sähkösilmukka ja jälkivuoto

saara_salli

Kuinka kauan teillä muilla on ollut jälkivuotoa kun on sähkösilmukka hoito tehty?

11

3973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin...

      neljä päivää!!! Ja hoitopäivänä ja seuraavana päivänä nipisti mahaa jonkun verran, mut burana auttaa!

      • ...ja mulla

        ..vuotaa jo kolmatta viikkoa, olenkohan enää normaali...


      • pitkään...
        ...ja mulla kirjoitti:

        ..vuotaa jo kolmatta viikkoa, olenkohan enää normaali...

        mulla vuoto kesti monta viikkoa. siis ensin kunnon vuoto jonka jälkeen tiputtelua joka päivä. mitään vuotokohtaa ei tarkistuksessa löytynyt, mutta tiputtelua oli tosi pitkään. kun hoito tehtiin, alkoi välivuodot ja epäsäännölliset kuukautiset. ei pitäis enää kierukastakaan johtua kun se on laitettu puoli vuotta ennen loop-hoitoa!


      • Sanna
        pitkään... kirjoitti:

        mulla vuoto kesti monta viikkoa. siis ensin kunnon vuoto jonka jälkeen tiputtelua joka päivä. mitään vuotokohtaa ei tarkistuksessa löytynyt, mutta tiputtelua oli tosi pitkään. kun hoito tehtiin, alkoi välivuodot ja epäsäännölliset kuukautiset. ei pitäis enää kierukastakaan johtua kun se on laitettu puoli vuotta ennen loop-hoitoa!

        Hei!
        Minulla kesti vähän yli 5 viikkoa! Joten tuo 3 vkoa on täysin normaali. Siellähän on iso palovamma. Saanko kysyä, minkä vuoksi sinulle se tehtiin ? Itselleni tehtiin sama tammikuussa, ja sitten jouduttiin tekemään kohdunpoisto vielä maaliskuussa.
        --Sanna


      • ...pitkään
        Sanna kirjoitti:

        Hei!
        Minulla kesti vähän yli 5 viikkoa! Joten tuo 3 vkoa on täysin normaali. Siellähän on iso palovamma. Saanko kysyä, minkä vuoksi sinulle se tehtiin ? Itselleni tehtiin sama tammikuussa, ja sitten jouduttiin tekemään kohdunpoisto vielä maaliskuussa.
        --Sanna

        hei!
        Mulla on papa 3 ja kohtalaista solumuutosta , eli otettiin neljä koepalaa joissa yhdestä oli sitä kohtalaista solumuutosta.Jonka jälkeen tehtiin sähkösilmukkahoito. Mitkä syyt sulla oli siihen kohdunpoistoon?


      • Sanna
        ...pitkään kirjoitti:

        hei!
        Mulla on papa 3 ja kohtalaista solumuutosta , eli otettiin neljä koepalaa joissa yhdestä oli sitä kohtalaista solumuutosta.Jonka jälkeen tehtiin sähkösilmukkahoito. Mitkä syyt sulla oli siihen kohdunpoistoon?

        Josta selvisi koepalojen jälkeen kohdunkaulan syövän esiaste. Tehtiin silmukkakoepala, jolla kaikki piti olla ohi, mutta sitten patologin mukaan sinne oli muutoksia jäänyt, joten jouduin kohdunpoistoon. Loppujen lopuksi sinne ei mitään solumuutoksia ollut jäänyt, joten tuo oli tavallaan turha toimenpide. Mutta kyllä se helpottaa, kun tietää, ettei siellä enää voi mitään olla, kun kaikki poistettu. Ja tasan 2v sitten oli papa puhdas ykkönen..


      • ....pitkään
        Sanna kirjoitti:

        Josta selvisi koepalojen jälkeen kohdunkaulan syövän esiaste. Tehtiin silmukkakoepala, jolla kaikki piti olla ohi, mutta sitten patologin mukaan sinne oli muutoksia jäänyt, joten jouduin kohdunpoistoon. Loppujen lopuksi sinne ei mitään solumuutoksia ollut jäänyt, joten tuo oli tavallaan turha toimenpide. Mutta kyllä se helpottaa, kun tietää, ettei siellä enää voi mitään olla, kun kaikki poistettu. Ja tasan 2v sitten oli papa puhdas ykkönen..

        Hei! Kiitos tiedosta. Minä odottelen patologin lausuntoa.
        Olen henkisesti kyllä valmistautunut kohdunpoistoon. Saanko kysyä kuinka vanha olet?


      • Sanna
        ....pitkään kirjoitti:

        Hei! Kiitos tiedosta. Minä odottelen patologin lausuntoa.
        Olen henkisesti kyllä valmistautunut kohdunpoistoon. Saanko kysyä kuinka vanha olet?

        Olin 30 kun leikattiin keväällä, nyt 31.


    • Outoa..?

      Tuosta sähkösilmukkahoidon jälkivuodosta, vasta mennään toista viikkoa et ei siinä ajassa mitään mut ootteko kaikki vuotanut verta? Multa ei verta tullut alkujaankaan ku ekana päivänä tippa vaan vuotaa keltaista nestettä joka ei kylläkään kauheesti haise miltään. Normaalia? Ihan reilusti tulee et side on paikallaan...

      • ..jos jonkinmoista

        Mulla on nyt kolmisen viikkoa sähkösilmukasta. Vuotaa yhä. Jonkin verran vuodon koostumuksen seurailua vaikeutti tähän väliin tulleet menkatkin. Alkuun tuli jonkin verran verta, muuttui päivän kahden jälkeen kirkkaaksi ja nyt menkkojen jälkeen on tullut taas verta.

        Lähinnä mietityttänyt pitäisikö käydä näyttämässä kun vuoto on lisääntynyt aikaisemmasta. Vessassa kun käy jaa aivan selvä punainen raita, joka kerta.

        Jälkihoito-ohjeen mukaan vuoto voi olla kirkkasta, punaista tai ruskehtavaa. Muistaakseni myös ohuesta paksumpaan.

        Jonkin verran lohduttaa tuo, jotta osalla on vuotanut viitisenkin viikkoa. Ehdin jo huolestua kun loppua ei näy. Eniten kuitenkin häiritsee se, että nämä olivat nyt toiset solumuutokset muuaman vuoden sisällä. Ensimmäiset olivat parantuneet itsestään, mutta nämä viimeisimmät poistettiin. Ikää löytyy 25 eikä kohdunpoiston uhka kuulosta kovin ihanalta kun lapsiakaan ei ole tullut vielä hankittua.

        Viimeisimmät solumuutokset löydettiin kun kävimme tutkimuksissa kun ei raskautta kuulu ja vuoden päivät yritetty. Se selvittely meni kuitenkin tauolle näiden hoitojen takia.

        Ei rokkaa ei.


    • Anonyymi

      Vähän vanhan ketjun löysin, mutta vrk sitten oli sähkösilmukkahoito. Sitä tässä olen pähkäillyt kun jälkivuotoa ei ole tullut kuin teelusikallinen ja sekin pissalla käydessä paperiin. Pitäisi kai olla tyytyväinen ja ehkei sitten kaikilla valu, vai ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe