Tutulla törkeä rattijuopumus, 21v ja ensi kertalainen. Puhallutti kai 2.2promillea. Ihan mielenkiinnosta minkälaista rangaistusta hänelle tulee? Oman tietoni mukaan vain ehdollinen maksimissaan
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Sakot luulisin. Onhan niitä ainakin pari kunnanjohtajaa ja muutama kansaedustajakin jotka myös sakoilla ja edelleen virassaan. Esimerkin antajia.
Nuori ottaa varmaan opikseen - Anonyymi00002
Noin korkeista lukemista ehdollista vankeutta 7 - 8 kk ja todennäköinen oheissakko. Rangaistusta enemmän kirpaisee yleensä poliisin määräämä ajokielto, kortti pois 8 kk - 1 vuosi.
- Anonyymi00003
Ajokiellot saisivat olla pidempiäkin, mutta niitä ei määrätä kun ne kirpaisisivat ihan liikaa valtiovarainministeriä.
- Anonyymi00008
Ensikertalaisille ei tule kuin max ehdollista, jos esim muita ei vahingoittunut
- Anonyymi00004
Moneen tulevaisuuden työpaikkaan tuli stoppi.
- Anonyymi00005
Näin on, jos aikuisuus on rosvon elämää, niin ei haittaa, mutta jos meinaa opiskella ja pyrkiä joskus johonkin virkaankin, niin saattaa kostautua. Kaikki rötökset näkyvät eri rekistereissä historiatietoina koko elinajan.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Näin on, jos aikuisuus on rosvon elämää, niin ei haittaa, mutta jos meinaa opiskella ja pyrkiä joskus johonkin virkaankin, niin saattaa kostautua. Kaikki rötökset näkyvät eri rekistereissä historiatietoina koko elinajan.
Ehdoton vankeus poistuu rikosrekisteristä parin vuoden ja ehdoton vankeus viiden vuoden kuluttua.
Missähän reksitereissä rötöksiä voi säilyttää pidempään kuin rikosrekisterissä? - Anonyymi00007
Tiedän itse henkilöitä joilla samantyyppinen, ei tuommoinen vaikuta työelämään.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ehdoton vankeus poistuu rikosrekisteristä parin vuoden ja ehdoton vankeus viiden vuoden kuluttua.
Missähän reksitereissä rötöksiä voi säilyttää pidempään kuin rikosrekisterissä?Suomessa kaikki arkistoidaan, tiedot menevät arkistotietoon. Arkistoista voi käydä lukemassa vaikka 1700 luvun puukkojunkkareiden tekoja, paperiversioina. Nykyään arkisto on pilvessä sähköisenä.
Kotitehtävä.
****Tiedot poistetaan kuitenkin viimeistään kymmenen vuoden kuluttua rekisteröidyn kuolemasta, jos.... - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tiedän itse henkilöitä joilla samantyyppinen, ei tuommoinen vaikuta työelämään.
Jos tekee työtään haalarit päällä, niin riippuu työnantajasta. Mutta jos työ on liituraitapuvussa, niin poliisi tekee ensin turvallisuusselvityksen, jos rötöksiä on, niin ne ilmenevät selvityksessä.
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
Missähän reksitereissä rötöksiä voi säilyttää pidempään kuin rikosrekisterissä?Poliisirekisterissa löytyy. Olet vaikkapa sähköasentaja sähköfirmassa ja sinun pitää mennä keikkatöihin johonkin mihin vaaditaan suppea turvaselvitys. Aika monta paikkaa nykyään. Ainakin kymmenen vuotta saat olla kusi sukassa. Työlupaa ei välttämättä tipu. Alkaa työnantajakin ihmetellä
- Anonyymi00011
Tässä vähän selvennystä kaikille, älkää turhaan pelotelko nuorta miestä. Opiskelen oikiksessa itse ja lukenut tämän tyyppisiä tapauksia. Todella varmaa on ehdollinen maksimissaan, kun on ensi kertalainen ja jos ketään ei vahingoittunut.
- Anonyymi00013
Politiikkaan kannatta sitten mennä siellähän ei näytä rikoksilla olevan väliä, sdp:n talousnerokin vain esiintyy a-studiossa vaikka kännissä ajoi ja pnko edes tuomittu.
- Anonyymi00014
Kylläpä on heikot tiedot. Jo ainakin kymmenen vuotta poliisi on voinut sakottaa lievissä rattijuopumuksissa. Sai poliisilta sakot, jotka syyttäjä vahvisti. Tosin vähän urputettiin siitä oliko ilmoittanut tulonsa oikein.
- Anonyymi00015
Ei vaikuta töihin, ainakaan kun 5v päästä lähtee rikosrekisteristä. Tai että tuommoista asiaa edes työnantaja katsoisi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90980
- 119843
- 143814
- 40765
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40629Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu179566- 32549
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58513Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti46512- 80510
- 65506
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39469
- 45453
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i2449- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31436Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74436Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61430