Miten viettää 10 vuotta Thaimaassa?

Anonyymi-ap

"Minulla on niin paljon kokemusta Thaimaan sairaaloista että ihan vähäisillä tiedoilla ei kannata haastaa, elin siellä 10 vuotta... "

Totesi Majuri Ponteva.

On hienoa että siihen kymmeneen vuoteen mahtui kaikki mahdolliset sairaudet, eläinten puremat, kulkutaudit ja ne jotka oli jo saapuessa.

Huonoa laatua on Ponteva kokenut Thaimaan terveydenhuollossa. Suurin ongelma vaikuttaa olevan siinä että hän on olettanut että hänestä tehdään urheilullinen nuorukainen 250 euron hintaan vuosivakuutuksella.

Näinhän se ei toimi, eikä sairaalat voi alkaa säätämään köyhälle mitään ökyremontteja kun vakuutus ei vaan riitä niihin eikä kata niitä.

Posso kertoo soittaneensa SOS Internationaliin, joka on Thaimaan köyhäinapu kaikkein köyhimmille joilla ei ole rahaa eikä kielitaitoa hoitaa asioitaan.

SOS International ei takuulla "määrää yksityisen sairaalan lääkäriä soittamaan päivittäin ja kysyä että mikä vointi". Potilas on selvästi paniikissa ja vainoharhainen sekä kielitaidoton.

Posso totesi:

"verenmyrkytys on varsin vaikea hoitaa, jos se sitä oli, tosiasiassa näytteenotossq oli iholta mennyt bakteeri veren mukana"

Sepsiksessä ei koskaan toimita niin, että potilas laitetaan kotiin tunnustelemaan oloaan, sillä se voi olla tappava vain tunneissa. SInulla siis ei ollut sepsistä, vaan epäilit sitä itse.

Sepsistä sairastava tarvitsee välitöntä hoitoa, jotta infektio ei pääse leviämään pidemmälle. Sepsistä sairastavalla ihmisellä on riski saada septinen sokki.

Huonokuntoinen kuten sinä, voi menehtyä tunnissa. Elimet sammuu yksi toisensa jälkeen eli tulee monielinvaurio, se sama kuin monille juopoille maksakirroosissa.

Bakteremia on vielä ärhäkämpi aiheuttamaan sepsiksen ja siitä ei voi erehtyä. Siinä mennään horkkaan samantien. Sinulla siis ei ollut mikrobien eikä bakteerien aiheuttamaa sepsistä, vaan vain surkea kunto.

Ammattikoomikon uraa tavoitteleva Spede Pasanen Vantaalta kertoi:

"Koska olin huippu kuntoinen ja olen edelleenkin , on mahdollista että verenmyrkytys ei aiheuta vakavia oireita"

Sepsis voi tulla täysin terveellekin ja siihen ei suhtauduta välinpitämättömästi, tai se on selkeä hoitovirhe.

Annas kun iskä laittaa kunnot kuntojärjestykseen ja valaisee sinua.

-Huippukuntoinen (ammattiurheilija lajinsa vähintään kansallisella tasolla)

-Erittäin hyväkuntoinen (säännöllisesti koko ikänsä urheilua harrastanut normaalipainoinen henkilö jolla kansallista menestystä pitkään)

-Kiitettävän hyväkuntoinen (säännöllisesti koko ikänsä urheilua harrastanut normaalipainoinen henkilö jolla on ollut tavoitteellisuutta ja tuloksia)

-Normaalia parempikuntoinen (säännöllisesti koko ikänsä liikuntaa harrastanut normaalipainoinen henkilö joka juoksee Cooperissa yli oman ikäryhmänsä hyvän tuloksen)

-Normaalikuntoinen (perusterve normaalipainoinen henkilö joka täyttää UKK:n liikuntasuositukset joko liikunnalla tai sekä että hyötyliikunnalla)

-Tyydyttäväkuntoinen (melkein perusterve henkilö joka kykenee arkitoimiin ja työelämään 40 tuntia viikossa ja käy vähintäänkin kolmasti viikossa vielä kävelyllä tai uimassa tai suliksessa tms)

-Välttäväkuntoinen (selviytyy arjen askareista itsenäisesti sekä on työkuntoinen)

-Heikkokuntoinen (ei jaksa olla montaakaan tuntia vireänä päivästä, ei pysty kävelemään kolmea kilometriä tunnissa, ei kykene tekemään yhtäkään etunojapunnerrusta, ei yhtäkään vatsalihasta eikä yhtäkään leuanvetoa)

-Rapakuntoinen (ei tee mitään ja pitää itseään hengissä ramppaamalla lääkärissä, sairaalassa, apteekissa ja pysyy nippanappa hengissä.

