Nimiä rotille!

hipsu

Keksikää tooosi hyviä nimiä rotille!
Jos mulla ois rottia,ni niiten nimet ois
Hipsu ja Nipsu!:D

184

16760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

Antaako kukaan ylipäänsä rotilleen mitään kiinnostavia, persoonallisia nimiä vai onko ne aina tätä typerää söpö-nöpö-pöpö-riksu-raksu-hipsu-höpsö-linjaa??

• Viiden rotan kokemuksella

Hei!
        Itselläni on ollut kolme rottaa, joista kaksi on jo vaihtanut paremmille laidunmaille ja nyt sitten juuri eilen tuli kaksi lisää. Nimet on tähän mennessä ollut Minttu, Kaisu ja Hiiri, ei ehkä kovinkaan mielikuvituksellisia, mutta eipä ainakaan niitä tavallisimpia! Seuraaville harkitsen nimeksi Jojo ja Viivi tai Demi, muita ehdotuksia olisi ollut Yanni, Evita, Lilli, Amie (Ranskaksi ystävä, lausutaan Ami) tai Ewi. Lisäksi koiramme nimi on Tuffe. Netistä löytyy paljon nimiehdotuksia jos itse ei pysty keksimään, ja esimerkiksi netistä löytyy myös koirien nimipäiväkalenteri, kannattaa katsoa. Kukapa nimittäin sanoo että mille eläimille saa antaa mitäkin nimiä, koskien myös ihmisiä. Esimerkiksi Viivi on aivan yhtä hyvä niin ihmiselle kuin rotallekin, vaikkakaan ei kannata aivan ystävien mukaan nimetä, joku ei välttämättä tykkäisikään. Ja nimiähän voi vaikka väännellä joistain yleisimmistä nimistä, esimerkiksi Kaisasta tuli Kaisu ja niin edespäin!
        Hauskaa syksyn jatkoa vaan kaikille ha terkkuja meidän pieniltä karvakorvilta!

• sagamaga

meillä oli möhis(möhö-matti),touho,pelkuri ja tane ja ne kaikki oli tyttöjä...

• Joku vain

Miulla ollu mm. Göring ja Göbbels. Nykyiset veijarit tottelevat nimiä Sotamarsalkka Gerd Von Rundstedt ja Kenraalieversti Heinz Guderian :) Sukunimiä tosin vain useimmin käytän...

• saansii

Antaisin rotalleni nimeksi Hilma.

• yksi 99

Mulla on rotalla nimi äksin viksin käksin kssk-hokema ja se tulee aina koko kymmenpäinen lauma perässä kun hoen sitä.Ja jos ovat huoneessa irti niin äksin viksin käksin kssk ja ne tulee nurkista esiin ja saa nauraa.Hokemalla ja rotilla.

• 2rottaasaavatyttö
        sagamaga kirjoitti:

meillä oli möhis(möhö-matti),touho,pelkuri ja tane ja ne kaikki oli tyttöjä...

Miks pelkuri? Se ei oo kauheen kiva nimi :(

• Anonyymi

Minun rottien nimet oli Meimi Mindy ja Tuhkimo!

• LitteleGirl

Olen samaa mieltä! Inhoaisin jos eläimieni nimet olisivata kanssa jotain: Söpö, Hipsu, Turrukka, Pallero, Pörrö..
      Jos minulla olisi 5 rottaa (Nyt on vain 2)
      Niin niiden nimet olisivat kunnon nimiä.

• Njeeh

Itselläni on ollut Tuska,Mauri,Viivi,Vili,Nelli ja Nuppu.

Ehkä tyhmiä mutta kivoja minun mielestäni ja rotilleni sopivia.

• no..
        Njeeh kirjoitti:

Tuo Mauri on itse asiassa aika hauska! :D

(Nuo Nelli ja Nuppu ovat kyllä jo tuota söpönöpöä... ;) )

• bogirl
        no.. kirjoitti:

Tuo Mauri on itse asiassa aika hauska! :D

(Nuo Nelli ja Nuppu ovat kyllä jo tuota söpönöpöä... ;) )

Onko muiden mielestä Nemo ja Bona söpöpöpönuppupuppu-nimiä? Minusta ei kamalan lällynimiä..

• LitteleGirl
        bogirl kirjoitti:

Onko muiden mielestä Nemo ja Bona söpöpöpönuppupuppu-nimiä? Minusta ei kamalan lällynimiä..

Minusta nuo ovat oikein kivoja nimiä. :D
        Mauri on kyllä aika hubaisa nimi. ;)

• KOIRA HULLU
        Njeeh kirjoitti:

Minustakin joku Nöpö,Söpö,Turrukka on tyhmiä nimiä.Jos minulla ois rotta antasin sille jonkun hyvän nimen esimerkiks Nelli. Nimeni on Liisa ja sukunimeni on murtonen ja toinen nimeni on Elisa. ja osotteeni on Kiveläntie12 82200 Hammaslahti:D Voiko joku olla mun k-kamu?

• mm
        KOIRA HULLU kirjoitti:

Minustakin joku Nöpö,Söpö,Turrukka on tyhmiä nimiä.Jos minulla ois rotta antasin sille jonkun hyvän nimen esimerkiks Nelli. Nimeni on Liisa ja sukunimeni on murtonen ja toinen nimeni on Elisa. ja osotteeni on Kiveläntie12 82200 Hammaslahti:D Voiko joku olla mun k-kamu?

kivojan nimiä

• Vampyyri2345

Mulla ja mun kaverillakin on kunnon nimiä rotille. Ostan ehkä oman rotan. Tyttö: Sini / Poika: Kuolema
        Kaverilla on nyt varsin hyvät nimet. Tyttö: Irma / Poika : Jorma

• NovaNinni
        Njeeh kirjoitti:

hei mun yhen rotan nimi on nelli :D

• Rottienomistaja
        bogirl kirjoitti:

Mun rottien nimet on Sofia ja Daisy.

• fgbfdnfsbd
        Vampyyri2345 kirjoitti:

Mulla ja mun kaverillakin on kunnon nimiä rotille. Ostan ehkä oman rotan. Tyttö: Sini / Poika: Kuolema

Onko kaverillasi naaras- ja urosrotta samassa häkissä? Eivätkö ne lisäänny keskenään :o Samaa sukupuolta samaan häkkiin ellei olla selvillä kasvatusasioista! Muutenkin, oletko muka hankkimassa ROTAN, rotta on, tiedoksesi vaan, laumaeläin ja tarvitsee lajitoverin.

• 6456546
        fgbfdnfsbd kirjoitti:

Onko kaverillasi naaras- ja urosrotta samassa häkissä? Eivätkö ne lisäänny keskenään :o Samaa sukupuolta samaan häkkiin ellei olla selvillä kasvatusasioista! Muutenkin, oletko muka hankkimassa ROTAN, rotta on, tiedoksesi vaan, laumaeläin ja tarvitsee lajitoverin.

kuolema?? :--------D

• 567567567
        6456546 kirjoitti:

kuolema?? :--------D

eri sukupuolta olevia rottia ei saa missään nimessä laittaa samaan asumukseen, ne lisäntyy jatkuvasti ja se on sille naaraalle helvetin raskasta ja kuolee luultavasti miljoona kertaa aiemmin. rottia ei KOSKAAN saa ostaa yksittäin, vähintään 2 kerrallaan!

• kettu83838383838383838
        fgbfdnfsbd kirjoitti:

ei kyl tarvii 8) meillä on rotta ja se pärjää hyvin kissojen kanssa (:

• On tyhmää sanoa ettei tarvitse, rotta tarvitsee aina lajitoverin, mielummin jopa kaksi, joiden kanssa se saa nukkua ja temmeltää, sillon kun ihminen ei ole seurana.

• Anonyymi
        Vampyyri2345 kirjoitti:

Rottia pitää aina olla ainakin kaksi!

