Katselin taas Ulosoton omia sivujani ja velkasaldoni on ilmoitettu kasvaneen 5 tuhatta euroa eilisestä. Kuitenkin päivämääräsaldo on sama kuin ennenkin on ollut, koroilla tosin, mutta tämä uusi merkintä on tilannekuvagraafissa. Mitään uutta velkaa ei ole otettu 8 vuoteen. Kuka vetää hatusta näitä summia? Kuka lisäilee velkoja maksettavakseni? Kuka ylipäätään kollaa näitä uo-toimintoja ja sivuja?
Kaikki velkani ovat olleet lainoja viime vuosikymmenellä ja ne on otettu sairauskuluihin. Lisätty viisi tonnia lokakuussa vuonna 2026 ei mene läpi.
velan määrä hatustako
18
75
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
Brööt brööt...menet sinne velkalistaan ja katsot mistä ja kenen velasta kyse, tule sitten vasta tänne tietojen kanssa
- Anonyymi00002
Brööt sullekin. Ei täsmää luvut. Taitaa olla ulosottajan painovirhe ja väärä kirjaus. Luettelossa on vanhat numerot ja perijät. Ei mitään hajua tuosta uudesta viidestä tonnista.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Brööt sullekin. Ei täsmää luvut. Taitaa olla ulosottajan painovirhe ja väärä kirjaus. Luettelossa on vanhat numerot ja perijät. Ei mitään hajua tuosta uudesta viidestä tonnista.
Eli jos ymmärrän oikein niin velkoja on oikein mutta summat väärin? Vai mikä homma
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Eli jos ymmärrän oikein niin velkoja on oikein mutta summat väärin? Vai mikä homma
Velat, joita on jo vuosia maksettu ja jotka on siis käräjöity viime vuosikymmenellä, ovat listassa oikein, mutta se graafikäppyrä jossa on "tämänhetkinen velan määrä", se on erisummainen. Viiden tuhannen heitto, josta ei merkintää eikä tietoa. Latasin uo-tiedot ja niissä on vanhat tiedot oikein summaltaan. Voisiko tod. olla näppäilyvirhe ja jos voi, aika härskiä.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Velat, joita on jo vuosia maksettu ja jotka on siis käräjöity viime vuosikymmenellä, ovat listassa oikein, mutta se graafikäppyrä jossa on "tämänhetkinen velan määrä", se on erisummainen. Viiden tuhannen heitto, josta ei merkintää eikä tietoa. Latasin uo-tiedot ja niissä on vanhat tiedot oikein summaltaan. Voisiko tod. olla näppäilyvirhe ja jos voi, aika härskiä.
"Voisiko tod. olla näppäilyvirhe"
Tuskinpa, enemminkin pieni virhe koodissa joka tuottaa tuota grafiikkaa.
- Anonyymi00003
Ettei vaan alettaisi perimään jotain vanhaa velkaa uudelleen. Mutta kyllä pitää olla mustaa valkoisella kun tuhansissa lisätään. Tämä on hyvä esimerkki, ettei uo ole viranomaisen parasta aata. Ehkä titteli on suoraan öötä.
- Anonyymi00007
Vaikka ei liity asiaan, ihmettelen tuon velanperinnän lisämaksuja aina. Virallisen lehden ilmoituksesta poimittu esimerkki:
"Vaatimukset:
Pääoma 171,9 euroa,
perintäkulut 35,00 euroa,
oikeudenkäyntikulut 120,00 euroa ja
Virallisen lehden kuulutuskulut 208,00 euroa korkoineen."
Aikamoista rahastusta. Ja siitä sitten lähtee korot juoksemaan ja velkaantunut kärvistelee talousvaikeuksissa jatkossakin. Kun tämän rahastusautomaatin siirtää esimerkiksi sairauskuluihin, kansalainen ihmettelee mitä järkeä.- Anonyymi00008UUSI
Ja silti jotkut päättävät jättää laskunsa maksamatta.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja silti jotkut päättävät jättää laskunsa maksamatta.
Jotkut joutuvat jättämään laskunsa maksamatta. Se on se pointti.
Ne, joilla on puskurisäästöjä ja vakityö, he tuskin jättävät, mutta se yhteiskunnan tulodesiilin osa joka "pärjäilee" muutamalla satasella kuussa, ei kykene edes satasen ylimäärämaksuun. Joko syöt, ostat lääkkeesi tai matkustat lääkäriin, sellainen joutuu punnitsemaan pakolla mihin eurot riittävät. Tästä on kyse. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jotkut joutuvat jättämään laskunsa maksamatta. Se on se pointti.
Ne, joilla on puskurisäästöjä ja vakityö, he tuskin jättävät, mutta se yhteiskunnan tulodesiilin osa joka "pärjäilee" muutamalla satasella kuussa, ei kykene edes satasen ylimäärämaksuun. Joko syöt, ostat lääkkeesi tai matkustat lääkäriin, sellainen joutuu punnitsemaan pakolla mihin eurot riittävät. Tästä on kyse.Työttömät, vammaiset, vanhukset, sairaat, syrjäseudun asukit, opiskelijat, nuoret, pätkätyöläiset, lomautetut... onhan näitä.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Työttömät, vammaiset, vanhukset, sairaat, syrjäseudun asukit, opiskelijat, nuoret, pätkätyöläiset, lomautetut... onhan näitä.
