Siis yleensä???
En tarkoita lomien loppumista vaan sitä kun illat pimenee...
Itse nautin kun saa sytyttää ensimäiset syksyn kynttilät pimenevään iltaan....
Ahdistaako syksy??
38
1331
Vastaukset
- vuodesta.
Ihanat kuulaat syysillat,syksyn mahtava ruska,puolukat,sieniretket.Voi aloittaa opiskelemaan jotain uutta.Aivan ihana aika.
- varjo.enkeli
Rakastan syksyä...
pimeneviä iltoja kynttilän valossa,
ihania syksysateita,
puiden ruskaa,
ilmojen viilenemistä...
tuoksua siitä, että talvi on tulossa :) - mari
mutta kun sairastuin masennukseen, olen huomannut, että syksyn pimeällä on mukava olla pirtissä, lukea ja katsoa tv:tä. Ennen sairastumista olin aina menossa ja monta erilaista hommaa kesken...Ja sitä omaa aikaa ei ollut koskaan. Nyt on ja syksytkin kelpaa vuodenaikana niinkuin muutkin.
- jpntar
olen, ja pidän myös siitä, kun saa sytyttää ensimmäiset tuikut ja tuijut...sisälle ja ulos.. pensaitten oksistoissa pidän yleensä:)))) Sitä paitsi rakastan syksyn värejä..pukeutumisessakin.
Syksyllä ei myöskään ole enää helteistä eikä itikoita:)- (.)Y(.)
Siekin tykkäät syksystä.. :)))
Syksyinen sienimetsä on herkkua, kesän
helteiden jälkeen.. :))))
Paitsi ne hirvitykset.. :((( - jpntar
(.)Y(.) kirjoitti:
Paitsi ne hirvitykset.. :(((aikoja sitten, että alan maalata syksystä..ne värit silloin täällä pohjoisessa..:))))))Pakko niitä on saada maalata "ylös".. En kai minä voi sen tökerömpi olla kuin joku muukaan, ja olla oppimatta..! Voinhan oppia äkkiäkin:))) Tai...olla oppimatta:((
- (.)Y(.)
jpntar kirjoitti:
aikoja sitten, että alan maalata syksystä..ne värit silloin täällä pohjoisessa..:))))))Pakko niitä on saada maalata "ylös".. En kai minä voi sen tökerömpi olla kuin joku muukaan, ja olla oppimatta..! Voinhan oppia äkkiäkin:))) Tai...olla oppimatta:((
maalata taulunsa itse.. :))
Et, muuten voikkaan.. :)))
Opit sie, älä yhtään epäile taitojasi.. :))) jpntar kirjoitti:
aikoja sitten, että alan maalata syksystä..ne värit silloin täällä pohjoisessa..:))))))Pakko niitä on saada maalata "ylös".. En kai minä voi sen tökerömpi olla kuin joku muukaan, ja olla oppimatta..! Voinhan oppia äkkiäkin:))) Tai...olla oppimatta:((
kerran maalasin kukkataulun,valitettavasti siitä ei tullut sellainen, kuin olin kuvitellut mielessäni.niinpä jouduin piilottamaan sen kaappiin! :(
- Aurora-30
jpntar kirjoitti:
Minäkin maalaan tauluni itse, maalaan sellaisia kuin huvittaa ja värejä käytän reilusti, punaista, keltaista, oranssia.... Jos syksy alkaa ahdistamaan niin sytytän enemmän kynttilöitä sisälle ja ulos. Mutta enemmän minua talvi ahdistaa ja se kylmyys. Syksyllä voi olla hyvinkin lämmintä ja ruskan värit ovat kauniita.
Eli suosittelen lämpimästi öljyvärimaalausta sinullekin, se on rentouttavaa ja ei niitä tauluja tarvitse muille näyttää, en minäkään näytä omiani kenellekään... - jpntar
Aurora-30 kirjoitti:
Minäkin maalaan tauluni itse, maalaan sellaisia kuin huvittaa ja värejä käytän reilusti, punaista, keltaista, oranssia.... Jos syksy alkaa ahdistamaan niin sytytän enemmän kynttilöitä sisälle ja ulos. Mutta enemmän minua talvi ahdistaa ja se kylmyys. Syksyllä voi olla hyvinkin lämmintä ja ruskan värit ovat kauniita.
Eli suosittelen lämpimästi öljyvärimaalausta sinullekin, se on rentouttavaa ja ei niitä tauluja tarvitse muille näyttää, en minäkään näytä omiani kenellekään...mitä terapiaa on itsellekin maalata ajatuksensa "ylös"...vaikka tiedäthän sinä varmaan sen, kun olet maalannut kerran..:)))) Ne ruskan värit...ne ovat upeat!!!!!
Aurora-30 kirjoitti:
Eli suosittelen lämpimästi öljyvärimaalausta sinullekin, se on rentouttavaa ja ei niitä tauluja tarvitse muille näyttää, en minäkään näytä omiani kenellekään...kenelle tuon tekstin kirjoitit,mutta kun maalailin sitä taulua,minulla oli niin
suuret kuvitelmat.
ajattelin että laitan sitten valmiin taulun seinälle,ja kaikki oikein ihastelevat sitä,kuinka hyvä olen maalaamaan...:)
aika korkealentoiset ajatukset..:)- MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Paitsi ne hirvitykset.. :(((odotan minäkin (vaikka ihanaa on, että kesää vielä jäljellä...) ja niitä sienimetsiä. Mutta tosiaan ne kamalat hirvitykset :((( Tehoaako niihin mikään, kaikkea on kokeiltu... Joku neuvo oli, että etikkaan kastettu liina olalle??? Eipä tuokaan kovin hauskalta kuulosta, vai ???
Mutta syksy kaikenkaikkiaan hieno vuodenaika! - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
odotan minäkin (vaikka ihanaa on, että kesää vielä jäljellä...) ja niitä sienimetsiä. Mutta tosiaan ne kamalat hirvitykset :((( Tehoaako niihin mikään, kaikkea on kokeiltu... Joku neuvo oli, että etikkaan kastettu liina olalle??? Eipä tuokaan kovin hauskalta kuulosta, vai ???
Mutta syksy kaikenkaikkiaan hieno vuodenaika!Siekin tykkäät sitten sienistä.. :)))
Inhottavia otuksia ja niitä on, eniten
siellä missä on hirviäkin.. :(((
En tiedä mitään 100% torjuntakeinoa.. :((
No, ei tosiaankaan kuulosta hyvältä, kulkea
etikkaisen liinan kanssa metsässä.. :((
Etikka kun ei, ole tuoksuista paras.. :DDD
Syksy on omalla tavallaan upea vuodenaika.. :)) - Fafner
Aurora-30 kirjoitti:
Eli suosittelen lämpimästi öljyvärimaalausta sinullekin, se on rentouttavaa ja ei niitä tauluja tarvitse muille näyttää, en minäkään näytä omiani kenellekään...on hyvä teko.
Suosittelen
Itsekin teen,
päivittäin.
Rakastan lämpimiä värejä. - Fafner
Fafner kirjoitti:
on hyvä teko.
Suosittelen
Itsekin teen,
päivittäin.
Rakastan lämpimiä värejä.ja eksyin ilmeisesti
taas aivan väärään mestaan.
Pyhästi: Tsorge!!!
Kauniit kasvot houkuttelivat
(tahdottomaan?)
toimintaan.
RYHDISTÄYDYN!!!
(aikaisemmin kirjoittamani on
kuitenkin TÄYSIN totta,
aivan jokainen
sanainen.) - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Siekin tykkäät sitten sienistä.. :)))
Syksy on omalla tavallaan upea vuodenaika.. :))tosin olen aika suppean valikoiman poimia, kun en montestakaan muusta ole varma, enkä tee suolasieniä tms. Mukaani lähtee siis vain kanttarelli, suppilo ja torvi :)))) Herkullisia!
Pakkasessa vielä iso kasa viimevuotisia suppiloita, kun niitä niin runsahasti sai.
Kyllä se sitä on, ellei sitten satu syksyä jolloin sataa joka päivä tai useamminkin :DDD - NasMy
(.)Y(.) kirjoitti:
Siekin tykkäät sitten sienistä.. :)))
Syksy on omalla tavallaan upea vuodenaika.. :))löysin tällaisen: Hirvikärpäset pidät loitolla , kun laitat hyväntuoksuista hajuvettä, kaulalle, kaulukseen ja takkiin. (Onkos sulle tullu mieleen laittaa hajuvettä ennen metsälenkille lähtöä - mulle ei ainakan ole.... :)))
Toinen: Kiinnitä valkosipulin puolikkaita hakaneuloilla lakin päälle.... Tätä pitääkin kokeilla, kuolevat varmaan nauruun :DDDD
Mysna - 44aeniM
NasMy kirjoitti:
löysin tällaisen: Hirvikärpäset pidät loitolla , kun laitat hyväntuoksuista hajuvettä, kaulalle, kaulukseen ja takkiin. (Onkos sulle tullu mieleen laittaa hajuvettä ennen metsälenkille lähtöä - mulle ei ainakan ole.... :)))
Toinen: Kiinnitä valkosipulin puolikkaita hakaneuloilla lakin päälle.... Tätä pitääkin kokeilla, kuolevat varmaan nauruun :DDDD
Mysnatämmöinen salaattiin liittyvä niksi, joka meni suunnilleen näin:
huuhdeltu salaatti tungetaan sukkahousun kärkiosaan - sitten aletaan vimmatusti pyörittää sukkista (helikopterin yläpropellin tapaan) pään yläpuolella.
Jo kuivuu salaatti... - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
tosin olen aika suppean valikoiman poimia, kun en montestakaan muusta ole varma, enkä tee suolasieniä tms. Mukaani lähtee siis vain kanttarelli, suppilo ja torvi :)))) Herkullisia!
Pakkasessa vielä iso kasa viimevuotisia suppiloita, kun niitä niin runsahasti sai.
Kyllä se sitä on, ellei sitten satu syksyä jolloin sataa joka päivä tai useamminkin :DDDOnhan sitä valikoimaa jo noissakin.. :)))
Eikä kannata kerätä, jos ei varmasti
tunnista sientä.. ;))
Käytä vanhat pois ja uusia tilalle.. :))
Joo, ei jatkuva sade ole mukavaa.. :DDD - (.)Y(.)
NasMy kirjoitti:
löysin tällaisen: Hirvikärpäset pidät loitolla , kun laitat hyväntuoksuista hajuvettä, kaulalle, kaulukseen ja takkiin. (Onkos sulle tullu mieleen laittaa hajuvettä ennen metsälenkille lähtöä - mulle ei ainakan ole.... :)))
MysnaTuota täytyy kokeilla, että toimiiko tosiaan?.. ;))
Hajuvettä ja sitten metsään lumoamaan
hirvityksiä.. :DDDD
Valkosiplaa vielä, niin kyllä niillä
on kuolettavan hauskaa.. :DDDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Tuota täytyy kokeilla, että toimiiko tosiaan?.. ;))
Hajuvettä ja sitten metsään lumoamaan
hirvityksiä.. :DDDD
Valkosiplaa vielä, niin kyllä niillä
on kuolettavan hauskaa.. :DDDDajatukselta lähteä metsään parfymoituna, menee ikäänkuin hohto koko hommasta ...
