VADELMAN HINTA NYT

UTELIAS

MIKÄ ON VADELMAN LITRAHINTA NYT TÄNÄÄN 29.7.

11

33338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastailija

      Kysy molopää ostajilta/myyjiltä ÄLÄKÄ HUUDA.

      • eemie

        ... parempi myöhään kun ei milloinkaan =) Toreilla (ainakin Turussa) vadelmaa myydään 7 euron litrahintaan. Kävin vadelmatilalla suorittamassa itsepoimintaa, ja siellä litran sai 4 eurolla. Eli suosittelen itsepoimintaa! Oltiin miehen kera poimimassa reilun tunnin ajan ja saalis oli 10 litraa :)


      • SuomiPoika_
        eemie kirjoitti:

        ... parempi myöhään kun ei milloinkaan =) Toreilla (ainakin Turussa) vadelmaa myydään 7 euron litrahintaan. Kävin vadelmatilalla suorittamassa itsepoimintaa, ja siellä litran sai 4 eurolla. Eli suosittelen itsepoimintaa! Oltiin miehen kera poimimassa reilun tunnin ajan ja saalis oli 10 litraa :)

        Kuinka paljon litra vadelmia painaa? Mielestäni kun kilohinta on ratkaisevampaa kuin litrahinta.. satakunnassa vadelmaa oli automarketissa 13 egeä/kilo.


    • vatukossa

      mikä on vadelman litrahinta tänään 22 7 2007 luonnon vadelmia on taas runsaasti

    • Luomumarja1

      Mehtolan luomutilan vadelman litrahinta eli 500g on 5 euroa valmiiksi poimittuna. Itsepoimien 3,5eur.
      Kilohinta siis 10euroa valmiiksi ja itsepoimien 7eur LUOMUVADELMAA
      .
      Tilamme sijaitsee pohjois-karjalassa Lieksan ja Joensuun Enon puolessa välissä.
      Viemme myös eteläiseen Suomeen vadelmia pakastettuna tilauksesta.
      Mehtolan tila Läpikäytäväntie 43 81570 Kelvä
      Puh. 0505387320

      • patse2

        Ei taida oikein tuo kolmen euron hintaero riittää palkkoihin.


    • Anthonomus rubi

      Saako marjatila EU-tuet , vaikka jättää sadon korjaamatta.

      Täällä meilläpäin hyvin yleistä se.....

      • patse2

        Saa kait...jollei kukaan kantele... Mutta onhan se hehtaari tuki aiaks pieni verrattuna kunnollisen sadon arvoon nähden.


      • Hyvä satovuosi
        patse2 kirjoitti:

        Saa kait...jollei kukaan kantele... Mutta onhan se hehtaari tuki aiaks pieni verrattuna kunnollisen sadon arvoon nähden.

        Osassa tukia on sadonkorjuuvelvollisuus. Järkevästi tulkittuna se ei kuitenkaan tarkoita että jokainen marja on poimittava.

        Tilallamme Kainuussa kilohinta erittäin korkeatasoisesta luomuvadelmasta itsepoimien oli alussa 6 e/kg. Nyt saa jo 3 e/kg.


      • Porjus
        Hyvä satovuosi kirjoitti:

        Osassa tukia on sadonkorjuuvelvollisuus. Järkevästi tulkittuna se ei kuitenkaan tarkoita että jokainen marja on poimittava.

        Tilallamme Kainuussa kilohinta erittäin korkeatasoisesta luomuvadelmasta itsepoimien oli alussa 6 e/kg. Nyt saa jo 3 e/kg.

        Kyllä on marja halpaa. Vieläkin on ihmisiä syvällä maaseudulla jotka haluavat tehdä ilmaista hyvää toisille ihmisille.Nykyaikaiseen marjamaahan saa upotettua 80000 €/ Ha ja marja annetaan ilmaiseksi. Ulkolaisesta Espanjasta tuodusta maksetaan yli 25 € kilohintoja talviaikana. Miten yleensä on eettisesti oikein tuoda vettä vihannesten ja marjojen mukana kuumista veden puutemaista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe