillumarei nirppanokille.
- Anonyymi00005
Klassinen musiikki ja ooppera on ikuista, niihin ei kyllästy
koskaan. Eri orkestereilla ja kapellimestareilla on lisäksi
erilaisia tulkintoja.- Anonyymi00025
Kovasti huitovat siin edessä.
- Anonyymi00029
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kovasti huitovat siin edessä.
He - kapelimestarit - johtavat ja ohjaavat orkesteria.
- Anonyymi00006
Miten mahtava oli esimerkiksi Gustav Mahlerin Sinfonia
nro 1 D-duuri "Titaani". Kapellimestarina oli Nicholas Collon.- Anonyymi00008
Kyllä oli hienoa kuunnella.
Mielestäni yksi kanava pitäisi pyhittää pelkästään taukoamattomalle sinfoniamusiikille. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä oli hienoa kuunnella.
Mielestäni yksi kanava pitäisi pyhittää pelkästään taukoamattomalle sinfoniamusiikille.Olihan se.
Klassic fm, vai mikä sen nimi oli. Ylen hommia. Se oli aika suosittu, mutta kai määrärahoja piti leikata ja lopetettiin.
Muistui mieleen. Aikoinaan olin niinkuin tehdasduunissa. Mulla oli niinkuin omat koneet ja työhuone. Kuuntelen siis välillä klasaria mielelläni. Tietenkin pito vähän volyymia olla, että kuului koneitten äänen yli.
Siellä oli ohuet lastulevyseinät. Kerran sitten toimitusjohtaja tuli sanomaan, että jos toi viulunvingutus ei lopu, jompikumpi lähtee, radio tai sinä. Noh, vaihdoin rokettikanavalle, se kelpas. Otin sieltä kyllä myöhemmin loparitkin.
Jostain syystä klasari ärsyttää monia. En oikein ymmärrä syytä, sehän on hyvin usein kovin poppia, jotain vivaldia voi oikein hyvin vihellellä mukana. Vähän kaikessa muussakin musassa ihan samoja sointukulkuja ja melodian pätkiä. Etenkin heavy puolella klasarivaikutteet kuuluu selkeesti. Kyllä ihan iskelmässä ja popissakin.
Noin mainiten, lauantaisin on aina rso,n keikka telkkarissa, katon melkein aina. Siinä hittejäkin, mutta monenlaista muutakin, itelle oudompas kamaakin.
Ja katoin just uusintana yle 100 rso/metalli keikan. Oikein hyvä. Mutta koska piiejä ei alunperin olevorkesterille kirjoitettu, tuntui jotkut sovitukset vähän oudoilta. Mutta soi kyllä komeesti ja musavitessäänhän on oli pirun hyvää ja hyvin homma oli kasassa.
Päätän klasariaiheisen kommenttini tähän. Valitukset voi lähettää vaikkapa D-tuotantoon.
=DW= - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Olihan se.
Klassic fm, vai mikä sen nimi oli. Ylen hommia. Se oli aika suosittu, mutta kai määrärahoja piti leikata ja lopetettiin.
Muistui mieleen. Aikoinaan olin niinkuin tehdasduunissa. Mulla oli niinkuin omat koneet ja työhuone. Kuuntelen siis välillä klasaria mielelläni. Tietenkin pito vähän volyymia olla, että kuului koneitten äänen yli.
Siellä oli ohuet lastulevyseinät. Kerran sitten toimitusjohtaja tuli sanomaan, että jos toi viulunvingutus ei lopu, jompikumpi lähtee, radio tai sinä. Noh, vaihdoin rokettikanavalle, se kelpas. Otin sieltä kyllä myöhemmin loparitkin.
Jostain syystä klasari ärsyttää monia. En oikein ymmärrä syytä, sehän on hyvin usein kovin poppia, jotain vivaldia voi oikein hyvin vihellellä mukana. Vähän kaikessa muussakin musassa ihan samoja sointukulkuja ja melodian pätkiä. Etenkin heavy puolella klasarivaikutteet kuuluu selkeesti. Kyllä ihan iskelmässä ja popissakin.
Noin mainiten, lauantaisin on aina rso,n keikka telkkarissa, katon melkein aina. Siinä hittejäkin, mutta monenlaista muutakin, itelle oudompas kamaakin.
Ja katoin just uusintana yle 100 rso/metalli keikan. Oikein hyvä. Mutta koska piiejä ei alunperin olevorkesterille kirjoitettu, tuntui jotkut sovitukset vähän oudoilta. Mutta soi kyllä komeesti ja musavitessäänhän on oli pirun hyvää ja hyvin homma oli kasassa.
Päätän klasariaiheisen kommenttini tähän. Valitukset voi lähettää vaikkapa D-tuotantoon.
=DW=Mulla meni kanssa tuo ko. RSO soittaa metallia ihon alle, hermostoon ja verenkiertoon. Hlvt että voi musa olla hyvää.
- Anonyymi00010
Yle Klassinen on täysin mainokseton radiokanava.
Suosittelen.- Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
Yle klassinen
https://yle.fi/aihe/a/20-34814Saa unen päästä kiinni.
- Anonyymi00026
Yle Klassinen ei ole radiokanava, ei kuulu radiosta vaan netistä! Harmi sinänsä, minä kuuntelen radiosta Classic-radiota, ei tosin ole tuon Ylen Klassisen veroinen, mutta kelpaa minulle vaikka siinä onkin mainoksia..
- Anonyymi00012
Kuuntelen sekä rokkia että klassista. Kaikkea mahdollista
Rollareista, Jimi Hendrixistä Arvo Pärtiin ja Bachiin.- Anonyymi00022
Kaikki käy, mut suosikit on ne samat.
- Anonyymi00013
Ministeri Adlercreutzin kunnianosoitus ukrainalaisille
sodassa henkensä menettäneille (viola di gamba)
https://www.youtube.com/watch?v=ezG8CXP6wEs- Anonyymi00014
Hän soittaa mitä vain, esim.Beatlesiä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hän soittaa mitä vain, esim.Beatlesiä.
Kukapa ei pitäisi Beatlesista?
- Anonyymi00020
Kulttuuri-ihminen, jolla on myötätuntoakin. Toisin kuin Putinia tukevilla
persuilla. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kulttuuri-ihminen, jolla on myötätuntoakin. Toisin kuin Putinia tukevilla
persuilla.Anders halusi persut hallitukseen, yhteistyö sujuu paljon paremmin samanmielisten kanssa, vasemmisto on pistetty paitsioon.
- Anonyymi00016
Oli vain yleisohjelma ja rinnakkaisohjelma silloin ennen.
- Anonyymi00023
Radio-Suomi on kokoajan mulla, osaan ne kaikki pirun laulut ulkoa, samoja soittelevat, ja hyvätkin muuttuu huonoiksi kun kuulee joka päivä...ähh.
- Anonyymi00027
Silloin vasta köyhiltä tuntuisi jos ei olisi YLE ohjelmistoa käytössä.
- Anonyymi00028
Ei tunnu yhtään köyhältä vaikka en YLEn kanavia radiosta kuuntelekaan. Telkkarikanaviakin katson hyvin harvoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa501188Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää84925- 164887
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105834Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29795Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197720Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks42683- 25637
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24629Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122615- 61602
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43586Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12545On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 79502
- 39485
- 57485
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75477- 55477