-Kuoleman rajalla (rapakuntoinen jolla kaikki perussairaudet, sydän- ja verisuonitaudit, astmat, ahtaumat, tulehdustila, rankka ylipaino, diabetes, kolestrolit, valtimonkovettumat, nivelvaivat jne)

Kuulut tuohon viimeiseen ryhmään Posso. Minä kuulun ryhmään kiitettävän hyväkuntoinen.

2010

7

<50

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Senssu aktivoitu.

• Anonyymi00002
      UUSI

Saat resu taas hymyn on sinulla huolet, olet taas sanonut asiasi. 555555

• Anonyymi00004
        UUSI

Kymppi puhuu asiaa. Huippukuntoiset juoksee maratonin alle kolmeen tuntiin. Sinä Pasanen kuolisit jo kolmen kilometrin kohdalla kävellen helteessä. Sen verran sitä eroa on sinulla ja huippukunnolla. Elä kehtoo puhhuu huippukunnoistasi enää.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kymppi puhuu asiaa. Huippukuntoiset juoksee maratonin alle kolmeen tuntiin. Sinä Pasanen kuolisit jo kolmen kilometrin kohdalla kävellen helteessä. Sen verran sitä eroa on sinulla ja huippukunnolla. Elä kehtoo puhhuu huippukunnoistasi enää.

Niinkö on käsityksesi huippukunnosta, miten huippukuntoisella on näkyvissä erittäin nopeasti etenevä geriatria ja tarvitsee testoa piikillä perseeseen, kun ei enää mopo keuli, äänikin on kuin minni hiirellä, tai mikillä merihädässä, minun vanhenemiseni on täysin ikäiselleni, normaalia ja testot on normaaliarvoissa, huippukuntoa on hyvin monenlaista näköjään.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niinkö on käsityksesi huippukunnosta, miten huippukuntoisella on näkyvissä erittäin nopeasti etenevä geriatria ja tarvitsee testoa piikillä perseeseen, kun ei enää mopo keuli, äänikin on kuin minni hiirellä, tai mikillä merihädässä, minun vanhenemiseni on täysin ikäiselleni, normaalia ja testot on normaaliarvoissa, huippukuntoa on hyvin monenlaista näköjään.

Se on myös huippu-urheilijan näköinen tietää sen peppusen lipittäjät.

• Anonyymi00003
      UUSI

Olen lukenut vuosia näitä Hua Hinin Numban selostuksia sekavia. Niissä korostuu aina vaan ongelmat. Hänelle oli pirun vaikeita nuo lupa-asiat ja niistä tuntui koostuvan iso osa matkan sisältöä. Toisen ongelman hän rakensi terveydentilastaan ja siitä kuinka ei saanut mieleisiään sairaalapalveluita. Kolmas sisältö olikin sitten vain piileskelyä vuokra-asunnossa tekemättä mitään. Kokemusta kertoo olevan sadoista possoista ja epäonnistuneista hammashoidoista.

Ei jää paljon lapsille kerrottavaa noista matkoista.

• Anonyymi00009
      UUSI

Monilla täällä tulee korroosio putkeen. Se on usein ärhäkkä ja vaatii kovan kuurin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      73
      1203
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      103
      1191
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      78
      1071
    4. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      24
      1055
    5. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1008
    6. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      126
      920
    7. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      888
    8. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      131
      860
    9. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      58
      815
    10. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      801
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      46
      711
    12. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      707
    13. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      72
      701
    14. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      696
    15. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      672
    16. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      647
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      50
      642
    18. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      12
      639
    19. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      622
    20. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      48
      614
    Aihe