Varmaan kannattaa jättää,talveksi.Jään pinnasta kun leikkaa on varmasti kevyemppää kerätä kuin vedestä haravoida.Motorikelkan rekeen.
Onko joilakin kokemuksia,kyseisestä työstä.
Mitä lupia tarvitaan ja keneltä Sundomissa.? Aika kaislasia on rannat.kasvaako nuo takaisin kuinka pian.?
Kaislojen leikkaus.
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Ei talvella näe sitä rajaviivaa rannassa.Kyllä sieltä omalta puolelta
ainkin saa leikata kaisloja.Varmasti jostakin päin joutuu leikuulupia ja ruoppauslupia anomaan maksua vastaan.Perämootori veneellä voi vähän avittaa mutaväyliä ,rantaan päästäkseen.Laiturin teko omaan rantaan.vaatii varmasti ilmoituksen.Aloitajan mainitsema alue varmasti
on mutaisempia ranta ja kaisla alueita.Uutta kaislaa ja, mutaa tulee vuosittain,myrskyjen tuomina. - Anonyymi00002
Varmasti kannattaa Investoida Kaislojen leikkaukseen.
- Anonyymi00003
Niittoilmoitus Elylle. Tosin nykyisellä ilmoituksen käsittelijällä ei ole käsitystä käytännön töistä joten kauan menee ilmoituksessakin. Niittoaika juhannukselta elokuun loppuun. Niittoveneen haravalla lähelle rantaviivaa ja pirunkouralla maalle kuivumaan risujen päälle ja tuleen kun ovat kuivuneet. Tyrsky pitää rannan puhtaana.
Niitettävä 3 perättäisemä kesänä, jotta vesikasvit häviävät. - Anonyymi00004
Ei kaislaa kannata niittää kasvaa kahta nopienpaa . Se pitäisi repiä juurineen kaivinkoneella tai lapiolla . Meri alkaa olee nii. Saastunut merenkurkussa joka on perämeren viemäri , kaisalan kasvu räjähtänyt viim , 10 vuoden aikana . Välillä paskatkin kelluu vastaan veneilessä .
- Anonyymi00007UUSI
Vesilasvit ovat ilmajuurisia. Kun leikataan lyhyeen kantoon kolmena vuonna peräkkäin juhannuksesta elokuun loppuun välisenä aikana, vesikasvit kuolevat. Tyrsky puhdistaa rannan moskasta, koska vasta-aalto on paljon voimakkaampi.
- Anonyymi00005
Miten on? Rantaoikeutta oli vielä 2007 silloin tehtiin tämä vesijätömaiden myynti maan-omistajille.Maanmitaus vain jätti rantaoikeuden pois.Tällöin rantaoikeus poistui,vaikka tätä vesijätömaata oli laitureineen ollut käytössä jo vuosikymmeniä.
Nyky aikana tämä Kaislaviidakko on jäänyt jokaisenoikeudelle niitettäväksi. Yhteisöt joden pitäisi toimia,eivät saa kaisloja rantaalueilta poistettua,euroja kyllä osaavat haalia.Maanmitaus asiakirjoja pitäisi lukea 1940 lukien joissa maanomistajilla oli vielä
sanansa sanottavana oikeuksistaan. Miksi ennen oli kaikki paljon paremmin? - Anonyymi00006
korppila on epäoikeudenmukainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.971699Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu491115- 16958
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40878Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.86827- 16775
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl19771- 93766
- 46748
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27737- 63715
- 68712
- 47684
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97671Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa67644Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?51617- 47604
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131595Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla152566Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31565