• Anonyymi
        kettu83838383838383838 kirjoitti:

ei kyl tarvii 8) meillä on rotta ja se pärjää hyvin kissojen kanssa (:

Rotta on tosiaan lauma eläin enkä itse ois nii varma tosta kissa jutusta vaikka tilanne nyt hyvältä näyttäisikin koska kissa on peto eläin ja rotta suurimmaksi osaksi saalis erityisesti kissoille ja saalis ei näytä pelkoa ulos muille jotta se ei olisi helppoa saalista ja tämä on kaikkiin saaliseläimiin liittyvä fakta joten rottasi voi olla sisässään paniikissa tai ainaki yksinäinen rotta niin kuin kaikki muutkin laumaeläimet tarvitset lajitoverin elikkä siis rotta tarvitsee toisen rotan laumaansa kissa tai ihminen tai kuka tahansa muu ei korvaa lajitoveria👍

• rottaprinsessa

Noh....tässä muutamia: Nöpö,Manu,laika,täplis,
      tähtisilmä,silkkikuono....siinäpä ne....=)=)

• Suvi

...On monta nimeä.

Minun poikani on Rotta, Rottakale, Masa, poika, kaveri ja mitä vain.

• tytty92

Nuorin on Kiilto = huskyn turkki vaan kiiltaa niin kauniisti, äitini keksimä

vanhamamma Rusakko = Ruoskea ja aina joka paikassa samaan aikaan heh...;)

Menehtynyt Rusakon sisko Rusetti = Oli erittäin kaunis yksilö ja rimmas Rusakon kanssa

Kai ne suht "epätavallisia nimiä on, eikö???

• Mulla

Mulla on Peppi ja Lotta. Ei ne kai mitään söpönpöpö-nimiä ole, eikä se mua kyl haittais vaikka olis. Rottikset ei kumminkaan persoonallisia, hienoja nimiään osaa kovin korkealle arvostaa, joten miksi ei ne vois samantien olla lyhyitä ja helposti muistettavissa (esim. lastenkin)..
        Enemmän se on varmaan ihmisillä erikoisuuden tavoittelu mennyt jo hieman yli, kun ei lapsilleen eikä eläimilleen saa enää tavallisia nimiä antaa, vaan kaikilla pitää olla hemmetin hyvät perusteet (tyyliin "on latinaa ja tarkoittaa aurinkoista" - mitä fuckin väliä?!)..

• niin.
        Mulla kirjoitti:

Mulla on Peppi ja Lotta. Ei ne kai mitään söpönpöpö-nimiä ole, eikä se mua kyl haittais vaikka olis. Rottikset ei kumminkaan persoonallisia, hienoja nimiään osaa kovin korkealle arvostaa, joten miksi ei ne vois samantien olla lyhyitä ja helposti muistettavissa (esim. lastenkin)..
        Enemmän se on varmaan ihmisillä erikoisuuden tavoittelu mennyt jo hieman yli, kun ei lapsilleen eikä eläimilleen saa enää tavallisia nimiä antaa, vaan kaikilla pitää olla hemmetin hyvät perusteet (tyyliin "on latinaa ja tarkoittaa aurinkoista" - mitä fuckin väliä?!)..

"Rottikset ei kumminkaan persoonallisia, hienoja nimiään osaa kovin korkealle arvostaa"

Entä sitten? Ei kai nimiä anneta sen perusteella tajuaako nimen saaja siitä mitään vai ei? Voithan sinä nimetä rottasi vaikka Kuseksi ja Paskaksi, eiväthän ne ymmärrä; mutta nimien antaminen kertoo jotakin SINUSTA ITSESTÄSI eli antajasta. Jos rottasi/hamsterisi/whatever nimi on juuri joku Söpö tai Nöpö ja koirasi nimi on todella originellisti Musti niin mitä se kertoo sinusta...

"Enemmän se on varmaan ihmisillä erikoisuuden tavoittelu mennyt jo hieman yli"

Se on totta, että ihmiset aina menevät liiallisuuksiin, ei tarvitse kuin lukea noita "mikä vauvalle nimeksi"- palstoja ja ihmetellä. Myös se erikoisuuden liioittelu on yhtä tyhmää kuin söpönöpölinja. Kummallakaan ei ole mielikuvitusta (niin aivan, ne viidennetsadat "Helmiinat" ja "Jeminat" EIVÄT enää ole erikoisia, C (Niko/Nico) on vanha juttu jne.) eikä mitenkään ihailtavasti älynlahjoja.

Eli: nimi kertoo aina ANTAJASTAAN jotakin. Viisivuotias antaa eri nimen kuin aikuinen, peltiseppä eri nimen kuin pohjoismaalaisen mytologian professori, suomenkielinen eri nimen kuin ruotsinkielinen ja niin edelleen, noin niinkuin yleistäen. Jokaisesta nimestä voi päätellä jotakin. Ja jos aikuinen ihminen antaa eläimelleen nimen Söpö, niin...

• LitteleGirl
        Mulla kirjoitti:

Eivätpä ole..
        No kaikki eläimien nimet voivat olla persoonallisia ja hienoja?
        Mielipiteistä ei voi kiistellä..
        Onko muka Höpöpöpö Höpönassu nimet kunnon nimiä? Eivät ole.
        Kuvittele jos kutsuisit näin lapsiasi:
        "Höpönenä ja Söpöhöpö tulkaahan syömään"
        No ei itselläni rotilla ole mitään tyylinimiä?

Totta että Rakkaalla lapsella on monta nimeä!

• möööö
        LitteleGirl kirjoitti:

Eivätpä ole..

onko Gini ja Bini söpö nöpö nimiä?

• lapsiasi
        LitteleGirl kirjoitti:

Eivätpä ole..

syömään nimillä Pullukka tai Äidin pikku pullero?

• Tyttis-rottis
        lapsiasi kirjoitti:

syömään nimillä Pullukka tai Äidin pikku pullero?

Aikuistukaa! Mitä välii vaikka nimet olis söpöjä? Tai harvinaisia.Aika outoo.SItä paitsi, rotat eivät ole ihmisiä ihmiset eivät ole rottia.Kyllä ihania lemmikkejään saa hellittely-nimillä kutsua.Omat rottan ovat harvinaisten nimien kantajia,ja olen keksinyt ne itse.

• Karhukoirarakas
        niin. kirjoitti:

"Rottikset ei kumminkaan persoonallisia, hienoja nimiään osaa kovin korkealle arvostaa"

Entä sitten? Ei kai nimiä anneta sen perusteella tajuaako nimen saaja siitä mitään vai ei? Voithan sinä nimetä rottasi vaikka Kuseksi ja Paskaksi, eiväthän ne ymmärrä; mutta nimien antaminen kertoo jotakin SINUSTA ITSESTÄSI eli antajasta. Jos rottasi/hamsterisi/whatever nimi on juuri joku Söpö tai Nöpö ja koirasi nimi on todella originellisti Musti niin mitä se kertoo sinusta...

"Enemmän se on varmaan ihmisillä erikoisuuden tavoittelu mennyt jo hieman yli"

Se on totta, että ihmiset aina menevät liiallisuuksiin, ei tarvitse kuin lukea noita "mikä vauvalle nimeksi"- palstoja ja ihmetellä. Myös se erikoisuuden liioittelu on yhtä tyhmää kuin söpönöpölinja. Kummallakaan ei ole mielikuvitusta (niin aivan, ne viidennetsadat "Helmiinat" ja "Jeminat" EIVÄT enää ole erikoisia, C (Niko/Nico) on vanha juttu jne.) eikä mitenkään ihailtavasti älynlahjoja.

Eli: nimi kertoo aina ANTAJASTAAN jotakin. Viisivuotias antaa eri nimen kuin aikuinen, peltiseppä eri nimen kuin pohjoismaalaisen mytologian professori, suomenkielinen eri nimen kuin ruotsinkielinen ja niin edelleen, noin niinkuin yleistäen. Jokaisesta nimestä voi päätellä jotakin. Ja jos aikuinen ihminen antaa eläimelleen nimen Söpö, niin...

Meidän koiralla oli nimenä Tassu. Se tietysti tunnisti nimensä ja ketään ei haitannut kuinka originelli nimi se oli! :) En oikein tajua miksi olit noin "vihaisella" päällä ja et näyttänyt tietävän mikä on sitten oikea tyyli nimetä rotta! Tarkoitan että sain käsityksen että kaikki olisi vääriä (origanelli, söpönöpö, yli liiallisuuksiin menevä, erikoisuus) Minusta nimi voi ihan hyvin olla (vaikka sen nimittäisi pohjoismaalainen mytologian professori) niin Söpöli tai Rat. :D Miksi et ottanut esille asiaa että NIMI VOI YKSINKERTAISESTI KERTOA JOTAIN ELÄIMESTÄ esim. Pilkku johtuu yksinkertaisesti siitä että sillä on selässä pilkullinen läikkä ja sen veli Läsi nimi johtuu, koska päässä on "hevosen" läsi.

