Miksi naimisiin ulkomaalaisen kanssa?

Piiti

Suomi on täynnä ihania suomalaisia miehiä.
Miksi pitää naida joku arabi tms. tehdä lapsia ja pelätä lastan puolesta.
Itsellä hyvä suhde, suomalainen mies ja kaksi poikaa. Ei tarvitse pelätä poikien kaappaamista ulkomaille(olisi pahinta mitä minulle voisi sattua)
Herätkää hyvät naiset, tunnistan kyllä naiset jotka ovat kiinnostuneita somaleista tai muista sellaisista.

71

17146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mameli80

      minä naimisissa onnellisesti kiltin ja kivan amerikkalaisen miehen kanssa, meillä on kohta vuoden ikänen poika ja toinen ilmeisesti tulossa.
      Mä voisin ihan yhtä hyvin kysyä et miksi joku menee suomalaisen kanssa naimisiin joka vetää viinaa ja hakkaa vaimoaan ja välil vähä lapsiaakii siinä sivussa!
      Mun mies ei juo, ei polta eikä käy baareissa, tehään kaikkea kivaa perheen kanssa ja ollaan onnellisia.
      lapsella etuoikeus tulla kakskieliseksi sekä oppii paremmin suvaitsevaksi ja ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja kulttuureita.
      opiskelen amk:ssa ja olen ns. kiltti hyvin kasvatettu tyttö joka sattui rakastumaan amerikkalaiseen ja tullaan olemaan yhdessä lopun elämämme.
      toivottavasti sun liitto kestää yhtä pitkään..

      • Tiina18

        Moi halusin kirjoittaa koska näin tällä sivulla sun kirjoittaman artikkelin. olen mennyt just äsken kihloihin amerikkalaisen kanssa ja meillä kahdella on ihanat ja lämpimät suhteet toisiimme. olen ollut kerran aikaisemmin naimisissa jo p.s ei ollut suomalainen ja oli tosin ulkolainen ja erosin pahoin pitelijän takia ja oli sitten todella mustasukkainen ja kamala avioliitto sitä kesti 4 vuotta kunnes sanoin että nyt riittää en kestänyt enää. ja nyt mulla on sitten ihana mies eikä varmasti ole samanlainen ja on vielä kunnollinen eikä sen tarvi olla suomalainen kyllä niitä on kunnollisiakin miehiä olemassa ja mulla on ainakin se on varma en vaihtaisi päivää pois kenenkään toisen kanssa olen nyt hyvin onnellinen ja tyytyväinen omaan elämän tilanteeseen.


    • ....

      Onhan se totta että kahden kulttuurin välisessä suhteessa syntyy useimmin enemmän ongelmia..siis kulttuurisista eroista,elämänkatsomuksesta,tavoista ym... mutta et voi alkaa kaikkia "arabeja" yleistämään...Ootko koskaan edes tutustunut johonkin eri kulttuuriin,veikkaisin että tulisit paljon rikkaammaksi ihmiseksi jo suvaitsevaisuutesi kannalta..ja kyllä niitä täysin mätämunia löytyy suomalaisten miestenkin joukosta,niinkuin mistä tahansa muistakin maista.
      Yleensä suomeen nyt eksyy jonkin verran rikollista taustaa omaavat,sotaa pakoon lähtevät pelkurit..eihän ne ole edes miehiä...ja sitten ne odottaa että joku rakentaisi kaikki talot valmiiksi kotimaassa ym...mutta varmasti yritteliäistä porukkaa suomeen hyväksytään,joilla on nyt edes peruskoulu käyty...heistä saa ihan väärän kuva jotka juoksevat vain elintason perässä tänne,sitten vain ihmetellaan että miksi suomalaiset ovat rasisteja,harvat vain halveksuu ihmisiä ihonvärin perusteella,niitä vain ärsyttää kuin miksi he itse raatavat niska limassa ja raha on tiukoilla mutta jotkut saavat kaiken tekemättä mitään...no tässä ymmärrän molempia osapuolia..

    • myoni

      Suomessa on ihania ja myös vähemmän ihania suomalaisia miehiä. Olen ollut pidemmässä suhteessa ihanan suomalaisen miehen kanssa, enkä etsinyt ulkomaalaista miestä koskaan.
      Elämässä on asioita, jotka tapahtuvat yllättäen, itse niihin tilanteisiin hakeutumatta. Itse tapasin nykyisen aviomieheni (Länsi-Afrikkalainen) täysin sattumalta, suomalaisen miehen valheen seurauksena aloimme jutella. Silti en aluksi ollut missään nimessä ryhtymässä suhteeseen hänen kanssaan, tapasimme kuitenkin uudelleen ja hänen persoonansa miellytti minua (pitkästä aikaa mies, joka ei odottanut seksiä heti vaan halusi tutustua ensin ihmisenä ym.).
      Eli se mitä yritän tässä sanoa on, että eivät kaikki juokse vain ulkomaalaisen perässä, itse olen sitä mieltä, että elämäni olisi helpompaa jos miehelläni olisi suomen passi ja valkoinen naama...
      Minua kiinnostaisi tietää miten ketjun aloittaja tunnistaa "naiset jotka ovat kiinnostuneita somaleista tai muista sellaisista"? Onko esim. minussa joku merkki mistä tuntematonkin ihminen näkee, että olen naimisissa miehen, jonka pasiissa ei ole punaiset kannet, kanssa??

    • ihanuudesta täälläkin

      suomessa on ihania miehiä niinkuin kaikkialla muuallakin.ja sitten on niitä toisenlaisiakin niinkuin kaikkialla muuallakin.elikkäs eikös kohtaamisessa ole kyse siitä että ihastuu,rakastuu.ja menee naimisiin,perustaa perheen.-ihan normaalia. en minä ole koskaan suunnitellut kehen rakastun,sehän tapahtuu.kansainvälistyminen on normaalia ja yleistä.en minä todellakaan ajattele että lapseni kaapattaisiin,enkä itsekään niin aio tehdä.elän tavallista hyvää arkea ja monta vuotta olen ollut onnellinen ja yhä rakastunut.

    • coromandel

      arabit hyvin harvoin kaappavat lapsiaan. siinä puuhassa ovat kunnostautuneet paljon enemmän länsimaiset ja venäläiset.

      mut muuten kirjoituksesi oli ihanan lutunen! pus pus vaan ja halit päälle - oot sika upee tohvelieläin.

