Ämmäntöyrään ampumaradan melu ja ympäristöhaitat on selvitettävä välittömästi!

Anonyymi-ap

Orimattilan Ämmäntöyrään ampumaradan toiminta on kasvanut mittasuhteisiin, joita keskustan ja sen lähialueiden asukkaiden ei pidä enää mukautuen sietää. Radalta kantautuva jatkuva paukkeesta on tullut jokapäiväinen vitsaus, joka häiritsee asukkaiden kotirauhaa ja estää ulkoilmasta nauttimisen. Mikä pöyristyttävintä, ammunta jatkuu usein jopa sunnuntaisin – perinteisenä lepopäivänä, jolloin ihmisillä pitäisi olla oikeus rauhoittua oman kotinsa pihapiirissä ilman jatkuvaa sarjatulta. Sunnuntaipaukkeen kuuluminen Orimattilan keskustaan asti osoittaa, että nykyiset meluvallit tai toiminta-ajat eivät ole tasapainossa ympäröivän asutuksen kanssa.

Melusaasteen lisäksi ampumaradan toimintaan liittyy vakavia ympäristökysymyksiä, jotka vaativat riippumatonta ja läpinäkyvää selvitystä. Vuosikymmentä jatkunut toiminta tarkoittaa väistämättä sitä, että maaperään ja mahdollisesti pohjavesialueille on rikastunut huomattavia määriä raskasmetalleja, kuten lyijyä. Onko Orimattilan kaupunki ja ympäristöviranomaiset varmistaneet riittävän tiheästi, etteivät nämä haitalliset aineet pääse leviämään luontoon tai vaarantamaan lähialueen talousvesiä?

Urheiluammunnalla ja metsästysseurojen harjoittelulla on paikkansa, mutta harrastustoiminta ei saa jyrätä tuhansien kuntalaisten elämänlaadun ja puhtaan ympäristön yli. Vaadin, että Orimattilan kaupungin ympäristöviranomaiset ottavat tilanteen vakavasti ja teettävät Ämmäntöyrään ampumaradasta kattavan selvityksen. On tutkittava radan todelliset meluvaikutukset eri sääolosuhteissa sekä kartoitettava maaperän ja vesistöjen tila. Samalla toiminta-aikoja on rajoitettava siten, että viikonloput rauhoitetaan kokonaan paukkeelta. Kuntalaisilla on oikeus hiljaisuuteen edes yhtenä päivänä viikossa.

Terveisin Paukkeeseen kyllästynyt

31

196

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ampuradat on tarpeellisia ja tää hallitus on niitä mahtavasti rahallisesti tukenut . Sitä ihmettelen kun ei oo vie Vornaskatuampumarataa perustettu .

• Anonyymi00002

Puukkojen aikakausi on nyt mennyttä ja on ampimumaaseiden aika olla pop .

• Anonyymi00003

Ääniä saadaan kyllä eristettyä mutta äänet myös toimivat varoittavana asiana. Eli kaikki on hyvin entisellään. Ainoa on tosiaan äänieristys. Ala kehittämään asiaa. Ampujia on ja lisää tulee. Hyvä että on paikka missä harjoitella. Kiitos järjestäjille.

• Anonyymi00004

Taas turhaa ruikutusta. Ampumarata on yksi tärkeimmistä Orimattilassa.

• Anonyymi00005

Inhoan kaikkea ampumista ja riistan metsästystä,olette sairaita ukkoja.

• Anonyymi00006

Aloittajan viesti ehkä vähän sarkastinen ja kuittaus motocros radan vastustajille.

• Anonyymi00007

Meikä kasvoi ampumaradan vieressä ja mä olin vissiin lähin sitä? En osaa sanoa linnuntietä, mutta ainakin meidän ilmansuunnalta mä olin kaikista lähimpänä sitä ja mun huoneen ikkuna sinne päin. Muilla oli ikkunat toiseen suuntaan. Mä rakastin sitä ääntä. Se oli mulle kuin mikä tahansa linnun ääni, mitä sieltä metsästä kuului. Siinä oli siis metsää välissä.