Ja tämä melkein tuntui loukkaukselta kun sanoit että "Se on totta, että ihmiset aina menevät liiallisuuksiin, ei tarvitse kuin lukea noita "mikä vauvalle nimeksi"- palstoja ja ihmetellä. Myös se erikoisuuden liioittelu on yhtä tyhmää kuin söpönöpölinja. Kummallakaan ei ole mielikuvitusta (niin aivan, ne viidennetsadat "Helmiinat" ja "Jeminat" EIVÄT enää ole erikoisia, C (Niko/Nico) on vanha juttu jne.) eikä mitenkään ihailtavasti älynlahjoja." Minullakin on niin vanhahko nimi kuin Aila eli suoraan sanottuna voisin ajatella, että tarkoitat että äitini on tyhmä, omistaa "ei mitenkään ihaltavasti älynlahjoja" ja menee liiallisuuksiin kun antoi minulle tälläisen nimen? Ja mikä nimi olisi antajan älynlahjoja ilmaiseva? ;) Mielestäni loppujen lopuksi nimi annetaan saajan perusteella.

"Ja jos aikuinen ihminen antaa eläimelleen nimen Söpö, niin... " niin mitä? Mitä se merkitsee? Lapsellisuutta? Mitä pahaa siinä on? Minusta aikuinen ihminen voi leikkiä ihan niinkuin 5 vuotiaskin! Sitä paitsi se kehittää mielikuvituksellisuutta. Minäkään joka olen 13 kesäinen en enään osaa leikkiä niinkuin 5 vuotias(olen leikkinyt 5 vuotiaiden kanssa) ja se ei tunnu mukavalta kun ei osaakaan leikkiä enään pienempienkään kanssa "oikein"! Heh.. ;) Arvostan ihmisiä joissa löytyy lapsellisuutta, koska kaikki tuntuu nykyään haluavan vain olla koviksia. Tietty arvostan myös vahvoja ihmisiä(itse olen heikko ja herkkä) mutta erinlailla.

Pakko sanoa että toivon ettet ole rasisti se olisi piste iin päälle...

Hmm ja anteeksi kun meni aiheen toiselle puolelle. :) Itse voisin nimetä tulevat rottani Xena ja Zeta =D Myös Vilja ja Vilma olisivat jänniä sekä tavallisempia nimejä... kuitenkin haen jotain erinlaisuutta niille, siksi aihe alunperin kiinnosti lukasemaan. :D

Ugh, kkr on puhunut!

• Rat's owner
        möööö kirjoitti:

onko Gini ja Bini söpö nöpö nimiä?

Gini on huono nimi, se tuo mieleen juopon, viinan ja Nalle Puhin.
        Omien rottieni nimet on Haisuli, Edna Edison, Tyrsky ja Mrs Max Payne.
        Naaraita kaikki.

• mie vaa :)

on tosiaankin monta nimeä

mun poika rottien nimet on Pizza ja Tarzan. xD
      ne tuli niitten ulkonäöstä ja luonteesta, Pizza on semmane läski(on ollu jo pienestä pitäe :D) ja Tarzan on kova poika kiipeilemää. :)

• LitteleGirl

Minä en nimennyt niitä ulkonäön mukaan mutta mulle menee kihan samasti!
        Roni on ollut aina semmonen pullea ja Roi taas kova kiipeilemään..
        :DD

• mimmi
        LitteleGirl kirjoitti:

Meidän nykyisen rotat on Sili ja Diiva.
        Edesmenneitä mm. Kunkku,Nasta,Pinkki ja Iines.

• Saansii
        LitteleGirl kirjoitti:

Otto, Vili, Maisa, Hilma, Lili, Kiki, Roni..

• Anonyymi
        mimmi kirjoitti:

Meidän nykyisen rotat on Sili ja Diiva.
        Edesmenneitä mm. Kunkku,Nasta,Pinkki ja Iines.

Neiä kissannimi on kunkku rr ( rr sanasta rottien raiskaaja)😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨❤️❤️❤️❤️💀💀💀💀💀😔💀❤️😔😘😘😘😘😘😘🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭😉🤨✨😍😍💅🙄😭😉😭😭🙄🙄😔😘😘🤭🤭😂😂

• tupukka

Meillä oli agouti "merkkinen" rottiainen ja sen nimi oli AKU. Oli fiksu elikko ja oppi oman nimensä - hiukan vihaisemmin kun sen ärjäisi niin luikki häntä suorana sohvan alle piiloon ja tuli sieltä sitten varovasti varvasta nuolemaan...jotta "joko olisit leppynyt pikku rotalle"..
      Ja meidän sorsaa se puri kalterin välistä nokkaan kun meni lättänokkansa tunkemaan liian liki...
      Nyt AKU hipsii rottien taivaassa kun astma iski, voi voi.

• Mipa

Pienenpänä vaavini nimiä on ollut Nipa, Jeppe, Vikkelä, NÖPÖ, Joonatan ja Kasper. Tuon nöpön ristin ku olin 9veeee. ;''DDD

Nyt ajattelin antaa nimeksi: Piuku, Gini, Reino, Seppo "Sepe", Helmi tai Nilli. :D RIippuu vaan että otanko tyttelin vai poikelin.

• Nimiä...

Mun 2 rottatyttöjen nimet on Doris ja Ronja. itse kun mietin nimiä mietin mitkä sopisivat (esim.väriin) niin päädyin näihin , mutta on noita lempinimiäkin tullut ;) esim.Dorca ja Rotsi.
      Seuraavaksi on luvassa: Blue tai/ja Zeta

• möw

Tämän kuun 30 päivä saan 2 poikarottaa, mutta nimiä en keksi. Voisko joku auttaa, mieluiten semmoset mitkä sopii yhtee ;P

• sara

mulle on tulossa rottaveljekset, ja nimeltään luultavimmin Alias ja Julius :D muita ehdotuksia otetaan mielellään vastaan (:

• !!

Mun rottien nimet on Hiivi ja Punkki, muita ihme hellittelynimiä on ainakin rottapoika, pallo, kultsi, höppänä, vanhus, jätkä, kundi, muru ja läski. : D

Antaisin ainakin Tauno ja Taavi nimeksi. ; )

• sissi
        !! kirjoitti:

Mun rottien nimet on Hiivi ja Punkki, muita ihme hellittelynimiä on ainakin rottapoika, pallo, kultsi, höppänä, vanhus, jätkä, kundi, muru ja läski. : D

Antaisin ainakin Tauno ja Taavi nimeksi. ; )

mun rottien nimet on: Ropsu,kutsumanimi Poppana , Pirpana,kun se on niin pieni ja Hemuli, edellisten nimet ovat: Rusina(kun se oli ruskee) ja Nappi(johtuu sen isoista silmistä) :) jos mulla ois nytte poikarotta laittaisin sen nimeks: Aku

• rottamestari
        sissi kirjoitti:

mun rottien nimet on: Ropsu,kutsumanimi Poppana , Pirpana,kun se on niin pieni ja Hemuli, edellisten nimet ovat: Rusina(kun se oli ruskee) ja Nappi(johtuu sen isoista silmistä) :) jos mulla ois nytte poikarotta laittaisin sen nimeks: Aku

Mun rotilla onki parhaat nimet ollu aina ja tulee olemaan. Edelliset olivat Härski Hartikainen ja Sörsselssön, kutsuin kumpaakin Härskiksi. Nykyiset ovat Lalli Leipäjuusto (prätkähiiret) ja Mestari Tikku (turtles). Kutsumaniminä toimii Juusto ja Tikku (juustotikku..hehehe..)
        Jos nimi kertoo antajastaan niin päätelkää sitten huvin vuoksi millanen meitsi on :DD:D:D::ASD Mun mielestä rotille hyviä nimiä kaikki. Jos joku ihmettelee miks kutsuin samalla nimellä kumpaaki rottaa niin miksei saisi kutsua? Tuntuu ettei Juusto ja Tikkukaan erota kumpi on kumman nimi..

