Näkyy naisia kiehtovan elämä maalla. Maallahan minäkin asun, ja tuskin tämänikäistä miestä naiset riesakseen haluavat.
Olihan minullakin 20 vuotta sitten emännän haku, ja hyvin halukkaita naisia löytyi, kun olin ydinvoimalajussi. Siitä on jo aikaa ..
Olihan minullakin 20 vuotta sitten emännän haku, ja hyvin halukkaita naisia löytyi, kun olin ydinvoimalajussi. Siitä on jo aikaa ..
Vastaukset 52
Vanhimmat
Jussi-Pussi. Filmikin.
No niistä "halukkaista" ei sitten ollut emännäksi?
Siili25
Kyllä oli. Hyvän emännän sainkin.
Aha. Aattelin vaan kun kirjoitit että " tuskin tämänikäistä miestä naiset riesakseen haluavat".
Siili25
Aika aikaansa kutakin, kyllä se arki näyttää jusseillekin armottomuutensa.
Jusseja tarvitaan aina.
Mitä teit ydinvoimalassa? Jos kerrot vähän tarkemmin ja totta saat palkkion
kerron jutun
ydinvoimalasta
Minulla taas maatilan kakarana lapsuuteni viettäneenä ei ole ollut minkäänlaista hinkua palata takaisin kun sieltä nuorena pois pääsin.
Ydinvoimalajussi? Mitä se on?
Olkiluodon tai Loviisan duunari?
Loviisassa puuhasin ydinpolttoaineen kanssa. Siitä onkin monta juttua kerrottavana, mutta olen kirjoitellut vain nykyväelle.
ai jaa, kerro lisää toimit siisryssien kanssa Rosatom
toi sinulle tavaraa ja käski työntää niput sisään
miten salaisesti ne tuotiin ettei kukaan varasta?
Ei ajankohtaa varsinaisesti salata, mutta minäkään en niitä eläkkeellä ollessani tiedä. Polttoaine kuljetuspakkausineen painaa 2 tonnia, siis 4 polttoainenippua, ja on kovasti rekanlavassa kiinni. Vartijoita ja poliiseja on turvana, joten kukaan ei ole edes yrittänyt varastaa.
Harraste pienviljelijä ei houkutellut kumppania niin muutin kaupunkiin, paikka kelpasi kesäviettoon puolisolle.
Olen nainen ja sinällään elämä maalla ei kiehdo niin paljoa että muuttaisin sinne asumaan. Kesät ovat asia erikseen mutta maatalossahan se tarkoittaisi 24/7 työskentelyä, joten ei kiitos
Kesät vietän tosin maalla, omalla kesämökillä mutta se ei ole mikään työleiri, joten pääsääntöisesti nautiskelen olostani ja Suomen kesästä.
Talvet menee ja viihdyn mainiosti keskellä kaupunkia kerrostaloasunnossa.
Minä voisin asua maalla mutta maajussiksi tai jaanaksi en enää tässä iässä alkaisi. Probleema on vaan siinä että maaseudulta viedään kaikki palvelut pois.
Siili25
Me asumme maalla, mutta emme mitään kasvata tms. On minulla talo kaupungissakin, mutta se tyhjillään.
Lumitöiden kanssa täällä pääsee helpommalla. Kaupunkitaloni kun on umpikujakadun väärällä puolella, eli leveän auran menopuolella..
Niimpä kun siellä ei enää ole ihmisiä, eli ikuinen kierre. KUn ei ole palveluita, viimeisetkin lähtevät maalta.
Tuossa 20 kilsan päässä oleva apteekin kai uusi apteekkari mainosti että ostokset voidaan lähettää postitse. Jos lähtys on paketti, olisi se haettava samasta rakennuksesta kuin apteekkikin on.
N i i n p ä ... Siitä on monta kymmentä vuotta, kun tässä kylässä oli kauppa. Mitään muuta palvelua ei ole eikä ole ollut. Silti täällä asuu ja elää aika monta ihmistä, kuten naapurikylässäkin, jossa vielä enemmän.
Sanoisin vieläpä niin päin, että tänne tulee uusia asujia. Palveluiten puuttumisesta huolimatta. Nykyään tuppaa kaikilla olemaan autot, tai ainakin kulkupelit, joissa on neljä pyörää alla.
Tai vähintään pitää olla auto jotta pääsee palveluihin.
Siili25
Hitaasti pääsee kaikkialle.
Siis kävellen(kö?).
Naisia kiehtoo aktiivinen mies, se on totuus.
Suomi on vapaa maa. Voit aivan vapaasti alkaa maajussiksi, jos mielesi tekee.
50v sitten se olis onnistunu.
Onko tämä(kin) aihe ikäkysymys?
Ei tässä iässä enää aleta maajussin töihin, ne on senverran raskaita.