Uutisissa oli miten ihmisiä on hirvittänyt kuulla hävittäjiä lentävän yllä ja siitäKIN mä vain nauroin että JOO tuotakin on ikävä <3 Mulla on ikävä mun kotia. Se oli hassu koti, mutta ihan kaikkeen tottuu. Hävittäjät todellakin kulki siitä yläkautta jatkuvasti. Sitä se on elämä tuolla hämärän rajamailla, kaukana keskustoista.

• Anonyymi00008

...Aijuu jäi selventämättä sitä että sotajutut siis pyörii ihmisten mielessä. Ja meikä vain aina nostalgisesti miettii lapsuuttani <3 :DDDD

Mä mietin että erottaisinkohan mä edes sitä jos sodan takia pyssyt paukkuisi ja hävittäjätä jyrisisi yllä jatkuvasti? Mä varmaan vain nukkuisin paremmin, kun tulee lapsuus mieleen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

...Aijuu jäi selventämättä sitä että sotajutut siis pyörii ihmisten mielessä. Ja meikä vain aina nostalgisesti miettii lapsuuttani <3 :DDDD

Mä mietin että erottaisinkohan mä edes sitä jos sodan takia pyssyt paukkuisi ja hävittäjätä jyrisisi yllä jatkuvasti? Mä varmaan vain nukkuisin paremmin, kun tulee lapsuus mieleen.

...Ja vieläkin vähän lisään eli olen PALJON miettinyt lapsuuttani ja sitä että mitä meistä tuli. Miten siitä Henkastakin tuli Pommi-Henkka? :DD Siinä vedessä taisi todellakin olla jotain vikaa ;P Äiti sitä tosin aina kertookin ettei hän päässyt lapsena uimaan, kun se joki oli jotenkin saastunut. Luonnonsuojelujuttuja?

No, mutta aika jännäksi on asiat menneet ja jotenkin sakki on nonstop sellaista että tuskin kukaan edes huomaa, jos joku sota tulee.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

...Ja vieläkin vähän lisään eli olen PALJON miettinyt lapsuuttani ja sitä että mitä meistä tuli. Miten siitä Henkastakin tuli Pommi-Henkka? :DD Siinä vedessä taisi todellakin olla jotain vikaa ;P Äiti sitä tosin aina kertookin ettei hän päässyt lapsena uimaan, kun se joki oli jotenkin saastunut. Luonnonsuojelujuttuja?

No, mutta aika jännäksi on asiat menneet ja jotenkin sakki on nonstop sellaista että tuskin kukaan edes huomaa, jos joku sota tulee.

"Siinä vedessä taisi todellakin olla jotain vikaa"

...Tää Orimattila on kyllä outo paikka :/
        Tuolla aina edellinen juttu aiheutti seuraavan ja taas sitä seuraavan. Mä jäin ihmettelemään monia asioita nyt ja nyt mietin meidän (?) lapsuutta. Oliko se jotenkin ihan ok? Miten mulla on olo että kaikki on ihan dingdong?

Ja JOO olihan siellä sakki outoa, mutta kai niitä nyt voi olla? Eikö niin? Ja siis tarkoitan mm. sitä UKK sakkia, koska olihan ne nyt ihan ufoja. Oliko meillä jotenkin tavallisesta oudompaa? Häh?

Miten mulla on käynyt niin huono tai hyvä tuuri että mulle on kertynyt kaikki mahdollinen? Kukaan ei mulle täällä vastaa, mutta mä niinku aidosti kyselen että onko kellään niinku mitään käsitystä että miksi meikä on joutunut elää kuin jossain James Bond -leffassa? Ihan liian jännää näinkin tylsälle tapaukselle.