• (:
        rottamestari kirjoitti:

Mun rotilla onki parhaat nimet ollu aina ja tulee olemaan. Edelliset olivat Härski Hartikainen ja Sörsselssön, kutsuin kumpaakin Härskiksi. Nykyiset ovat Lalli Leipäjuusto (prätkähiiret) ja Mestari Tikku (turtles). Kutsumaniminä toimii Juusto ja Tikku (juustotikku..hehehe..)
        Jos nimi kertoo antajastaan niin päätelkää sitten huvin vuoksi millanen meitsi on :DD:D:D::ASD Mun mielestä rotille hyviä nimiä kaikki. Jos joku ihmettelee miks kutsuin samalla nimellä kumpaaki rottaa niin miksei saisi kutsua? Tuntuu ettei Juusto ja Tikkukaan erota kumpi on kumman nimi..

on ostettu kasvattajalta ja niitten nimet olivat omintakeinen mekeinen ja oikotie onneen (: keksin niille kutsumanimet noiden nimien perusteelle ja niistä tuli minta ja nesta.ei mielestäni mitään söpönöpö luokkaa....

• anonyymi

mun rottien nimet on napu ja bella (suomeksi kaunis, se on siis ranskaa)
      onko ne niitä söpönöpöja plääplää nimiä teijän mielestä?? ;ooo

• viilaan

"mun rottien nimet on napu ja bella (suomeksi kaunis, se on siis ranskaa)" bella on kyllä espanjaa mutta ihan miten vaan, nätti nimi joka tapauksessa

• luppakorva2
        viilaan kirjoitti:

"mun rottien nimet on napu ja bella (suomeksi kaunis, se on siis ranskaa)" bella on kyllä espanjaa mutta ihan miten vaan, nätti nimi joka tapauksessa

...ja mun mielestä bella on taas italiaa... :p

• Bölbö

Olen antanut rottatyttösilleni nimiksi Nöpö ja Niisku.

• kettulapsi

Miul on 3 rottaa: Villa, Lanka ja Sukka

• :)

Sopii hyvin :D

• sasasdafdsafad

Meillä on ollut Sniper,Kekkonen(keklu)

tällä hetkellä on Urpo (Urpo Martikainen) ja Aatu...molemmat tyttöjä :D luultiin ensin et urpo on poika ja teki poikaset sitten häkkiin....säästettiin niistä yksi typykkä josta vain sitten tuli aatu... ei me nimiä ikinä mietitty....nimet vain jotenkin sopi niiden tyyliin ja tapoihin niin ne sitten jäi.

• XD

Tässä ois muutama kiva nimi rotalle =) TYTÖT: asta, roosa, ulpu, pulmu, alma, aamu, ruusu POJAT: leevi, roope, sampsa, sepi, samu, sauli, vellu, velmu, arppa. Tietysti näitä voi myös muokata, jos on liian tavallinen, esim: asta=asteri

• on

Kolme poikaa; Neo, Kisse ja Vims
        sekä kaksi tyttöä; Tumle ja Musse

Neo varmastikin yleisimmin noista käytetty. Aikaisemmat kaksi poikarottaani olivat Nippe ja Nöpö. Jälkimmäinen tosin ei ollut itseristimäni, mutta väistämättä tykkään siitä nimestä, oli se kuinka höpösöpöhupsunhöpsö nimi tahansa.

• nimeton,..

Nipsu, taika, ja myrsky

• Mir

...Koska olen antanut rotilleni nimet Hipsu ja Sipsu (pitemmät muodot Hiiri Hipsuvarvas ja Sipsu Sinikello) ja aiemmin Nipsu :)

• nokunokona

Miun tämänhetkiset pojat on nimeltään
        Celica, Chevy ja Monsteri.
        tyttöjen nimet on Aava ja Moa.

• apua pliis
        nokunokona kirjoitti:

Miun tämänhetkiset pojat on nimeltään
        Celica, Chevy ja Monsteri.
        tyttöjen nimet on Aava ja Moa.

no mun rottien nimet on pöpö, nupu, pupu ja söpö ja oon niist tyytyväinen. onko ne sust LIIAN pöpöhöpönöpösöpö nimii? haluan pikaisesti vastauksia, koska mua häiritsee mitkä antaisin 2 uudelle rotalleni nimeksi. annanko jotain epä söpöpupu nimiä esim. zena, bona, muuten laittaisin ehkä kulti ja lutu. ei haittaa jos et tykkää mun niist nimistä, mutta sitten ole kiltti ja sano se koska kaipaan nimi apua!

• SAMA KOIRAHULLU
        apua pliis kirjoitti:

no mun rottien nimet on pöpö, nupu, pupu ja söpö ja oon niist tyytyväinen. onko ne sust LIIAN pöpöhöpönöpösöpö nimii? haluan pikaisesti vastauksia, koska mua häiritsee mitkä antaisin 2 uudelle rotalleni nimeksi. annanko jotain epä söpöpupu nimiä esim. zena, bona, muuten laittaisin ehkä kulti ja lutu. ei haittaa jos et tykkää mun niist nimistä, mutta sitten ole kiltti ja sano se koska kaipaan nimi apua!

MINUSTA ROTALLE OIS HYVÄ NIMI NELLI .JOS OIS TYTTÖ MUT POJALLE JOKU EN KEKSINY. MUSTA KULTI ON HYVÄ NIMI JA LUTU.

• lizzy777
        SAMA KOIRAHULLU kirjoitti:

MINUSTA ROTALLE OIS HYVÄ NIMI NELLI .JOS OIS TYTTÖ MUT POJALLE JOKU EN KEKSINY. MUSTA KULTI ON HYVÄ NIMI JA LUTU.

jee kohta on mun nimi päivät! voiko joku olla mun kirje kamu? osoite:kiveläntie12 82200 Hammaslahti nimi:liisa murtonen.Sähköposti osoite:[email protected]

• koiraa hulluuu
        lizzy777 kirjoitti:

jee kohta on mun nimi päivät! voiko joku olla mun kirje kamu? osoite:kiveläntie12 82200 Hammaslahti nimi:liisa murtonen.Sähköposti osoite:[email protected]

voiko joku olla mun kirjekamu ?

• RrrA
        koiraa hulluuu kirjoitti:

voiko joku olla mun kirjekamu ?

Mun rottien nimet on Retku ja Rontti..:) Halusin rottamaiset nimet..:D

• rotat ROCKS
        RrrA kirjoitti:

Mun rottien nimet on Retku ja Rontti..:) Halusin rottamaiset nimet..:D

mun tyttöjen nimi on Milli koska se on niin pikkunen ja toisen Blondi se on ihanan vaalea

• JesseQ
        rotat ROCKS kirjoitti:

mun tyttöjen nimi on Milli koska se on niin pikkunen ja toisen Blondi se on ihanan vaalea

Mun tulevan rotan nimeksi tulee Rufus.

• JesseQ
        JesseQ kirjoitti:

Mun tulevan rotan nimeksi tulee Rufus.

Onko rufus teidän mielestä söpönöpöhöpölöpötöpö nimi?

• =)
        JesseQ kirjoitti:

serkkuni rotta rufus minusta ihana nimi

• Nimiä
        =) kirjoitti:

serkkuni rotta rufus minusta ihana nimi

Meillä on Uuno, Turbo, Urpo, Turo ja Elmu. Kaikki poikia...

• RottaFan
        JesseQ kirjoitti:

Rufus ei ole mikään "söpö nöpö höpö löpö töpö" nimi. Omien rottieni nimet on: Ninni, Nova-Nokinenä, ja Ruusu. Ruusu on Ninnin ja Novan kasvattajan rotta jonka sain hieman yli yksi vuotiaana ja Ruusu oli sen nimi valmiiksi.

