Perseen ronkkiminen

Anonyymi-ap

Onko kenenkään persettä tutkittu pelottaa kun pitäis mennä eturauhasen tuseeraukseen perjantaina??? Miten syvällä perseessä on eturauhanen? Käytetäänkö siinä jotain laitteita?
Kiitos

32

161

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mikä sua siinä pelottaa?

• Anonyymi00002

Voipi olla aihetta pelkoonkin.
        Kerrotaan, että sen "ronkkimisen" jälkeen on jopa "seisokkikin" voinut loppua!

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Voipi olla aihetta pelkoonkin.
        Kerrotaan, että sen "ronkkimisen" jälkeen on jopa "seisokkikin" voinut loppua!

Kuka on kertonut? Lääketieteellinen eturauhasen tunnustelu (tuseeraus) tai lyhytaikainen stimulaatio ei aiheuta pysyvää muutosta tai haittaa erektiokyvylle. Mutta pääasia esim mahdollinen syöpä tai muu ei pelota.

• Anonyymi00004

Tuseeraus on pikkujuttu. Lääkäri laittaa suojakäsineen käteensä, laittaa sormen potilaan peräaukkoon, ja tunnustelee.
      Siinä ei ole sen kummempaa, ei käytetä mitään aparaatteja apuna, eikä edes "kaivella" syvältä.
      Vatsakipupotilaille tehdään usein sama "toimenpide", vaikka tuo ei sinänsä ole edes mikään toimenpide.
      Tuota on turhaa pelätä, yksi kaikkein helpoimmista ja yksinkertaisimmista tutkimuksista. Toki potilasta voi tilanne nolottaa, mutta lääkäri tekee vain työtään.

• Anonyymi00005

Sormi peräaukkoon.

Entä kun se työntää niitä pihtejä sinne, ja ottaa niitä näytepaloja?
        Eikös ne ole sormea paljon kovempaa ainetta? Jopa metallia?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sormi peräaukkoon.

mitkä pihdit? näytettä eturauhasesta ei oteta pihdeillä ja sinä saat puuduksen joten et tunne mitään

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sormi peräaukkoon.

Koepalojen ottoa ei sanota tuseeraukseksi. Nyt taisi olla puhe nimenomaan tuseerauksesta.

• Anonyymi00008

Mitäs niillä pihdeillä otetaan?

• Anonyymi00009

Sormi sinne hanuriin työnnetään, ja jos ulträänellä kuvaavat niin sitten sellainen lyijykynän paksuinen puikko.
      Kumpikaan ei nyt sen kummemmalta tunnu, etenkään tuo ultraäänilaite. Rauhanen on siis etusormen mitan verran "syvällä".

Mutta sitten kun otetaan näytepaloja, niin laite on jo vähän paksumpi. Siinäkään itse laite ei juuri tunnu, mutta näytepalat otetaan "ampumalla" sillä laitteella neula peräsuolen seinämän läpi eturauhaseen. Ensin toki puudutetaan, se vähän nipistää, siitä eteenpäin näytteenotto on aika kivuton, mutta epämiellyttävän tuntuinen toimenpide. Ainakin jos puudutus toimii.

• Anonyymi00010

Miehet esittää vahvoja mutta kun terveys ja lääkärin tutkimuksiin pitäis mennä niin sitten muututaan heikoiksi ja taannutaan lapsen tasolle.