Alkoholistit, narkomaanit, mielenterveysongelmaiset, peliriippuvaiset, rikolliset, välinpitämättömät.. tosiaan, onhan näitä.
- Anonyymi00012UUSI
"kuulutuskulut"
Sua ei siis ole saatu kiinni pwrinteisin keinoin että saat tiedon velasta...ei kannattaisi pakoilla velkojaan - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Alkoholistit, narkomaanit, mielenterveysongelmaiset, peliriippuvaiset, rikolliset, välinpitämättömät.. tosiaan, onhan näitä.
Niin, onhan meitä ihmisiä erilaisia voimavaroiltaan ja terveydeltään. Ilkkuminen ei ole sivistynyttä.
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
"kuulutuskulut"
Sua ei siis ole saatu kiinni pwrinteisin keinoin että saat tiedon velasta...ei kannattaisi pakoilla velkojaanViralliseen lehteen ilmoitetaan ihan riippumatta siitä saako toimenpiteessä olevan kiinni muuta kautta. Konkurssit esimerkkinä ja huoltajuuskiistat. Ja kuoletettavat asiakirjat ja kuolleeksi julistamiset mm., myös trattalistalle pääsee helposti kun jättää veroja maksamatta. Paikallinen uusi katsastusasema joutui heti listalle, kun toiminta lähti käyntiin ja veroja vasta alettiin suorittaa. Myös lopettavat yritykset mainitaan omalla sivullaan ja kuulutetaan mahdollisia niiden velkojia.
Eli, ei ole aina syy kodittomuudessa ja paosta Caymansaarille. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Viralliseen lehteen ilmoitetaan ihan riippumatta siitä saako toimenpiteessä olevan kiinni muuta kautta. Konkurssit esimerkkinä ja huoltajuuskiistat. Ja kuoletettavat asiakirjat ja kuolleeksi julistamiset mm., myös trattalistalle pääsee helposti kun jättää veroja maksamatta. Paikallinen uusi katsastusasema joutui heti listalle, kun toiminta lähti käyntiin ja veroja vasta alettiin suorittaa. Myös lopettavat yritykset mainitaan omalla sivullaan ja kuulutetaan mahdollisia niiden velkojia.
Eli, ei ole aina syy kodittomuudessa ja paosta Caymansaarille.Yrityksen on vähän eriasia..siellä ei yleisesti julkaista tavan petterin velka-asioita :D
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Yrityksen on vähän eriasia..siellä ei yleisesti julkaista tavan petterin velka-asioita :D
Kyllä minun talohuutokauppani oli siellä, vaikka olin ihan normaalisti tavoitettavissa ja yrittäjänä löydettävissä rekistereistä. Nimeni mainittuna ja paikkakunta, sillä tiedolla vieraat uteliaat hakivat ulosottotodistuksen. Siitä näkivät paljonko olen velkaa ja kenelle. Oli yllätys, kun sain kuulla tästä ja oli vastenmielistä pienen paikkakunnan uteliaisuutta.
Asia on vieläkin monen puheissa, vaikka vuosia on kulunut ja monta. Oma yhteiskunnallinen statukseni putosi pohjamutiin ja se oli hankala paikka yritystoiminnallekin, saati itselleni ja perheelle. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä minun talohuutokauppani oli siellä, vaikka olin ihan normaalisti tavoitettavissa ja yrittäjänä löydettävissä rekistereistä. Nimeni mainittuna ja paikkakunta, sillä tiedolla vieraat uteliaat hakivat ulosottotodistuksen. Siitä näkivät paljonko olen velkaa ja kenelle. Oli yllätys, kun sain kuulla tästä ja oli vastenmielistä pienen paikkakunnan uteliaisuutta.
Asia on vieläkin monen puheissa, vaikka vuosia on kulunut ja monta. Oma yhteiskunnallinen statukseni putosi pohjamutiin ja se oli hankala paikka yritystoiminnallekin, saati itselleni ja perheelle.Oli siis kakkosasunto, eikä asumiskäytössäkään.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Asia on vieläkin monen puheissa, vaikka vuosia on kulunut ja monta. Oma yhteiskunnallinen statukseni putosi pohjamutiin ja se oli hankala paikka yritystoiminnallekin, saati itselleni ja perheelle.Nii..mut siis olit yrittäjä ja kyllä ne noita varmaan laittelee julkiseksi..mutta ei yksityistä. Suomessa on satojatuhansia uo-asiakkaita, kaikkiko sinne pitäisi kuuluttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3051195Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan71845Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61783- 120663
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38652Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt41636- 50586
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49565Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94535- 45527
- 32511
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48505- 33497
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain78463Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437- 77432
- 19427
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9426Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o26384