• n.o.r.s.k.i
        RottaFan kirjoitti:

Rufus ei ole mikään "söpö nöpö höpö löpö töpö" nimi. Omien rottieni nimet on: Ninni, Nova-Nokinenä, ja Ruusu. Ruusu on Ninnin ja Novan kasvattajan rotta jonka sain hieman yli yksi vuotiaana ja Ruusu oli sen nimi valmiiksi.

mun rotista tulee matti ja teppo tai paris ja nicole :D kunhan löytäisin sopivat kaverit :)

• house66666
        apua pliis kirjoitti:

hirveet

• dfgfdefdwedfv

no kuinka olis Totte,Hugo,Timppa tai munkki :D

• mölykissa

Moikka, oisko jollain myytävänä rotta tai kakskin? Tyttöjä mielummin tai yksi poika. Hinta voi olla jotain kohtuullista, itse varmasti parhaiten tiedät mikä olisi hyvä hinta toveristasi/tovereistasi. Ennestään minulla on 2 kania, kissa ja 2 koiraa.
        Pistä sähköpostia [email protected]

• RottisHerra

Meidän rotan nimi on Herra Hakkarainen. :) Ja on aivan ihana! :)

• rutotjaratot

Meillä rottasisarukset ovat Rutto ja Ratto. Aikuinen naaras on Sonic. Minusta hyvät nimet ja kovasti etenkin sisarusten nimet ovat kavereita naurattaneet. :) Nuo ovat ihan ensimmäiset rottamme, toden näköisesti meillä tulee rottia olemaan tästä lähtien aina, hamaan tulevaisuuteen. Seuraavallekin rotalle on nimi valmiina, vaikkakin se on otettu muuan elokuvasta (persoonallista tai ei).

• Poxu

Me haaveillaan systerin kanssa rotista ja me ollaan keksitty seuraavanlaisia nimiä, joista osa kyllä tullut mm. Mowgli kirjan/elokuvan mukaan (poiken ja tyttöjen):
        Raksha
        Baloo
        Mowgli
        Hugo
        Nano
        Roxy (Rox, Roxi, Roxye, Roxie...)
        Hessu
        Kiara
        Ciry (Ciru, Siru...)
        Didi
        Zelda
        Zaida
        Ziva
        Jedi
        Droppy (Dropi, Dropy..)
        Cappy (Capi..)
        Poco
        Nobu
        Noxy (Noxi, Noxie, Noxye..)
        Fugo (Fuco..)
        Fico
        Fido
        Osaan laitoin muuntelemis esimerkkejä. Niitä kun on helppo vääntää minkälaisiksi haluaa ;) (riippuen tykkääkö yksinkertaisesta, vai vähän erillaisemmasta)

• Maahi
        Poxu kirjoitti:

Me haaveillaan systerin kanssa rotista ja me ollaan keksitty seuraavanlaisia nimiä, joista osa kyllä tullut mm. Mowgli kirjan/elokuvan mukaan (poiken ja tyttöjen):
        Raksha
        Baloo
        Mowgli
        Hugo
        Nano
        Roxy (Rox, Roxi, Roxye, Roxie...)
        Hessu
        Kiara
        Ciry (Ciru, Siru...)
        Didi
        Zelda
        Zaida
        Ziva
        Jedi
        Droppy (Dropi, Dropy..)
        Cappy (Capi..)
        Poco
        Nobu
        Noxy (Noxi, Noxie, Noxye..)
        Fugo (Fuco..)
        Fico
        Fido
        Osaan laitoin muuntelemis esimerkkejä. Niitä kun on helppo vääntää minkälaisiksi haluaa ;) (riippuen tykkääkö yksinkertaisesta, vai vähän erillaisemmasta)

mun rotiien nimet:
        Veikko, Väinö, Urpo, Aslo, Mamma, Saaga, Näkki, Sampo, Fränky (RuttoRotta)
        :)

• A
        Maahi kirjoitti:

mun rotiien nimet:
        Veikko, Väinö, Urpo, Aslo, Mamma, Saaga, Näkki, Sampo, Fränky (RuttoRotta)

Kaverillani oli monta tyttörottaa ja kaikkien niiden nimi oli Roope.

• pikkulispakkulis

Meillä on Matti ja Teppo :)

• jyrsijä

Sopisivatko Pörrö,Turre,Nipsu,Sesam,Pähkinä,Kulta,Hopea,Nöpö,Laikku,Tikkari,Nuppi,Neppari,Lätty,Hillo ja paljon muuta! Mikä vain kelpaa!!! Itselläni oli rotta ja sen nimi oli Rapina koska se rapisteli aina niin paljon...

• SummerChic
        jyrsijä kirjoitti:

Sopisivatko Pörrö,Turre,Nipsu,Sesam,Pähkinä,Kulta,Hopea,Nöpö,Laikku,Tikkari,Nuppi,Neppari,Lätty,Hillo ja paljon muuta! Mikä vain kelpaa!!! Itselläni oli rotta ja sen nimi oli Rapina koska se rapisteli aina niin paljon...

Edesmenneet Nartut olivat nimetty jo valmiiksi, eli Lola, Vera & Nona. R.I.P.

Nykyinen Poitsi on Diego, veljensä Diablo nukkui pois vuosi sitten.
        Seuraavaksi ajattelin jatkaa D-Linjalla, ja kun noihin Poitseihin enempi tykästyny, niin Dante & Damien.
        Tamar & Amor ois kans kivoja.

Hyvää kesää! X)

• Tuusku
        SummerChic kirjoitti:

Edesmenneet Nartut olivat nimetty jo valmiiksi, eli Lola, Vera & Nona. R.I.P.

Nykyinen Poitsi on Diego, veljensä Diablo nukkui pois vuosi sitten.
        Seuraavaksi ajattelin jatkaa D-Linjalla, ja kun noihin Poitseihin enempi tykästyny, niin Dante & Damien.
        Tamar & Amor ois kans kivoja.

Hyvää kesää! X)

Mun rotta sisarusten nimet on Britney ja Paris. Nimet siitä, kun ne ovat kovia esiintymään. Aina kun tulee vieraita ja otan ne häkistä toinen tai molemmat rupeavat esittämään jotain omia temppujaan.

• NovaNinni

mun rottien nimet on: Nova Ruusu Ninni ja Nelli :) Tulevan rotan nimeksi tulee Kiia. Mulle on tulossa 20.6.2010 jännittää.. :D

• buike

:DD:DD

• buike

Mun rottien nimet on Huli ja Vili ja entinen oli Kamu tollaset neljän kirjaimen nimet o vaa nii vtun kivoja =)

• ^^

Hehes..punasilmäiselle rotalle antaisin nimeksi punkku ^^

• mun rottien nimet on ollu:
        luihu, minkki, mino, bonzo, piki ja rocky.
        tämänhetkisten nimet ovat:
        rambo ja teuvo
        parinviikon päästä tulee taas 2 rottapoikaa nimeltänsä väinö ja sulevi.

• murine kirjoitti:

mun rottien nimet on ollu:
        rambo ja teuvo

entisiä rottasia on ollu lotta-makkara, lyyli ja astrid.

• Rotuskainen
        murine kirjoitti:

entisiä rottasia on ollu lotta-makkara, lyyli ja astrid.

Meidän elossa oleva rotta on Jerry ja kuollut on Tuffy. Sitten hiiremme jotka ovat elossa ovat Salama ja Täplä (jotka molemmat tulivat luonteen/näyn mukaan) Ja kuollut hiiremme oli Irma.
        Mutta nimi ehdotuksiksi:
        Vilke, Välke, Vappu, Hilja, Prinssi, Muffe, Tiksu, Naksu, Niksu, Tani, Sabi, Korola, Kasimir, Ilkku, Aro, Santsi, Murpana, Tuisku, Köntys, Kasmar, Vehma, Tapu, Tipsu, Reetu, Minski, Matles ja Toto (:

• ESS1999
        Rotuskainen kirjoitti:

Meidän elossa oleva rotta on Jerry ja kuollut on Tuffy. Sitten hiiremme jotka ovat elossa ovat Salama ja Täplä (jotka molemmat tulivat luonteen/näyn mukaan) Ja kuollut hiiremme oli Irma.
        Mutta nimi ehdotuksiksi:
        Vilke, Välke, Vappu, Hilja, Prinssi, Muffe, Tiksu, Naksu, Niksu, Tani, Sabi, Korola, Kasimir, Ilkku, Aro, Santsi, Murpana, Tuisku, Köntys, Kasmar, Vehma, Tapu, Tipsu, Reetu, Minski, Matles ja Toto (:

Tässä listaa rottien nimistä! :)