      • Anonyymi

        Ihan varmasti ulkomaalaiset miehet on ihania mutta sitte ku tulee ero ja on lapsia saa pelätä ne kaappaa lapset ulkomaille naisetkii on tehny tätä


    • Tiltu

      Oletkos Piiti koskaan ajatellut,että rakkaus kun ei tunne rajoja.
      Luulisin monen naisen rakastuvan mieheen ei hänen kansallisuuteensa,se kun on kaksi eri asiaa.
      Meinaatko ihan tosissasi,että ihanat miehet loppuvat juuri siinä miswsä Suomen raja kulkee?
      Kukaan ei ole kiinnostunet sinun mies suhteista mutta sinä peräti tunnistat naiset jotka ovat kiinnostuneita "somaleista tai muista sellaisista". Kysympä tässä miksi sinulla on tarve tunnistaa heidät?
      Elä sinä omaa elämääsi ja anna toistenkin elää,äläkä suotta kanna paineita muiden valinnoista.

    • ...

      mutta niin on muukin maailma. :o) Jos osaa valita ns. jyvät akanoista, on aivan sama minkä kansan tai kulttuurin parissa sen valintansa tekee. Maailma on pullollaan ihania ihmisiä ja paras mahdollisuus löytää hyvä puoliso on kun ei rajaa otantaa suppeaksi... Valinta on kuitenkin taitolaji - kaikilla ei onnista, vaikka valitsisi naapuripihasta sen "tutun ja turvallisen" hiekkalaatikkokaverin. Silläkin kaverilla saattaa olla likaiset jauhot pussissa tai päässä pimahtaa jossain elämänvaiheessa - ei sitä koskaan tiedä. Elämä on uhkapeliä ja onnea.

    • pois se minusta

      Minä nyt vain satuin löytämään ihanan ULKOMAALAISEN miehen, joka ei a) ole lapsen kaappaaja, mutta eipähän myöskään b) kaljamaha tai c) naisen hakkaaja. :D

      • mamuli 80

        saanko kysyä minkä maalanen sun mies on?
        Ihan vaan uteliaisuudesta kun mulla on amerikkalainen...


    • zkelvin

      Kyllä, Suomi on täynnä ihania suomalaisia miehiä. Siinä olet oikeassa. Väärässä olet siinä, että jonkun _pitäisi_ naida arabi tai muu ulkomaalainen mies. Ja siinäkin, että tarvitsisi pelätä lasten kaappaamisen puolesta yhtään sen enempää kuin suomalaisen naineiden.

      Oletko koskaan ajatellut, että suomalaiset - sekä naiset että miehet - opiskelevat ja työskentelevät ulkomailla tai ulkomaalaisten kanssa yhä enemmän. Kun sinkkuna lähdetään, niin puolison kanssa tullaan takaisin, tai jäädään kokonaan ulkomaille. Mitä paremmiksi liikennevälineet tulevat, sitä enemmän ihmiset matkustavat, ja matkustavat kauemmaksi.

      Mielenkiintoista olisi tietää, mistä tunnistaa naisen, joka on kiinnostunut somaleista ja muista sellaisista. Ja mitä ne muut sellaiset ovat. :)))

      • Anonyymi

        Mulla oli suomalainen mies jota ei edes mieheks vois sanoa lyhyt ja tosi ilkee onneks pääsin eroon siitä


    • Naseem

      1. Lapsia ei tehdä vaan saadaan, jos saadaan.

      2. Kaikki muslimit eivät ole arabeja, kaikki arabit eivät ole muslimeja.

      3. Kaikki arabit eivät ole lapsensieppaajia.

      4. Kaikki suomalaiset miehet eivät ole ihania.

      "tunnistan kyllä naiset jotka ovat kiinnostuneita somaleista tai muista sellaisista"

      taidat olla joku Hitler-fani vai?

    • equipment

      "Miksi pitää naida joku arabi tms. tehdä lapsia ja pelätä lastan puolesta."

      En ole koskaan pelännyt lastan puolesta. Kaikki lapseni ja mieheni ovat jättäneet sen rauhaan.

    • enkä kaipaa suomalaista

      Enkä pelkää itseni tai lapseni puolesta. On vain ihanaa ottaa vastaan niitä huomionosoituksia, joita mieheltäni tulee sekä minulle että lapsillemme. Toista on herätä Suomi-pojan vierestä ja pelätä jokaista joulua, uutta vuotta, juhannusta ja vappua, tietäen että on taas yksi noista päivistä, jolloin on "pakko juoda" eikä tiedä mitä tuleman pitää. Kun on naimisissa muslimin kanssa, ei tarvi pelätä ketä mies käy kiksimässä ensimmäisen kaljan jälkeen ja monetko oksennukset tarvii siivota.

      • on suhteellista

        Kuksimiset ja oksennusten määrä riippuu kylläkin siitä musliimiuden tasosta. Ei minullakaan ole negatiivisia kokemuksia mieheni kohdalla, mutta onhan noita muslimeja-vain-nimeksi, jotka kaataa blondin kuin blondin ja ryyppäävät suomipojan junan alle. Anteeksi - pöydän alle.


      • unohtaa
        on suhteellista kirjoitti:

        Kuksimiset ja oksennusten määrä riippuu kylläkin siitä musliimiuden tasosta. Ei minullakaan ole negatiivisia kokemuksia mieheni kohdalla, mutta onhan noita muslimeja-vain-nimeksi, jotka kaataa blondin kuin blondin ja ryyppäävät suomipojan junan alle. Anteeksi - pöydän alle.

        jo ensimmäisen kaljan jälkeen olevansa naimisissa. Että ei soimaa toista.


    • xena_71

      Ei kukaan(?) rakastu "tahallaan" kehenkään, oli sitten kyse ulkomaalaisesta tai suomalaisesta miehestä. Kyllä se useimmiten on sattuman kauppaa kehen rakastuu!
      Ja niin kuin joku jo kirjoittikin, sitä rakastuu IHMISEEN, PERSOONAAN, ei ulkomaalaiseen vain koska hän on ulkomaalainen.

    • Bettina

      Niin...olen ollut naimisissa suomalaisen miehen kanssa,joka oli kunnollinen ja kaikinpuolin hyvä mies.Rakkaus sammui vuosien saatossa ja se oli syy ,miksi erosimme.
      Sen jälkeen en etsinyt etsimällä ketään ,vaan eräänä päivänä kohtasin miehen,jonka kanssa tuntui olevan niin paljon samankaltaisuutta ja sielujen sympatiaa.Rakastua rätkähdin...mieheen,joka nyt kansalaisuudeltaan sattui olemaan ulkomaalainen.
      Hän on eurooppalainen,mutta hän olisi voinut olla mistäpäin maailmaa tahansa.Hän vain tuntui ja tuntuu oikealta ihmiseltä viereeni.
      Kulttuurierot ovat toki pienet ja ne eroavaisuudet ,mitä joskus tulee eteen...pääosin ne ovat olleet ihan rikastuttavia asioita.
      Ja olen kokenut rikkautena myös sen,että nyt saan opetella mieheni avustuksella lukioajalta lähtien uinumassa ollutta kieltä, jonka opiskeluun olen nyt saanut aivan erinlaista motivaatiota.
      Joten ihminen on ihminen,oli hän mistä maasta tai minkä kansalaisuuden omaava tahansa.Pohjimmiltaan olemme kaikki samanlaisia :)

      • v.h.

