Kenen etua ajavat nämä halveksivaan sävyyn kirjoitetut, haja-asutusalueiden omakotitalojen arvottomuutta korosavat media artikkelit?
Itse ainanin rakensin taloni muutama kymmenen vuotta sitten perheeni asunnoksi en tehdäkseni sillä bisnestä. On aivan sama mikä sen rahallinen arvo on tätänykyä, sillä on minulle hyvinkin iso käyttöarvo ja sse riittää. Sitten kun en pysty siinä enää asumaan, pistän puskutraktorin töihin. Loppuu kaupungilta sikamaisen kalliin kiinteistöveron kuppaaminen.
Outoa muuten tämäkin omistan kiinteistön omalla maalla. Olen maksanut kaikki mahdolliset verot ja maksut rakennus aikana. Nyt se on täysin arvoton mutta verottaja lähettää joka vuosi 800€ maksulapun. Mistä?miten voidaan verottaa tyhjästä? Omaisuusveroahan täälä ei ole.
Mummonmökit
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Tosiaan mitä noita arvokeskuteluja seuraamaan kun käyttöarvo on itselle se ainoa arvo ja se riittää . Itse olen hakenut semmosta "halpaa" ok-taloa jossa pärjäisi vielä 15-20v. ilman isompia remontteja joihin apuja tarvitsisi , ei vaan löydy kun jostain ehkä itärajalta tai täysin korvesta , pitäisi kyllä olla kunnallinen viemäröinti ja vesi edes , mutta hinta ero on vielä liian pieni korpeen muuttamiseksi jonkun vilkkaamman taajaman sijaan , nuo halvat ovat sitten olleet kaikki puskutraktoria vaan odottamassa .
- Anonyymi00002
Noita vanhempia ok taloja tulee kokoajan valtavasti lisää. Suuret ikäluokat siirtyvät hoivakoteihin joissa hoivabisnes ihmiset odottaa kieli pitkällä. On meinaan hyvää bisnestä tuo "hoivaaminen".
Niitä vanhoja ok-taloja tulee saamaan jo ilmaiseksi kohta, ei vaan ole ostajia, nuoria ei kiinnosta jne.
- Anonyymi00003
Oikeasti jos on järkeä niin etätyöt onnistuvat jatkossakin hyvin ja suurin osa ihmisistä ei halua asua missään betonibunkkerissa.
Ihan parasta tuommonen varsinkin sopivan kaukana asuminen omassa rauhassa, joillekin sopii asua TODELLA kaukana muista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561199
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S691189Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei7921Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125906- 109899
- 48776
- 38773
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.41727Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.77702- 51676
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66671- 62652
Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev138639Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee29614- 52571
- 58549
- 95531
- 60504
Sastamalassa epäillään tappoa, kaksi otettu kiinni
Kuulemma Aarnontiellä tapahtunut Tietääkö joku enemmän?19482- 35457