Tänään Assi-sairaalassa jouduin yllättäen todistamaan absurdia tilannetta. Iäkäs henkilö oli pyörällisillä paareilla, joita taksikuljettaja vaati itselleen "koska ne on heidän auton paarit". Hoitaja kysyi eikö taksinkuljettaja voi viedä asiakasta kotiin, mutta tämä intti, että on muita jonossa. Sairaalassa ei muka ollut ylimääräisiä paareja. Kukaan ei kysynyt tältä iäkkäältä henkilöltä mitään! - Minulla oli hoitajalle lyhyt kysymys ja saatuani vastauksen jäin seuraamaan tilannetta. Taksinkuljettaja, kaukoitäläinen mies, tiuskaisi minulle: "onko sulla vielä jotain". Vastasin että ei ole ja hän tiuskaisi jotain siihen suuntaan että "mene sitten siitä". Ja minähän menin ja ajattelin, että niin kauan kuin kulkee omilla jaloillaan, saa ihan hyvää kohtelua. Mutta kun ei enää pysty itse liikkumaan, kohdellaan kuin pakettia.
Vastaukset 30
- Anonyymi00001
Tervetuloa Hämeenlinnaan!
- Anonyymi00002
Mitä sä sit kysyit hoitsulta?
- Anonyymi00003
Ja miksi sä jäit siihen pyörimään niiden tielle jos sait vastauksen?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja miksi sä jäit siihen pyörimään niiden tielle jos sait vastauksen?
Miksiköhän tuo taksinkuljettajan syntyperä on tässä niin kauhean tärkeä mainita?
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Miksiköhän tuo taksinkuljettajan syntyperä on tässä niin kauhean tärkeä mainita?
Koska kantiksilla sentään jkl käsitys siitä miten potentiaalisille asiakkaille puhutaan.
- Anonyymi00018
Anonyymi00005 kirjoitti:
Koska kantiksilla sentään jkl käsitys siitä miten potentiaalisille asiakkaille puhutaan.
Potentiaalinen sote asiakas, et sinä kuskia ja autoa pääse valitsemaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Potentiaalinen sote asiakas, et sinä kuskia ja autoa pääse valitsemaan.
Ulkomaalaisilla kuskeilla on vaikeuksia saada rasistivanhuksiamme kyytiin. Kaikki eivät lähde.
- Anonyymi00006
Avaajan pitäisi antaa ihmisten tehdä työnsä rauhassa eikä mennä soittamaan poskea ja häiritsemään. Typerää käytöstä.
- Anonyymi00007
Neuvonta ja vastaanottotiskit on hölmösti sijoitettu keskelle kaikuvia saleja potilaan yksityisyys ei siinä muutenkaan säily saati sitten jos siihen jäädään viereen suu auki toljottamaan. Hienovaraisuutta olisi alkaa hiihdellä omaa osastoaan kohti kun on asiansa selvittänyt eikä jäädä siihen muiden touhuja seuraamaan. Ymmärrän reaktiot täysin.
- Anonyymi00008
Millä tavalla avaaja mielestäsi soitti poskea ja häiritsi ketään?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Itse kertoo avauksen yhteydessä. Todella rumaa ja häiritsevää käytöstä
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Itse kertoo avauksen yhteydessä. Todella rumaa ja häiritsevää käytöstä
Mitä rumaa siinä muka oli, jos aloittaja huomautti ihan aiheellisesti tuollaisesta epäkohdasta ja iäkkään henkilön törkeästä kohtelusta. Se taksikuskihan siinä käyttäytyi typerästi, kun oli varmaan työhönsä tympääntynyt ja väärässä ammatissa. Kai sekin oli Kaukoidässä "tohtoriksi" asti kouluttautunut, muttei todistuksellaan ole täällä mitään arvoa hyttysen paskan vertaa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Neuvonta ja vastaanottotiskit on hölmösti sijoitettu keskelle kaikuvia saleja potilaan yksityisyys ei siinä muutenkaan säily saati sitten jos siihen jäädään viereen suu auki toljottamaan. Hienovaraisuutta olisi alkaa hiihdellä omaa osastoaan kohti kun on asiansa selvittänyt eikä jäädä siihen muiden touhuja seuraamaan. Ymmärrän reaktiot täysin.