        Järkytyin palstan alun kirjottajien riitelystä... Monet saivat mielihyvää sättiessä kilvan toisiaan ja korostaessaan toistensa huonoja puolia.

        Suomi on ihana maa. Ja suomalaiset; vaikka ulkomailla ajateltaisiinkin että olemme hiukan outoja metsänpeikkoja, ja kummastellaan eksoottista saunakulttuuriamme, meitä arvostetaan maailmalla käytännöllisyytemme, hyvätahtoisuutemme, ja mutkattomuutemme takia.

        Ulkomailla ihmetellään hyvinvointivaltioamme, sitä miten suomalaiset puhaltavat yhteen hiileen, ja maksavat verot vaikka kirpaiseekin. Ajatelkaa miten hienoa on, että vaikka välillä valitammekin ja istumme tympeinä aamubussissa, pohjimmiltaan kuitenkin välitämme kanssaihmisistämme.

        Haluan uskoa, että muutaman kymmenen vuoden murroskauden jälkeen, myös erinäköiset suomalaiset hyväksyttäisiin "suomen-suomalaisiksi". Sillä suomalaisuus ei ole se miltä näytämme, vaan se miten käyttäydymme, kulttuurimme, arvomme, tapamme.

        Myös erinäköiset suomalaiset, ja muualta tulleet monta vuotta asuneet maksavat veroja, monet käyvät saunassa, puhuvat suomea, ymmärtävät hiljaisuuden käsitteen, valittavat kun kesällä taas sataa, käyvät kesämökillä, ja laahustavat töihin läpi pimeän talven.

        He haluaisivat tulla suomalaisiksi, mutta jotkut suomalaiset itsepintaisesti haluavat pysyä sinä kuolevana vähemmistönä mitä nyt olemme, eivätkä ota vastaan mitään uusia virtauksia, jotka voisimme sulauttaa omaan kulttuuriimme. Ei se suomalaisuus täältä tai meistä mihinkään katoa, vaikka omaksuisimme jotain hyviä puolia toisista kulttuureista! Se vain rikastuttaisi suomalaisuuttamme, ja tekisi suomalaisuudesta entistä elävämmän hyvinvoivan kulttuurin.

        Eläköön Kaurismäki ja Suomen kulttuuriperintö! Toisten haukkumisen ja hylkimisen sijaan voisimme nostaa suomalaisen kulttuurin uuteen kukoistukseen! Viedään lisää aallon maljakoita ja tuoleja ulkomaille, tehdään uusi nykyajan Kalevala, tuodaan ulkomaalaisia arkkitehtiä Suomeen, ja käydään katsomassa muualta tulleiden Suomeen ihastuneiden ihmisten taidetta.

        Voisimme yrittää ymmärtää toisiamme, ja lukea vähemmän iltalehtien mustavalkoisia otsikoita!



        _______________
        PS: Kun yleistämisetä on täällä tullut niin kova haukkumasana, myönnän jo nyt että olen yleistänyt suomalaisuuden käsitettä joihinkin hiukan kliseisiin vertauskuviin... Mutta ilman yleistämistä on aika hankala puhua mistään asiasta, ja minulle ne kuitenkin ovat osa sitä, mitä ymmärrän suomalaisuudella.


    • nono45

      taisit olla vittun rasisti..........

      • Tomis

        olen ollut naimisissa suomalaisen naisen kanssa..
        nyt olen liettualaisen naisen kanssa ja voin hyvin sanoa että mutkia on aika paljonkin kulttuurierojen takia.
        se että ketkä ovat lasten kaappaajia... Liettuassa se on hyvin yleistä että suomalainen tai saksalainen mies kaappaa lapsensa kun ero tulee. viimeksi noin 2 kuukautta sitten suomalainen mies kaappasi lapsensa.
        ei se ihmisen alkuperää katso. itse en ymmärrä sellaista tilannetta että asioista ei voisi puhua ja synnyttää sovun. ei lasten tulisi kärsiä sellaisesta, onhan kaikilla lapsilla oikeus molempiin vanhempiinsa.
        ei suomalaiset ole yhtään sen parempia kuin muutkaan.


    • jajaj

      Ööö, onko kaikki ulkomaalaiset sun mielestä somaleja tai arabeja tms?
      Ihan naurettavaa. Itse olen menossa naimisiin brittimiehen kanssa, ja miksikö? Sattuipa elämä tuomaan hänet vastaan ja rakastuimme. Siksi!
      Typerä kysymys!

    • muslimin vaimo

      kun se oikea kohdalle tulee niin onko väliä mitä maata hän edustaa.kyllä on rajoittunutta.

    • italiaanoumaa

      Ihan kuin kaikki suomalaismiehet olisivat ihania ja kaikki ulkomaalaiset kaappaajia ja niljakkeita, molemmista löytyy ne huonot osansa, mutta ei yksi tee kaikkia huonoiksi, tai hyviksikään
      olen ollut vakavassa suhteessa kolmen suomalaismiehen kanssa, he kaikki olivat omalla tavallaan ihania, mutta heissäkin oli ne huonot puolensa. Heidän kanssaan suhde vain lopahti, kolmannen kanssa menin naimisiinkin ja erottiin, kun kolmen vuoden avioliiton jälkeen huomattiin elävämme täysin eri elämiä ja haluavamme aivan eri asioita. Sitten tapasin ihanan, italialaisen miehen, jonka kanss ameidät oli kuin luotu yhteen. Ongelmiakin on ollut, mutta nyt olemme onnellisesti naimisissa ja meillä on maailman ihanin poika.

    • mimiiii

      jos toista rakastaa niin ei siihen väliin tule uskonto,ihonväri tai kansalaisuus.

    • hauskaaasdasd

      " Tunnistan kyllä naiset, jotka ovat kiinnostuneet somaleista tms..."
      =DDDDDDDDDD HAHAHAHAHAHAH Miten tunnistat??

