Siitä on jo 45 vuotta kun teit elämästäni helvettiä. Luulitko että olisin unohtanut ja antanut anteeksi sinulle. Katseemme kohtasivat kymmenien vuosien jälkeen. Eipä enää silmistäsi näkynyt sitä kovista jona itseäsi pidit kiusatessasi heikompia Tenetin koululla kahdeksankymmentä luvulla.
En tiedä mitä olet läpikäynyt mutta kovin heikolta näytti liikkumisesi. Melkein puhaltamalla sinut kumoon saisin jos haluaisin. Enää ei nyrkkisi ketään satuta eikä sylki suusta lennä hakkaamasi uhrin päälle niinkuin sinulla oli tapana..
Minulta sinun on turha tulla pyytämään anteeksi ja mitäpä se enää auttasi. Tuhosit toisen aikuiselämän kokonaan, traumat ja pelot jätit ikuisesi minun sieluun..Vasta vuosien jälkeen uskalsin olla se ihminen jonka halusin minun olevan. Ei enää alistuva ja pelokas ihmisparka jonka koulupäivät kuluivat vältellen sinunlaisia hakkaamisen ja kiusaamisen pelosta..
Koulukiusaaja
20
600
Vastaukset 20
- Anonyymi00001
Hyvin uhriudittu.
- Anonyymi00006
Oletko kiusaaja?
- Anonyymi00002
Mielenkiintoista. Itse kiusattuna olin voittaja ja se kasvatti minusta paremman ihmisen. En ilkeile, ivaa ja pilkkaa toisia enkä traumoja saanut. Minä pärjään eikä minua nujerra kukaan.
Kiittäisin kiusaajiani, mutta ovat kuolleet. Se siitä. - Anonyymi00003
Se on niin todellista ja nämä tyypit nyt on esim opettajia yms viraoissa eivätkä muista mitä tekivät nuorena toisille ihmisille..Vankilaan joutaisivat.
- Anonyymi00004
Mutta kyllä katkera ja pitkävihainen maatuska muistaa mitä lapset on koulun pihalla tehneet ja sanoneet. Ja nyt se on jo sitä mieltä että ihan vankilaan pitäisi ihmisten joutua.
Vau.
Kyllä on katkera elämä, mutta onneksi siitä voi aina syyttää jotain kiusaajaa, kunhan muistaa vain kiusaantua! - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mutta kyllä katkera ja pitkävihainen maatuska muistaa mitä lapset on koulun pihalla tehneet ja sanoneet. Ja nyt se on jo sitä mieltä että ihan vankilaan pitäisi ihmisten joutua.
Vau.
Kyllä on katkera elämä, mutta onneksi siitä voi aina syyttää jotain kiusaajaa, kunhan muistaa vain kiusaantua!Kiusaaminen ja kouluväkivalta ei kuulu kouluun nyt eikä koskaan ! Se pitäisi asettaa rikos vastuulliseksi teoksi.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kiusaaminen ja kouluväkivalta ei kuulu kouluun nyt eikä koskaan ! Se pitäisi asettaa rikos vastuulliseksi teoksi.
Arvaas, mistä tuo kiusaaminen ja kouluväkivalta johtuu? Ihan siitä, kun sossutantat apinoi Ruotsista vapaan kasvatuksen. Ei saa komentaa, ei saa antaa edes risua/tukistaa, ei saa huutaa, ettei pikkupilteille tule traumoja. Opettajilta vietiin määräysvalta, ettei vaan tule traumoja. Käräjätupa kutsuu. Pikkupilteiltä äippä ja iskä kyselee "mitä tänään syödään" ja ei enää leikitä, saatikka vietetä aikaa omien lastensa kanssa, lyödään kännykkä kouraan "leiki" itse. Ei opeteta edes siivoamaan jälkiään. Tänä päivänä pikkupilttien "vanhempina" toimii viranomaiset.
Voisin kuvitella näin työttömyyden jättiaikoina, etyä vanhemmilla olisi lapsilleen aikaa ja kiinnostusta. Kysellä, miten koulupäivä meni, auttaa öäksyisdä, lähteä vaikka yhdessä kävelemään, puistoon, vaikka pelata oikeita.pelejä ym. Kännykät pois, myös vanhemmilta.
Kun niitä kakaroita tekee, niistä pitää myös huolehtia ja kasvattaa, olla joka suhteessa äiti ja isä ja olla lapsilleen vanhemi, ei kaveri!
Tuossa vapaassa kasvatuksessa on syy, miksi kakarat ja niiden "vanhemmat", jotka olivat ensimmäisiä vapaan kasvatuksen uhreja, ovat täysiä nollia! Kiusaavat, lyövät jne. Alkaen on tarhaikäisistä (tästä myös uutisoitiin juuri). - Anonyymi00017
Eräskin opettajan Vuokatissa
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Arvaas, mistä tuo kiusaaminen ja kouluväkivalta johtuu? Ihan siitä, kun sossutantat apinoi Ruotsista vapaan kasvatuksen. Ei saa komentaa, ei saa antaa edes risua/tukistaa, ei saa huutaa, ettei pikkupilteille tule traumoja. Opettajilta vietiin määräysvalta, ettei vaan tule traumoja. Käräjätupa kutsuu. Pikkupilteiltä äippä ja iskä kyselee "mitä tänään syödään" ja ei enää leikitä, saatikka vietetä aikaa omien lastensa kanssa, lyödään kännykkä kouraan "leiki" itse. Ei opeteta edes siivoamaan jälkiään. Tänä päivänä pikkupilttien "vanhempina" toimii viranomaiset.