Mieluummin sitten vetäsen aimoannoksen valkosiplaa kurkusta alas ja haisen niin, ettei hirvetkään tuu liki :DDDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Onhan sitä valikoimaa jo noissakin.. :)))
Eikä kannata kerätä, jos ei varmasti
tunnista sientä.. ;))
Käytä vanhat pois ja uusia tilalle.. :))
Joo, ei jatkuva sade ole mukavaa.. :DDDettä oppis edes yhden uuden per vuosi... mut sillon pitäis olla mukana joku, joka varmasti tuntee ko. sienen ja niin sitten itsekin oppisi. Ai, mut tietty korvasienen (se onkin vaikee) ja tattejakin tunnistan.
Rouskut ja kaikenmaailman haperot on hankalia... tuleeko maitoo vai eikö tuu... :))))
Vanhoja en kaikkia käytä, ennenku tiiän tuleeko suppiloita tänä syksynä. - MysNa
44aeniM kirjoitti:
tämmöinen salaattiin liittyvä niksi, joka meni suunnilleen näin:
huuhdeltu salaatti tungetaan sukkahousun kärkiosaan - sitten aletaan vimmatusti pyörittää sukkista (helikopterin yläpropellin tapaan) pään yläpuolella.
Jo kuivuu salaatti...Niksi-Pirkassa käytetty säilytykseen, tuuletukseen ja jos vaikka mihin niin paljon ku sukkahousuja!!
On tehty kaukosäätimien säilytyspaikkaa soffan kulmalle ja tais olla hirvikärpäskypäränäkin joskus.
Itse en sukkahousuja käytä, mutta voihan niitä edullisia ostaa sitten vaikka salaatille, jos tarvis tulee :))) - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
että oppis edes yhden uuden per vuosi... mut sillon pitäis olla mukana joku, joka varmasti tuntee ko. sienen ja niin sitten itsekin oppisi. Ai, mut tietty korvasienen (se onkin vaikee) ja tattejakin tunnistan.
Rouskut ja kaikenmaailman haperot on hankalia... tuleeko maitoo vai eikö tuu... :))))
Vanhoja en kaikkia käytä, ennenku tiiän tuleeko suppiloita tänä syksynä.Opetella yksi sieni kerrallaan.. :))
Hyviä opuksiakin on, jos ei kaveria saa matkaan.. ;))
Korvasieni on helppo tunnistaa, mutta vaikeampi
käsitellä, kun pitää ryöpätä moneen kertaan.. ;))
Mie en noita tatteja kerää.. ;)
Rouskuista tulee, parhaimman makunen sienisalaatti.. :)))
Kaikki joista tulee maitoo, on kerättäviä sieniä.. :))
Joo, voi olla ihan viisasta, ennenkuin uusia on tiedossa.. :)) - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
ajatukselta lähteä metsään parfymoituna, menee ikäänkuin hohto koko hommasta ...
Mieluummin sitten vetäsen aimoannoksen valkosiplaa kurkusta alas ja haisen niin, ettei hirvetkään tuu liki :DDDDmutta jos se toimii hyvin?.. :))
Molempii yhtäaikaa, niin juoksevat karkuun.. :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
Opetella yksi sieni kerrallaan.. :))
Hyviä opuksiakin on, jos ei kaveria saa matkaan.. ;))
Korvasieni on helppo tunnistaa, mutta vaikeampi
käsitellä, kun pitää ryöpätä moneen kertaan.. ;))
Mie en noita tatteja kerää.. ;)
Rouskuista tulee, parhaimman makunen sienisalaatti.. :)))
Kaikki joista tulee maitoo, on kerättäviä sieniä.. :))
Joo, voi olla ihan viisasta, ennenkuin uusia on tiedossa.. :))muutama hyllyssä ja varmasti ovat juuri niitä hyviä, tuntuu kuitenkin varmemmalta kun ihminen sanoo, että kelepaava oh! Mie otan siut kanssani sienimettään :))) Otetaan mukaan paljo parfyymejä ja valkosipulia ja sit eiku menoks :DDDD
Jos ei löyetä sienii, voidaan kokeilla vuorotellen sitä jalat ristissä ajamista :DDD - MysNa
(.)Y(.) kirjoitti:
mutta jos se toimii hyvin?.. :))
Molempii yhtäaikaa, niin juoksevat karkuun.. :DDDhirvet vai ne hirvitykset?? :DDD
- 44aeniM
NasMy kirjoitti:
MysnaYritin tässä juuri kuvitella, miltä itseään kuoliaaksi hekottelevat hirvikärpäset näyttäisivät noin "lähikuvassa"..;) :(
- (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
muutama hyllyssä ja varmasti ovat juuri niitä hyviä, tuntuu kuitenkin varmemmalta kun ihminen sanoo, että kelepaava oh! Mie otan siut kanssani sienimettään :))) Otetaan mukaan paljo parfyymejä ja valkosipulia ja sit eiku menoks :DDDD
Jos ei löyetä sienii, voidaan kokeilla vuorotellen sitä jalat ristissä ajamista :DDDKun ei oo vissiin enään niitä Kananp..........n?.. :DDD
Mitä kerätä.. :DDD
Se voiskin olla, kahestaan vielä hauskempaa?.. :DDD - (.)Y(.)
