Vihdoinkin keino saada sähkönsiirtoa halvemmalla? Ei sentään, kyseessä on kuluttajia hämäävä viritys ja taustalta löytyy viranomaisten vanha tuttu
https://yle.fi/a/3-11472106
Miten sähkönsiirtoa "optimoidaan" kun sitä ei voi kilpailuttaa?
11
<50
Vastaukset 11
- Anonyymi00001UUSI
Datakeskuksille hinnat taidetaan optimoida.
https://www.tampereensanomat.fi/uutiset.html?257240 - Anonyymi00002UUSI
Meillä sähkön siirto maksu mun kohdalla paljon kalliimpaa kuin itse sähkölasku.
Tilanne muuttui kun sähkölasku ja sähkön siirto erotettiin toisistaan ainakin meillä.- Anonyymi00003UUSI
Osaatko kertoa paljonko laskuissasi on sähköenergian hinta cent/kWh ja paljonko siirron hinta cnt/kWh. Ei pidä vain sitä loppusummaa tuijottaa kun siihen sisältyy veroja ym.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Osaatko kertoa paljonko laskuissasi on sähköenergian hinta cent/kWh ja paljonko siirron hinta cnt/kWh. Ei pidä vain sitä loppusummaa tuijottaa kun siihen sisältyy veroja ym.
Sähkö 40 EUR/kk sis kiinteä osuus ja verot - ja siirto 60eur/kk sis kiinteä osuus mitä veroja siihen mahtaa sisältyä.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kiinnostaa yleensä vain laskujen loppusummat, sähkönsiirtolasku tulee joka kolmas kuukausi.
En valita mutta jotenkin tuntuu oudolta sähkösiirron kalleus, itse sähkö on tosi halpaa.
- Anonyymi00004UUSI
Palstapön töt tunkevat ylemoskaa kuneivät asiasta mitään tiedä töt töt ymmärrä lät tylätisee lät lät
- Anonyymi00005UUSI
Lisään, en seuraa s-laskua kun se oi ole iso mutta nyt katsoin FortumCaruna
F on tänä vuonna 9kk ottanut noin kympin kuussa eli arvio 120 vuosi tulisi pelkästä sähköstä
Sen voisi kertoa noin kolmella (päälle siis siirto ja (kaksinkertainen) vero sähkössä) koko vuosi 360 arvaus nyt
Itse sähkö on 8,4 c/kWh F ilmoittaa jossa (ehkä) on perusmaksu mukana
Lokakuuta on tilastoitu 1 päivä ja siinä kulutus on 70% pienempi kuin vastaavissa kerrosta loukoissa - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Lisään, en seuraa s-laskua kun se oi ole iso mutta nyt katsoin FortumCaruna
F on tänä vuonna 9kk ottanut noin kympin kuussa eli arvio 120 vuosi tulisi pelkästä sähköstä
Sen voisi kertoa noin kolmella (päälle siis siirto ja (kaksinkertainen) vero sähkössä) koko vuosi 360 arvaus nyt
Itse sähkö on 8,4 c/kWh F ilmoittaa jossa (ehkä) on perusmaksu mukana
Lokakuuta on tilastoitu 1 päivä ja siinä kulutus on 70% pienempi kuin vastaavissa kerrosta loukoissaAina vaan sekavammaksi menee, ehkä loukkokerros
- Anonyymi00010UUSI
Yle ei valehtele.
- Anonyymi00007UUSI
Siirto optimoidaan niin että kun sähkö on kallista, laitat aggregaatin käyntiin. Ellet sen avulla siihen asti kunnes sähkö on taas edullista.
- Anonyymi00011UUSI
Paljonko tulee maksamaan se aggregaatilla tehty sähkö?
Paljonko sähköä tulee yhdellä litralla polttoainetta?
Jos polttoainelitran hinta on 2,5 € eli 250 cent ja sähkö maksaa 25 cent/kWh niin litran hinnalla saisit (kallista) sähköä yhä 10 kWh mutta litralla polttoainetta saat aggregaattiviritykselläsi tuosta vain murto- osan verran sähköä, kannattiko leikkiminen..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518