Mikä meihin romani kansaan on menny kun palstan jutut on pelkkää jeenon peeloa ja rinsan koinua ja narkin vetoa? Eikö enää hengelliset asiat kiinosta ketään kun pitää tommosia törky juttuja kirjotella?
Palstan jutut
Anonyymi-ap
17190
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
Vastaukset 17
Vanhimmat
Nuo törkykirjoittelut eivät ole kaaleitten kirjoittamia, vaan mieleltään sairaitten kaajeitten. Pitänee paikkansa sanonta: siitä puhe, mistä puute.
Samaa mieltä! Miuta kiinnostavat hengelliset asiat ja niitä tutkin ja opiskelen kansalliseepoksen avulla. Paljon on ikivanhaa viisautta löytynyt kansalliseepoksesta ja varmasti löytyy vielä paljon lisää.
Suosittelen kaikille romaneille kansalliseepokseen perehtymistä.
Kiitos vihjeestä! Kyllä Kalevala jää toiseksi tämän meidän kansalliseepoksemme rinnalla. Kehotankin kaikkia romaneja tutustumaan tähän kansallisaarteesemme ja noudattamaan sen opetuksia elämässään. Niin minäkin nykyään teen.
Kun googlaa netistä kansallispukuja, niin miksei siellä näy valkoisia Helly Hansenin ulkoilu takkeja koolla XXXL? Eikö noilla kansallispuvuilla ole jo vuosisatojen perinteet?
Varmaankin valkolaiset kirjoittelevat noita, enimmäkseen ainakin.
Mitä lie kuvittelevat olevansa sitten, hauskoja kenties tai yrittävätkö jotenkin solvata tai jotain..?
Toki voi olla osa ainakin jotain romaninuoriakin, tällaisia peruskouluikäisiä, joilla on pakottava tarve huudella tavalla tai toisella kaikenlaisia pillujuttuja ja muita turhanpäiväisiä asiattomuuksia, kun eivät kotonaan voi sitä tehdä.
No en oikein usko, että kovinkaan moni valkolaisnuorikaan voi kotonaan laukoa ihan mitä tahansa pillujuttuja. Toivoisin, että esim. Romanofoorumi tai Romaniyhdistys nostaisi törkykirjoitteluista tai palstan pilaamisesta oikeusjutun. Saisimme tietää törkimysten henkilöllisyyden ja voisimme keskustella heidän kanssaan tästä asiasta ihan suoraan.
Pe(e)lottaako?
Vähän pitkäksi venynyt ylilautalaisten pila alkaa olla. Joku on aikoinaan oppinut muutaman romanien kirosanan ja sitten niitä hoetaan vuodesta toiseen. Lieneekö jo uusi sukupolvi asialla.
Vanha tai uusisukupolvi: ääliöt ja idiootit joka tapauksessa asialla.
Kyllä, turhan pitkäksi venynyt matkiminen näissä viesteissä. Haukotuttaa.
Olisko se niin, että osalla kaaleista menee nykyään aika hyvin, käydään koulut ja kaikki. Kun taas sitten osalla menee huonommin kuin koskaan, on vain alfa PVP ja rikokset. Eli ovat hylänneet kaikki perinteiset arvot, saattavat tyhjentää vanhusten tilit ja olla koko lailla arvaamattomia. Näin olen sen ajatellut, noin niin kuin valkolaisena. Taikka, mahdollisesti hieman kaalona. Meinaan, äitini epäili sellaista, muttei ollut voinut kysyä oman äitinsä suvulta, kun ne oli umpiruotsinkielisiä pohjalaisia ja kuulemma hyvin tummapiirteisiä.
Menipä kaalolla hyvin taikka huonosti, hän ei kirjoita näitä törkyviestejä.
Olet oikeassa, kaalo ei kirjoita näitä.
Olen kuullut, että pohjalaisissa on hyvinkin tummaa perimää. Onko kaaleita vai ulkomaalaista; ei osaa sanoa.
Tärkeä on kuitenkin jeeno kulttuuri siirtää nuorille. Rinsa, mui ja jeeno kivi pitää opettaa. Uusi sukupolvi bottom jeenoja on jo tulossa!
Juuri noin pitää tehdä. Lisäisin kuitenkin tuohon siirrettävään tärkeään kulttuuriperintöön vielä julkisilla paikoilla mölisemisen. Mie voin sitä opettaa kun olen sitä jo vuosikausia harjoittanut.
Samaa mieltä. Ei enää ole oikeaa asiaa toisten kanssa keskustella.
Vaan onko niin että ei kaaleita kiinnosta tämä sivu,täällä ehkä kaajeet eniten ovat?
Sellaiset kaajeet jotka eivät osaa kun kiroilla kaaleen kielellä.
Olisi muuten mukava oikeista asioista puhua ja tietenkin hengellisistä ensimmäiseksi.
No olisikohan palstan johtajalla asiaa puuttua asiaan!
Kiro sanat ja solvaukset poistettaisi ja henkilöt jotka eivät noudata sääntöjä.
Näin olisi mukava tulla toistenkin tänne🤍