Miten työvalojen kytkentä pitää tehdä. Tarviiko releen vai ei.
Työvalot
4
14627
Vastaukset
- sähkömiäs
Jos ei tarvitse palaa.jos ei relettä laita toimintasavu pakenee katkaisijasta.Tai sitten tarvitsee laittaa suotta ylimitoitettu katkaisija.
Laita se rele vain.Ja laita virtajohtoon proppu kanssa.- Valmet361
..paljonko meinaat ottaa tehoa niille valoille, normaali pieni vetokatkaisija kestää kyllä 2x80 wattiset polttimot, mut jos laitat enemmä ja isompia polttimoita niin sit releen kanssa, muuten voi katkaisija savuta, tai joudut laittaan turhan järeän katkaisijan
- PaTe
Tarvitset releen, tai no ei välttämättä, mutta kannattaa ehdottomasti.
Etsi johto, johon tulee virtaa parkkivalot päällä, siitä johdosta haaroitat johdon työvalo katkaisimelle, katkaisimelta releen herätevirtaan, toinen herätevirta runkoon.
Sitten releen napaan 30 johto akusta, muista SULAKE, ja vielä mahdollisimman lähelle akkua se sulake. Releen navasta 87 johto työvalolle / valoille.
Muistathan, että jos laitat esim 100W polttimot, niin tarkasta, että laturissa riittää tehoa ladata akkua, ettei se vaan pääse tyhjäksi, eli kaikki valot päälle, ja mittaa jännite, oltava yli 13,5V... - Jyrä
Kaksi 55W lamppua ottaa virtaa n. 10A (ohmin laki). Nykyiset valokytkimet ovat erittäin siroja ja kestävät virtaa useinkin 25...30A. Ko. arvo on merkitty aina kytkimeen ja/tai pakettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241