Mä silti TIEDÄN että monessa kohtaa mun ongelma on ironisesti se että mä olen LIIAN HYVÄ. Se on ilmeisesti epäilyttävää ;P ja todellakin, kun mä en "osaa" tehdä normaaleja juttuja, niin mä "mokaan" ne kaikki. Mulla oli liian cooli lapsuus, niin mikään ei tunnu missään myöhemmin. Eipä silti ole tarvekaan. Puhun nyt taas miljoonasta asiasta samaan aikaan, mutta esim. mun äiti oli tosi vanha ja itsekin olin... (ootas? Pitää ihan tarkistaa) sinisellä vyöllä karatessa (saamatta oli ruskea ja musta), niin toi linja oli tosi huono "taviksille". Mä en nyt osaa tän paremmin asiaa selittää, mutta kun siis me naiset ja tytötkin ollaan paljon kovempia kuin sä, niin ei toi sun pelleily oikein vakuuta. Ja kun ei se vakuuta, niin mitään* ei tapahdu. Te ette vain vakuuta muo -.-

Ja sit kun mä en kuitenkaan ole mitään ammatiltani, niin sitten mä jään vain tällaiseksi turhaksi, jolla ei ole paperille laittaa mitä meriittejä. Mä luulen että tässä on jotenkin se ongelma, jos se on ongelma. Puhun joo ihan liian monesta asiasta samaan aikaan, mutta mitä tuossa nyt jo vihjasin niin aiheet on aina milloin mistäkin syystä sellaisia etten viitsi niitä tänne laittaa.

Joku random järkevämpi esimerkki voisi olla valvontakamerat että mähän aina niitä seurailen ja mietin kaikkea tuollaista ja sen voi joku kokea epäilyttäväksi, muttei ne vain tietä tuontaivaallista minusta. No, ainakin siinä vaiheessa, kun h*mot alkoi käydä mun päälle, niin minä tajusin ettei ainakaan nää pällit tajua kyllä yhtään mitään, siis MITÄÄN. Mun isä... *huokaisu*. Eli kun nää pällit alkoi uhitella mulle, niin muo vain hävetti niiden puolesta. En tosin tiedä miksi ne mulle koskaan edes uhkaili, mutta mä heidän takiaa (en koskaan ennen!!!) aloin todellakin miettiä lapsuuttani ja kaikkea sitä mitä isäni on ja sitä miksi minä taas olen sellainen kuin olen. Mä siis olen yrittänyt ymmärtää tätä mystistä ristiriitaa, kun nää naurettavat pellet uhittelee mulle (miksi edes mulle?!!) enkä voi ymmärtää että miksi ne edes vaivautuu. Järkkäri, hei haloo!! Mitä sä nyt muka olet? Mitä sä mulle oikein uhoot? Järkkäri? Haloo!! Mä en tajua tässä jutussa niinku mitään. Minä en ole mitään, mutta ei ole järkkärikään, joten miksi h*lvetissä tässä sitten on edes mikään ongelma? Miksi te olette TEHNEET tän ongelman?

(ja mun juttu levähti)

No, mutta ilmeisesti ongelmaksi on aina muodostunut se ETTEN OLE tyhmä ja siksi mä sitten olen jotenkin tosi epäilyttävä. Varmaan se on tää Orimattilaa vajaaälyisyys, joka sen aiheuttaa, että kukaan ei voi edes uskoa että jollain voisi olla älykkyys. No, näillä turvallisuusalan tyypeillä ei esim. sitä ole ollut itselläänkään. Huomautan taas etten siinä kymmenessä vuodessa, Lahdessa asuessani, koskaan törmännyt vartijoihin. Että tää on ihan Orimattilan hikipitäjän omaa sekoilua.

Ja sori, mä en todellakaan ole tyhmä ja rupea leikkimään etten muka tietäisi. Sä nyt voit kuule kestää sen todellisuuden, ok. Älä hajoa siihen.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tuolla aina edellinen juttu aiheutti seuraavan ja taas sitä seuraavan. Mä jäin ihmettelemään monia asioita nyt ja nyt mietin meidän (?) lapsuutta. Oliko se jotenkin ihan ok? Miten mulla on olo että kaikki on ihan dingdong?

Ja JOO olihan siellä sakki outoa, mutta kai niitä nyt voi olla? Eikö niin? Ja siis tarkoitan mm. sitä UKK sakkia, koska olihan ne nyt ihan ufoja. Oliko meillä jotenkin tavallisesta oudompaa? Häh?

Miten mulla on käynyt niin huono tai hyvä tuuri että mulle on kertynyt kaikki mahdollinen? Kukaan ei mulle täällä vastaa, mutta mä niinku aidosti kyselen että onko kellään niinku mitään käsitystä että miksi meikä on joutunut elää kuin jossain James Bond -leffassa? Ihan liian jännää näinkin tylsälle tapaukselle.

Mä silti TIEDÄN että monessa kohtaa mun ongelma on ironisesti se että mä olen LIIAN HYVÄ. Se on ilmeisesti epäilyttävää ;P ja todellakin, kun mä en "osaa" tehdä normaaleja juttuja, niin mä "mokaan" ne kaikki. Mulla oli liian cooli lapsuus, niin mikään ei tunnu missään myöhemmin. Eipä silti ole tarvekaan. Puhun nyt taas miljoonasta asiasta samaan aikaan, mutta esim. mun äiti oli tosi vanha ja itsekin olin... (ootas? Pitää ihan tarkistaa) sinisellä vyöllä karatessa (saamatta oli ruskea ja musta), niin toi linja oli tosi huono "taviksille". Mä en nyt osaa tän paremmin asiaa selittää, mutta kun siis me naiset ja tytötkin ollaan paljon kovempia kuin sä, niin ei toi sun pelleily oikein vakuuta. Ja kun ei se vakuuta, niin mitään* ei tapahdu. Te ette vain vakuuta muo -.-

Ja sit kun mä en kuitenkaan ole mitään ammatiltani, niin sitten mä jään vain tällaiseksi turhaksi, jolla ei ole paperille laittaa mitä meriittejä. Mä luulen että tässä on jotenkin se ongelma, jos se on ongelma. Puhun joo ihan liian monesta asiasta samaan aikaan, mutta mitä tuossa nyt jo vihjasin niin aiheet on aina milloin mistäkin syystä sellaisia etten viitsi niitä tänne laittaa.

Joku random järkevämpi esimerkki voisi olla valvontakamerat että mähän aina niitä seurailen ja mietin kaikkea tuollaista ja sen voi joku kokea epäilyttäväksi, muttei ne vain tietä tuontaivaallista minusta. No, ainakin siinä vaiheessa, kun h*mot alkoi käydä mun päälle, niin minä tajusin ettei ainakaan nää pällit tajua kyllä yhtään mitään, siis MITÄÄN. Mun isä... *huokaisu*. Eli kun nää pällit alkoi uhitella mulle, niin muo vain hävetti niiden puolesta. En tosin tiedä miksi ne mulle koskaan edes uhkaili, mutta mä heidän takiaa (en koskaan ennen!!!) aloin todellakin miettiä lapsuuttani ja kaikkea sitä mitä isäni on ja sitä miksi minä taas olen sellainen kuin olen. Mä siis olen yrittänyt ymmärtää tätä mystistä ristiriitaa, kun nää naurettavat pellet uhittelee mulle (miksi edes mulle?!!) enkä voi ymmärtää että miksi ne edes vaivautuu. Järkkäri, hei haloo!! Mitä sä nyt muka olet? Mitä sä mulle oikein uhoot? Järkkäri? Haloo!! Mä en tajua tässä jutussa niinku mitään. Minä en ole mitään, mutta ei ole järkkärikään, joten miksi h*lvetissä tässä sitten on edes mikään ongelma? Miksi te olette TEHNEET tän ongelman?

