Voiko vainajan sielu jäädä tänne kuoleman jälkeen ?. Serkku kuoli hyvin nuorena 4 kuukautta sitten. Äsken sattui yliluonnollinen asia. Ihan samanlainen juttu kun isäni kuoleman jälkeen.
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Ei voi.
- Anonyymi00002
Hyvä kysymys. Vainajan sielu ei voi loputtomiin jäädä vaeltelemaan maan päälle, koska silloin se tarkoittaisi sitä, ettei se olisi pelastunut. Pelastunut sielu lähtee täältä taivaan kirkkauteen ja, joka siellä saa olla, ei enää lähtökohtaisesti edes haluasi olla maan päällä kovin kauaa kerrallaan ainakaan.
Jos sielu ei ole pelastettu, on kaksi mahdollisuutta sen kohtalona. Joko se vaipuu tuonelaan unenomaiseen tilaan odottamaan viimeisen tuomion toimeen panoa. Silloin tuonelassa olevat sielut heräävät ja heidät tuomitaan lopullisesti. Osa voi saada vapauttavan tuomion ja siirtyy näin ollen pelastettuna Jumalan valtakuntaan. Osa taas valitettavasti häviää olemattomiin.
Jos ihmissielu on täynnä pimeyttä eli ihminen on täysin paatunut, se voi joutua tietoisessa tilassa myös paholaisen olotilaan eli helvettiin. Silloin sielu ei ikinä voi enää pelastua, vaan se on jatkuvasti paholaisen alaisuudessa ja kiusattavana aina siihen asti, kunnes viimeinen tuomio pannaan täytäntöön ja pahuus sidotaan ja tuomitaan lopullisesti. Silloin pahuus ensin sidotaan tietyksi ajaksi ja tämän ajanjakson päätyttyä se myös hävitetään täysin. Silloin kaikki pahuus on lopullisesti poissa.
Tämä oli vain vajavaisen ihmisen tulkintaa, mutta Raamatun pohjalta toki.
Voimia!- Anonyymi00003
Hyvin vajavainen..
Kyllä voi jos ei ymmärrä kuolleensa,jää välitlaan.
Tiedän monia tapauksia..
Sielu ei pelastu pahoilla ellei Luoja anna armoa.
Ei mene helkuttiin ja kuole koska mitä Isä teki lusferille..
Säälitömän pahauus joka kääntyi Isää luojaa vastaan..
Isä armahti vankeudella.
Ei luoja surmaa ketään meistä ihmisistä mutta antaa opetuksen KASVAA MATKALLA kuka minne menee.
Sen pahan elämän matka on pitkä,ennen kuin tulee kotiin Isän luokse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää66829Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa23819- 160818
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.103779Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27728Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93687Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒192660- 22602
- 61592
Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks37586VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40549On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78490- 39475
- 57465
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.11458sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75457- 73451
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu111445- 54438
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25437