Vaikka minun isä oli lahjakas juristi, korkeamman oikeustieteellisen tutkinnon suorittanut varatuomari, joka oli kuulemma 7. etevimmän eläkeasioiden tuntijan joukossa suomessa, ja saanut selvästi verenperintönä terävät älynystyrät ja hän kuului myöhemmällä KHO:n virkaurallaan mm. esittelijäneuvoksena ja ylim. oikeusneuvoksena ja KHO:n kansliapäällikkönä, suojelujohtajana sekä mm. hoitaessaan itse pitkään suomen virkaylioikeutta, jossa rötösherroja pantiin tilille, siihen korkeimpaan valtionjohtoon joka sai kutsukortin perinteisesti televisioitavaan juhlajumalanpalvelukseen, ja hänen vanhin poikansa toimi tärkeässä tehtävässä EU:n johtavana asiantuntijana kansainvälisessä atomienergiajärjestössä, ei hänen sukuaan ole juuri tutkittu 1800 lukua kauemmas taaksepäin historiaan enkä minä tiedä isän puolelta hänen vanhempiaan ja ts. omia isovanhempiani vanhempaa sukutaustaa enempää, mutta äidin puolelta ainakin 1400 luvulla asti.
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Isä oli it tykin tähtääjä 1944 Syvärillä ja pari venäläistä Sturmovikia pudotti alas.
- Anonyymi00002
Isä kuului myös mm. rautatiehallitukeen ennen päävirkauraansa KHO:ssa mm. virallisena syyttäjänä, junaonnettomuustutkijalautakunnan varsinaisena jäsenenä, apulaisasiainvalvojana, mutta myös junavaunujen teknillisiä vikoja koskevien aineiden opettajana rautatieopistossa ja oli vielä kirjuri siinä vaiheessa kun lähetti VR:n satavuotisjuhla junaa jonka äitini kuulutti ja josta on kuva Finnassa.
- Anonyymi00003
Isä oli myös juoksun harrastaja ja Hämeen sanomien mukaan omasi luistavan juoksun ja kevyen askeleen sekä kaikki edellytykset kehittyä tekijämieheksi ja hän oli mm. Hämeen piirin 6 km maastojuoksun mestari ja VR:n Etelä-suomen piirin 1500 metrin mestari ja 80metrillä Hämeenlinnan Tarmossa myös eturivin juoksijoita mutta ei maajoukkuetasoa kunnes lopetti ryhdyttyään opiskelemaan lakia.
- Anonyymi00004UUSI
Oma kehu haisee ääliö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43925
- 95888
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19765- 116711
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80648- 43611
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45590Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34577- 19576
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke19532- 33513
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66499- 25482
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476- 34467
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132450- 44434
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi6421