Sopeutumisrahaa maksetaan entisille kansanedustajille, jos he eivät työllisty ennen eläkeikää. Sitä maksetaan 1 - 3 vuotta riippuen edustajantoimen kestosta.
Pari viikkoa sitten torilla yksi kansalainen otti sopeutumisrahan puheeksi. Ajattelin ensin, että tässä mennään nyt vähän populismin puolelle, mutta hänen selitystään kuunneltuani tulin toisiin ajatuksiin.
Sopeutumisrahassa ei nimittäin ole työnhakuvelvoitetta (4/kk) toisin kuin tavallisella työttömällä. Populismia tai ei, mutta minusta tämä ei ole tasavertainen tilanne.
#sopeutumisraha
Eipä ole ihme, että edustajiksi on tunkua..
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001UUSI
Sehän on täysin vastikkeeton 5k€/kk. Eikä tuo 1-3 vuotta pidä paikaansa kun jotkut on nostaneet tätä rahaa kauemminkin...
Suvi Lindén (kok): Nostanut etuutta yhtäjaksoisesti vuodesta 2011 lähtien (yli 5 300 päivää / 15 vuotta).
Marjaana Koskinen (sdp): Saanut etuutta vuodesta 2011 lähtien (noin 15 vuotta).
Marjut Köpsi (kok): Putosi eduskunnasta jo vuonna 1999 ja on nostanut etuutta (sopeutumiseläkettä/rahaa) poikkeuksellisen pitkään, yhteensä noin 25 vuotta.
Anne Huotari (vas): Saanut etuutta vuodesta 2007 alkaen (välillä tauoilla).
Siinä on teille ne OIKEAT sossupummit. Voitte ihan itse laskea paljonko ovat saaneet vastikkeetonta rahaa, vertailun vuoksi työtön saa 9600€/ vuosi eikä se raha ole edes täysin vastikkeetonta, saatika näin pysyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061414Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54706
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124634Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat32568Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö198538Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔32534- 61530