• Anonyymi00011

Vaikka mies olisi kuinka vahva, esittäen sellaista, niin kyllä heilläkin on herkkyys sisällään.
        Ei siinä ole mitään heikkoa, jos tutkimukset jännittää ja pelottaa. Aika rumasti sanot, kun väität, että taantuvat lapsen tasolle.
        Itse naisena olen sitä mieltä, että kyllä miehenkin kuuluu näyttää tunteensa, myös se herkkä puoli. Ei tarvitse vain esittää vahvaa, koska ei kukaan ole sellainen. Ulkokuori voi hämätä paljonkin.
        Entisaikaan sanottiin, että tosimies ei itke. Hölmöä puhetta, mieskin saa itkeä. Tavallaan herkkyys on kaunista.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Vaikka mies olisi kuinka vahva, esittäen sellaista, niin kyllä heilläkin on herkkyys sisällään.
        Ei siinä ole mitään heikkoa, jos tutkimukset jännittää ja pelottaa. Aika rumasti sanot, kun väität, että taantuvat lapsen tasolle.
        Itse naisena olen sitä mieltä, että kyllä miehenkin kuuluu näyttää tunteensa, myös se herkkä puoli. Ei tarvitse vain esittää vahvaa, koska ei kukaan ole sellainen. Ulkokuori voi hämätä paljonkin.
        Entisaikaan sanottiin, että tosimies ei itke. Hölmöä puhetta, mieskin saa itkeä. Tavallaan herkkyys on kaunista.

En sitä sanonut. ja tästä on ihan kirjoituksiakin olemassa. Että tämä ei ole vain minun mielipide.Nyt ei ole kyse itkemisestä vaan siitä miten puhuu lääketieteellisistä tutkimuksista. Jos on menossa johonkin tutkimuksiin niin niistä löytyy kyllä laajasti tietoa. Tuollaista kielenkäyttöä aikuiselta mieheltä. Jos pelottaa niin aiheeseen voi tutustua mutta ei kiinnosta niin paljon että näkee vaivaa perehtyä vaan olettaa asioita.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sinusta on kaunista ja herkkää kun mies puhuu perseen ronkkimisesta kun ns perse tarkoittaa pakaroita. Jos tarkkoja ollaan. Asiaa ei voi ilmaista niiden oikeilla sanoilla?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sinusta on kaunista ja herkkää kun mies puhuu perseen ronkkimisesta kun ns perse tarkoittaa pakaroita. Jos tarkkoja ollaan. Asiaa ei voi ilmaista niiden oikeilla sanoilla?

En sanonut ronkkimista kauniiksi, vaan herkkyyttä.
        Mieti vähän omaa kielenkäyttöäsi. Ja opettele ymmärtämään lukemaasi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

En sanonut ronkkimista kauniiksi, vaan herkkyyttä.
        Mieti vähän omaa kielenkäyttöäsi. Ja opettele ymmärtämään lukemaasi.

Ja minä tarkoitan sitä että aikuinen mies joka on menossa tutkimuksiin voi itse hakea toimeenpiteestä tietoa eikä alkaa keksiä omiaan ja olettaa asioita. Mutta ymmärrän että google hakukoneen käyttö voi olla joillekin hankalaa. Sekin tieto missä eturauhanen sijaitsee löytyy nopeesti . Mutta kun ei viitsitä nähdä vaivaa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ja minä tarkoitan sitä että aikuinen mies joka on menossa tutkimuksiin voi itse hakea toimeenpiteestä tietoa eikä alkaa keksiä omiaan ja olettaa asioita. Mutta ymmärrän että google hakukoneen käyttö voi olla joillekin hankalaa. Sekin tieto missä eturauhanen sijaitsee löytyy nopeesti . Mutta kun ei viitsitä nähdä vaivaa.

Ehkäpä kaikki eivät ole yhtä fiksuja kuin sinä.
        Älä takerru tuollaiseen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ehkäpä kaikki eivät ole yhtä fiksuja kuin sinä.
        Älä takerru tuollaiseen.

