Mopoilu ja yöllinen ralli kuriin Orimattilassa

Anonyymi-ap

Onko Orimattilan keskustan ja asuinalueiden pakko olla joka ikinen ilta ja yö kuin mikkihiirten kiihdytysrata? Kesäkauden ja lämpimien iltojen myötä mopoilijoiden ja kevarikuskien aiheuttama melu on riistäytynyt täysin käsistä. Kuntalaisten yöunien jatkuva häiritseminen ei voi olla nuorison perusoikeus.
Nykyään ralli alkaa usein illansuussa ja jatkuu pitkälle pikkutunneille asti. Pakoputkia viritetään tahallaan niin, että ääni kuuluu kilometrien päähän, ja kylänraittia sekä asuinalueiden katuja sahataan edestakaisin vailla mitään päämäärää. On hienoa, että nuorilla on harrastuksia ja menopelejä, mutta harrastamisen pitäisi loppua silloin, kun työssäkäyvät ihmiset, vanhukset ja lapsiperheet yrittävät nukkua. Jokaöinen pärinä ja huudatus syö asukkaiden terveyttä ja jaksamista.

Koska pelkkä vetoaminen nuorten ja heidän vanhempiensa järkeen ei selvästikään auta, tarvitaan järeämpiä keinoja. Orimattilaan on saatava voimaan mopoilukielto kello 22.00–06.00 väliseksi ajaksi taajama-alueella.
Tällainen järjestyssääntö rauhoittaisi yöt ja antaisi poliisille selvät työkalut puuttua häiriökäyttäytymiseen välittömästi ilman selittelyjä. Lisäksi vanhempien on otettava vastuu siitä, missä alaikäiset lapset kalustoineen yöllä liikkuvat. Yörauha kuuluu kaikille orimattilalaisille, ja nyt on kaupungin ja päättäjien aika viheltää peli poikki.
Yöunensa menettänyt
Orimattila

15

106

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Muuta muualle jos ei normaalit kuviot sovi. Ihme itkemistä joka asijasta. katsoppa peiliin välillä.

• Anonyymi00002

Tulevia persuja.
      Meidän pojalla joka ei ole vielä valinnut sukupuoltaan on skuutti.
      T. Vassari

• Anonyymi00003

Pakko sanoa että mulle on jäänyt mielikuva että se olisi vähentynyt. Olitko täällä pari vuotta sitten. Ehkä se rällää jossain puolikin kilsaa enempää sinua päin, niin se vaikuttaa. Minun korviini on vihdoinkin ollut täällä hiljaista. Koronarajoitusten jäljiltä on känniääliötkin jo rauhoittuneet eikä ole örveltäjiä ollut mun takapihalla :)

Kaikenkaikkiaan siis on paljon-paljon rauhallisempaa nykyään. Ne mekastus on sitten varmaan siirtynyt jonnekin sinne päin, pois täältä.

• Anonyymi00004

Täysin samaa mieltä. Jotain täytyy tehdä että moporällääjät saadaan kuriin

• Anonyymi00005

Nuoret tarttee harrastuksia ja mopoilu on yksi parahista. Ääntä mahtuu maalimaan.

• Anonyymi00006

Mopohäiriköt kuriin

• Anonyymi00007

Onko se nuorten harrastus. Ajaa suojatiellä lasten päälle. Täytyy olla kuulossa vikaa, kun ei pärinät häiritse

• Anonyymi00008

Se on jo eri juttu ajaa jonkun päälle. Mopoilu on kyllä niin mukavaa.

• Anonyymi00009

Yöllinen liikuntakielto ajoneuvoille piste.
      Eri asia jos on töihin menossa/töistä palaamassa.
      Muille turhille ajelijoille sakot klo.22 alkaen olkaa hyvä.

• Anonyymi00010

Laita osoitetta jakeluun että minne ei tartte ambulanssia lähettää tai sähköjä käydä laittamassa, jos myrskyllä katkeaa. Saako aurausauto käydä?

• Anonyymi00011

Aika lailla mettäläistä näkemystä. Päivirä ittes tähän päivään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Aika lailla mettäläistä näkemystä. Päivirä ittes tähän päivään.

Orimattilassa on vanhaa tuulipuku kansaa jotka on nykysiä persuja. Aina valittamassa joka asijasta.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Laita osoitetta jakeluun että minne ei tartte ambulanssia lähettää tai sähköjä käydä laittamassa, jos myrskyllä katkeaa. Saako aurausauto käydä?

...Ka, mulla on just nimenomaan väärin vastattu tässä. Huomasin nyt virheeni, kun tänne joku muu oli tullut laittamaan uutta viestiä.

No, mutta pohjimmiltaan muo siis ihmetyttää se että ei saisi yöllä tehdä oikeastaan yhtään mitään. En nyt siis (selkeästikään) edes keskittynyt katsomaan paremmin että mistä juuri tässä keskustelussa oli kyse.

Se että milloin asioita tehdään on kuitenkin täysin suhteellista eikä mitenkään määrättyä. Muo siis ärsyttää ihmiset, jotka kokee että juuri se heidän OMA elämänrytminsä on se AINOA ja mitään muuta ei saisi ollakaan. Yllätyin siksi että hän oli kuitenkin huomioinut että jotkut menee töihin yöllä, mutta jotenkin ei se ole loppuun asti tuota miettinyt. Kieltää kaiken muun? Olisi mielenkiintoista tietää että miksi joku kieltää toisten liikkumisen, mutta kykenee silti samaan aikaan ymmärtämään että jonkun on pakko mennä töihin. Miten sama ihminen voi noin ajatella?