Bono
        Dumle
        Combo
        Choco
        Nippe
        Vili
        Willy
        Nappe
        Veera
        Penelope
        Axu
        Aksel
        Liekki
        Kuu
        Tuisku
        Aaro
        Ami
        Muffe
        Mix
        Nami
        Cola
        Iiro
        Werne
        Samu
        Santtu
        La-La
        Kataja
        Pihlaja
        Kuusi
        Poppeli
        Pisara
        Hiutale
        Lumi
        Nanna
        Milla
        Mira
        Viivi
        Elli
        Sini
        Saara
        Muffinssi
        Hanna
        Hampi
        Harmi
        Ilo
        Jalo
        Jasmin
        Katja
        Kaisa
        Emily
        Lily
        Rose
        Ruusu
        Maissi
        Keksi
        Ohra
        Bansku
        Omppu
        Porkkana
        Pippuri
        Pipa
        Pipo
        Pipari
        Mustikka
        Vadelma
        Puolukka
        Kinuski
        Mansikka
        Suklaa
        Jätski
        Vanilla
        Vanilja
        Vani
        Hani
        Vanu
        Muhku
        Mukkula
        Muhkula
        Rammstein
        Rattata
        Harry
        Harri
        Rambo
        Dumbo
        Lappi
        Rumba

• Yameru
        murine kirjoitti:

mun rottien nimet on ollu:
        rambo ja teuvo

murine nuo ovat aivan ihani nimiä ! :o
        varsinkin ihastuin näihin nimiin: Bonzo, Piki, Rocky, Rambo, Teuvo ja Sulevi(:

• ratten

Olen hankkimassa kaksi tyttörottaa, mutta keksin kolme hienoa nimeä joista en osaa päättää

Kuura
      Saaga
      Kaste

• MuRsU =3

olen hankkimassa kaks tyttörottaa ja olen miettinyt sopivia nimiä.. tykkään eniten ehdotuksista Muru ja Dora, mutta olen listannut paljon muitakin ehdotuksia. pojalle tykkäisi nimistä Nasse, Iku tai Aku.
        Siskoni (11w.) ehdotti nimiä tumpio ja tampio, tai vodka ja kossu XD

• Tytötnuo

Mulla on kolme tyttöä Ella, Ronja ja Lilli

Entiset rotat tytöt: Minni, Wilma,Iiti,Lotta ja Milla pojat oli Mikki ja Aku

• Yameru

moo
        itselläni on tällä hetkellä kaksi gerbiiliä, joiden nimet ovat Pepsi ja Max. olin tuolloin aika nuori ja hassut nimet sitte keksin. nyt olen hankkimassa kaksi kesyrotta urosta ja nimeksi sopisivat:
        Mikki, Ricky, Ramba, Skype (:D), Skepe, Remu, Garbalo, Teemu, Atte, Asseri, Tomu, Teme tai Smurffi.
        Noista sitte valitsemaan?:o

nojoo olen tällä hetkellä 15v ja mielestänikin nuo '' nöpö, söpö, pörrö '' nimet on aika etovia.. :d
        itse ainakin haluan persoonnalliset nimet. ♥

• Yameru
        Yameru kirjoitti:

moo
        itselläni on tällä hetkellä kaksi gerbiiliä, joiden nimet ovat Pepsi ja Max. olin tuolloin aika nuori ja hassut nimet sitte keksin. nyt olen hankkimassa kaksi kesyrotta urosta ja nimeksi sopisivat:
        Mikki, Ricky, Ramba, Skype (:D), Skepe, Remu, Garbalo, Teemu, Atte, Asseri, Tomu, Teme tai Smurffi.
        Noista sitte valitsemaan?:o

nojoo olen tällä hetkellä 15v ja mielestänikin nuo '' nöpö, söpö, pörrö '' nimet on aika etovia.. :d
        itse ainakin haluan persoonnalliset nimet. ♥

ja muuten sitten, vielä olisi aika ihania sellaset nimet ko: Eétu, Edwárd.. jne.
        :D:D:D

• Rottaihminen
        Yameru kirjoitti:

ja muuten sitten, vielä olisi aika ihania sellaset nimet ko: Eétu, Edwárd.. jne.
        :D:D:D

Minun rottieni nimet ovat tässä:

Sofia, Daisy, Hippu, Nami ja Nappi. Eivät siis mitään "Söpö Nöpö Lulu vauveli" nimiä. Vaikka mulle se on aivan sama minkä nimen joku lemmikilleen antaa, koska nimellähän ei silleen ole mitään merkitystä...

• catten
        Rottaihminen kirjoitti:

Minun rottieni nimet ovat tässä:

Sofia, Daisy, Hippu, Nami ja Nappi. Eivät siis mitään "Söpö Nöpö Lulu vauveli" nimiä. Vaikka mulle se on aivan sama minkä nimen joku lemmikilleen antaa, koska nimellähän ei silleen ole mitään merkitystä...

meidän rottien nimet

pullukka, ronja, essi, justiina, severiina, höpö, lumi, milla, lissu, liinu, rommi, iitu, lotta, iines, minski, nasu, nalle

ja lissää tarttis keksiä koska lisää on tulossa :)

• catten kirjoitti:

meidän rottien nimet

pullukka, ronja, essi, justiina, severiina, höpö, lumi, milla, lissu, liinu, rommi, iitu, lotta, iines, minski, nasu, nalle

ja lissää tarttis keksiä koska lisää on tulossa :)

Mua jostain syystä on aina ärsyttänyt lemmikeillä olevat rimmaavat nimet. Justiin vaikka Tiku & Taku. Huoh.

• weyaa
        Luimistelija kirjoitti:

Mua jostain syystä on aina ärsyttänyt lemmikeillä olevat rimmaavat nimet. Justiin vaikka Tiku & Taku. Huoh.

Meikäläisellä on Hattori Hanzo ja Jack, lisäksi Samurai-niminen kissa.

• Rotta:D
        weyaa kirjoitti:

Meikäläisellä on Hattori Hanzo ja Jack, lisäksi Samurai-niminen kissa.

Mun omien rottien nimet on Hosuli ja Haisuli, sopii kuin nenä päähän luonnetta kuvaamaan:D

• HemmoSuloinen
        Luimistelija kirjoitti:

Mun rotta-poikien nimet on ainakin Sulo ja Hemmo. ja muakin ärsyttää rimmaavat nimet!ja en tykkää söpö-nöpö-nuppu-puppu- linjasta! onko Sulo sun mielestä söpö-nöpö-nuppu-puppu-linjaa??

• 5rottaavaillanimiä

auttakaapa mua keksimään lisää nimiä jotka rimmaa/sopii nimiin titi-uu ja duppaduu (tai duppaduulix)

kiittikiitti (:

• HemmoSuloinen

Mun mielestä titi-uu ja duppaduu nimiin sopis esim. Dippi tai taateli onko muuten rottasi tyttöjä vaiko poikia??

• jjuup
        HemmoSuloinen kirjoitti:

Mun mielestä titi-uu ja duppaduu nimiin sopis esim. Dippi tai taateli onko muuten rottasi tyttöjä vaiko poikia??

tyttöjä :>

• itse oon nimenny näi

Han, Solo, Penis ja Juudas.

• toffee_-_

En osaa päättää näistä kahdesta nimestä kumman valitsen tyttörotalleni Lady vai Napero?

• tyylillään kukakin

Poikiemme nimet ovat kuorma-auto ja rekka.. Poika kolme vee keksi nämä :)

• toffee_-_

Siinnähän on kivat nimet : D

• Eläin friikki ;D

haluisin kans rotan (rottia) ja täs pari nimi ehdotusta tytöille:

Amanda
      Miranda
      Vanessa
      Gabriella
      Vilhelmina
      Veronika
      Alexandra
      Elisabet
      Camilla
      Sanya
      Melody
      Princess
      Mimosa

• miyi

Mulle tulee tytöt Triffi ja Taffi

• 15.2 Sipi Ja Sigfird

Minulla on rotat Sipi ja Sigfird rotat saivat meille tulo päivän nimipäivä nimien mukaan nimensä. Ainakin muista mikä päivä rotat meille tulivat ja meillehän ne tulivatkin 15.2 jolloin on suomen kalenterissa Sipin nimipäivä ja ruotsin kalenterissa sigfirdin nimipäivä.
      Entisen gerbiilini nimi oli Tynnyri ja nimi tuli siitä että laatikon päällä jossa gerbiili meille tuli luki Tynnyri. Ja minulla on outo tapa antaa aina lemmikeilleni ruoka nimiä kun minulla on ollut sipuli ja pippuri jne...

• jonsku_

Minulla on kaksi tyttörottaa: Mimi ja Riki. (= En oikein tiedä mistä ne nimensä saivat,mutta minusta ne on oikein kivat nimet rotille ;) Toivottavasti keksit oikein kivat nimet !

• ..........

Meillä on Aada ja Ella.

• elämäon :D

manteli on kiva nimi (: ja tuutikki tai iisakki tai nappula (: iisakkinappula :P

• Brutus&Bruno

Tyttö rotat olleet:
      Hissu & Luna
      Ariel & Fiona
      Futshi & Teshi

Pojan roikaleet:
      Brutus & Bruno

• Nooonni.

Kun saan tässä ihan lähistöllä rotan annan sen nimeksi Taavi ;D

• Sedä

^Tiedäthän että rottia pitä olla ainakin kaksi koska ovat laumaeläimiä?

• -_-

mua ärsyttää kans, kun jotkut antaa lemmikkiensä nimeks söpö, nopö, sulo, yms.. tota linjaa... Aatelkaa ny jos mäki antaisin jonku eläimen nimeks vaikka KAUNIS TAI ILOINEN?? Kuulostais vähän tyhmältä..

• Tepsu.

Meillä on ollut kuusi rottaa, joiden nimet ovat olleet Nuppu (Push the Button), Pandora (Pandora's Box), Lotte, Lyyli, Jeppe ja Casper. Jeppe ja Casper poikia, muut tyttöjä.

Nyt tulossa kolme tyttörottaa huomenissa, kattellaan nimiä silloin...

• riinauuu

Helmi, Helka ja Pikkis (Pikku Prinsessa, kaverillani oli näitten kolmen, Pikkiksen kaa ihan samannäköinen veli joka Pikku Prinssi :D) nää on jo edesmenneitä. Nykyiset pikku söpöläiset on Maisa ja Aisa, huomenna hakemaan pari lisää ja näille täytys nyt keksiä jotkut kivat =) Kaikki siis tyttöjä ja nää tulevat myös.

• Ratlover

Mun karvakuonojen nimet on Rosso ja Nipsu

• Sedä

Omat tyttöni ilmeisesti kinaavat sen verran, että niillä on oikeastaan aina turkissa kuivia rupia, vaikka elävät ihan sovussa. Kannattaa tarkistaa rottien ruokavalio, etteivät ne saa liikaa proteiinia, josta voi aiheutua proteiinirupia. Pienet haavat ei haittaa mitään, jos rotat muuten elää ihan sovussa, eli kumpaakaan ei kiusata liikaa, haavat paranee nopeasti, eivätkä ole isoja :)

• riinauuu

Pikkutyttöjen nimiksi tuli Tiuhti ja Viuhti, suloisia veijareita. Meilläkin on näillä vanhemmilla rotilla ollut semmosia pieniä haavoja jotka paranee nopeesti, ne on ihan normaaleja "tappelun" jälkiä, vaikka meilläkin tytöt ihan sovussa elää, mut tottakai ne välillä leikkii ja "tappelee"! Samoin oli mulla joskus vuonna x niillä kolmella tyttösellä pikkuhaavoja.

• nibsyi

Meidän ensimmäiset rotat olivat nimeltään Gordo (alunperin Gordon, joka lyhentyi sitten lyllerön kasvettua) ja Paapero, nämä olivat molemmat poikia. Nuoremmat pojat ovat Jaska, Jamppa (Jammu) ja Hemppa (Hemmo), aivan ihania lullukoita, jotka ovat aina pussailemassa ja kiipeämässä syliin. Kauniin sukupuolen edustajat ovatkin osuvasti nimeltään Diiva ja Donna. :)

• PL

Omieni rottaliinujen nimet ovat Paris ja London ;)

• joku random

mun rottien nimet ovat Nuppu & Neppu

• f.f

Itselläni on Hitler, Hercules, Hamilton, Fico, agatha ja yhdeltä puuttuu vielä nimi :D

• no rats here

mä antaisin rotilleni (jos ois) nimiks Aada ja Minttu

• leffarotta

mulla on ollut ja on edelleenkin rottia, niitä on varmasti mulla vielä vanhana mummonakin..:)) niminä on ollut ja on tullut keksittyy tännäkösiä kuin : Emma, Nasu, Nemi, Nirppu, Nessi, Muru, Kamu, Laku.. :) ( nyt yks tytsyist sai juurikin vauvoja niin aion niistä pitää yhden tyttelin ja yhe poikulin.) pojan nimex varmaan Mosse, Kike, Noro, Nössö, Nökö tai vaikka Harmi.:P

• lakunauha

Pojille: Coco & Pepe, Laku & Nalle

• okii

mie antaisin nimet vasta kun olisin nähnyt niiden luonteet...eli luonteiden perusteella:D

• rottahullu99

nimiä: armi viivu kinkkusiivu XD olivia kalevi

• RottaFani <3

Minulla kaksi tyttörottaa joiden nimet on Maisa ja Pipsa. Ehkä tulossa vielä muutama poika ja niille pitäs nimet keksii... ;D

• BoNeg

Mun rottien nimet tulee oleen Bonito & Negrito. Portugaliks Bonito tarkottaa Komeaa, ja Negrito Rohkeaa. Kutsun varmaan kyl ihan Bo ja Neg

• Rottarouva

Mulla oli ennen rottatytöt Koka ja Kola. Nykyiset tytöt ovat Rauha ja Lempi :) Halusin antaa niille jotain ihanaa tarkoittavat, vanhanaikaiset nimet, koska sain ne lahjaksi poikaystävältäni. Lisäksi koiramme nimi on Onni, joten Rauha ja Lempi sopivat laumaamme mainiosti :)

• Joku

Olisko Ninja kiva nimi rotalle? :)

• ManDiaEl

Itse saan kaksi rottapoikaa. Niiden nimiksi tulee persoonalliset ja erikoiset nimet.. Manuél ja el Diablo. Olen jo nähnytkin pojut :)

• hulluna rottiin99!<3

Oon hankkinassa kaks rotta neitii, joiden nimiks tulee LoLa ja Lila :)
      LoLa sen takia, ku muutan toiselle puolelle suomee ja parhaat ystävät jää tänne ja halusin heitä jollaki tapaa muistuttavan nimen toiselle, nii päädyin LoLaan, kun ystävien nimet on Leila ja Lotta. Eli Lotasta kaks ekaa kirjainta ja Leilasta kaks vikaa kirjainta eli LoLa

• Rottahullu! XD

Moi kaikki!
      Saan just kaks poikarottaa!
      Ajateltiin nimiä London (mun keksimä) ja Bruutus (pikkusiskon keksimä).
      Ok, ajattelin että se Bruutus on niitä "höpönöpöpöpö" juttuja.
      Mut ihan OK se sit loppujen lopuksi on.

Sit poikarotille nimii!

Ricky
      Mixu
      Jack
      Hemmo
      Hitler
      Hamilton
      Fico
      Coco
      Kamu
      Bonito (tarkottaa komeeta!)
      el Diablo
      DJ
      Riku
      Rutto
      Hasselpähkinä
      . . .

• jyrsijä friikki

Meillä ei oo ollu vielä rottia (ehkä tulossa), mutta meillä on ollu kaks gerbiiliä joiden nimet oli Mauri ja Mäyri

• Ennukka <3

No mul oli kaks valkosta hamsterii jonka nimet oli angel ja prinsecc mut huomen saan kakas rottaa ja mietin jotain hyvii nimii mietin noita samoja mut en tiiä! :D

• Rotan saaja

Siis joo, onko siis Dumle ja Muffe hyvät nimet? Ja Dumlen keksi ite ja ton Muffen otin tosta luettelosta.. Nii ottaisitteko itte?

• Rottatyttö998

Mitä sitte jos joku antaa rotan nimeks Nöpö/ Söpö? Mun toisen rotan nimi on Nöpö ja toinen on Naksu

• Mariina

Mulle tuli eilen kaksi rottavauvaa, alkuperäiset nimisuunnitelmat pojille oli jotain ihan muuta, mutta lopulta niistä tuli Vauhti (koko ajan menossa) ja Nalle (rauhallinen mölli joka rakastaa olla sylissä).