En mutta nykypäivänä ollaan netissä ja somessa mutta tiedon hakeminen koetaan vaikeaksi kun kaikki pitää saada valmiina. Ei haluta nähdä vaivaa. Jos joku asia kiinnostaa tai mietityttää niin sitä tietoa voi itse hakea. Suomi24 jaksetaan kyllä raapustaa kysymys jonka voisi laittaa tuohon googlen hakuun. Aivoja ei jakseta käyttää.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

En mutta nykypäivänä ollaan netissä ja somessa mutta tiedon hakeminen koetaan vaikeaksi kun kaikki pitää saada valmiina. Ei haluta nähdä vaivaa. Jos joku asia kiinnostaa tai mietityttää niin sitä tietoa voi itse hakea. Suomi24 jaksetaan kyllä raapustaa kysymys jonka voisi laittaa tuohon googlen hakuun. Aivoja ei jakseta käyttää.

Sinä kun näyt oleva niitä tietäviä, niin kerropa mihin sillä laitteella silloin "ammutaan", jos se seisokkikin tainnutetaan!

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Onko se sinun ongelmasi, jos joku toinen ihminen ei jaksa käyttää aivojaan ?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Onko se sinun ongelmasi, jos joku toinen ihminen ei jaksa käyttää aivojaan ?

No ei todellakaan. Mutta miten selviää elämästä ? Suomi24 palstojen avullla nähtävästi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

No ei todellakaan. Mutta miten selviää elämästä ? Suomi24 palstojen avullla nähtävästi.

Sekään tuskin on juuri sinun ongelmasi ?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinä kun näyt oleva niitä tietäviä, niin kerropa mihin sillä laitteella silloin "ammutaan", jos se seisokkikin tainnutetaan!

Sormella ei ammuta mihinkään. ja sormi ei ole mikään laite.

• Anonyymi00028

Kyllä. Mutta se että pelkää toimenpidettä sen takia kun ei edes millä tutkimus tehdään. Ja olettaa asioita ilman että ottaa tutkimuksesta selvää mihin on menossa.

Mutta tuo kertoo sen ettei aloittajalla ole ikinä ollut sisäisiä peräpukamia ja joutunut hoitamaan sisäisiä peräpukamia.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tuseeraus (peräsuolen sormitutkimus) ei aiheuta erektio-ongelmia.Tutkimus ei vaurioita peniksen verenkiertoa tai hermoja, jotka säätelevät erektiota.Se ei vaikuta erektiokykyyn. Itse erektio-ongelmien todelliset syyt liittyvät yleensä aivan muihin tekijöihin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Kyllä. Mutta se että pelkää toimenpidettä sen takia kun ei edes millä tutkimus tehdään. Ja olettaa asioita ilman että ottaa tutkimuksesta selvää mihin on menossa.

Mutta tuo kertoo sen ettei aloittajalla ole ikinä ollut sisäisiä peräpukamia ja joutunut hoitamaan sisäisiä peräpukamia.

Jaa, hän taisi kertoa eturauhasen tunnustelusta, ei peräpukamista.
        No joo, viis siitä, kumpaa oli.
        Mutta kun joitain voi jännittää ja pelottaa jo pelkkä lääkäriin meno, toimenpiteistä ja tutkimuksista puhumattakaan.
        Jos itse ei pelkää, se ei tarkoita, etteikö joku toinen voisi pelätä.
        Tyylisi on ikävä, kun vähäksyt ja halveksut ihmistä sen takia, että hän saattaa pelätä ja jännittää.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jaa, hän taisi kertoa eturauhasen tunnustelusta, ei peräpukamista.
        No joo, viis siitä, kumpaa oli.
        Mutta kun joitain voi jännittää ja pelottaa jo pelkkä lääkäriin meno, toimenpiteistä ja tutkimuksista puhumattakaan.
        Jos itse ei pelkää, se ei tarkoita, etteikö joku toinen voisi pelätä.
        Tyylisi on ikävä, kun vähäksyt ja halveksut ihmistä sen takia, että hän saattaa pelätä ja jännittää.