Ilmeisesti toisen ongelma on VAIN se meteli, niin kommentoisi vain sitä sitten eikä puutu muutoin ihmisten kulkimisiin. Eli jos ei autostakaan tule mitään ääntä (sähköautot on aika hiljaisia), niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tuskin moni postiautoonkaan heräilee. Tosi hiljaisia ne on. Ei se kulkemisen ääni liity siihen että onko syynä työ vain ei ja vihaako sitä ;) Tarkoitan sitä että tästä jää mielikuva että on joku epäluonnollinen hirveys mennä töihin yöllä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

...Ka, mulla on just nimenomaan väärin vastattu tässä. Huomasin nyt virheeni, kun tänne joku muu oli tullut laittamaan uutta viestiä.

No, mutta pohjimmiltaan muo siis ihmetyttää se että ei saisi yöllä tehdä oikeastaan yhtään mitään. En nyt siis (selkeästikään) edes keskittynyt katsomaan paremmin että mistä juuri tässä keskustelussa oli kyse.

Se että milloin asioita tehdään on kuitenkin täysin suhteellista eikä mitenkään määrättyä. Muo siis ärsyttää ihmiset, jotka kokee että juuri se heidän OMA elämänrytminsä on se AINOA ja mitään muuta ei saisi ollakaan. Yllätyin siksi että hän oli kuitenkin huomioinut että jotkut menee töihin yöllä, mutta jotenkin ei se ole loppuun asti tuota miettinyt. Kieltää kaiken muun? Olisi mielenkiintoista tietää että miksi joku kieltää toisten liikkumisen, mutta kykenee silti samaan aikaan ymmärtämään että jonkun on pakko mennä töihin. Miten sama ihminen voi noin ajatella?

Ilmeisesti toisen ongelma on VAIN se meteli, niin kommentoisi vain sitä sitten eikä puutu muutoin ihmisten kulkimisiin. Eli jos ei autostakaan tule mitään ääntä (sähköautot on aika hiljaisia), niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tuskin moni postiautoonkaan heräilee. Tosi hiljaisia ne on. Ei se kulkemisen ääni liity siihen että onko syynä työ vain ei ja vihaako sitä ;) Tarkoitan sitä että tästä jää mielikuva että on joku epäluonnollinen hirveys mennä töihin yöllä.

...Ps. Mun mummusta on sanottu että se kerran tippui sängystä eikä suostunut soittaa hätäranneketta ettei häiritsisi ketään yöllä :( Sille oli tästä painotettu sitten että sitä KUULUUKIN soittaa. Siksi se on siinä. Siellä on aina joku juuri sitä varten.

(Tosin siellä jossain vanhainkodissahan ei ollut ja sakkia kuoli)

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

"En nyt siis (selkeästikään) edes keskittynyt katsomaan paremmin että mistä juuri tässä keskustelussa oli kyse."

...Mä jäin vain ihmetettelemään sitä "Antin"-juttua aiemman viestini jälkeen. Sitä mä jäin miettimään. Muistin siis että täällä oli ilmeisesti ollut joku mopohäiriköinti juttu, poliisi ei ollut auttanut ja sitten halusi Helve... (hmmm? sitä sanaa ei saa sanoa) Motoristitkin jo tulla auttamaan. Joku tällainen hässäkkä oli ilmeisesti ollut, niin onko tässä aloituksessa nyt jotain vastaavaa?

Mä vain mietin että TARKOITUKSELLA tehty häiriö on väärin eli siis kiusaaminen ja vaino. Onko nää jotenkin pahalla siellä siis mekastamassa? Sittenhän se onkin väärin. Se motiivi muuttaa sen.

...ja kuten pari päivää sitten kirjoitinkin, niin ainakin meillä päin on nimenomaan hiljentynyt. Se saattaa olla paljon hurjempi ääni siis siellä päin, missä lie valitetaan. Mutta joo... pitäisi kritisoida vain sitä ÄÄNTÄ eikä sitä että joku siellä liikkuu. ...vaikka se hiljainen liikkuminenkin on väärin taas, jos se on vainoamista ja tehdään pahalla. jne.

Meikä nyt yritti tässä jatkaa ihan sen takia että jos mä taas vähän luin jotain väärin jne. En viitsisi tulla enää tänne takaisin korjailemaan, niin mä yritän saada kaiken mahdollisen kasaan jo heti. Tää aihe ei minusta siis ole hirveän mielenkiintoinen.

No, mutta oudon vaikea on ollut saada mitään käsitystä asioista näiden somejuttujen perusteella. Joku syy siihen täytyy olla ettei ihmisten näkemyksistä ota mitään tolkkua. Ehkä ne on vain trolleja, joilla ei mitään näkemystä koskaan ollutkaan, ehkä? Sanoisin silti että täällä on OMITUISEN ristiriitaisia ongelmia.

Omasta kokemuksesta veikkaisin että se on tehty tarkoituksella. Mähän en itse ole aiheuttanut mitään haittaa ja olen kyllä täysin pöyristynyt, jos joku osaa sanoa jotain ongelmaa olleen. Meikä kun ei aiheuta ongelmia, olen varma siitä! Meikä on hajuton ja mauton, ja näen paljon vaivaa sen eteen että olen sitä aina ollut. Näillä on ollut sitten SIKSI valtava työ yrittää tehtä tikusta asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1689
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe