Mitäs mieltä olette Turun (ja miksei ylipäätäänkin Varsinais-Suomen) kirjastoista ja niiden tasosta?
Itse olen aika tyytyväinen ollut.
Pääkirjasto on nyt aikasmoinen "hehtaarihalli", muta sieltä löytyy kyllä melkeinpä mitä vaan mitä tarvitsee kirjastoista.
Lisäksi sivukirjastot, ainakin ne joissa itse olen asioinut edes muutaman kerran, ovat mukavia.
Maarian ja Aunelan sivukirjastot ainakin ovat vielä todella rauhallisia, siistejä sekä mukavia kirjastoja vietää aikaa lukemalla ja tietokoneella.
Aunelassa ainakin vielä on lisäksi hyvän laaja aukioloaika(omatoimiaika joka päivä klo 7-21).
Valikoimat kylläkin ovat pienemmät esim. Nummen kirjastoon verraten, elokuvavalikoimakin on todella suppea, lähinnänuorille tarkoitettuja elokuvia on saatavilla hyllytavarana. Vaikka toisaalta ymmärtääkin, koska ko kirjasto on nuorisotalon yhteydessä. Ja palveluaikakin on aika suppea taasen, henkilökuntaa on vain kolmena päivänä viikossa paikalla.
Aunelassa olen käynyt nyt useammin, koska oma lähikirjasto on ollut suljettuna jonkin aikaa huollon/remontin vuoksi.
ainoa isompi miinus on nuorten käyttätyminen tietokoneilla. Tietokoneet ovat kuitenkin aikuisille tai vähintään 15-vuotiaille tarkoitetut, useimmat ainakin, ja nuoriso usein valtaa koneet pitkiksikin ajoiksi. Pelaavat vain tuntikausia tai sitten istuskelevat koneella ja äpläävät vain kännykkäänsä, vlillä npyttelevät tietokoneella näön vuoksi jotain näyttääkseen, että "käyttävät" konetta.
Josku, jos tarvitsisi päästä koneelle ja käy pyytämässä omaa vuoroa, niin eivät suostu kovin herkästi ainakaan. Eivätkä välitä, vaikka sanoo suoraan, että kone on aikuisille ja koneen vieressä on useammalla kielellä ilmaistu sama asia.
Eikä palveluaikana henkilökuntakaan välttämättä puutu asiaan. Useimmat näistä, oikeastaan aina, nuorista ovat vielä ulkomaalaistaustaisia ja jos heille ei mikään muu selitys auta, niin heittäytyvät kielitaidottomiksi. Vaikka puhuisivatkin keskenään joko englantia tai suomea, millä kielillä nämä kieltokyltitkin ovat koneilla.
Minulla ei silti ole mitään vähemmistöjä vastaan, joskus vain tarvitsisin pakonkin takia tietokonetta tulostuksen vuoksi. Ja muutenkin, kyllähän jokaisen asiakkaan täytyisi päästä koneelle mutenkin tarvittaessa.Ettei koneella asiointi estyisi ainakaan minkään nettipelailun tai ihan turhanpäiväisen "hengailun" vuoksi. Kännykkää voi kuitenkin näpräillä muuallakin kuin tietokoneen ääressä.
Mutta muuten ylipäätään, Turussa ainakin on mielestäni hyvätasoiset kirjastot ja kirjastopalvelut.
Turun kirjastot ja kirjastopalvelut
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611346Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää911028- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25808Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks46760Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27704
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126703Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.166625VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497