Tämän päivän Kainarissa Mielipidepalstalla Riitta Liisa Oikarisen kirjoitus Kuntaliitokset YES (Hyrynsalmi-Paltamo-Ristijärvi). Hyvät konkreettiset esimerkit, vaikka itse katselen vaatteen Kajaanista tai netistä. Mutta kirjoitus on täyttä asiaa. Virkamiesjohtoa aivan liikaa, kolminkertainen johtajisto, Vaikka itse asun Ristijärvellä niin meidän näkymättömän kunnanjohtajan voisi ekana puottaa pois.
Luulen monen kuntalaisen miettineen tuota asiaa ihan oikeasti mutta siitähän ei voi puhua kun palli voi alkaa tutista. Näperrellään puuhakkaana "jotain" niin näytetään tärkeiltä ja korvaamattomilta.
Kuntaliitokset
6
58
Vastaukset 6
- Anonyymi00001UUSI
Mihin suuntaan Ristijärvi lähtee ?
- Anonyymi00002UUSI
Mielestäni se ei tarvitse kuntaliitosta, että muutetaan kunnanjohtajan pesti oto-hommaksi? Ei ole pakko olla usean tonnin nettotuloja, kun ei tee mitään tärkeää. Lakiin liittyvät velvoitteet hoitaa kyllä vähemmilläkin työtunneilla. Tai sitten muiden toimesta.
Jos aletaan liittymään kimppaan köyhien, mutta väkirikkaampien aapurikuntien kanssa, niin siinä ei ole meillä kuin maksajan rooli!
Eli kuntavero säilyisi ennallaan tai nousisi, mutta palvelut vähitellen heikkenisi. Niin käy aina liitoksen pienemmälle/pienimmälle osapuolelle. - Anonyymi00003UUSI
Totta turiset.
Mikä kunta on mielestäsi väkirikas,mutta köyhä ? ( ihan vaan mielenkiinnosta kysyn )- Anonyymi00006UUSI
Ensinnäkin sanoin "väkirikkaampi". Sitä on 2 000 verrattuna 1 000:een.
Ai väkirikkaampi ja köyhä? Naapurikunnista? No kaikki on väkirikkaampia ja tuntuu, että ei ne kaikki vauraitakaan ole.
Liitos Sotkamon kanssa? No ei sekään kiva olis. Hyvä saisi olla liitossopimus, että suostuisin.
- Anonyymi00004UUSI
Eiköhän se valtio pistä liittymään jossain vaiheessa.
Niin saamatonta porukkaa Ristijärven kunnassa ettei sitä keskellä kylää olevaa rotiskoaitaakaan saada hävitettyä.- Anonyymi00005UUSI
Kunnan johto kyllä surkeaa. Uusia työpaikkoja ja verotuloja ei haluta. Jopa Hyrynsalmella ymmärretty, vaikka paljonnsyrjäisempi paikka. Silti ovat houkutelleet aurinkovoimalan ja datakeskuksen.
https://ub-uusiutuva.fi/energiapuisto/metsa-juntulan-energiapuisto/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241375
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411249Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain781238Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2421160Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571026- 64913
- 83871
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492513787Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42700- 65687
- 39585
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14560- 32549
- 33544
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28529- 65508
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39485- 29479
- 86463
- 51461