Kyllä mutta nyt pointti oli se ettei hän ole ikinä työntänyt peräsuoleen mitään. Minä en halveksi mutta että pihdit ja ammuntaa ja erektion menetystä. Jopa eturauhasen hierontaa suositellaan miehille. Jos aiheuttaa erektion loppumista niin miksi sitä suositellaan?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kyllä mutta nyt pointti oli se ettei hän ole ikinä työntänyt peräsuoleen mitään. Minä en halveksi mutta että pihdit ja ammuntaa ja erektion menetystä. Jopa eturauhasen hierontaa suositellaan miehille. Jos aiheuttaa erektion loppumista niin miksi sitä suositellaan?

Sulla nyt taitaa karata tämä aihe vähän käsistä.
        Ei erektiot lopu ilman mitään syytä. Eikä se syy ole ainakaan se, jos peräsuolen kautta tunnustelemalla tutkitaan jotain.
        Pihdit ja ammunnat voi unohtaa tässä kohtaa, kun alun alkaen kyse oli vain peräsuolen tuseeraamisesta.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Sulla nyt taitaa karata tämä aihe vähän käsistä.
        Ei erektiot lopu ilman mitään syytä. Eikä se syy ole ainakaan se, jos peräsuolen kautta tunnustelemalla tutkitaan jotain.
        Pihdit ja ammunnat voi unohtaa tässä kohtaa, kun alun alkaen kyse oli vain peräsuolen tuseeraamisesta.

"Sinä kun näyt oleva niitä tietäviä, niin kerropa mihin sillä laitteella silloin "ammutaan", jos se seisokkikin tainnutetaan!"

"Voipi olla aihetta pelkoonkin.
        Kerrotaan, että sen "ronkkimisen" jälkeen on jopa "seisokkikin" voinut loppua!"

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

"Sinä kun näyt oleva niitä tietäviä, niin kerropa mihin sillä laitteella silloin "ammutaan", jos se seisokkikin tainnutetaan!"

Jos peräsuolta vain tuseerataan, niin se ei ole edes ronkkimista.
        Se on hetken kestävä sormella tehty peräaukon kautta tehtävä tunnusteleminen.
        Ei se ole pelottavaa. Tuleehan meiltä ulostekin peräaukosta ulos, joka on joskus huomattavasti epämiellyttävämpää kuin joku pikainen sormella tehtävä tunnustelu.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Jos peräsuolta vain tuseerataan, niin se ei ole edes ronkkimista.
        Se on hetken kestävä sormella tehty peräaukon kautta tehtävä tunnusteleminen.
        Ei se ole pelottavaa. Tuleehan meiltä ulostekin peräaukosta ulos, joka on joskus huomattavasti epämiellyttävämpää kuin joku pikainen sormella tehtävä tunnustelu.

Niimpä . Miehillä se erektio menee kaiken edelle. Joillakin.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Tuseeraus ei vie erektiota.
        Näytepalojen otto eturauhasesta ei vie erektiota.

Mutta jos syöpä löytyy ja eturauhanen poistetaan, niin siinä vaiheessa on riskinä erektion menetys, kokonaan tai väliaikaisesti. Ja se johtuu siitä, että erektioon vaikuttava verisuonisto ja hermosto kulkee siellä eturauhasen kyljessä kiinni, ja on todennäköistä että saavat leikkauksessa osumaa, vaikka kuinka varovaisesti leikkelevät. Mutta hermot voivat siitä toipua.

Mutta joskus koko hermokimppu pitää poistaa jos syöpä on pahasti levinnyt, siitä on sitten hankalampi enää nousta...

• Anonyymi00039

Jospa miehet nyt olis turhaan pelkäämättä tuseerausta.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      154
      930
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      662
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      70
      639
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      539
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      520
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      513
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      510
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      271
      476
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      41
      447
    13. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      34
      425
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      421
    15. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      418
    16. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    17. 21
      412
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      410
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      396
    20. Mikä on ollut ihanin

Kohtaaminen kaivattusi kanssa? Mistä haaveilet hänen kanssaan?
      Ikävä
      13
      385
    Aihe