      Itse en voinut mitään sille, että rakastuin afrikkalaiseen mieheen. Yksi syy oli kyllä se, että en vain kiinnostunut kenestäkään suomalaismiehestä. Ne, joiden kanssa kävin ulkona, olivat hiljaisia eivätkä uskaltaneet olla vapautuneita. Ärsytti se jäisyys. Itse piti pitää keskustelua yllä.
      Olen kyllä tavannut myös ihania suomalaisia miehiä, mutta olen jo yhdessä afrikkalaisen mieheni kanssa, enkä halua vaihtaa hänät mihinkään :)
      Rakastumisellehan ei kukaan voi mitään.
      Sitä seuraa yleensä lastensaantikin jossain vaiheessa ...
      Ei nyt ihan ekaks mieleen tulisi, että mies yhtäkkiä ottaisi lapsemme ja veisi Afrikkaan. Mitä hän siellä edes tekisi, kun täällä on kaikki paremmin, enemmän rahaa ja lapselle ilmainen eurooppalainen koulutus ( ja mieheni muuten arvostaa todella paljon koulutusta). Mies haluaa että lapsemme oppii suomenkielen ja kasvaa eurooppalaiseksi.

      • Anonyymi

        Harvempi täällä on somalialaisiin kallellaan, mutta ei nekään kyllä ole meikäläisiin. Ovat vähän liian suomalaisia varmaan kun ei tunnu kiinnostavan, eikä yhtä salamannopeaa lähestymistä tapahdu kuin muualta Afrikasta tulleiden taholta.


    • Ulkomaalaisenpuoliso

      Olisin mennyt naimisiin suomalaisen miehen kanssa mutta tämä ei halunnut.

      Sattumalta sitten törmäsin nykyiseen ulkomaalaiseen mieheeni. Pitäisikö minun pyytää anteeksi hänen ulkomaalaisuuttaan?

      Koulutukset ja työpaikat suuntautuvat yhä enemmän ulkomaille. Olemme globalisoitumassa, eikä sille asialle voi mitään. Meitä kehoitetaan hakemaan kokemuksia ja koulutusta ulkomailta ja tekemään töitä ulkomaalaisten kanssa. Onko se ihme jos sieltä sattuu löytämään miehenkin?

      Eipä ole sattunut vaan sellaista ihanaa suomimiestä kohdalle joka olisi halunnut rengastaa. Pitäisikö minun siis ennemmin olla sitten yksin kuin ottaa ulkomaalainen mies?

    • suomalais-skotti

      Olen aivan järkyttynyt tästä kommentista! Itse asun Skotlannissa jo kolmatta vuotta, ulkomailla olen asunut viimeiset 5 vuotta eli olen itse täällä ns "ulkomaalainen". Opiskelen, työskentelen, teen paljon vapaaehtoistöitä ja autan rakentamaan uuden kotimaani yhteyiskuntaa. Minulla on vahvat siteet Suomeen mutta Skotlanti on kotimaani jonne olen rakentanut uuden elämän ja kokonaan uuden sosiaalisen verkoston.
      Siis ensimmäinen pointti, MINÄ OLEN ULKOMAALAINEN, ihan perus suomalais-brittiläistynyt tyttö joka nyt on sattunut syntymään suomessa. Lähes koko elämäni on nyt Skotlannissa, niin pitäisikö Skottien syrjiä minua ja kohdella vieraana vain sen takia että olen syntynyt toisessa maassa??? Eikä paikallinen Skottimies saisi rakastua minuun koska olen syntyperältäni Suomalainen vaikka asun ja elän täällä?? Puhun natiivitason englantia ja olen osa yhteiskuntaa, kaikki läheisimmät ystäväni ja työkaverini ovat brittejä. Skottiystäväni ja kollegani ovat adoptoineet minut ja heille olen yksi heistä.


      Nyt toiseen pointtiini. Seurustelen "ulkomaalaisen" miehen kanssa. Kyseessä on kiinalaisyntyinen Britanniassa syntynyt ihana mies. Hän on omalla kovalla työllään noussut vähävaraisesta ja epävakaasta lapsuudesta erittäin menestyneeksi terveysalan ammattilaiseksi. Hänellä on loistava ura, ihanat sisarukset, mahtava ystäväpiiri ja taloudellinen turva. Kaikki hänen oman raskaan työnsä ansiosta. Hän on älykäs, rehellinen, huolehtivainen, huumorintajuinen, hellä, seksikäs, henkisesti vahva ja kypsä. Hänen kanssaan tunnen oloni turvalliseksi ja rakastetuksi. Hän kertoo minulle että olen kaunis ja älykäs, arvostaa mielipiteitäni, kuuntelee tarkasti, pitää lähellään ja hellii, suutelee ja kertoo että rakastaa. Uskon että hän on elämäni rakkaus. Meilä ei ole ollut yhtään kulttuurin liittyviä ongelmia koska olen asunut täällä jo pitkään ja sopeutunut paikalliseen yhteiskuntaan. Syömäpuikoilla syöminen on tosin vielä vähän hankalaa, mutta muuten emme ole kokeneet mitään ongelmia. Itseasiassa hän joskus ihmettelee että olen vähän hiljainen ja pohdiskeleva. Voi näitä ulkomaalaisnaisia!!!

      Kukaan suomalainen mies ei ole ikinä herättänyt minussa tällaisia tunteita. Tiedän että hän ei ikinä satuttaisi minua tai pettäisi. Tiedän että hän välittää ja on aina rinnallani. Asun vakituisesti ulkomailla enkä haaveile Suomeen muutosta, minulla on hyvä olla täällä. Miksi siis en saisi rakastaa tai tulla rakastetuksi uudessa kotimaassani??

      Kolmanneksi, jos saamme lapsia he tulevat olemaan kiinalais-skotti-suomalaisia, ja voivat joutua rasistisen pilkan kohteeksi toisessa kotimaassaan Suomessa. Sydämeni vuotaa verta ajatuksesta että omat lapseni joutuvat täysin käsittämättömän julman kohtelun kohteeksi vain sen takia että he ovat puoleksi "ulkomaalaisia" ja näyttävät erilaiselta. He tulevat olemaan kolmen kulttuurin hedelmiä, kielitaitoisia, avarakatseisia ja itseäisiä.

      Moninaisuus on rikkaus, Suomi on loppujenlopuksi mitättömän pieni maa jonka hieno kulttuuri on kansainvälisessä mittakaavassa erittäin huonosti tunnettu, ja eihän Suomi todellakaan ole Euroopan ainoa sivistynyt valtio!!! Miksi suomalaiset siis olisivat jotenkin parempia kuin muut ihmiset??

      • häpeäsuomi

        Mitä se hieno suomalainen kulttuuri oikein on?

