Roskien keräämisestä

Crismon91

Tänään kun kävin keräämässä roskia luonnosta, huomasin että ihmiset katto mua tosi oudosti.. jotku näytti jopa vähän vihaisilta... heh.. ehkä se näytti vähän oudolta ku mä siellä ojissa niitä kävin poimimassa... mutta eikö se oo vaan hyvä että jotku ihmiset vähän siivoaa tätä ympäristöä? Mun mielestä on todella tyhmää sotkea luontoa niillä.. Ei se nyt niin paljo vaadi heittää ne roskat roskikseen. Roskien keruusta on tullu mulle vähän niinku harrastus. Onko täällä muita ihmisiä, jotka tapaa kerätä roskia luonnosta?

13

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakana

      Itsekin olen joskus käyny poimimassa törkeimmät röhnät luonnosta ja yleensä siivoan aina jälkeni. Miksiköhän ne ihmiset silleen tuijotti?? Ehkä se on vain niin harvinaista että joku tekee käytännössä hyvää ympäristölle eikä vain puhu siitä.

      • etana13

        Onhan se varmaankin joistakin hassun näköistä jos joku ojanvierissä kulkee pussi kädessä tai jotain vastaavaa ja kerää kaikenlaista. Mutta hyvää työtähän tuommoinen on vielä vapaaehtoisesti tehtynä!!!!


    • #random

      tuhraa hommaa tuommonen. kaikki kuolee kuitenki. ite oon alottanu semmosen "harrastuksen" että nakkelen aina kaikki roskat luontoon jos mahdollista ja nakkelen esim. muovia biojäteastioihin jne. save the green planet! hahahahaha.

    • Kerääjä

      Kunnioitan Luojaani ja Hänen sanaansa keräämällä roskia lähinnä keväisin ja kesäisin joitain kymmeniä tunteja. Olen ehkä estänyt joitain ihmisiä ja eläimiä saamasta haavoja jalkoihinsa, kun olen jo useamman vuoden ajan poistanut uimapaikalta ja metsäpoluilta lukuisia sinne ilmaantuneita pullonsiruja ja -palasia sekä palasiksi revittyjä kaljatölkkejä. Kerran poistin rannalta ainakin kuutiometrin styrox-levyjä ja niiden palasia. Siinä valui jo hiki.

      Raamatussa käskettiin "viljellä ja varjella maata" (1.Moos. 2:15). Se on minulle, kristitylle, yksi Jumalalta saatu tehtävä, kun minulla ei ole maata mitä viljellä.

    • elisant

      Aivan ensimmäiseksi täytyy sanoa, että arvostan ja kunnioitan tuollaista vapaaehtoisuutta ja ynpäristöstään välittämistä suunnattomasti! Toivoa vain sopisi, että useammat näkisivät vaivaa luonnon ja ympäristönsä takia, pienikin teko on suuri oli kyse sitten kierrätyksestä, omien roskiensa huolehtimisesta oikeaan paikaan tai roskien siivoamisesta pois luonnosta. Kaiken kaikkiaan, ihminen elää luonnosta ja sitä pitäisi kohdella kunnioittaen.

      Itse olen tehnyt samaa ja koettanut korjailla viestiketjun edellisen kirjoittajan tavoin pullonsiruja ja palasia sekä repaleisia kaljatölkkejä pois luonnosta, ettei eläimille sattuisi vahinkoja. Itse koiranomistajan tiedän, millaisen surun saa kun koiran antura halkeaa rikkoutuneesta lasista. Lemmikki pääsee omistajansa toimesta aina hoitoon, villieläinten kivuista ja säryistä ei kukaan koskaan saa edes tietoa.

    • Silakkaloota

      Hienoa toimintaa! Muiden tuijotuksesta ei kannata välittää. Ainakin Helsingin kaupunki (rakennusvirasto muistaakseni) jakaa halukkaille roskapihtejä, joilla roskien noukkiminen lähiluonnosta käy näppärämmin. Kaikki mukaan!

    • AROSUSI-09

      Niin eivät turhia tuijota...

      • Haltiaukko

        Keräilykulttuurit tulee taas...metsästys mukaan ohjelmaan.


      • AROSUSI-09
        Haltiaukko kirjoitti:

        Keräilykulttuurit tulee taas...metsästys mukaan ohjelmaan.

        aarteitakin löytyä...noin niinkuin luonnonhenkien antamaksi palkaksi...


      • Haltiaukko
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        aarteitakin löytyä...noin niinkuin luonnonhenkien antamaksi palkaksi...

        Toisinaan, ja varsinkin luonnonhengen antamina lahjoina, vaikkapa palkaksi vaivasta pienestä.


      • AROSUSI-09
        Haltiaukko kirjoitti:

        Toisinaan, ja varsinkin luonnonhengen antamina lahjoina, vaikkapa palkaksi vaivasta pienestä.

        jeesailen,että pidän aina mukana muovikassia,johon päätyvät löytämäni tyhjät pullot.Niistä saa rahaa uuteen pullolliseen punaviiniä ja kiertokulku jatkuu...


    • usvakettu

      Hyvä tekohan tuo oli. Harmi että toiset joutuvat huolehtimaan muiden roskista. Itse en ikinä jätä luontoon mitään sinne kuulumatonta.

    • Ihailtavaa käytöstä. Itse poimin roskat, jotka näkyvästi haittaavat kulkureittiäni. Aina kun muistan siis =(
      Useimmiten bussi/juna-asemalla. Ja se on totta, että ihmiset katsovat kieroon...
      Tosin lämmin kiitos sille Malmin rouvashenkilölle, joka tuli kehumaan, kun nostin jonkun tikkaripaperin roskiin =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1778
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      171
      1206
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1138
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      27
      970
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      930
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      870
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      784
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      741
    Aihe