Tällä kertaa Palloselta 2,5 vaikeusasteen kovis.
Vastaukset 8
- Anonyymi00001UUSI
Ristikon rakenne on haastava, sillä pääkuvasta on johdettu (Aulis Lehdon tapaan) kolme rinnakkaista sanaa. Sanat ovat toimivia. Niitä joutui miettimää aivan ratkonnan loppuun asti. Sanasto on täysin moitteeton. Minulle ristikon vaikeustaso ylitti 2½ -tason.
Heikki Lavoniuksen kuvitus on mainio. Ihmettelen, miksei Heikki Lavonius itse voinut liittää pääkuvan valokuvaan puhekuplaa, vaan sen teki Heli Kärkkäinen. Tekstin luettavuus ei ole aivan priimaa, sillä sanan MEIDÄN A-kirjaimen runkoon kiinnitetyt viistot viivat, kuin "kärpäsenpaskat" tai "pirunsarvet", tunnistaa Ä-kirjaimen pilkuiksi käytännössä vain kontekstista. Lavonius itse olisi tehnyt selkeämmin luettavan tekstin.- Anonyymi00002UUSI
Joskus tuli jopa kehuttua Helin fonttia, mutta nykyisin suhtaudun siihen samaan tapaan kriittisesti kuin iso S.
https://www.sanaristikot.net/keskustelut/?id=9129
515. iso SLainaa2.6.2023 klo 10:25
Keijoan eli Komppaan ääkköspisteiden erottuvuuden suhteen. Helin fontissa ä-pisteet ovat tiukasti kiinni kirjaimen latvassa ja lisäksi hiukan vinksallaan, mikä on käsin kirjoitetun näköistä (hyvä), mutta vaikeuttaa hahmottamista. Sen sijaan isoilla ja lihavilla painetussä vihjeessä ÄÄS pisteet ovat kunnioittavan välimatkan päässä kirjaimen rungosta ja samalla korkeudella. Selkeää.Omalta osaltani vaikeus on seurausta näön tarkkuuden huonontumisesta ja lisäksi osittain itse aiheutettua. Laiskana ja itarana ihmisenä en vaivaudu ostamaan paperilehteä, vaan printtaan ristikon digilehdestä. Mustesuihkuni tekee enimmäkseen selvää jälkeä, kuin norsu kostealla rantahiekalla, mutta pienet yksityiskohdat tuppaavat kärsimään."
Iso S on siis alkanut tuolloin tulostamaan ristikoissa ja erityisesti niissä Helin fontti toimii huonosti.
Ei iso S saanut keneltäkään oikein tukea asialleen, että Heli muuttaisi fonttia.
- Anonyymi00003UUSI
Kyllä minä tykkään että ristikoissa on väriä, niin kuvissa kuin tekstienkin värityksissä.
Tai ainakin että kuvat ovat rasteroituja, hiukan enemmän 3D-näköä siis. Siis jos joku laatija haluaa periaatesyistä pelkässä mustavalkoisessa pysyä.- Anonyymi00004UUSI
Sanarisin foorumin mukaan jotkut tykkäävät eniten Lavoniuksen tyylistä. Makuja on monta.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sanarisin foorumin mukaan jotkut tykkäävät eniten Lavoniuksen tyylistä. Makuja on monta.
Se kai on itsestään selvää, että eri laatijoilla ja piirtäjillä on faninsa. Nettikirjoittelusta ei kannata tehdä kovin tarkkoja laskelmia.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Se kai on itsestään selvää, että eri laatijoilla ja piirtäjillä on faninsa. Nettikirjoittelusta ei kannata tehdä kovin tarkkoja laskelmia.
Ei varsinkaan tämän palstan kirjoittelun prosenttiosuuksista.
- Anonyymi00006UUSI
Mistähän on kyse tässä Sanarisin foorumissa:
"12. Tuomas L.Lainaa3.10.2026 klo 22:16
Minustakin kaljakopan kuvaan pitäisi tehdä pieni korjaus."
En kaljoittele enkä ymmärrä siihen liittyvästä slangista juuri mitään. - Anonyymi00008UUSI
Meinas olla vaikea toi vasen alanurkka. Mutta sitten se helpottui, kun sattuneesta syystä muistin olleeni perjantain Coxassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 44854
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11843- 62778
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42753- 60750
- 51647
- 60597
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49597- 67566
- 111527
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28518SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18497- 29495
- 33487
- 44485
- 62443
- 40437
- 24429
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk33425- 17420