        Näillä palstoilla kukkii rasistiset komentit, kirosanojen syytäminen, yleinen ahdasmielisyys, kateus ja panettelunhalu, xenofobia, väkivaltaisuus.

        Mitä se hieno suomalainen kulttuuri on? Sydäm,en sivistymättömyyttäkö?


      • avoinna kaikelle
        häpeäsuomi kirjoitti:

        Mitä se hieno suomalainen kulttuuri oikein on?

        Näillä palstoilla kukkii rasistiset komentit, kirosanojen syytäminen, yleinen ahdasmielisyys, kateus ja panettelunhalu, xenofobia, väkivaltaisuus.

        Mitä se hieno suomalainen kulttuuri on? Sydäm,en sivistymättömyyttäkö?

        Se on juurikin sitä että me ollaan juntti-kansa sivistyneen ja suvaitsevaisemman Ruotsin ikuisia häviäjiä. Olen itse ruotsinkieliseltä alueelta ja muuttanut pois ja törmään aika usein maaseudulta tulleita naisilta näihin kommenteihin että haluavat suomen ruotsalaisen miehen, että se on jotenkin niin paljon hienompaa väkeä..... Joopa joo, ihan on joka lähtöön pulliaista heitäkin.
        Mulle itselleni on aiva sama mitä kukin tekee kun elää lakien mukaan täällä.


    • ts

      Samoista syistä ulkomaalaisen kanssa mennään naimisiin, kuin suomalaisenkin.

      60-luvulla oli kuulemma meidän kylällä mainitsemisen arvoista, kun seurusteli Helsinkiläisen kanssa.

      • hyväpaikka

        Miksi ei pitäisi mennä naimisiin tai yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Miksi pitäisi mennä yhteen jonkun maalaisen kanssa? Miksi ei voi mennä yhteen miehen kanssa, jonka kanssa tulee hyvin toimeen riippumatta siitä, mikä tämän etninen tausta on.


    • eeuuropean

      itse eronnut juurikin suomi-miehestä, joka ryyppäsi, valehteli ja petti, naisten kanssa ja pimitti raha-asioissa. Eli koko 10 vuotta kulissielämää.
      Nyt on ulkomaalinen mies, kristitty. Ja en pois vaihtaisi. Rakastaa lapsiamme yli kaiken ja minua pitää kuin kukkaa kämmenellä. Miksi ottaisin ryyppäävän suomi-miehen???? On toki hyviäkin miehiä Suomessakin, ei vain ole osunut kohdalle. Ja sinulle tiedoksi, kaikki ulkomaaliset eivät suinkaan ole muslimeja, muslimeista kuten meistä kristityistäkin löytyy joka lähtöön sakkia, älä siis yleistä. Suomi on täynnä meitä tapakristittyjä jotka hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan on insestiä jne.
      Tietääkseni "oikeat" muslimit ovat erittäin hyviä ja mukavia ihmisiä, jotka kunnioittavat puolisoitaan ja heille on perhe tärkeä. Kuten sanottu en ole muslimi, mutta tiedän ettei heillä ainakaan ole tuota alkoholi-ongelmaan perheessä.

      • nazan

        Kyllä suomalaisissa miehissäkin on hyviä miehiä... Mut kyllä on mun mielestä mielenkiintosempaa olla ulkomaalaisen kanssa, kun saa samalla tutustua läheltä toiseen kulttuuriin. Suomalainen mies on turvallinen vaihtoehto, mutta ulkomaalainen voi johdattaa todelliseen seikkailuun tässä maailmassa. Harvemmin suomalaisesta näin voi sanoa. Itelle on ainaki avautunu ihan toinen maailma sen jälkeen ku tapasin mieheni.

        Jos on ite absolutisti tai käyttää todella vähän alkoholia, taitaa mennä ikuisuus jos aikoo löytää itelleen sopivan miehen suomalaisista. Kuinka moni suomalainen mies ei ole ikinä ollut kännissä? Ulkomaalaisista, varsinkin itämaalaisista, on huomattavasti helpompi löytää mies, jos ei oo luonteeltaan mikään bilettäjä.


    • tepaapet

      Kysymys oli, Miksi naimisiin ulkomaalaisen kanssa?
      No miksi ei!!!
      jokaisella ihmisellä on oikeus rakastua, saada lapsia ja mennä naimisiin ihan minkä maalaisen ihmisen kanssa vaan. Se on jokaisen ihmisen oma asia mitä elämällään tekee ja kenen kanssa, riippumatta siitä mistä maasta tämä ihminen on... Mihinkään ei ole kirjoitettu kenen kanssa ihminen voi viettää elämänsä!!! Voit kohdata elämäsi rakkauden missä vain, kun sitä vähiten odotat. Rakastuminen ei katso aikaa, paikkaa tai ihmisen ihon väriä eikä uskontoa se vaan tapahtuu..Itse tapasin nykyisen kumppanini pari vuotta sitten ja olen todella rakastunut ja onnellinen, vaikka hän onkin muslimi. Kaikki muslimit ja ulkomaaliset eivät ole vaimon hakkaajia tai lasten kaappaajia. toki myös sellaisiakin ihmisiä löytyy..

    • lähes raitis nainen

      Kun kerrot mistä sellaisen miehen löytää niin heti ottaisin..suomalaisen ihanan miehen jonka kanssa kemiat ja tavoitteet kohtaa.

      minä sain pelätä itseni ja lapsen puolesta suomalaisen miehen vuoksi vuosia,edelleen hän yrittää elämääni hankaloittaa lapsen kautta vaikka erosta ja aikaa kohta 10 vuotta.

      • ö aapisessa

        Joo eihän sitä tarvi mennä kuin tämän sivuston uskottomuus sivuille niin jo on sivu täynnä surua ja sekopäisiä avio ja avoivaimoja näitten suomi-miesten kynnysmattoina. Kyllä suomi-mies vaan on siis niin hyvä ja luotettava....


    • JenniP76

      Miksikö naimisiin ulkomaalaisen kanssa? Rakkaudesta! Ei se katso ihonväriä tai kulttuuritaustaa. Ai että inhoan tätä asettelua me vastaan ulkomaalaiset. Ihan kun suomalaiset olisi ainoastaan hyviä ja kelvollisia ja kaikki muut maailmassa ois jotenkin kiihkomuslimeja lapsenkaappajia! Mieheni on muslimi, mutta yhtä vähän uskonnollinen kuin minäkin ja kaukana lapsenkaappaajasta!

    • kotkookinen

      kaksi ihmistä rakastuiu ja tekee lapsen. Romanttista, mutta lapsen kannalta vaikeaa jos äiti ja isä eri kansallisuutta ja puhuvat eri kieltä. Jos tulee ero, niin siinä sitten seikkailee pienokainen kahden maan välillä. Vielä kun menee kouluun, niin sielläkään ei saa olla rauhassa kun pitää selitellä esim. huonoa suomenkieltä tms. Juurettomia näistä lapsista kasvaa.
      50% aviopareista eroaa keskimäärin Suomessa 7 ensimmäisen avioliitto vuoden aikana. Luku kasvaa, jos asutaan avoliitossa. Luku kasvaa huimasti, jos ollaan eri kansallisuutta! Jos pariskunta on vielä hypännyt ulkomaalisen kanssa yhteen entisen parisuhteen aikana, ja heti tehnyt lapsen, niin eipä voi kun odotella koska pari eroaa. Eroamistodennäköisyys on 100% luokkaa!
      Miksi ihmiset ovat niin tyhmiä, että tekevät lapsia kärsimään oman typeryytensä takia.

      • Kristitty nainen

        On se sitten niin vaikeaa kun meillä kotona puhuttiin ruotsia ja suomea ja asuimme Venäjän rajalla että kosketusta tuodon venäjän kieleenkin on. Olenko minä nyt joutunut kärsimään, koska osaa 3 eri kieltä????? Äiti luterilainen ja isä ortodoksi, täysin eri tavat kohdat uskonto. Ovat tosiaan olleen 30 vuotta naimisissa. Olenko minä juureton?????? Voi kun tämä elämä onkin niin vaikeeta ja on niin huono itseluottamus kun on joutunut kasvamaan näinkin ankeissa olosuhteissa.


      • Chom chom

        Vaikea sanoa niiden tyhmien puolesta, mutta otapa huomioon, että tilanteet ovat erilaisia. Tapasin mieheni Suomessa ja perustimme perheen täällä. Osaamme toistenmme kieliä. Elimme pitkään kahdestaan ennen lasten "hankkimista". Jos ero tulisi, lapsemme eivät matkailisi kahden maan väliä. Lapsemme puhuvat suomea täysin äidinkielen tasoisesti, koulussa ovat luokkansa parhaimmasta päästä.

        En valinnut elämänkumppania tilastojen mukaan. Suhteessamme on muitakin tekijöitä, jotka keskimäärin kasvattavat eroriskiä kuin eri kulttuuritausta, mutta kyse on siitä, miten asioita käsitellään ja mitkä ovat puolisoiden aseneet.

        Siinä olen samaa mieltä, että lapsia kannattaa harkita vasta vakiintuneeseen suhteeseen - ja ulkomaalaistaustaisen kanssa elämän asettuminen saattaa viedä enemmän aikaa.


      • Hah hah :D
        Kristitty nainen kirjoitti:

        On se sitten niin vaikeaa kun meillä kotona puhuttiin ruotsia ja suomea ja asuimme Venäjän rajalla että kosketusta tuodon venäjän kieleenkin on. Olenko minä nyt joutunut kärsimään, koska osaa 3 eri kieltä????? Äiti luterilainen ja isä ortodoksi, täysin eri tavat kohdat uskonto. Ovat tosiaan olleen 30 vuotta naimisissa. Olenko minä juureton?????? Voi kun tämä elämä onkin niin vaikeeta ja on niin huono itseluottamus kun on joutunut kasvamaan näinkin ankeissa olosuhteissa.

        Mitäs se puolihurri siellä meuhkoo? :D


      • Anonyymi
        Kristitty nainen kirjoitti:

        On se sitten niin vaikeaa kun meillä kotona puhuttiin ruotsia ja suomea ja asuimme Venäjän rajalla että kosketusta tuodon venäjän kieleenkin on. Olenko minä nyt joutunut kärsimään, koska osaa 3 eri kieltä????? Äiti luterilainen ja isä ortodoksi, täysin eri tavat kohdat uskonto. Ovat tosiaan olleen 30 vuotta naimisissa. Olenko minä juureton?????? Voi kun tämä elämä onkin niin vaikeeta ja on niin huono itseluottamus kun on joutunut kasvamaan näinkin ankeissa olosuhteissa.

        Mä en ikinä menis uskovaisen kanssa naimisiin ulkomaalaisen kanssa kyllä jos ei ole uskovainen


    • Tympääntynyt tuohon-

      -Edelliseen asenteeseen:
      Harvemmin se lapsi ihan ensimmäisenä tehdään.
      Yleensä vanhemmilla on myös yhteinen kieli.
      Monikulttuuriset lapset oppivat usein monikielisiksi (eli heillä on useampi äidinkieli - mikä on aina parempi kuin että olisi koulussa kieltä opiskellut).
      "Juurettomia näistä lapsista kasvaa" - tai paremmin sanottuna: kansainvälistyneitä.
      Kommenttiin: "Jos pariskunta on vielä hypännyt ulkomaalisen kanssa yhteen entisen parisuhteen aikana, ja heti tehnyt lapsen, niin eipä voi kun odotella koska pari eroaa. Eroamistodennäköisyys on 100% luokkaa!" - Ehkä tämä kertoo lähinnä naimisissa olleen puoliskon kevytkenkäisyydestä.
      "Miksi ihmiset ovat niin tyhmiä, että tekevät lapsia kärsimään oman typeryytensä takia." - Miksi ihmiset ovat niin rajoittuneita, että pitävät itseään varauksetta parempana, kuin kaikkia muita.

    • mielikkiå

      voisko pikkusen tarkentaa "kiinnostunut somaleista tai muista sellaisista" että mitä ne on???? Vai väitätkö että olet niin juntti, ettet tajua että täällä meillä Suomessa on ihan valtavasti muistakin maista tulleita kristittyjä ihmisiä.
      Itse olen kohta menossa naimisiin maahan muutaja miehen kanssa, varmaankin luulisi samoista sysitä kuin sinä kristittynä (olettaisi) ihmisenä. Se että miehellä on kaakaon värinen iho ei muuta mitään. Miehellä on Suomen kansalaisuus, on kristitty, ei riskorekisteriä, tekee töitä, maksaa veroja, ei juo, ei ole väkivaltainen, ei petä.
      Jos olet tietoinen (ilmeisesti eti ole) lasten huoltaja yhdessä hakevat alaikäisen lapsen passia, jo toinen huoltaja ei anna lupaa niin lapsi ei saa passia ja lasta ei voi viedä maasta ulos.

      Olin avioliitossa suomalisen miehen kanssa joka petti, joi, valehteli ja oli muutenkin sekopää, eli tämä minun nykyinen mieheni on huomattavasti turvallisempi ja ihanampi.

