Mitä mieltä etätyökiellosta

Oma mielipiteeni on se, että jokaisen työntekijän pitää olla toimistolla 8 päivänä kuukaudessa.
2078
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 20

Vanhimmat

Näillä bensan hinnoilla sen pitäisi olla kaikille mahdollista.

Äänestä
  • työväenluokkaisen mielessä on suto ja pensanhiinta ja ryyppyloma
    jossain rannalla mökin jälkeen

Äänestä

En omista mitään yritystä ja olen jo eläkkeellä joten ei ole mitään merkitystä mitä mieltä minä olen.

Äänestä

Riippuu hommista.

Missä työnsä tekee ei ole itseisarvo, kyllä käsittääkseni tärkeintä on, että työ sujuu hyvin ja tulee hyvin tehdyksi.

Sinällään työnantajalla on valta päättää asiasta, elikkäs jos työnantaja määrää duunit tehtäväksi toimistolla, ei duunarilla ole nokan koputtamista.

Mutta duunarilla oikeus valita työnantajansa, aivan samoin kuin työnantajilla dunarinsa. Jos ihminen mieluummin tekee etänä, se kyllä hakeutuu sellaseen duunipaikkaan, missä se ok.

Tollaset päiväkiintiöt on typeriä. Pitää perustua johonkin faktiseen hyötyyn, ei mihinkään hatusta vedettyyn numeroon.

=DW=

Äänestä

kai se työ pitäisi kaikki kieltää ja siirtää ihmiset sak-johtoisesti
työttömyyskortistoon ansiosidonnaiselle

etätyö on väliaikaista siinä mielessä että tekoäly korvaa nopeasti
kaikki etätyöprojektit paluuta ei ole etätyöläisellä

luulisi että etätyössä olevaa pelottaa joka aamu
milloin sähköpostissa on irtsanominen

Äänestä
  • Toisaalta.

Konttorit tulevat autioitummaan, kun tekoäly tekee kaikki rutiinityöt ihmisiä tarvitaan suunnitteluun ja ideoimiseen sitä ei ole pakko tehdä toimistolla.

Jo nytkin tekoäly liki kaikilla käytössä, sijaitsivat he ite missä tahansa.

=DW=

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Toisaalta.

Konttorit tulevat autioitummaan, kun tekoäly tekee kaikki rutiinityöt ihmisiä tarvitaan suunnitteluun ja ideoimiseen sitä ei ole pakko tehdä toimistolla.

Jo nytkin tekoäly liki kaikilla käytössä, sijaitsivat he ite missä tahansa.

=DW=

Kyllä se yksikin etäpäivä viikosss tuntuu hyvältä. Mulla se on vakiintunut maanantaiksi. Työmatka 37km, tosin omalla autolla .

Äänestä

Minulla ei ole kokemusta etätöistä, kun jäin eläkkeelle ennen koronaepidemiaa. Toimin tosin työnjohtohommissa, joten etätyöt eivät olisi olleet mahdollisia.

Äänestä

Persuhallitus on järjestänyt niin, että yhä enemmän ihmisiä
on kortistossa.

Äänestä

Kaksipiippuinen juttu. Jos vaikkapa on liikuntakyvytön jaloistaan, mutta pystyy muuten tekemään käsillään ja aivoillaan töitä, niin silloin ehdottomasti etätyöt ovat suositeltavia.
Nythän voi toimistossa työskentelevien kanssa olla helposti yhteydessä teams linkin kautta, netin sekä videopuhelujen kautta.

Äänestä
  • Kolme vuotta olen tehnyt vakuutukseen liittyviä työtehtäviä etänä saimaan rannalla kesämökillä. Kaksi kertaa kuukaudessa käyn kaupunkiasunnolla Helsingissä. Jokainen työpäivä on pituudeltaan noin 7 tuntia. Toimistolla käyn muutaman kerran vuodessa.

Äänestä

Kaikkea koitetaan hankaloittaa.

1Äänestä

Mikä tuo 8 päivää on? Itse olin töissä yrityksessa, jossa luotto pelasi puolin ja toisin. Ei tehty tunteja vaan tlitä, toinen nopeammin ja toinen hitaammin. Tärkeintä oli se, että sovitut työt tuli tehtyä, ei se että jokainen ustuisi toimistossaan pakolliset 8 h päivässä

Äänestä
  • Johtaja on oikeassa, aina.

Äänestä

Tytär on ikänsä tehnyt työtä näytön takana yksityisellä, onnistui saamaan joitakin vuosia sitten työpaikan valtiolta ja pandemian aikoihin sai luvan siirtyä etätyöhön. Etätyö tuli vakituiseksi mahdollisti muuton Hyvinkäälle, Hyvinkäältä on lyhyt matka Helsingin toimistolle muutaman kerran kuussa. Onnistuu muutaman kerran kuussa kun aikovat muuttaa Saimaan rannalle 300 km päähän. Että pitäisi käydä pari kertaa viikossa toimistolla saattaisi estää muuton.
Etätyö muutoinkin niille jotka haluavat asua mieleisissä paikoissa, toimistolla palaverit. Työ kuitenkin yksin kotona joka vaatii itseltä tehdä se yksinäisyydessä, erillaista kun työ kaveri vieressä.
Joitakin ammatteja ollut aina ettei ole ollut sidottu tiettyyn paikkakuntaan, työn perässä on muutettu milloin minnekkin.

Äänestä
  • Minun tytär on ikionnellinen yhdestä etäpäivästä viikossa. Työmatkaan menee 2 tuntia päivässä. Joka perjantai kotona on kuulemma taivaanlahja.

Äänestä

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Minun tytär on ikionnellinen yhdestä etäpäivästä viikossa. Työmatkaan menee 2 tuntia päivässä. Joka perjantai kotona on kuulemma taivaanlahja.

Hyvä niin, mut minun töitäni ei olisi etänä pystynyt millään ilveellä tekemään.

Äänestä

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Hyvä niin, mut minun töitäni ei olisi etänä pystynyt millään ilveellä tekemään.

Paras työ on laivalla. Viikko työtä viikko vapaata. 24 vuotta tulee työvuosia täyteen marraskuun 25 päivä.

Äänestä

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Paras työ on laivalla. Viikko työtä viikko vapaata. 24 vuotta tulee työvuosia täyteen marraskuun 25 päivä.

Entinen naapuri valtamerilaivan kapteeni oli puolivuotta merillä, toisen puolen lomalla.

Äänestä

Eläkeläinen jo.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Oma mielipiteeni on se, että jokaisen työntekijän pitää olla toimistolla 8 päivänä kuukaudessa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu