Miten toimia

auttakaa

Olen työssäkäyvä kunnon kansalainen.Minusta tehtiin rikosilmoitus pahoinpitelystä julkisella paikalla,ulkoisia vammoja ei jäänyt (huuleen tuli pieni jälki).Nyt tuntuu siltä että uhri on rahan perässä liikenteessä ja aikoo tehtailla sellaiset tarinat illan kulusta että olen aivan kusessa!uskokoo oikeus vaikkei todistajiakaan juuri ole?Millaisen rangaistuksen tulen saamaan?en ole koskaan edes ollut oikeudessa,saatikka poliisikuulustelussa joten olen aivan paniikissa miten mulle käy!!!Yöt on valvottu ja mietitty kauhulla mitä tuleman pitää,tuntuis että tää kiero ihminen keksii lisää juttuja,vaikka jonkun lähestymiskiellon vielä vaikken ole kyllä onneksi häneen tapahtuman jälkeen törmännyt.Opetuksena kaikille:älkää luottako keneenkään!kyseessä oli hyvä(kylläkin entinen) kaverini mikä suuttui aivan mitättömästä,kävin häneen ensin kiinni ja sitäpä nyt saakin katua.Nyt nauttii kun miettii miten pilata lisää elämääni....

10

3162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirri

Tuosta saat tuomion korkeintaan lievästä pahoinpitelystä. Joitakin päiväsakkoja. Korvaukset ei Suomessa päätä huimaa, lääkärinkulut ja tuollaiset joudut korvaamaan. Ja hävitessäsi vastapuolen oikeudenkäyntikulut, jos hän niitä vaatii, mikä kylläkin on erittäin todennäköistä. Jos/kun saat haasteen niin siitä sitten näet minkä syytteen/syytteitä tulet saamaan.

Voihan uhri väittää sinun vaikka rautakangella hakanneen, mutta mitenkäs näyttää toteen, kun ei mitään vammojakaan ole... Ei syyttäjäkään lähde ihan tuulesta temmattuja syytöksiä ajamaan, jos ei ole mitään näyttöä väitteiden tueksi, syyte kun on näytettävä toteen.

Kerrot totuuden ja kiistät ehdottomasti tehneesi muuta kuin mitä olet tehnyt.

Käypä vaikka oikeusaputoimistossa kyselemässä saatko oikeusapua, riippuu tuloistasi. Myös muut kuin ihan köyhimmät saa oikeusapua mutta joutuu maksamaan siitä tietyn omavastuuosuuden. Jos tulisi turhan kalliiksi niin sitten kannattaa miettiä kannattaako noin pienen jutun takia alkaa maksamaan vielä aa-palkkioita...

• vielä kysyisin sulta

Kun kuulin että julkisella paikalla tapahtunut nahistelu on aina pahoinpitely, ei lievä pahoinpitely?Tällä "uhrilla"oli käsi rikkoutunut edellisellä viikolla hänen nahisteltuaan toisessa paikassa ja nyt epäilen että yrittää syyttää minua kätensä kipeytymisestä(hän väittää että hypin hänen kätensä päällä mitä en TODELLAKAAN tehnyt!).....ei meinaa jaksaa enää kun miettii kokoajan mitä se keksii oikeudessa.Kyseessä vielä rahaton ja työtön tyyppi,eli rahaa haluaa varmasti ja paljon!

• mirri
        vielä kysyisin sulta kirjoitti:

Kun kuulin että julkisella paikalla tapahtunut nahistelu on aina pahoinpitely, ei lievä pahoinpitely?Tällä "uhrilla"oli käsi rikkoutunut edellisellä viikolla hänen nahisteltuaan toisessa paikassa ja nyt epäilen että yrittää syyttää minua kätensä kipeytymisestä(hän väittää että hypin hänen kätensä päällä mitä en TODELLAKAAN tehnyt!).....ei meinaa jaksaa enää kun miettii kokoajan mitä se keksii oikeudessa.Kyseessä vielä rahaton ja työtön tyyppi,eli rahaa haluaa varmasti ja paljon!

Sillä, tapahtuuko pahoinpitely julkisella paikalla, ei ole vaikutusta sen törkeysasteen määrittämiseen. Ks. rikoslaki, 21 luku, pykälät 5-7. Ohessa linkki http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001

• älä tappele
        vielä kysyisin sulta kirjoitti:

ensin hakkaa sitten parkuu, niin tyypillinen suomiressukka.

No et sinä kyllä mikään kunnon kansalainen ole jos toisilta huulen potkaiset auki. Mites muuten se käsi uhriltasi kipeytyikään? Toisessa viestiketjussa kerrot "vahingossa" kävelleesi hänen käden yli. Toivon sinulle pitkää linnatuomiota, jospa oppisit olemaan hakkaamatta syyttömiä (sinähän nujakan aloitit, eli kävit hänen päälle!, puolustus ei ole se että hän ehkä soitti suutaan, sillä suutaan saa soittaa)