      Avaa jo siniset silmäsi, et kuitenkaan loppu peleissä ole kuin rivi-luterilainen, kristittynä itseäsi pitävä, suvaitsematon ja pikkusieluinen ämmä.

    • dfddd

      Tapasin ihana italialaisen mieheni pari vuotta sitten, kun olin lomalla siellä. Seurustelua on takana reilu puolitoista vuotta ja nyt asumme yhdessä Suomessa. Puhumme keskenämme suomea ja englantia sekä vähän italiaa.
      Tämän miehen kanssa vaan kaikki kolahti paikoilleen ja en voisi kuvitellakaan elämääni ilman häntä. En minä suomalaisiakaan miehiä moiti, olen seurustellut muutaman kanssa ja minua ei vain ollut tarkoitettu olemaan heidän kanssaan.

      Minut itsenikin on kasvatettu kaksikielisesti ja en koe että siitä olisi ollut mitään haittaa.

    • worldcontact

      Let's be logical.
      1-Finland will not continue moving forward if it doesn't stop bringing into Finland uneducated people from Africa and the middle east. How a society can continue to progress if large inflows of lazy, unskilled, uneducated people keep taking advantage of the welfare system and become a burden to the country ?

      2-Even if Finland educate these foreigners, it will still be detrimental to Finnish society because these people come from a different cultural background, where they are less hard working than Finns, less clean, less respectful of the law, less organized, less caring, they even have different opinions of what looks pretty or not.

      3-Finland has plenty of educated, hard working men, so why a Finnish woman can be so unwise to focus her attention in an uneducated foreigner from Africa or the middle east ?. If she is looking for something different, then there are plenty of white educated guys in Countries like France, Germany, USA, England, Italy, etc.

    • ''Eivät kaikki somalit ole samanlaisia! Ei saa yleistää! Suomalaiset kylläkin hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan, heillä on kaljamaha, ja he juovat hirveästi viinaa.''

      Siis mitä vittua? Niitä ihania somaleita ei missään nimessä saa yleistää, mutta te saatte yleistää suomalaisia miehiä? En kerta kaikkiaan voi käsittää ihmisiä, jotka kääntyvät omaa kansaa vastaan. Suomi, ja itse asiassa kaikki muutkin valkoiset valtiot, menevät koko ajan pahempaan ja pahempaan suuntaan. Ketkä täällä sitten yrittävät saada järkeä päähänne, että oikeasti ymmärtäisitte, miten asiat todella ovat? Aivan, juurikin me ''naisia pahoinpitelevät, viinaa juovat suomalaiset miehet''. Jonain päivänä kun katsotte silloista yhteiskuntaa, ja mietitte, mikä meni pieleen, lopulta ymmärrätte, että me olimme oikeassa.

    • kaikkeehyvaa

      Olin itte lyhyesti naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja taytyy kylla sanoa etta tuotti ongelmia, seuraavalla kerralla valkkaan vahan paremmin. Alussa kaikki oli niin hyvaa, mut sit alkaa huomaamaan miten muun maalaiset ihmiset yleensakin suosii sita omaa kulttuuriaan, oman maalaisia ihmisiaan, omaa rotuaan, omia tottumuksiaan ja ruokiaan. En sano etteiko yksi tai kaksi sekaliitto siella taalla saa suhdettaan onnistumaan mutta kylla oon huomannu et ne vuosien saatossa pikkuhiljaa eroavat just naiden eroavaisuuksien takia. Sitten seki etta joku joutuu aina asumaan kaukana perheestaan tai maastansa ja matkustus ei oo mitaan ilmasta. En kritisoi taalla ketaan joka on onnellinen mutta ittelleni sanoisin etta en enaa lahtis 'merta edemmas kalaan'. Vanhempi ja viisaampi olen nyt.

    • ISAL

      Rakkaudesta niinkuin yleensäkin parisuhteissa. ;)
      Puolisoni on somalialainen, yhdessä 8 vuotta, joista 7 naimisissa ja olen kyllä onnellinen.
      Tässä liitossa on helppo olla vaimo ja äiti ja nainen. Joskus minua ihan säälittää tuttavien puolesta, miten heidän ( suomalaiset tai muunkin maalaiset, eihän se taustasta kiinni ole ) miehensä kohtelevat heitä, eivätkä osaa hoitaa lapsia/ kotia, toisin kuin minun mieheni.
      Meillä on kaksi ihanaa lasta ja hyvä olla perheenä yhdessä.

      • Yrjöttävää

        Hyi vittu mä oksensis, mene sen apinas kanssa pois täältä suomesta! Teidän vitun selkärangattomien luuserien elättämistä minä en maksa saatana yhtään senttiä! Mä käytän verorahani johonki muuhun kun jonkun apinan ja rotupetturin elättämiseen!!!!


    • onneni on

      Kun kaksi ihmistä löytää aidosti toisen. Kunnioittaa, rakastaa. Samat arvot ja yhteisiä unelmia. Ei siinä muuta paljon tarvita onnistuneeseen suhteeseen.
      Suomalaiset eroaa. Ulkomaalaiset erooa. Monikulttuuriset liitot eroaa. Ja kaikissa edellisissä myös ovat onnellisesti hamaan hautaan asti.

      Kun vain jokainen saisi siihen kannustusta ja tukea ympäristöltä, niin onnistuminen onnellisuudessa olisi hieman helpompaa.

      Kurjaa lukea, miten ihmiset voivat niin huonosti, että haluavat purkaa sen muihin ihmisiin.

    • jkdfgkjdfhg

      Mun mies on ulkomaalainen, nimittäin ruotsalainen.

    • epygti <3 suomi

      kohta naimisiin epygtiläisen kanssa

    • maailmaa_nähnyt

      Itse en välitä suomalaisista. Mieheni on Irakilainen ja odotan nytten esikoistamme ja naimisiinkin ollaan menossa. Eka Suomessa sitten siel Irakissa. Pidän paljon erilaisist kulttuureista ja uskonnoista. Ne on aina kiehtonu minua. Ei ole mitään väärää jos ottaa ulkomaalaisen miehen itselleen. Koska se mitä ne on joskus tehny ei ole niitten syy ketä täällä nyt on. Kaikki ei ole samanlaisia.
      Rakastan yli kaiken miestäni, Hän käy töissä. Ei juo. Joka yö on kotona. Kunnollinen mies.

      • maailmaa myös nähnyt

        Minullakin on mies, joka käy töissä, ei juo ja on joka yö kotona. Kunnollinen suomalainen mies.


      • Zmgfyäd

        Vie se apinas ja ittes vittuin täältä, mul uppos taas veroja teidän paskojen elättämiseen!


