Marjoja näyttää olevan niin paljon, ylivuoteisiakin, eikä raskisi niitä poiskaan heittää.
Ei viininvalmistuksesta ole minkäänlaista kokemusta, eikä tietoakaan..
Ajattelin vilkaista netistä, sieltä kaikki löytyy.
Mutta onko kotiviini edes juotavaa. Mitä itse olen joskus maistanut, niin enemmän tuli nuoruuden kilju mieleen.
Suomi ei ole viinimaa. Enemmän juodaan olutta.
On puolukkaa, viinimarjoja vadelmaakin taitaa olla ylimääräistä.
kyllä niistä melkoisen keitoksen saisi.
Kotiviininvalmistus
6
<50
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Suomi ei ole viinimaa kun ei viinirypäleet täällä menesty. Marjaviinit ovat oma luku sinänsä, mutta itse en lähtisi kokeilemaan.
- Anonyymi00002UUSI
Helppoa se on, kun ohjeita noudattaa.
Suomalaiset pitää ulkomailla valmistettua jostain syystä parempana, mainonta taitaa vaikuttaa. - Anonyymi00003UUSI
Valmispakkaus helpoin.
Ite tehnyt lähinnä herukoista. Ohjeen mukaan helppo homma. Punaherukoista saa mukavan pirtsakkaan makuista.
Kannattaa ostaa siiviläpussi. Lisäks tonkka ja hajulukko. Lappo myös. Lopuks tarvitaan pulloja, korkkeja ja korkituslaite.
Tarvikkeet sun hiivat saa marketista.
Mulla muuten hyvä simaresepti:
- 25 litraa vettä
- 5 kg sokeria
- pussi pikahiivaa
- 1 sitruuna
Aineet sekoitellaan keskenään. Pari päivää käymistä ja herkullinen kotisima on valmista nautittavaksi!
Kippis
=DW= - Anonyymi00004UUSI
Miksi niistä täytyy viiniä lutrata? Keittele soseeksi ja hilloiksi ja anna joululahjoina sukulaisillesi tai joulumyyjäisiin tai vaan tuliaisiksi kun menet kylään.
Siihen hommaan et tarvi kuin kattilan, kauhan, hillosokeria ja sterilisoituja lasipurkkeja.- Anonyymi00005UUSI
Pakasteessa on viimekesäisiä tuliasviemisiä.
Keittäkööt hiĺlonsa itse.
Hilloissa on riskinsä, jos joku sairastuu, vaikka hillolla ei mitään osuutta, niin herkästi hilloa ja hillontekijää syytetään. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pakasteessa on viimekesäisiä tuliasviemisiä.
Keittäkööt hiĺlonsa itse.
Hilloissa on riskinsä, jos joku sairastuu, vaikka hillolla ei mitään osuutta, niin herkästi hilloa ja hillontekijää syytetään.Niin, antaa noiden politiikkajankuttajien jankuttaa politiikkaa.
Voidaan me .uut keskustella vaikka viinistä ja ehkä viini-illosta näin syksyllä.
Vieläkin olisi täysikuu.
Oli muuten hienoa soudella täysikuunaikaan järvellä, tyyni ilma, avattiin viinipullu.
Muistoja menneiltä ajoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 362042
- 41630
- 40603
- 42480
- 62472
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne60470- 45450
T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin6427Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k14423- 40411