Miten olet ajatellut piristää viikkoasi ? Kutsutko ketään kahville tms ?
Vastaukset 12
- Anonyymi00001UUSI
En mitenkään juhli, mut en kyllä tapaa juhlia mitään muutakaan asiaa.
- Anonyymi00002UUSI
Jos on joku erikoisviikko ja tekee jotain mukavaa,
ei se välttämättä tarkoita "juhlimista".
Itse pyydän pari naapuria kahville ja tarjoan Prinsessakakkua.
Kahvittelemme muutenkin joskus. - Anonyymi00003UUSI
Erilaiset teemaviikot eivät saa paljon julkisuutta.
Uutisissa niitä voidaan loppuviikolla kommentoida esimerkiksi
tyyliin: "Olemme tällä viikolla viettäneet vanhustenviikkoa".
Kuulija hämmästyy, ai niinkö, en ole huomannutkaan !
Vanhustenviikkoa vietetään tosiaan 5.–11.10.2026 teemalla
"Arjen kohtaamiset"
Vinkkejä ja ideoita vanhusten viikon viettoon:
-Käy kylässä tai soita: Pieni kiireetön hetki, yhteinen kahvittelu tai puhelu tuottaa paljon iloa.
-Ulkoilkaa yhdessä: Lähdetkää yhdessä raikkaaseen syysilmaan kävelylle tai osallistukaa paikallisiin ulkoilutapahtumiin.
-Järjestä yhteistä puuhaa: Leipokaa yhdessä lempileivonnainen, laittakaa hyvää ruokaa tai selatkaa vanhoja valokuvia ja muistoesineitä.
-Osallistukaa verkkotapahtumiin: Vanhustyön keskusliitto järjestää viikon aikana maksuttomia, kaikille avoimia teemowebinaareja muun muassa aivovirkeydestä, digitaidoista ja ruoasta.- Anonyymi00007UUSI
Noihin teemäwebinaateihin ajattelin ainakin joihinkin osallistua.
Siili25 - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Noihin teemäwebinaateihin ajattelin ainakin joihinkin osallistua.
Siili25Korj. Webinaareihin
Siili25 - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Korj. Webinaareihin
Siili25Ajelen siitä ohitse,voisin kirpparikamaa poiketa katselemaan.
- Anonyymi00004UUSI
Ei mitään ihmeellistä tarvitse tehdä. Yhdessä ostoksilla
käyminenkin voisi piristää ihmistä, iäkästä ja varsinkin yksinäistä.
Tarvitsisiko läheisesi tai tuttusi uusia lämpimiä vaatteita tai muita tavaroita? Ensi viikolla olisi hyvä hetki käydä yhdessä ostoksilla ja hyödyntää syystarjoukset liikkeissä. Myös ruokakauppaan on kiva saada seuraa, voi yhdessä ideoida vaikka uusia herkkuja kokeiltavaksi. - Anonyymi00005UUSI
On aika järkyttävää, että Suomessa on paljon yksinäisiä ihmisiä,
joille ei kukaan koskaan soita: "Hei, mitä sinulle kuuluu ?"
Miksi me emme pidä yhteyttä yksinäisiin ?
Joillakin ei ole ketään, kuka soittaisi.
Jos pihapiirissä tai korttelissa on yksinäisiä vanhuksia, voi mennä rohkeasti istumaan heidän viereensä ja juttelemaan! Harvempi pistää pahakseen seuraa. Pieni juttelutuokio vie vähän aikaa, mutta voi piristää yksinäistä valtavasti. - Anonyymi00006UUSI
Yksinäisyys voi sairastuttaa tai jopa tappaa
https://yle.fi/a/20-10001535 - Anonyymi00009UUSI
...vai että vielä kutsumalla kutsua joku ... kutsumattakin on pihan kameroissa kuvia hiippareista liki joka pyhänseutu ..
- Anonyymi00011UUSI
Kotona menee omissa oloissa ja ulkona kävellen ellei sada. Puolen viikon aikaan pari päivää omatoimireissulla itsekseni ja jää nähtäväksi onko reissulla juttuseuraa, tuskin ketään tuttua osuu taaskaan kohdalle.
- Anonyymi00012UUSI
Osallistun kaikkiin hyppelyin, luentoihin ja tapahtumiin mitä kaupunki tai kunta tarjoo. Uutena on senioriparkour. Harjoiteltiin tässä taannoin jo ja heti lähetin lapsille kuvan jossa kiipeilin kuin orava. Peukut sain takaisin. Saa ison annoksen sosiaalista kanssakäynmistä. Mukava kun huomataan vanhukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3131245Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73876Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61803- 120683
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt42659- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51573- 39549
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9466- 19447
- 78440
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o28424Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411