Alkuperäiset suunnitelmat olivat Rocky ja Rolle joten vähän muuttui.. Mutta nuo nimet on niin kuvaavatx)

• kalevitykkääuolevi

mun edesmennyt rotta: Kalevi

nykynen rotta: Uolevi

sille piakkoin tulevat kaverit: Aatos, Unto ja Koiso

• SYLVIONPARASHIIRI

Mulla rottia ei oo ollut, mutta hiiriä kolme. Niiden nimet on Sylvi, Salli ja Sylvester :)

• RunQ

Mulla on 2 tyttöä ja nimet ovat RUNKKU ja PUNKKU

Ei olisi ollut tarkotus ikinä antaa noin kauheita nimiä, mutta mies kutsui niitä niin ja sitten se jotenkin jäi :0

• ristiss

Omasta viiden poikarotan laumasta löytyy nyt veljekset Piina ja Paniikki, Hades, Ursula ja nuorikko Tittelintuure alias Tuure.

• Rotat...<3

Okei siis nimiä. No mul on 4 rottaa, niite
      Nimet on Nelli,Noora,Elias ja Joonas.
      Mun mielestä ne on ihania nimiä!

• Rotat…<3

Mulla on nyt ku tota Nelli,Noora,Elias ja Joonas kuoli nii 2 poikaa Myrsky & Tyrsky.

• Memsuli

Ihailtavan kauan on tämä viestiketju kulkenut. :)

Tuolla jossain luki, ettei kannata ottaa samaan häkkiin urosta ja naarasta? Kyllähän voi. :) Totta kyllä, ne tekevät poikasia, mutta kun naaras on tehnyt yhden poikueen, niin kannattaa ottaa sieltä omaksi yksi tyttö ja poika, sillä sitten voit laittaa isän ja pojan ja äidin ja tyttären samaan häkkiin, eikä kukaan jää yksin! :D

• järki jätti?

Johan meni vaikeeksi, mikä järki?? Kysy sitten kasvattajalta ensin että voiko tehdä poikasia kyseisillä yksilöillä, onko sopivat..ei rottia ihan tuolla sun tavalla tehdä. Toivottavasti et ollut tosissaan, tossa asiassa ei ollut yhtään järkeä. Joku aamu voit löytää myös jomman kumman kuolleena ..tytöt eivät ole uroksille kauhean ystävällisiä jollei ole kiima.

• Sedä

Ei voi, koska luovutusikäisellä naaraalla ei voi vielä teettää poikasia :) Sen saa astuttaa vasta noin puolivuotiaana, joten kumpikin joutuisi elämään ekat puoli vuotta yksin, ja ne on just sosiaalisen oppimisen kannalta tärkeintä aikaa. Yksin poikasena elänyt rotta ei ole välttämättä kovin tervepäinen emokaan :( Eli käytännössä naaraan ja uroksen kaveruus kestäisi ehkä pari viikkoa, kunnes ennen synnytystä pitää taas erottaa...

Omat rottani ovat olleet:
      Jim
      Mikko
      Razzle
      Kita
      Kalma
      Caesar
      Ninja
      Tuiske
      Elli
      Salama
      Isis
      Smaug

• Rottavaivoja

Smaug pisti silmään! Mulla on ollut pikkupoikia joita oon kutsunu Niki, Viltsu, Nipsu ja Manu. Nyt oon hankkimassa uudet kaksi poikaa. Tosca, Diesel, Hukka, Dante, Jerry ja Devil on mun nimiehdokkat. Saa ilmaista mielipiteitä! :)

• Sedä
        Rottavaivoja kirjoitti:

Smaug pisti silmään! Mulla on ollut pikkupoikia joita oon kutsunu Niki, Viltsu, Nipsu ja Manu. Nyt oon hankkimassa uudet kaksi poikaa. Tosca, Diesel, Hukka, Dante, Jerry ja Devil on mun nimiehdokkat. Saa ilmaista mielipiteitä! :)

Smaug eli Smau eli Mau on meidän söpö pikkutyttö-badger :D Artemiksen tyttö ja Isiksen sisko. Artemis oli mystisesti kokonaan kadonnut tuosta listasta :O

• Sedä

Uusimmat naaraat jotka puuttuu listalta, on:
        Niki
        Taateli
        Rusina
        Silkki

• leija3

minä saan viiko kuluttua kaksi tyttö rottaa.olen jo nähnyt ne,ja päättänyt nimet. nimet ovat:Safiiri ja Princess.

• rottapiika

entiset rottani olivat: Topi ja Tessu. tällä hetkellä on Anselmi ja kuukauden sisällä tulee Sutki :3

• Veronica_77

Mulla on kolme rottaa, Penelope ''Pepsi'', Fantasia ''Fanta'' ja Spritetiina ''Sprite'' Nämä tulivat kolmelta lapseltani.

• Minttu00

Mulle tuli 2010 marraskuussa talvikko uros nimeltä Nipsu ja 2012 helmikuussa(syntyivät joulukuussa 2011) vuonna tulivat gerbiili veljekset Tiku(RIP 15.12.2014) ja Taku(RIP 13.11.2015) ja nyt joulukuussa tulee varmaan kolme rottaa(sukupuolesta en oo viel ihan varma, mutta luultavasti poikia) tässä muutamia mun mielestä ihania nimiä tytöille:
      Lady
      Iines
      Lotta
      Ronja
      Paris
      Aamu
      Lumi
      Manta
      Miina
      Muru
      Alma
      Sini

Pojille:
      Neva
      Nova
      Velmu
      Tiuhti
      Viuhti
      Vauhti
      Nemo
      Usva
      Diiva
      Hugo
      Aku
      Rufus
      Sesam
      Diego
      Mikki
      Noki

• Moromoroaaaa

Meillä on ollut kaksi rottaa ja niiden nimet olivat Ripe ja Rape

• makkaraperuna____

Roni

• virustauti

Multa löytyy kaksi tyttöä nimiltään ovat Virus ja Tauti
      .....Kohta joku varmaan repii pelihousunsa kun annoin mun rotil niin "kamalat" nimet :'D

• tosielämän_rotat

Bejamin Netanjahu ja Donad Trump ovat oikeita rotan nimiä.

• Anonyymi

Kannattaa miettiä jos katsot jotain ohjelmaa, niin vaikka lempihahmostasi?

• Anonyymi

Meille on tulossa rottia ... Nimiksi tulee Pipsa ja jyri ,mutta ei olla iiihan varmoja nimistä .🐀

• Anonyymi

Pablo, Pluto, Oskari, Touho, Mario, Luigi, Mortti ja Vertti, Hitler, Odens, Etthan

On muuten vanha keskustelu mutta laitanpahan nyt vaan tännekin pari, ite en ikinä antais mitään Nöpö/Söpö, miettikääpä tarkasti...

• Anonyymi

Saan luultavasti rottia:)) niitten nimeksi tulee luultavasti mauri ja frank!

• Anonyymi

Bores ja rico oli mun rottien nimet

• Anonyymi

poro ja kikkare

• Anonyymi

No mulle tulee kaks rottaa ja niitten nimike tulee piru ja Demi hih mut ehkä haisuli vois tai joku eetu tai joku

• Anonyymi

Pillu ja kulli

• Anonyymi

Mulle on tulossa kaksi rotaa ja oon miettiny et oisko Bob ja Bambu hyviä nimiä.

• Anonyymi

Bambu ja Bob on ihan tosi hyviä nimiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bambu ja Bob on ihan tosi hyviä nimiä!

Hyviä nimiä. Oisko vielä Huao?

• Anonyymi

Soovitatavad nimed:
      Chilli
      Makeddu
      Eppu
      Sandral
      Kukuli
      Soola loksuti
      Peeper
      Piprateradega
      Koiott
      Siin on mõned nimed, mis on haiglaselt head nimed, mis meie enda rottidel on olnud! En osaa hyvin kirjoittaa suomi nii kirjoittaa Eesti.

• Anonyymi

Minä myös Eesti ja hyvä nimiä🇪🇪

• Anonyymi

Meillä on tällä hetkellä yhteensä kuusi rottaa. Kolmen nimi on Napu, Feenix ja Piisu. Onko teillä nimi ehdotuksia kolmelle rotalle? Meillä on ollut kolme rottaa jotka ovat menehtyneet ja tässä olisi pari nimi ehdotusta : Nipu, Jumbo ja Hertta.

• Anonyymi

Marjastus vois olla hauska

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      49
      2988
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2851
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2649
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      342
      1715
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1084
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1061
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      927
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      782
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      780
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      739
    Aihe