      • Zmgfyäd
        Zmgfyäd kirjoitti:

        Vie se apinas ja ittes vittuin täältä, mul uppos taas veroja teidän paskojen elättämiseen!

        Toi oli tarkoitettu tolle irakilaisen nuolijalle!!!


    • Sandra 26

      Minusta on kiva kun mieheni äiti haukkuu minua huor*aksi ja koko heidän sukunsa vihaa minua. Mies pahoinpitelee minua säännöllisesti ja muut vain nauravat.

      Jos olisin suomalaisen kanssa naimisissa voisin tehdä rikosilmoituksen, mutta täällä se ei onnistu sillä olen vankina omassa avioliitossani.

      • tule pois

        Saako kysyä, missä maassa pahoinpitely ei ole rikos? Miksi et tule takaisin Suomeen?


      • ........
        tule pois kirjoitti:

        Saako kysyä, missä maassa pahoinpitely ei ole rikos? Miksi et tule takaisin Suomeen?

        Voi kuules. Koko maailmassa ei ole kuin kourallinen valtioita joissa perheen sisäinen väkivalta on kriminalisoitu eli useimmissa maissa vaimoa saa lyödä ja sen saa raiskata ja joissain tapauksissa jopa tappaa ilman että poliisi puuttuisi asiaan koska kyseessä on näiden maiden lainsäädännön mukaan "perheen sisäinen asia".


    • jen815

      Jaahas. No. Asuin itse ulkomailla kymmenen vuotta ja minulla on kaksoiskansalaisuus. Minulla on ollut pitempiaikaisia suhteita sekä suomalaisiin miehiin että ulkomaalaisiin. Mieheni sattuu nyt olemaan ulkomaalainen, koska tapasin hänet asuessani ulkomailla. Hän on Etelä-Koreasta ja meillä on aivan ihana pieni poika. Odotan toista lastamme. Mieheni on korkeasti koulutettu ja opiskelee parhaillaan suomea, koska vasta saavuimme tänne.
      Olen luvannut hänelle, että jos hän ei saa täältä kunnon työpaikkaa, lähdemme uudestaan ulkomaille -mikäs estää :)
      Eli: miksei voisi olla onnellinen ulkomaalaisen kanssa? Tai suomalaisen? Ei se kansallisuutta katso.... Hymyilkää ihmiset!

    • Länsimaalaisuus

      Jos valitset puolison länsimaista, ei sitä voi verrata esim. Arabimaista tai Afrikasta puolison valitsemiseen. Miksei? Koska usiemmissa länsimaissa samantyylinen kulttuuri kuin Suomessa ja pahoinpitelyt ON kriminalisoitu! Eli poliisiin voi turvautua ongelmatapauksissa.

      Käytännössä amerikkalaisen, ruotsalaisen, sveitsiläisen jne. puolison valitseminen ei ole suurikaan asia, eikä itsessään aiheuta ongelmia. Henkilön kannattaa valita puolisonsa tarkasti, oli hän sitten mistä tahansa kehittyneestä känsimaasta kotoisin. Selvästi erilaisesta kulttuurista ei kannata valita puolisoa, jos haluaa länsimaalaisen, ihmisarvoa ylistävän, tasa-arvoisen ja nautinnollisen suhteen.

    • ei kiinni maasta ain

      En rakastunut kansalaisuuteen, rakastuin ihanaan mieheen, joka nyt sattui olemaan kreikkalainen. Tapasimme Englannissa, jossa mies oli töissä. Sitten mies tuli Ruotsiin töihin, jotta olisi lähempänä minua ja että voisimme tavata paljon useammin.
      Meilläkin on kaksi ihanaa poikaa, joille en voisi toivoa parempaa isää kuin mieheni. Hän on ihana, hellä ja rakastava niin lapsiamme kuin minuakin kohtaan.Meillä ei ole hyvä, vaan meillä on erinomainen suhde.
      Menimme naimisiin rakkaudesta, olimmehan eläneet yhteistä elämää jo viitisen vuotta. Nyt yhteistä elämää takana miltei kymmenen vuotta enkä kyllä vaihtaisi pois

    • Sammuel
    • eräs vaan

      Ihminen menee naimisiin sen kanssa, johonka rakastuu. En usko, että monetkaan suunnittelee, että menenpä naimisiin afrikkalaisen tai Amerikkalaisen kanssa.. vaikka ei siinäkään mitään paha ole.

      Mun kaksi siskoa löysi miehen ulkomailta ollessaan au-pairina. Toisella on Srilankasta mies ja toiselta Meksikosta. Kummallakin siskolla pitkä suhde ulkomaalaisen kanssa. Toinen on ollut 23 vuotta ja toinen 13 vuotta. Molemmilla lapsia miesten kanssa. Toki alkuvaiheessa oli pieniä kulttuurillisia ristiriitoja, mutta hyvin heillä on mennyt.

      Minulla itselläni on suomalainen mies, mutta yhtä hyvin minulla voisi olla ulkomaalainen mies. Hyviä miehiä on suomessa että ulkomailla. Samoin huonoja miehiä on suomessa että ulkomailla.

    • eräs vaan

      Mun kaksi siskoa ovat ulkomaalaisen kanssa naimisissa, toinen Meksikosta ja toinen Intiasta. Kummallakin pitkät liitot takana ja useampi lapsi. Tottakai aluksi jotain kulttuurillisia ongelmia on, mutta ne menee ajan kanssa ohi. Siskojeni miehet ovat hyviä tyyppejä. Heidän lapsensa ovat paljon kauniimpia kuin tavis suomalaisten lapset. Mun mielestä on tyhmää kysyä, että miksi naimisiin ulkomaalaisen kanssa!! Ihminen menee naimisiin sen kanssa johon rakastuu ja ulkomaalainen voi olla ihan yhtä lailla hyvä tai huono vaihtoehto kuin suomalainen. Suomalaisistakin kun löytyy kaikenlaista sakkia.

    • Intellektuellimpi

      Itse menin suomalaisen kanssa naimisiin syystä, että verbaliikka on minulle parisuhteessa kantava voima. Ulkomaalaisen miehen kanssa en olisi pystynyt keskustelemaan syvimmistä tunnoistani, vaikka viittä kieltä puhunkin. Sanavarastoni ei olisi riittänyt tuomaan ajatuksiani julki, siinä muodossa kuin olisin halunnut. Pelkkä ruumiinkieli ei minulle riitä.

      Onneksi suomalaiset miehet eivät kaikki ole rapajuoppoja savukorsteeneja. Omani on raitis, ihana, lapsirakas ja muut huomioon ottava.

    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe