Se olisi loukkaus tietyllä tavalla oikeusvaltiota vastaan: ihmiset ovat maksaneet eläkemaksuja, heille maksetaan tietyn suuruinen eläke, ja nyt takautuvasti ilmoitetaan, että tuleekin eläkekatto, Tervala kritisoi.
Hallitus murentaisi oikeusvaltion periaatetta, että valtio nyt takautuvasti vaan muuttaa jotain lakeja räikeästi oman etunsa kannalta paremmaksi, ja valtio ei noudatakaan niitä periaatteita, joihin se on aikaisemmin sitoutunut.
Läpi 2000-luvun eläkejärjestelmää on uudistettu ja etenkin työelämässä olevien tulevia eläkkeitä sekä jo karttuneita eläkkeitä on jo heikennetty muun muassa elinaikakertoimella sekä eläkeiän nostamisella.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2813f5f5-7991-4ef1-85da-f1344b8ede83
Tutkija tyrmää maksussa olevien eläkkeitten eläkekaton
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001
Eläkekatto voisi olla hyvin 2000-2500 euroa. Kysehän on pelkästä sosiaalirahsta kota saajat eivät ole maksaneet vaan kommarihallinnon määräyksestä se on varastettu yrityksiltä.
- Anonyymi00002
Eläkekatto voisi olla hyvin 2000-2500 euroa. Kysehän on pelkästä sosiaalirahasta jota saajat eivät ole maksaneet itse vaan kommarihallinnon määräyksestä se on varastettu yrityksiltä. Ei siinä saaja saa muuta kuin ilmaista rahaa johon hänellä ei ole oikeutta.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Eläkekatto voisi olla hyvin 2000-2500 euroa. Kysehän on pelkästä sosiaalirahasta jota saajat eivät ole maksaneet itse vaan kommarihallinnon määräyksestä se on varastettu yrityksiltä. Ei siinä saaja saa muuta kuin ilmaista rahaa johon hänellä ei ole oikeutta.
Miksi et jatkanut untenmailla :)))
- Anonyymi00004
BUAHHAHHAH: Ota lääkkees ja mee nukkumaan.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
''...jota saajat eivät ole maksaneet itse....''
Jos joskus (epätodennäköistä) menet ansiotyöhön, huomaat palkkalaskelmassa tiettyjä vähennyksiä. Yksi niistä on eläkemaksu. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
''...jota saajat eivät ole maksaneet itse....''
Jos joskus (epätodennäköistä) menet ansiotyöhön, huomaat palkkalaskelmassa tiettyjä vähennyksiä. Yksi niistä on eläkemaksu.Miten tuollainen rääpikäs mihinkään töihin menisi kun oikeilla osaajillakin on vaikeuksia löytää palkkatyötä.
- Anonyymi00006
Me maksoimme työssäollessamme silloisten eläkeläisten
eläkkeitä ja nyt työssäolevat maksavat meidän.
Miten siinä käy, kun työssäolevat vähenevät ja eläkeläisten
määrä kasvaa ?
Työperäistä maahanmuuttoa tarvitaan lisää.
Suomessa nyt olevat maahanmuuttajat ovat työllistyneet
hyvin ja kartuttavat verokertymää. - Anonyymi00008
Eläkekatosta vouhkaajat mainitsevat usein esim. Ruotsin "eläkekaton" selvittämättä mitä se oikeastaan tarkoittaa.
Sekin vouhkaajilta unohtuu että juuri hyvää tai edes vähän parempaa työeläkettä saavat ovat valtiolle erinomaisia veronmaksajia, juurikin heidänlaisiaan tarvittaisiin lisää. Työeläkkeiden pienentäminen pienentäisi progression takia valtion verotuloja suhteessa vielä enemmän kuin mikä se eläkkeen pienennys olisi, ihan päätön liike ajatuksenakin. - Anonyymi00009
En ymmärrä työeläkekattoajatusta. Mitä hyötyä siitä olisi
muille kuin ehkä eläkevakuutusyhtiöille ?
Ihminen raataa ja maksaa eläkemaksua vanhuuden varalle
eikä sitten maksettaisikaan kuin "leikattu" eläke.- Anonyymi00010UUSI
Ei eläkekatto olisi hyvä, ei mitään muutosta tuo mihinkään, ehkä vain kielteistä asennetta työtä kohtaan lisää. Mutta edustajat voisivat kyllä olla vähemmän innokkaita OMIEN eläke-etujen ja kulukorvausten yms. nostamisessa, se olisi järkevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1492155Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja210954Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91917Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.37868- 60840
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49804Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat52750- 73721
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö288719Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol35670