MysNa kirjoitti:
hirvet vai ne hirvitykset?? :DDD
Ja, vielä eri suuntiin.. :DDDD
- sinkku55
Minusta syksy on muuten ihanaa aikaa jos ei sataisi vettä.Ajatelkaa miten ihana on Lapin ruska.
- jpntar
kelpaa sitten, tarjoan kaffeet perillä:))) Kuksasta..:))
- sinkku55
jpntar kirjoitti:
kelpaa sitten, tarjoan kaffeet perillä:))) Kuksasta..:))
Lapin luonnossa kahvi maistuu just kuksasta parhaiten,olen muuten siitä juonut kahvia viimeeksi,siitä on varmaan jo 20 vuotta.
- Riina.n
On se syksy ihanaa täällä etelässäkin. Sadetta on kiva katsoa lämpimän kodin ikkunasta.
Ja mukavaa on myös sateessa varjon kanssa kävellä ja kuunnella ropinaa, ei kiirettä mihinkään.
vasta loska ja märkyys ja kylmyys ahdistaa. syksyn ruska on ihan mukavaa, ja syyskuussa on vielä lämpimiä öitäkin - toivottavasti :o)
Tuntuu kuin luonto syksyllä riehaantuisi villiin leikkiin ennen talven lepoa.
Ilma raikastuu, värit hehkuvat ja kylmenevät vedet pärskyvät tuulen syleilyssä.
Toivottavasti pääsen Hankoon syysmyrskyjä ihastelemaan:)- peikko-na
Syksyn väriloisto on aivan ihana ja kaikki se pieni.. Raikas ilma, kirpeät aamut, aamu-usva, iltaisin hämärän tullen voisin nauttia hyvästä hiljaisesta musiikista takkatulen ääressä taikka hiljentyä nauttimaan kylvystä kynttilänvalossa.. Aamuisin kuumia juomia aloittamaan värikkäät päivät, jotka ovat pullollaan energiaa.. Ihastella syksyä ulkona, kävellä, pyöräillä, käydä rannalla istumassa ja ihailemassa tyyntä järveä...
*odottaa jo syksyä* - Animus
Mä kärsin kesäisin liiasta valosta. Pimennysverhoilla yritän saada edes hämärää nukkumaanmenon aikaan. Iltojen pimeneminen on ihanaa. On ihana kävellä syksyisessä, kosteassa metsässä koiran kanssa. Syksyisin usein alottaa jonkun mielenkiintoisen uuden projektin.
Onkohan jotain tekemistä sillä millon on syntynyt (mä loka)? Oon tehnyt kaveripiirissä galluppia aiheesta, usein (muttei aina) osuu kohdalleen...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302305
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292218Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121579Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131474Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001145
- 171087
- 90941
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19838Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks128822