(ja mun juttu levähti)

No, mutta ilmeisesti ongelmaksi on aina muodostunut se ETTEN OLE tyhmä ja siksi mä sitten olen jotenkin tosi epäilyttävä. Varmaan se on tää Orimattilaa vajaaälyisyys, joka sen aiheuttaa, että kukaan ei voi edes uskoa että jollain voisi olla älykkyys. No, näillä turvallisuusalan tyypeillä ei esim. sitä ole ollut itselläänkään. Huomautan taas etten siinä kymmenessä vuodessa, Lahdessa asuessani, koskaan törmännyt vartijoihin. Että tää on ihan Orimattilan hikipitäjän omaa sekoilua.

Ja sori, mä en todellakaan ole tyhmä ja rupea leikkimään etten muka tietäisi. Sä nyt voit kuule kestää sen todellisuuden, ok. Älä hajoa siihen.

Orimattila ei ole outo. SInun mielipiteesi ovat.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

(ja mun juttu levähti)

"äiti oli tosi vanha ja itsekin olin" > vaHva

...VAHVA se oli. Tuskin enää on, mutta oli aikoinaan <3 Mä en jaksa tätä pitkästi laittaa. Mutta olihan se.
        Tässä AIHEESSA silti siis muistutan että perusduunarit on tosi super joskus. Ei ne vain tee itsestää isoa numeroa. Teurastajat on aika karmivia, kun sitä ajattelee ja ihan normaaleina ihmisinä nekin siellä meni. Meillä siellä maalla vain on vähän tällaista :) Siellä hämärän rajamailla.

Ja tuosta turvallisuusalasta ym., niin on siis noloa kun te yritätte sitä ILLUUSIOTA tehdä. Hei, oo ihan rehellinen. Se toimii paremmin ;P Hei, sori jos mä tiedän miten sun temppu toimii. Duh. Ja ne vartijat muuten aina rikkoi lakia. Mä en aidosti niinku tajua että mitä se yksikin pälli oikein leikki siinä, kun kiilasi minut siihen oviaukkoon. Mitä sä feikkaat. Mä näin jo suo kohtu tullessa että sä siihen jäit tarkoituksella, kun sulla EI OLE LUPAA. No, se on se ainoa aukko mistä pääsee ulos, niin mun oli siitä pakko mennä, vaikka sä siinä p*rseiletkin. Mä vain mietin että miksi sä vaivaudut? 100% samalla tavalla sä olisit pystynyt ahdistella minua ihan missä vain muuallakin, niin miksi ja KELLE sä nyt oikein leikit? Ootko vähän tyhmä?

En mä oikein jaksakaan tästä aiheesta kirjoittaa! *huokaisu* Mä just sekoitan miljoonaa asiaa keskenään ja siinä on risti että ne sitten tulee kirjoitettu aihan väärin, mutten nyt jaksa oikein avatakaan asioita auki tai oikolukea juttujani. Mä vain sanon että tää on ollut ongelma läpi mun elämän enkä tajua että miksi sen pitää olla näin vaikeaa. En mä nyt tästä tyhmäksi ala muuttumaan. Sori että mä tiedän.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

...VAHVA se oli. Tuskin enää on, mutta oli aikoinaan <3 Mä en jaksa tätä pitkästi laittaa. Mutta olihan se.
        Tässä AIHEESSA silti siis muistutan että perusduunarit on tosi super joskus. Ei ne vain tee itsestää isoa numeroa. Teurastajat on aika karmivia, kun sitä ajattelee ja ihan normaaleina ihmisinä nekin siellä meni. Meillä siellä maalla vain on vähän tällaista :) Siellä hämärän rajamailla.