Saa ja pitääkin vanhuksia puolustaa ja huomauttaa, jos näkee ja kuulee kaltoinkohtelua.
- Anonyymi00019
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei kuulu ulkopuolisille, mutta toiset ne tyrkyttävät tyhmyyttään ja uteliaisuuttaan.
- Anonyymi00012
Eihän se jos sairaalan logistiikka ei toimi millään lailla taksikuskin vika ole. Ei kai se voi niitä paarejaan sinne jättää kantaako se seuraavan sylissään autoon. Paskantörkeät ihmettelijät vielä extrana. Tuossahan ei kohdeltu vanhusta huonosti vai jättikö se sen sinne johonkin nurkkaan lojumaan. On se ihmeellistä jossei sairaalan aulassa ole apuvälineitä saapuville. Lahjoitettiinko ne kaikki vanhat Ukrainaan ja uusiin eioo varaa.
- Anonyymi00013
Kuljettaja joutuu tappelemaan omista työvälineistään ja on suurin syyllinen kun on aasialainen tai ainakin sen näköinen. Vaikuttaa hieman jonkun silmienvenyttelijän stoorilta.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuljettaja joutuu tappelemaan omista työvälineistään ja on suurin syyllinen kun on aasialainen tai ainakin sen näköinen. Vaikuttaa hieman jonkun silmienvenyttelijän stoorilta.
Oletko paljonkin venytellyt silmiäsi, kun asian esiin tuot?
- Anonyymi00014
Avaaja ei osaa käyttäytyä. Sekaantuu tökerösti asioihin jotka eivät hänelle kuulu ja on varmasti rasittava naapuri.
- Anonyymi00016
Tod.näk vaikea suhde ollut omiin vanhempiinsa. Isä varmaan kontrolloinut joka asiaa ja sekuntikellon kanssa käyty suihkussa ja vain yksi lusikallinen kaakaota per kuppi. Wc n sai vetää vain isoon hätään.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tod.näk vaikea suhde ollut omiin vanhempiinsa. Isä varmaan kontrolloinut joka asiaa ja sekuntikellon kanssa käyty suihkussa ja vain yksi lusikallinen kaakaota per kuppi. Wc n sai vetää vain isoon hätään.
Pahalta näyttää.
- Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pahalta näyttää.
Koivuniemen herraa on tullut paljaille pakaroille kyllä. Tuli myös silloin jos olin kiltisti, eipä tullut sitten suunniteltuakaan mitään koiruuksia. Opin kunnon ihmiseksi toisinkuin te raukkamaiset nimettömät nettihaukkujat.
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Koivuniemen herraa on tullut paljaille pakaroille kyllä. Tuli myös silloin jos olin kiltisti, eipä tullut sitten suunniteltuakaan mitään koiruuksia. Opin kunnon ihmiseksi toisinkuin te raukkamaiset nimettömät nettihaukkujat.
Unohdit että kirjoitit itse nimettömänä. Vanhuusko vaivana?
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Unohdit että kirjoitit itse nimettömänä. Vanhuusko vaivana?
Minua pidettiin pienenä pimeässä olen siksi niin pimeä.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Minua pidettiin pienenä pimeässä olen siksi niin pimeä.
Suomen Taksiliitto kiittää lukuisista yrityksistä suunnata keskustelu muuanne.
- Anonyymi00027
Pääoven edessä oli silloin vain yksi tilataksi. Sen takana oli kirjaimet LIU. En tiedä oliko vain osa näkyvissä kun ovet oli auki. Taksista kuitenkin tuli punapukuinen (pelastushenkilö?) nainen, eli saattoi olla jossain muualla tuo kyseinen taksi.
- Anonyymi00028
Saattoi olla Oulussa.
- Anonyymi00029UUSI
Oi Bernerin taksiuudistus!
- Anonyymi00030UUSI
Marinin hallitus siunasi. Ei muuttanut mitään.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00030 kirjoitti:
Marinin hallitus siunasi. Ei muuttanut mitään.
Orpon hallitus sääteli mikään ei muuttunut kuin pahemmaksi.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Orpon hallitus sääteli mikään ei muuttunut kuin pahemmaksi.
Jotain rahastajia vaan tuli lisää erilaisiin lupajuttuihin. Jonkun täytyy tienatakin. Ongelmia ei tosiasiassa yritettykään hoitaa vaan etsittiin rahastusmahdollisuuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518