Koneet tekevät raskaat työt nykyään. Mutta hyvää kuntoa kaikkineen homma varmasti vaatii. Rapakuntoinen ei sitä duunia jaksa.
Harvalle eläkeläisellä on tarpeeksi voimia ruumiilliseen työhön maatilalle.
Hyvin itsensä hoitaneelle iäkkäälle ruumiillinen työ ei ole mahdotonta.
Ja hoikuusasia. Jokainen mies tykkää hoikasta naisesta.
Pienviljelijän mökki joka ostimme kesäpaikaksi Puumalastasta joka oli rakennettu heti sotien jälkeen kymmenien oli kilometrien päässä kirkonkylästä saaressa elämä perustui pitkälti omavarausuuteen ei ollut teitä. Pientila elätti lapsikatraan, kansakoulu oli matkan päässä samaten kylä kauppa. Kun lapset kasvoi aikuiseksi lähti maailmalle elantoa etsimään niin vanhemmat tiesi tehneensä oman osuutensa tähän maailmaan.
Aika entinen ei enää palaa, nykymaailmassa pystyy jonkinmoista omavaraisuutta harjoittamaan pientilallisena sivutoimisesti. Pelto antaa juurekset vihannekset, kalaa on terveellistä syödä, metsän marjat riistaa on ahertajalle joillekkin harvoille sitä haluaville.
No ei kai saaresta ole kuin vesitie.
70-Luvulla Puumalan eteläiseen saaristoon tuli osin tie yhteys, mutta lossia joutuu vieläkin käyttämään. Ilman tieyhteyttä tuskin olisi autioitunutta muutaman hehtaarin pientilaa ilman sähköä ostettu, meni monta vuotta ennen kuin saatiin sähkö. Mökki vaati jatkuvaa remontointia, mukavaa hyötyliikuntaa, juureksien viljelyä, kalastus oli hyvä lisä ruokapöytään, marjat sienet puuhaa riitti.
Niin kuin alkuperäinen pienviljelijä hiipui pois tästä elämästä niin jouduimme luopumaan raihnainen vanhuus vie voiton. Parasta aikaa joka voitti kaupunki elämän, vain muistot jäi.
Puumala on kaunista seutua. Pari kertaa olebn piipahtanut kesälomareissuilla. Ennen uutta isoa siltaa ja uuudenkin sillan aikaan pari kertaa.
Kyllä ne naiset haluavat tämän ikäisenkin miehen, jos mies on sen haluamisen arvoinen. Pitää vaan osata itsensä "myydä". Itselläni ainakin kysyntää oli joitain vuosia sitten leskeksi jäätyäni. Kohdallani plussaa (rakastettuni mukaan) oli huomaavaisuus, hyvä ruuanlaittotaitoni/haluni ja kotini siisteys.
"vaari70v"
Hienoa. Noilla eväillä ei tarvitse yksin olla, ellei tahdo olla.
Haluan volkkarimiehenä Jetta nimisen vaimon.
Vanhempien maatilalla asuin kunnes olin intin käynyt, sitten ulkomaille ja maailman merille,pysyvästi asunut Ruotsissa 1980 lähtien.- Ei Suomeen hinkua, siellä enään vanhempien hautakivi :-(
Vanha Skönö
Oletko Homer Simpson?
Keväisin sonnan levitystä pelloille, se on työtä ja huvia.
Vaan tehdäänkö sellaista enää? Navettoja on harvassa. Mistä sontsa?
Navetoissa lietelantalat ja säiliöissä viedään tämä väkevä lanta pellolle. Ei ole enää juuri missään sitä ennenaikaista tapaa että lanta kasautui olkiin tai vanhoihin kuiviin heiniin ja säilöttiin koko talvi ja osan kevättä "lantalassa".
Siksipä niitä matoja ja ötököitäkään ei juuri enää löydä niittyjenkään maaperästä. Eikä peltojen pientareilta luonnonkukkia. Samoin, mehiläiset, ampiaiset, kimalaiset kadonneet kuten myös pikkulinnut .
Ehkä ne eivät nyt ihan "kadonneet" ole, vaikka vähentyneet.
Palkansaajat on ketokiilan sossu. Kato tai sato,
aina tulee rahaa.
Tutki tarkemmin ja paremmin.
Perttu valitsee Lauran tai Suvin. Ei mulla muuta.
Lopputulos kukaan ei halua ketään.
https://www.youtube.com/watch?v=7e5twgTZiD4#:~:text=FI,Finntrio,-Vuosikirja
Maajusseista on pidettävä hyvää huolta, et piisaa ruokaa kansalle.
Myös Aleister Crowley oli vapaamuurari. Sekä enemmistö USA:n itsenäistymisjulistuksen allekirjoittaneista.