Ja tuosta turvallisuusalasta ym., niin on siis noloa kun te yritätte sitä ILLUUSIOTA tehdä. Hei, oo ihan rehellinen. Se toimii paremmin ;P Hei, sori jos mä tiedän miten sun temppu toimii. Duh. Ja ne vartijat muuten aina rikkoi lakia. Mä en aidosti niinku tajua että mitä se yksikin pälli oikein leikki siinä, kun kiilasi minut siihen oviaukkoon. Mitä sä feikkaat. Mä näin jo suo kohtu tullessa että sä siihen jäit tarkoituksella, kun sulla EI OLE LUPAA. No, se on se ainoa aukko mistä pääsee ulos, niin mun oli siitä pakko mennä, vaikka sä siinä p*rseiletkin. Mä vain mietin että miksi sä vaivaudut? 100% samalla tavalla sä olisit pystynyt ahdistella minua ihan missä vain muuallakin, niin miksi ja KELLE sä nyt oikein leikit? Ootko vähän tyhmä?

En mä oikein jaksakaan tästä aiheesta kirjoittaa! *huokaisu* Mä just sekoitan miljoonaa asiaa keskenään ja siinä on risti että ne sitten tulee kirjoitettu aihan väärin, mutten nyt jaksa oikein avatakaan asioita auki tai oikolukea juttujani. Mä vain sanon että tää on ollut ongelma läpi mun elämän enkä tajua että miksi sen pitää olla näin vaikeaa. En mä nyt tästä tyhmäksi ala muuttumaan. Sori että mä tiedän.

Sekoitat kaiken. Voitko lopettaa näitten asiallisten ihmisten keskustelujen terrorisoinnin?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"miksi sä vaivaudut? 100% samalla tavalla sä olisit pystynyt ahdistella minua"

...Ihan sama se olisi ollut joka paikassa muuallakin. Sä nyt yritit tehdä sen niin ettei se näyttäisi lavastetulta, mutten tajua että miksi sä et voi vain olla rehellinen. Ei sillä ollut väliä että MISSÄ sä minua ahdistelet, kun kerran halusit minua välttämättä ahdistella. Jokuhan siinä on ettet sitä siellä kaupan sisällä uskaltanut tehdä jostain syystä. Tätä syytä siis ihmettelen että mitä ihmettä siellä sun päässäsi oikein liikkui.

Kukaan ei ole koskaan vaatinut että teidän PITÄISI olla vahvempia ja älykkäämpiä kuin minä. Ok? Se ei ole se teidän duuni. Keskittykään nyt vain siihen oleennaiseen ja PYSYKÄÄ siinä. Ei ole fiksua lähteä improvisoimaan, kun ei kaalissa ole mitään... eikä teillä ole minusta muutoinkaan mitään. Ihan nollajuttu! Hukkaan heitettyä aikaa meiltä kaikilta :( Niin turhaa.

Ja se miksi mä tästäkin paasaan, niin on se että ette te vakuuta minua. Ihan oikeasti. Lopeta toi, kun et sä KOSKAAN tule olemaan mitään, mitä minä pitäisi vakuuttavana. Jos ois hienosti tehnyt duuninsa, vaikka se olisi mainostarrojen laitto kaupanoveen, niin hieno homma, mutta kun järkkäri/vartija tulee uhoo mulle, niin sä putosin sinne mistä ei pääse enää koskaan ylös. Ja jos oot kgp:n tai supon , fbi v* mitälie, niin hienosti sä näyttelet, mutta sekin, kun ei mun tartte niin FEIKATA. Hyvät on hyviä eikä sitä tartte vakuutella. Et jos täällä olis joku iso gängteri, niin miksi se UHOIS mulle. Jos... JOS sillä on valta, niin sillähän vain sitten on se. Miksi se multa jotain lupaa siihen tarttee? Että paikalliset jengipomot niinku kysyy multa LUPAA että saatteko te olla täällä kovia?? :D En tiedä antaisinko lupaa ;P

Mun kun ei tartte mitään. Mä en ole duunissa kenellekään, niin mä saan olla just niinku haluan. Mä saan uskoa ja olla uskomatta eikä tästä tule mulle mitään seuraamuksia. Hyviä te ette ole, koska kovien ei tartte todistella mitään.