• pikkujuttua

Jos sinusta on tehty rikosilmoitus poliisille niin poliisi kuulustelee sinut jossain vaiheessa. Kerrot tietenkin poliisille oman näkemyksesi asiasta, mutta älä lisäile mitään olettamuksiasi tai pelkojasi- Älä ota itse puheeksi muita juttuja kuin kaverisi ja sinun välinen. Vain jos poliisi kysyy käden vammautumisesta niin voithan sanoa ettet tiedä, mutta olet kuullut. Vaikka juttelisit kuulustelijan kanssa niitä näitä, niin kaikkea ei tarvitse kirjata kuulustelukertomukseen. Älä myöskään syyllisty kaverisi mustamaalaamiseen vaan pysy asiallisena. Kuulusteluista tehdään esitutkintapäytäkirja joka menee syyttäjälle ja syyttäjä päättää syytteen nostamisesta. Syyttäjä voi myös ehdottaa sovittelua (ehkä? en tiedä tosin) joten kannattaa kysyä poliisilta voitko itse ehdottaa sitä jo kuulusteluvaiheessa. Ei byrokratia oikeudenkäyntejä kaipaa, se toivoo että pikkuasiat sovittaisi muuten. Kaverisi tuskin voi vedota vammoihin, ellei ole lääkärintodistusta joka tukee hänen kertomustaan, kun todistajaakaan ei ole (?). Joten voit kyseenalaistaa onko vammat syntyneet teidän nahistelussanne vai muuten. Jos sitten saat jotain tuomiota niin luultavasti tiedät ettet kuitenkaan täysin syytön ollut. Tuskin kuitenkaan muuta kuin sakkoa.

• väärin muista

niin kuulusteluissa kysytään yleensä uhrilta suostuuko hän sovittelumenettelyyn mutta...

Lisäksi tilanne voi olla se, että jo poliisi voi tehdä päätöksen tutkimatta jättämisestä jos kyse on todellakin lievästä tapauksesta. Muistaakseni myös rikosilmoituksen voi tehdä vaikka ei vaadi rangaistusta. Lievä pahoinpitely on asianomistaja rikos. Eli uhrin itsensä tulee vaatia rangaistusta, että asia menee ylipäätään syyttäjälle. Jos uhri ilmoittaa kuulusteluissa suostuvansa sovittelumenettelyyn, tulee todennäköisesti vain kuulustelu ja mahdollisesti pieni sakko.

Lievä pahoinpitely, missä ei ole mitään todistajia.
      --> Ensinnäkin vastapuolella pitää olla lääkärinlausunto saamistaan vammoista ja/tai muu luotettava todistusaineisto (esim. poliisin ottamat valokuvat). Jos hän on tästä käsivammasta käynyt jo aiemmin lääkärillä, näkyy se papereissa eikä siihen siten reagoida poliisin taholta. Jos on käynyt tämän väitetyn pahoinpitelyn yhteydessä lääkärissä, ammattitaitoinen lääkäri kyllä näkee että mahdollinen käsivamma on vanhempaa perua eikä siis kirjaa sitä pahoinpitelystä kertovaan lausuntoonsa.
      --> Lievä pahoinpitely, missä on lähinnä tullut pieniä ruhjeita on asia, syyttäjä voi päättää ymmärtääkseni suoraan esim. sakkorangaistuksesta jolloin asia ei välttämättä mene edes käräjille. Etenkin jos sinulla ei ole mitään aiempia tuomioita.
      --> Lievän pahoinpitelyn korvaukset ovat aika olemattomia eli tuskinpa niistä konkurssiin joudut. Kivun ja säryn korvaus taitaa kulkea jossain 100-500 euron paikkeilla, mutta sekin on harkinnanvarainen ja yleensä edellyttää jo selkeää, näkyvää ruhjetta tai vammaa.
      --> Yhden yksittäisen tapauksen vuoksi ymmärtääkseni aika harvoin myönnetään lähestymiskieltoa. Jos kyseinen henkilö on sitä hakenut, niin siitäkin sinut kutsutaan ensin kuulusteluihin ja sen jälkeen syyttäjä päättää onko perusteluita lähestymiskieltoon.

Jatkoa varten pieni vinkki sinulle: Vaikka kuinka ketuttaisi, niin lähde pois paikalta äläkä käy kehenkään käsiksi vaikka mieli tekisi. Näin vältyt yöunien menettämiseltä :)

t: itse pahoinpitelyn uhri

• riikka

mulla oli just vähän samantyylinen tilanne itselläni missä vastapuoli valehteli ummet ja lammet.Kun itse pysyt totuudessa ni se varmasti palkitaan, koska kyllä suora paskan puhuminen siellä oikeudessa saadaan syyttäjän kysymyksillä/oikeusavustajalla/lakimiehellä esille aivanvarmasti.

• KIRKE

Uskon että voitat jutun...itselläni on ollut vastaava homma jokin vuosi sitten...se joka syytti minua pahoinpitelystä joutui itse maksamaan mulle korvauksia pahoinpitelystä ja vielä aiheettomasta ilmiannosta...itse aloitti koko homman (kävi minun kimppuuni)...minä olisin jättänyt asian sikseen..hän maksoi minulle 2700€ ja oikeudenkäyntikulut molempien osalta.

• fasdfx

"uskon että voitat jutun". No eihän ketjun aloittajan mitään KUULU voittaa, sillä hänhän hakkasi uhrin. Myönsi vielä itse käyneensä kimppuun. Kantakoon seuraukset. Vain juntti käy toisen kimppuun, vaikka toinen miten soittaisi poskea. Sellaisella ihmisellä joka pelkästä poskensoitosta käy toisen kimppuun on oltava helvetin huono elämänlaatu ja huono itseluottamus. Oliko paikalla kenties naisia, ja halusit vähän näyttää?

• tyttönen

Mua epäillään pahoinpitelystä, vaikka en ole tehnyt mitään. Kuulustelut ovat edessä, joten onpa rohkaisevaa että oikeus todellakin voi voittaa! Jos rikosilmoituksen teko aiheettomasta ilmiannosta on mahdollinen, niin aionpa todella tehdä niin?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      301
      11652
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5952
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4389
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4269
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3611
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3608
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3135
    Aihe