Ennen jos yritykset sopi tuotteen hinnan se oli rikollista.
Nyt DNA, TELIA, VEIKON KONE, VERKKOKAUPPA , GIGANTTI, ELISA ja POWER ovat sopineet että puhelimet saa samalla hinnalla kyseisistä liikkeistä ja se onkin takuuhinta mikä hyvä juttu asiakkaille.
EI OLE HYVÄ. Puuttuu kilpailu ja tarjoukset ja liikkeet saa paremmat voitot kun ei ole kilpailua.
Eikä kukaan enää suojele kuluttajaa.
Hintakartellista = takuuhinta DNA
6
68
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Höpö höpö. Et ole nyt oikein tajunnut mistä on kyse. Eihän ne mainitsemasi firmat ole keskenään mitään sopivnut vaan takuuhinnassa on kyse siitä, että esimerkiksi DNA myy älypuhelimia jne vähintään yhtä halvalla kuin kilpailijoiden halvin hinta. Eli firmat myy niitä älypuhelimia halvemmalla, jos kilpailijat laskee omia hintojaan. Eli jos vaikka Elisa laskee omia hintojaan niin DNA lupaa laskea omia hintojaan. Mikä tossa ylipäätänsä on sulle on elmana? Hyvä asiahan toi on.
- Anonyymi00005
Mutta jos esimerkissäsi Elisa EI laskekaan hintoja niin eihän DNA:n tarvitse laskea enempää hintojaan ja sinä maksat ja luulet että on olemassa oikeata hintakilpailua.
Eihän siinä mitään ongelmaa ole ja sitä paitsi esim. useampien kodinkoneiden osalta maahantuoja määrittä alimmat hinnat joilla myyjä saa tuotteen myydä ja kun kaikki tarjoukset katsotaan niin samahan se hinta samasta tuottewesta ion kaikilla myyjillä, tosin asiaa saadaan sotketuksi laittamalla käytännössä samoihin laitteisiin hieman toisistaan poikkeavia nyansseja, yksi voi oll PESU AIO 24 y ja toinen PESU AIO 23 y jne. ja asiakas onkin ihan solmussa vertailuissaan... - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta jos esimerkissäsi Elisa EI laskekaan hintoja niin eihän DNA:n tarvitse laskea enempää hintojaan ja sinä maksat ja luulet että on olemassa oikeata hintakilpailua.
Eihän siinä mitään ongelmaa ole ja sitä paitsi esim. useampien kodinkoneiden osalta maahantuoja määrittä alimmat hinnat joilla myyjä saa tuotteen myydä ja kun kaikki tarjoukset katsotaan niin samahan se hinta samasta tuottewesta ion kaikilla myyjillä, tosin asiaa saadaan sotketuksi laittamalla käytännössä samoihin laitteisiin hieman toisistaan poikkeavia nyansseja, yksi voi oll PESU AIO 24 y ja toinen PESU AIO 23 y jne. ja asiakas onkin ihan solmussa vertailuissaan...Ilmeisesti ainoa minkä myyjäliike saa valita, on ale- prosentti. Kun alennetuksi hinnaksi laitetaan esim. 200 € niin valitaan teoreettinen lähtöhinta josta sitten lasketaan se alennusprosentti, se lasketaan siis sellaisesta hinnasta jollaisella tuotetta ei ole ikinä myyty mutta kun laitetaan lähtöhinnaksi esim. 300 € on alennus 33 % ja asiakas ryntää ostamaan kun nyt saa halvalla...
- Anonyymi00002
Sovitaan, että kaikilla on sama hinta eikö se ole kartelli ?
- Anonyymi00003
Jos olisi jotakin sovittu, tietysti se olisi kartelli. Kukaan ei ole sopinut mitään.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jos olisi jotakin sovittu, tietysti se olisi kartelli. Kukaan ei ole sopinut mitään.
Mistä tiedät, ettei ole sovittu 🤔 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25667
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123654VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.137533- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487