Mun pitäisi varmaan jo tehdä joku punainen lanka? Mun jutut on aika levällään tällä hetkellä.

Vähän koottuna siis sanoisin että mä jo lapsena näin ja elin niin ettei mikään tässä myöhemmällä elämällä ole enää hetkauttanut minua. Nää yrittää kovistella, mutta se on tosi turhaa, koska mulla on tota joustoa vielä jäljellä. Saatte aika pitkälle vielä nimittäin.

Se on se ristiriita, kun mä olen ihan tavis, mutta tiedän ihan riittävästi asioista. Jotenkin nää ei niinku oivalla tätä rakennelmaa. Eli... joo mä tiedän mitä jengit on ja SIKSI en ikinä olisi niihin osallisena. Siksi. Duh! En ymmärrä miksi te yritätte uhitella tai miten mä taas muka uhittelen. Mähän olen ihan tavis ja aion itseni pitää sellaisena. Mä olen tosi varma. Ette te pysty niin paljoa kovistella minua että... mä niinku muuttaisin mieleni siitä että jengit ja muut p*skat on parempi pitää erossa minusta. Mun mielipide ei ole muuttunut MIHINKÄÄN. Mä tiesin aina etten tekisi mitään ja sama tilanne on näiden vuosikymmenienkin jälkeen. Ei teidän uhkailu muuta sitä että TIEDÄN ettei tuollaisen p*skan kanssa ole mitään järkeä leikkiä.

Että te niinku TODELLA-TODELLA tarttette minut? Häh? Tätä mä sitten olen ihmetellyt, kun te olette niin poskettoman sinnikkäitä olleet. Mä olen tässä jo VUOSIA ihmetellyt että minkä v* takia mä muka olisin tärkeä kenellekään rikolliselle? Mä olen tätä ihmetellyt viimeistään siitä lähtien, kun keväällä 2016 se huoltomies ravasi mun asunnossa, kun en ollut paikalla. Mä en tänä päivänä ole keksinyt että MITÄ ne rikolliset sieltä mun asunnosta oikein halusi. Kai ne etsi jotain kiristettävää. Tää on mun ainoa teoria. Kaikesta päätellen ne sitten ei mitään kiristettävää löytäneet, kun piti kerran kuussa siellä mun asunnossa käydä? Miksi noin? ihan outo juttu. Mitä v* se ravasi mun asunnossa? Mitä te oikein touhuatte?

Mä vannon että teillä on tosi huonosti asiat, jos mun "papereilla" teette hommia. Mä vannon että te ette tiedä millaiset paperit mulla on. Te ette halua niitä. Ei, te ette tiedä. Kuten mun vanhemmat, niin ne pystyy stalgata niin paljon kuin sielu sietää, mutta on asioita, joita ne ei tiedä. Eikä ne selkeästikään tiedä eikä tiedä nää muutkaan pällit.

Ja on aika paljon puhuvaa nää "Mulla on kuva kun sä kaivat sitä" -tapaukset. Tajuatteko te edes miten suoraan te siinä vain kerroitte ettei teillä ole niinku harmaintakaan aavistusta!

• Anonyymi00019

"lopputalvesta 2025"

...Ne vain poisti lähes kaikki mun jutut :( Ehkä hyvä, ehkä ei.

Ne jätti vahingossa mun jutun Jussi Sepästä ja mun piti sitten itse mennä huomauttaa siitä että hei, tänne jäi tällainen. Ne sitten poisti senkin :)

• Anonyymi00021

...Juu ja niitä siis kävi mun päälle ENNEN kuin olin mitään ilmiantoa, rikosilmoitusta tehnyt tai edes ollut tietoinen tästä Orimattila-osiosta. En ollut MISSÄÄN mitään kirjoittanut tai laittanut, niin onpa vain outoa että mitä te sitten muka kostitte?

• Anonyymi00010

Ps. Sä olet aloittaja tehnyt kirjanpidosta vähän hankalaa tuolla ylipitkällä otsikollasi. Ei mulla muuta. Rajoita vaan vähän ensi kerralla.

• Anonyymi00011

Ampumaradalla ammuskellaan ns. normiaikoina, ei yöllä.
      Mopoilua taas harrastetaan silloin, kun ihmiset tavallisesti haluavat nukkua eli myöhään illalla ja yöllä. Kumpi harrastus on häiritsevämpää?

Orimattilan ampujat ovat urheilijoita ja kansallisesti hyvin menestyneitä. Ei nyt sitäkin lajia tapeta valituksilla. Kuuluuhan se ääni, mutta ketä oikeasti häiritsee?

• Anonyymi00012

Kummatkin lajit ovat hyviä harrastuksia. Ampuminen on hyvä kun Suomi tarvii sotilaita venäjää vastaan. Mopoilu on hyvää että nuorilla on tekemistä.

• Anonyymi00022

Lupa ja Valvontavirasto voi sulkea ampumaradan jos sitä kritisoidaan liikaa.

• Anonyymi00023

Niimpä. Kannattaa olla varovainen mitä laukoo.

• Anonyymi00024

Anarkiaahan se on, jos pelkän valittamisen takia niin tehtäisiin. Ihan ihme asenne.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Anarkiaahan se on, jos pelkän valittamisen takia niin tehtäisiin. Ihan ihme asenne.

Se on ympäristö suojellun kannalta nykysin tarkkaa. Ja jos siellä olisi liito oravia niin rata pantasii kiinni.

• Anonyymi00026

Miten se nyt yhtäkkiä on alkanut siinä määrin vaivata, että pitäisi sulkea? Ampujat ovat arkena töissä, kohtuutonta vaatia, että harrastaisivat vain arkisin, työaikaan.
      Jotain järjeä nyt näihin valituksiinkin.

• Anonyymi00029

minä olen yrintäjä teen pitkää päivää en voi ammuskella ennen yhdeksään ja työpäivän jälkeen tkotona syön ja ajan radalle vasta 23:00 siellä pitäisikö työt lopettaa????

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

minä olen yrintäjä teen pitkää päivää en voi ammuskella ennen yhdeksään ja työpäivän jälkeen tkotona syön ja ajan radalle vasta 23:00 siellä pitäisikö työt lopettaa????

Oho. Pitkää päivää painat. Yöllä joudat vasta ampumaradalle.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Oho. Pitkää päivää painat. Yöllä joudat vasta ampumaradalle.

MIe teen muita juttuloi yöllä.

• Anonyymi00027

Jos on selvää haittaa niin kannattaa tehdä valitusta.

• Anonyymi00028

Yksityisen suoja koskee myös erilaisia haittoja joita ympäristö voi aiheuttaa. Tässä on kyse melusta ja ammunnan savuhaitoista? EU on asettamassa ekosuunnittelu asetuksia joihin jatkossa liittyy puulla lämmittäminen.

• Anonyymi00034

Jokainen valitus pitäis maksaa tonnin. Loppus se turha ulina ainakin persaukisilta.

• Anonyymi00033

Ei ampumaradan toiminta ole kasvanut mihinkään, on myönnetyn ympäristöluvan mukaista jo monet vuodet.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      443
      1731
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      95
      1156
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      889
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      798
    6. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      793
    7. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      773
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      763
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      740
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      739
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      61
      707
    12. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      37
      637
    13. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    14. 45
      577
    15. 34
      575
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      557
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      556
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      52
      546
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    Aihe