Voisin kuvitella näin työttömyyden jättiaikoina, etyä vanhemmilla olisi lapsilleen aikaa ja kiinnostusta. Kysellä, miten koulupäivä meni, auttaa öäksyisdä, lähteä vaikka yhdessä kävelemään, puistoon, vaikka pelata oikeita.pelejä ym. Kännykät pois, myös vanhemmilta.
Kun niitä kakaroita tekee, niistä pitää myös huolehtia ja kasvattaa, olla joka suhteessa äiti ja isä ja olla lapsilleen vanhemi, ei kaveri!
Tuossa vapaassa kasvatuksessa on syy, miksi kakarat ja niiden "vanhemmat", jotka olivat ensimmäisiä vapaan kasvatuksen uhreja, ovat täysiä nollia! Kiusaavat, lyövät jne. Alkaen on tarhaikäisistä (tästä myös uutisoitiin juuri).Ihan sama mitkö on säännöt ja jos sääntöjä ei ole niin ihmisen oma järki ja luonne kertovat mitä sitä sitten tapahtuu. Monessa tapauksessa sellainen ihminrn on psykopaatti narsisti ja osa näistä osaa näytellä myöhemmin hyvää. Taustalla tapahtuu sitten helposti kaikenlaista....
- Anonyymi00007
Nimi paperille.
- Anonyymi00009
Koulukiusaajat ja muut kiusaajat tulevat kokemaan sen, minkä ovat aiheuttaneet.
Karma. - Anonyymi00010
Liekö alkkis, kohta rollaattorissa. Ei hän sinua muista. On ollut niin paljon kaikenlaista.
- Anonyymi00011
Eteen päin sano mummo lumihangessa.
- Anonyymi00012
Hyvä Päivi, tsemppiä.
- Anonyymi00013
Eikös meidän Stubb ollut myös koulukiusaaja...
- Anonyymi00014
Ite oli hankala luokkakaveri. Samoilla navettakumppareilla kulit koulussa ja kotona isän kanssa iltaruokinnalla. Etkä ikinä osunu palloon kun pesäpalloa liikunnassa oli. Möhlit ajolähöt etkä saanut siirrettyä kakkoselta kolmoselle ikinä ketään. Hävittiin aina. Että kyllä saat vähän peiliinki kahtoo. Oon sitähin yhtä kevään peliä nämä vuosikymmenet miettiny kun takapesät oli täynnä ja et osunu. Muka aurinko häikäsi vaikkei ees paistanu. Hävittiin sekin peli ja multa jäi parhaan lusikka saamatta kun voittajat vaan palkittiin. Enkä kyllä moikkaa jos Jöllissä nähdään niin muualle katon ja turha tulla jutuille kun ei kiinnosta vuosienkaan jälkeen.
- Anonyymi00015
Pitäisköhän jo pikkuhiljaa katsetta ja ajatuksia kohti tulevaisuutta eikä rypeä 80 luvun kouluajassa niin helpottais varmaan vähäsen. Toki koulukiusaaminen on aina väärin ja sitä valitettavasti tapahtuu, mutta jos ei pian eläkeiässäkään pääse yli lapsena tapahtuneista koulukiusaamisasioista niin on kait sitä jo asiaa itselläkin kallolekurille. Kuitenkin se kiusaajakin on silloin ollut vielä lapsi ja henkisesti kehittymätön ajattelemaan asian seurauksia.
- Anonyymi00018
...noita "henkisesti kehittymättömiä" on Kainuu väärällään ...aika moni jopa palveluammatissa .. vaan sopii onneksi "äänestää jaloillaan" ..
- Anonyymi00021UUSI
kiusaamisen ja muiden mt-ongelmien seurauksesta en ole tehnyt oikeastaan töitä kovinkaan paljoa . Eläkkeelle siirryin jo aika nuorena. En ole avauspostaaja ja en ole sotkamolaisia.
Sosiaaliset ongelmat tuli niin vaikeiksi että ne katsoi eräässä paikassa ettei ole edellytyksiä työelämään.
Osa kiusatuista jää kotiin makaamaan vaan kuten isoserkkuni ja minä että olemme jääneet peräkammarin miehiksi jotka asumme vanhempien nurkassa emmekä tee mitään juurikaan .
Kannattaa lukea aiheesta kiusaaminen eli googlettamalla selviää ja luulisin sieltä selviää myös miksi osa kiusatuista jää kotiin makaamaan neljän seinän sisälle ja lopettaa yhteydenpidon muihin ihmisiin ja heistä tulee erakoita&yksinäisiä susia.
Minä en ole tapaillut ihmisiä kohta 30 vuoteen. Olen vain kotona isäni kanssa.- Anonyymi00022UUSI
vielä tuun kommentoimaan sen että oon antanut kiusaajilleni anteeksi kauan sitten mutta minusta tuli heikkohermoinen ja heikko yksilö joka jäi vain kotiin ja oon aina ollu pennustakin asti epäsosiaalinen. Luulen että ne kiusasi mua epäsosiaalisuuteni takia muun muassa. Epäsosiaalisuus&sosiaaliset ongelmat muodostuneet ongelmaksi. Työkyky myös heikko .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11833- 43814
- 62768
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51647
- 60597
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49597- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 104507
- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 44485
- 32469
- 40437
- 58431
- 17420
- 24419
- 43407